Skocz do zawartości

brak mocy po zmianie motoru z 218 na 225-jakieś pomysły?


kamilwro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Auto wrx bugeye my00, silnik z my04 wrx 225ps

 

Jak w temacie, zmieniłem silnik z 218 na 225ps. Auto jedzie ale nie czuc jakby miało 225ps. W czasie jazdy faluje doładowanie. Po odpuszczeniu gazu jakby lepiej przyspiesza, po natychmiastowym wcisnieciu do oporu nie jedzie trzeba ująć. Po podłaczeniu kompa nie chce sie skomunikować z autem. Jak przyspieszam stopniowo az do dechy to auto jedzie troche lepiej. Filtr paliwa wymieniłem- knecht, olej valvoline 10w60. turbina fabrycznie nowa td04l mihi, Wydaje mi sie jakby nie miał wystarczająco paliwa z dołu i w górnych granicach też co za tym idzie czyzby była za mało wydajna pompa paliwa czy raczej cos w ecu trzeba zmienić? a moze wtryski? prosze o pomoc.

 

ps. komputer został z wersji od silnika 218ps poniewaz na oryginalnym kompie od 225ps nie moge odpalic auta,(brakuje mi kosci od immo) czyzby sam komputer moglby byc powodem ze auto jest slabe? Pali na dotyk, obroty nie faluja, spalanie az niewiarygodnie niskie bo tydzien temu na 55l od wrocławia zrobiłem warszawe (w nocy) i dopiero tankowałem sie w drodze powrotnej w Piotrkowie Tryb. czyli zrobiłem w sumie jakieś 500km przy predkosci 140km/h srednio. Słyszałem tez ze silniki 225ps miały zmienne fazy a 218 nie miały. Ciekawi mnie fakt ,co takiego sie zmieniało na przełomie silników 218 i 225ps i czym owe sie rózniły od siebie, elektronicznie i mechanicznie,

 

z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi

 

Pzdr Kamil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItaj.

 

Mnie się wydaje,że 225KM nie miały zmiennych faz.Jak silnik ma za mało paliwa to jeźdżenie grozi szybkim KABUM.

 

Nie wiem jak jest z zamiennością silników 218-225 ,ale były takie tematy.KOMP jak najbardziej może komplikować sprawę.Wystarczy różnica w jakimkolwiek osprzędzie,czujniku i już nie jedzie. Najbezpieczniej było by użyć kompa od 225 i zlogować pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszystkie odpowiedzi. przepływki nie mam ale załatwie na dniach od kolesia co lata wrx 225ps i sie okaze. Co do immo ze sie da z kompa ominac to nie wiedziałem, pracuje nad tym. Dzisiaj tj. niedziela bylem u kolesia i podpiełem go pod kts 540 i pokazało 6 błedów Hurra! PRZYNAJMNIEJ SIE POŁACZYŁ. P0500 czujnik predkosci jazdy. P1518 Żądane załaczenie rozrusznika- sygnał za mały. P1591 wyłacznik neutralny-sygnał za mały. P0136 sonda lambda (rzad1,czujnik2)- zakłocenia działania. P0131 sonda lambda (rzad 1, czujnik 1)- niskie napiecie. P0132 sonda lambda (rzad1,czujnik1)- wysokie napiecie. Tryb 7, usterka sporadyczna. Zmierzylismy jeszcze wartosci tych sond i wyszło ze jedna sonda pokazuje wartosci ponad 4,5volt a ma byc miedzy 0,1 a 1 czy kumacie cos z tego?. W poniedziałek jade z tym do Jetronika do Krzyska moze on cos poradzi bo sam tego nie ogarne. Rano podmienie tylko sonde na inna, która mi została w tamtych starych kolektorach wydechowych od 218ps moze zacznie cos lepiej chodzic i jeszcze raz go podepne. Dziekuje wam wszystkim którzy chcieliscie i mieliscie ochote mi odpisac-szacun. Jakby ktos miał problemy z turbina-pytac a napewno pomoge bo cos tam wiem,pzdr Kamilwro :)

 

ps. jak wróce z diagnostyki to napisze czy jest jakas poprawa no i grubo zastanawiam sie czy dziada nie zhamowac na Opolskiej, przynajmniej sie dowiem ile ma koni (tzn. raczej szkap) hehe, pzdr

 

WItaj.

 

Mnie się wydaje,że 225KM nie miały zmiennych faz.Jak silnik ma za mało paliwa to jeźdżenie grozi szybkim KABUM.

