Skocz do zawartości

brak mocy po zmianie motoru z 218 na 225-jakieś pomysły?


kamilwro

Rekomendowane odpowiedzi

no własnie, wolałbym mu załozyc ten od 225ps który kupiłem razem z motorem a teraz to mam kompa od 218 a silnik 225 i dlatego chce go zalozyc zeby silnik i komp byl ten sam tak jak wypuscili go z fabryki, i wydaje mi sie ze musialy byc jakies zmiany w kompie skoro jednak te 7ps przybylo a mechanicznie jak wszyscy pisza nic sie nie zmieniało-czyzby? sondy napewno sa inne takak pisałem czesniej bo ónia sie numerami. Byc moze to przez ta zmiane map w ecu on nie jedzie bo dostaje za mało wachy lub powietrza ale to drugie raczej nie, bo jak przyspieszam gwałtownie to za kazdym razem słysze swist turbiny z okolicy filtra tak jak by to bylo duze przeładowanie turbiny i moze dlatego moc odcina tak jak to sie dzieje przy dieslach tzw "not lauf" odcina turbine jak jest przeładowanie lub niedoładowanie ale tam to jest inna bajka bo wina lezy po stronie zmiennej geometri która sie zapycha a tu takowej przeciez nie ma bo jest upust. Słychac to turbo za kazdym razem ze ładuje sporo a mimo tego nie jedzie, w dodatku przy 3000obr czesto szarpie silnikiem i do 6000obr przyspiesza jak polonez czyli jedzie tam do 160 ale nie czuc tej dynamiki, Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie, wolałbym mu załozyc ten od 225ps który kupiłem razem z motorem a teraz to mam kompa od 218 a silnik 225 i dlatego chce go zalozyc zeby silnik i komp byl ten sam tak jak wypuscili go z fabryki, i wydaje mi sie ze musialy byc jakies zmiany w kompie skoro jednak te 7ps przybylo a mechanicznie jak wszyscy pisza nic sie nie zmieniało-czyzby?
Jak już tak się uparłeś z tym kompem to znajdź kogoś ogarniętego w autoelektronice niech ci skopiuje synchro immo ze starego do nowego i bedzie palił , ale ja uważam że to bez sensu , ale jak kto woli :D i pomyśl czy nie łączyłeś tych wtyczek co ci pisałem Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz co do tej linki, ze to do tempomatu( ale czy nie ma zadnej róznicy do którego ciegna linke podłacze?), co do klimy, to jest wyłaczona bo tak jak mówie zanim odpale auto to sie tylko wtedy to dzieje( ze sie kreca) a jak juz silnik odpale to wszystko wraca do normy czyi wentylatory przestają hałasowac i właczają sie oczywiscie wtedy jak sie silnk zagrzeje( sprawdzałem bo to bardzo wazne zeby go nie ugotowac), jest tylko jedna sprawa ze mam wtyczke przy kompresorze odpietą poniewaz instalacja od 218 ma dwa albo trzy kable w kosci a przy kompresorze w silniku 225 jest tylko jeden kabel i nie pasuje ta wycka, moze dlatego jest teraz w tym trybie awaryjnym, bo widzi e cos jest nie tak, ale to akurat nie jest dla mnie tak wazne jak odzyskanie pełnej mocy. Mam kompresor z tamtego silnika 218ps i w razie czego przełoze sobie kompreseor i bedzie ok.

 

nie wiem o których kosciach mówisz pod kierownicą? instalacje cała przerabiałem sam, wszystko co mozliwe podłaczyłem, jest tylko obok OBD2 kosci taka inna szara kostka i tam nic nie jest do niej wpięte, kojazysz do czego ona jest? postaram sie po swietach zrobic kilka fotek zeby wiedzic o czym mówie i nagram krotki film o tym jak auto sie zachowuje podczas jazdy, ale to po swietach. Na razie dzieki wszystkim za pomoc i dam znac jak bedzie jakakolwiek zmiana na lepsze, no i grubo zastanawiam sie nad tym czy faktycznie nie podmienic całego ssacego na tamten z 218 bo moze wtedy wtryski beda inaczej sypac paliwo i bedzie ok, napisze tez o tym jak juz bede po. Czeka mnie długa zabawa widze, ale co tam lubie takie wyzwania, sorry za stylistyke oraz pisowinie ale laptop ma juz tez chyba dosyc, co drugie słowo musze poprwiac bo sie klawiaura wiesza :angry:, pzdr Kamil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba carfit juz kiedys cos pisal o zmiennych fazach w pozniejszych 2.0XT (MY'05?)

Wrx-y 2.0 nie miały zmiennych faz.Późniejsze xt-ki 2.0 miały

 

Dzieki za sprostowanie

 

Dziwne, ze WRX nie otrzymal tego, co XT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamilwro, Pisz trochę składniej żeby się to lepiej czytało i każdy mógł Ci pomoc!!