 

Nie wiem jak jest z zamiennością silników 218-225 ,ale były takie tematy.KOMP jak najbardziej może komplikować sprawę.Wystarczy różnica w jakimkolwiek osprzędzie,czujniku i już nie jedzie. Najbezpieczniej było by użyć kompa od 225 i zlogować pracę silnika.

 

mam oryginalny komputer 225ps do tego silnika co kupiłem i po przełozeniu z 218 na ten 225ps nie chce auto zapalic, tak jakby immo trzymało a szkoda bo okazaloby sie ze wszystko jest ok i auto lata jak nalezy. Mój bład bo jak brałem silnik od chlopakow z piaseczna to nie wziałem tej czarnej malej kosci od immo. Bylem tak podjarany tym silnikiem ,ze zapomniałem o tej kosci. Wziałem motor, kompa, kluczyk i pojechałem do wrocka :(

 

a ja gdzies czytałem ze wrx od 03-05 miały własnie zmienne fazy, sam juz nie wiem. Kupiłem sobie benzyniaka a całe zycie latałem tdi-kami z duzą mocą :biglol: ale mam nadzieje ze bede jeszcze z niego zadowolony, pzdr i tak szybko sie nie poddam

 

zapomniałem dodac na samym poczatku ze auto to przekładka z uk, ale to nie ma chyba wiekszego znaczenia. Auto składałem sam od podstaw i starałem sie zrobic to najdokładniej jak potrafie. I prosze nie pisac ze pewnie cos zle zrobiłem i ze trzeba bylo oddac auto komus kto sie zna bo na samym poczatku tak zrobiłem i musiałem szybko auto zabrac. Przeglad robiłem na okregówce i troche autem trzesli na prawo i lewo zanim podbili ze spełnia wymagania itd, a nie jechałem do tzw. Jurka zeby miec tylko pieczatke aby jezdzic-tu chodzi głownie o moje bezpieczenstwo wiec auto skladałem ponad 6-cy zanim pojechałem na przeglad. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem silnik z 218 na 225ps. Auto jedzie ale nie czuc jakby miało 225ps
dopóki komp nie będzie o tym wiedział to nie będziesz miał więcej KM ;)

 

Mnie się wydaje,że 225KM nie miały zmiennych faz
nie jestem pewien, ale chyba dopiero STI dostało zmienne fazy

 

Mój bład bo jak brałem silnik od chlopakow z piaseczna to nie wziałem tej czarnej malej kosci od immo. Bylem tak podjarany tym silnikiem ,ze zapomniałem o tej kosci. Wziałem motor, kompa, kluczyk i pojechałem do wrocka
robiłeś remont ? czy kupiłes używany silnik i go po prostu zamontowałeś ?

 

powtórz diagnostykę, posprawdzaj kabelki, złączki itp. może faktycznie sonda lub przepływka są już do wymiany ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem silnik z 218 na 225ps. Auto jedzie ale nie czuc jakby miało 225ps
dopóki komp nie będzie o tym wiedział to nie będziesz miał więcej KM ;)

 

Mnie się wydaje,że 225KM nie miały zmiennych faz
nie jestem pewien, ale chyba dopiero STI dostało zmienne fazy

 

Mój bład bo jak brałem silnik od chlopakow z piaseczna to nie wziałem tej czarnej malej kosci od immo. Bylem tak podjarany tym silnikiem ,ze zapomniałem o tej kosci. Wziałem motor, kompa, kluczyk i pojechałem do wrocka
robiłeś remont ? czy kupiłes używany silnik i go po prostu zamontowałeś ?

 

powtórz diagnostykę, posprawdzaj kabelki, złączki itp. może faktycznie sonda lub przepływka są już do wymiany ...

 

silnik kupiłem uzywany z angola 03 lub 04r wrx po 50kmil,(srodek auta wygladał jak nowy) załuje tylko ze lawety nie wziąłem i nie zabrałem całego auta bo zawieche i hamulce miał stan perfect a teraz mi cos zaczyna stukac w lewym przednim kole i podejrzewam ze amor zrobił papa. naprawde silnik jest w stanie idealnym. Od spodu jak leca kolektory od uppipa to widac ze jeszcze nie byly przepalone uszczelki i wygladaja jak nowe, reszta czesci tez tak wyglada, np głowice i oslonki od turbiny jak nowe. Osobiscie pomagałem wyciagac ten silnik zaraz po zgaszeniu a gadał bardzo pieknie no i zaplacilem tez słono za niego bo 6000zł ale wart byl tych pieniedzy. Do silnika nie mam zadnych zastrzezen bardziej do jednostki sterujacej. Po nowym roku lece do Jetronica i bede go diagnozował bo teraz nie maja czasu. Dzisiaj po pracy wymienie tylko te sondy wszystkie i dam znac czy jest jakas poprawa, mam kanał i pare kluczy to sie pobawie :) , wiecej nic nie bede ruszał jak pobrawy nie bedzie bo sie nie znam na elektryce, pzdr Kamil

 

a rozumiecie cos z tych błedów co napisałem? czy faktycznie 4,5v to za duzo jak na sonde bo tak pokazuje, czasami nawet 4,8v i czy to ma wpływ na mieszanke i przez to auto moze zamulac. Czy moge auto normalnie uzytkowac w takim stanie czy lepiej nie jezdzic bo cos moze sie stac? pytam bo jedni mowia zebym jezdzil a drudzy mi stanowczo tego odradzaja bo ponoc tloki moga do miski splynac. Osobiscie uwazam zeby na ta chwile przesiasc sie do diesla tymczasowo a subek niech postoi a ja w tym czasie poczyszcze go troche od spodu i nieco zakonserwuje przed zimą :D

 

Dzieki za wszystkie odpowiedzi i porady.

Wesołych Swiat wszystkim zyczę! :) ,dam znac jak sie cos zmieni z autem, do usłyszenia, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda sprawna powinna pracować w zakresie 0,1-1V.Wartości podane przez Ciebie,są znacznie wyższe,jeśli auto nie ma mocy,może to oznaczać ubogą mieszankę i wysokie EGT,tłoki mogą spłynąć.

Nie ruszałbym autka do rozwiązania problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda sprawna powinna pracować w zakresie 0,1-1V.Wartości podane przez Ciebie,są znacznie wyższe,jeśli auto nie ma mocy,może to oznaczać ubogą mieszankę i wysokie EGT,tłoki mogą spłynąć.

Nie ruszałbym autka do rozwiązania problemu.

 

zrobie jak mówisz, zimy jeszcze nie ma przecierpie jakos, pzdr

 

wykręciłem dzisiaj sondę tą jak sie schodzą dwa kolektory w jeden przy uppipe a druga jest jeszcze przed samą turbiną ale tej na razie nie ruszałem. Oznaczenie sondy która była oryginalnie przy silniku 225ps ma numery 009, a ta od silnika 218ps ma numery 209, po podmianie nie zauwazyłem zadnej róznicy, przejechałem sie i dalej auto jest słabe :) . Tak jak mówiłem, nic juz nie grzebie i oddaje auto do magików po nowym roku niech główkują-ma jezdzic, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykręciłem dzisiaj sondę tą jak sie schodzą dwa kolektory w jeden przy uppipe a druga jest jeszcze przed samą turbiną ale tej na razie nie ruszałem.

pierwsza sonda jest w kolektorze, druga za katalizatorem w downpipe, w uppipe jest czujnik temperatury, poniżej masz przykładowy rysunek z opisem:

mattspec.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za ten rysunek, dowiedziałem sie z niego co i gdzie jak sie nazywa i nie bede juz zielony. jezeli chodzi o sonde ktora wymieniłem to jest to wg rysunku front 02 sensor, natomiast to co ja nazywałem druga sondą to jest to ten czujnik temperatury a nie sonda jak myslałem, no i ostatnia czyli druga to ta ktora jest pod autem ale jej nie ruszałem. Jezel chodzi o jakis check to nic nie wywala na dese ale moze przez to ze zegary mam od USA sti te czerwne i chyba podmienie poznej cały licznik ten od wrx-a z agola to moze wtedy bedzie widoczy jakis CEL. Nic nie wyrzuca a dalej nie jedzie. Co ciekawe, po odłaczeniu w ogole wtyczki od sondy auto jedzie tak samo, zadnych cheków i zmian mocy. Bez kitu zejde z tym autem na zawał. Golf 3 1.9tdi w 4 osoby jedzie równo ze mna-siara jak nie wiem co. WSTYD! mi było ale udawałem jak bym sie nie scigał. [moderator czuwa]. Musze sie napic bo nie wytrzymam, dzieki piter za ten obrazek i za checi, pzdr i Wesołych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz dlaczego wymieniałeś stary silnik ?