 

Jeśli po przekręceniu zapłony słyszysz wentylatory to pod kierownicą są kostki jedno pinowe które mają być rozpięte!! Służą do diagnozowania kodów błędów poprzez wymrugiwanie CELem (Check Engine Led) nr błędu ;) Gdy są wpięte komp jest w trybie serwisowym i auto nie jedzie :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie nad tym czy faktycznie nie podmienic całego ssacego na tamten z 218 bo moze wtedy wtryski beda inaczej sypac paliwo i bedzie ok

Wtryski są takie same jak i kolektor :)

A tu na fotce masz te wtyczki o które mi chodziło :D mają być rozłączone a nie połączone.

post-11888-0-31869700-1388009089_thumb.jpg

post-11888-0-18332900-1388009100_thumb.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupi jestem! na bank są spiete razem bo sobie teraz przypominam, myslałem ze maja byc wpiete bo po drodze jak instalacje robiłem to przy progach tez były takie zielone kostki i fabrycznie były spiete i pomyslałem ze te pod kielnia tez maja byc razem. Az mam ochote zejsc do podziemia i sie upewnic czy aby sie nie myle ale jesli tak i sa one spiete razem a auto jutro zacznie latac to grubo wam za to zapłacę i zapraszam wtedy do siebie na drina :), cholera jasna myslałem ze japończycy robia wszystkie kostki inne i ze nie da rady sie pomylic. Juz nie bede mógł spac, jak zwykle przy tego typu sprawach. Dobrze ze tylko zwarcia zadnego nie zrobiłem i sie auto pod blokiem nie zjarało przez to. Dzieki raz jeszcze wszystkim bardziej ogarnietym ode mnie, ale tak jak mówiłem wczesniej-na co dzien grzebie tylko przy dieslach i temat subaru zacząłem od niedawna. Pzdr i odezwe sie jutro. jakby sie okazało ze nie sa wpiete to szlak mnie chyba trafi bo znowu trzeba bedzie szukac czegos innego, oby to było to :yahoo:

 

a czy te kosci miałyby az taki wpływ na to ze auto nie jedzie? przez to tylko ze jest w trybie awaryjnym? i czy ta odpieta kosc przy kompresorze nie bedzie miała wpływu tez na to ze auto nie jedzie bo teraz to juz sam nie wiem. Air bagi tez mam jeszcze nie podłaczone razem z komputerem od nich i napinaczami pasów, ale patrzac na auta klasy WRC to one przeciez tez nie maja zadnych airbagów a co wiecej chyba nawet abs,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak połączenie tych kostek wprowadza ECU w tryb programowania i sterownik silnika nie działa wtedy normalnie :) , pewnie dlatego nie masz diagnostyki , a co do kompresora AC i systemu SRS to nie ma żadnego wpływu na ECU.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ziarus:

 

MOTOR i zawsze sobie pomagali

 

do ziarus007

 

MOTOR I ŚLĄSK zawsze sobie pomagali :D dzieki

 

do ADK90

 

tez dzieki za twojąpodpowiedz, co do psowni to sie zgadzm ale taki niby nowy ASUS a klawiatura wysiadła stad ow problem, sorki i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

oj to też cie subaru prze szkoliło ; ) ja zanim co kolwiek robiłem to czujnik EGT bo nie ma z tym żartów ; )

chodzi o to że wraz z silnikiem dołożyłem zegarki i miałem egt

jakie masz wartości jeżdząc spokojnie a jakie jak ciśniesz?

a i gdzie sie wwierciłęś z czujnikiem

 

spokojnie to max 500-600 stopni przy pałowaniy max 750 stopni wiec mysle ze ok : ) i to na lpg i benzynie : ) aa co do kostek to meczyłem sie u siebie z tym samym problemem przez ok 1 miesiac, wszystko sprawdzone subaru nie jedzie doładowanie max 0.5 bara wiec o 0.4 mało, wiec dlatego słaba dynamika miedzy 80 a 200 kmh ; ) daj znać co tam ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to kiedykolwiek 200 pojdzie to sie zatrzymam i az ziemie pocałuje, max jak jechałem to 170-175 i end. Zjechałem bo cos mi smierdziało i jak maske podiosłem to mozna bylo jajka sadzone robic na wydechu :D, cała dupa turbiny swieciła i az do spodu, myslalem ze splone-uff, nie gaszac auta przeczekalem 15min i jak ostygł tak ze turbo juz nie swiecilo to jechalem juz spokojniej. Czy to normalka ze az tak sie nagrzewał? czy moglem juz cos uszkodzic jadac jak debil mimo swiadomosci, ze autu brakuje mocy? i czy macie tez tak, ze po zgaszeniu auta w wezyku wodnym przy samej turbinie czuc ze woda sie gotuje jak w czajniku-czyli wrze? dodam ze podczas jazdy temp. mialem ok, a smrod spalenizny byl efektem palacych sie resztek smaru na kacie po ostatniej operacji wymiany oslony przegubu wewn. Tak czy inaczej musze sie jak najszybciej zaopatrzyc w gasnice, co by nie bylo zdziwienia w razie pozaru :D-oby nie, tfu-tfu-tfu. I ostatnie juz, czy nie powinno byc jakiejs oslony termicznej na tym przegubie-bo blisko jak dla mnie jest on kata. Pzdr

 

zeby dobrze zrozumiec, to ktore te kosci maja byc rozłączone? te zielone dwie? czy jakies inne czarne? i co to jest za kostka szara wolna obok OBD2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

pół nocy nie spałem. Kostki rozłączyłem AUTO LATA :yahoo:, podziekowania dla wszystkich, jestem bardzo zadowolony. No, teraz to sie odbija. Taki jeden kabelek a taka roznica :wacko:, jeszcze raz serdecznie dziekuje za prezent pod choinke-teraz brakuje mi tylko białego puchu, pzdr Kamil.

 

p.s temat mozna zamknąć.

 

Jeszcze jedno:

 

tak jak obiecywałem tak tez uczyniłem, rozpedzilem ja do ponad 220km/h po czym zjechałem i pocałowałem beton na obwodnicy wro :biglol:, wydaje mi sie ze teraz nawet turbina mniej sie nagrzewa i nic juz nie czuc spod maski, spalilem ponad 30l benzyny zanim wrócilem do domu hehe i obserwowalem jak sie auto zachowuje, wynik= diametralna różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, dzieki za porade, ale "chlopaczyna sie zajarał", chwile tylko tak leciałem. Szczegolne podziekowania dla ziarus007-jako pierwszy wpadł na ten pomysl z tymi kostkami, tak samo dzieki dla Ciebie i lukass-a, ogolnie wszystkim dziekuje za dobre checi i trafna diagnoze, Ja takze polecam sie wszyskim jako pomoc przy turbodoładowaniu, pzdr

 

Witam ponownie.

Mam pytanie. Jakie powinno byc prawidłowe cisnienie doładowania np. przy pedale wcisnietym na maxa, bo mi pokazuje zawsze nie wiecej niz 0,5bar na 3 biegu nawet pod góre tez mam 0,5bar, auto ładnie chodzi ale czy to nie za mało? zawsze moze chodzic lepiej :), zegar autogauge podpiety na trójniku miedzy selenoidem a trujnikiem od muszli turbiny a westgate. Podmieniałem zaworki i to samo, ciagle 0,5bar :(. Moze było gdzies o tym ale nie znalazlem, prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maksymalne ciśnienie doładowania w seryjnym WRX jest ok 0.9-1 bar , czujnik albo przewód cisnieniowy od zegara podepnij do kolektora ssącego , albo przewodu sterującego zawór blow off , ten czarny na fotce :)

post-11888-0-69057800-1388091086_thumb.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, podłacze sie pod blow-a i zobacze co pokaze, a czy miedzy turbina a selenoidem jest mniejsze cisnienie niz przy blow-ie? Jezdziłem dzisiaj spokojnie i dynamicznie i jest jeszcze takie mikro szarpanie przy 2700, 3000 i 3500obr/min pewnie bez diagnostyki sie nie obejdzie. Roznica teraz a wtedy jest bardzo duza ale nie wiem czy na pewno jest wszystko ok wiec pojade jutro na kompa i jeszcze sprawdze jakie błedy pokazuje. Powiedz mi jeszcze na ile bezpiecznie mozna zrobic taki silnik co by go nie uszkodzic? ile koni i Nm?, dzieki raz jeszcze ziarus i sorki za takie dopytywanie, ale chce zeby autko pracowało jak nalezy i pewnie załoze jeszcze kilka watków co do mojego WRX-a, bo jest jeszcze kilka rzeczy mniejszych i wiekszych do ogarniecia, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedzy turbo a selenoidem w tym przewodzie znajduje się restryktor. Wskazania na tym przewodzie napewno nie beda w pełni prawidłowe to raz. Druga sprawa, to że jak w tym przewodzie bedzie brakowało tego restryktora to nie ma szans na pełne doładowanie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, podziekowania dla wszystkich, jestem bardzo zadowolony. No, teraz to sie odbija.

 

skoro zadowolenie pełne to śmiało rozdać chłopakom pomuki (wciskasz zielone strzałeczki u każdego pomocnego posta),

bo zasłużyli... ;)

 

normalnie w warsztacie pewnie by to kosztowało "subarowe nic" czyli kilka stówek o ASO nie wspominając :biglol:

Edytowane przez adamski
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...