według mnie silnik by chodził najlepiej jak byś przełożył kolektor ssący ze swojego silnika

a tak nie testuj bo zaraz będziesz 6 w plecy

jja terz miałem problem , zaczeła stukać panewka , po zamontowaniu 2 silnika wytopiło tłok ,ale na dzień dzisiejszy wszystko chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz dlaczego wymieniałeś stary silnik ?

według mnie silnik by chodził najlepiej jak byś przełożył kolektor ssący ze swojego silnika

a tak nie testuj bo zaraz będziesz 6 w plecy

jja terz miałem problem , zaczeła stukać panewka , po zamontowaniu 2 silnika wytopiło tłok ,ale na dzień dzisiejszy wszystko chodzi

 

oj to też cie subaru prze szkoliło ; ) ja zanim co kolwiek robiłem to czujnik EGT bo nie ma z tym żartów ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem ponieważ stary nie nadawał sie juz do niczego, wał cały pojechany(główne i korbowodowe), gładzie porysowane od tłoków itd. poprostu był juz dobrze zmeczony i nie opłacalo sie robic, zostal na czeci w razie w. Nie chce sie bawic w przekładanie ssacego, ale jak juz wyjsca nie bedzie to tak zrobie. Czekam co powiedzą w Jetronic po Nowym Roku, mam nadzieje ze oagrna i bedzie latal jak na 225ps. pzdr

 

co to za EGT? gdzie go szukac? i za co odpowiada? mam go wywalic czy jak?, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegar EGT warto mieć,jeśli wskazania są poprawne,to mamy jakiś pogląd na pracę silnika.Ale liczyć na to,że uchroni nas przed spłynięciem tłoka,to nadmierny optymizm. ;)

Niemniej,jeśli EGT przybiera większe wartości niż dotychczasowe,jest to jakaś wskazówka,że dzieje się w silniku coś złego.

Nim na zegarze zobaczymy duży skok EGT,to już dawno będzie po tłokach.Takie rzeczy dzieją się szybko i gwałtownie,zegary i czujniki reagują ze sporym opóźnieniem. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki jak i osprzęt 218KM i 225KM są identyczne i zamienne z tym że w 225KM sa inne tłoki , ale to na nic nie wpływa :) , co do mocy to w 225 są poprawione mapy w ECU :)

Pierwsze co mogę ci podpowiedzieć to sprawdź ciśnienie paliwa i czy przypadkiem nie zamieniłeś wężyków przy filtrze , drugie ECU subaru jest bardzo wrażliwe na niedomagające przepływomierze , trzecie map sensor, czy czyta odpowiednie ciśnienie w kolektorze, i najważniejsze potencjometr przepustnicy.

A co do diagnostyki to każdy WRX new age jest diagnozowany w protokóle OBD2 , więc praktycznie każdym fejsem OBD2 można się połączyć.

Wracając do EGT to ECU w WRX ma termoparę przed turbiną która czyta temperaturę spalin .

Edytowane przez ziarus007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

oj to też cie subaru prze szkoliło ; ) ja zanim co kolwiek robiłem to czujnik EGT bo nie ma z tym żartów ; )

chodzi o to że wraz z silnikiem dołożyłem zegarki i miałem egt

jakie masz wartości jeżdząc spokojnie a jakie jak ciśniesz?

a i gdzie sie wwierciłęś z czujnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak piszesz to sa poprawione mapy i moze dlatego nie idzie tak jak powinien. Sprawdze po swietach jezcze te przewody przy filtrze a jesli ktos moze to prosilbym o podpowiedz który wezyk gdzie idzie bo sa tam 3 co ida do kolektora ssacego od filtra. Jakie powinno byc prawidłowe cisnienie paliwa i czy zwykłym manometrem mam to sprawdzic przy wyjsciu za filtrem czy raczej komputerowo, bo podłaczyc manometr na trójniku to zaden problem i moge to zrobic. Co do przepływki to nie wiem czy jest ok ale przeczysciłem ja beznzyna ekstrakcyjna i przedmuchałem zgodnie z kierunkiem przepływu cisnieniem 3bar bo zredukowałem na butli zeby go nie uszkodzic, gdzie sie znajduje ten map sensor o którym mówisz i czy to jest ten firmy denso z fioletowa nalepka i wchodzi do ssacego przy przepustnicy od góry co ma malutki oring?, bo jesli tak to go tez umyłem i poprawy dalej brak. Co masz na mysli z tym potencjometrem przepustnicy, bo ja mam przepustnice na linke a nie elektroniczna jak w 2,5 USA i pedał gazu tez na linke. Jedno co zauwazyłem przy tej przepustnicy to ze sa dwa mocowania na linke, jeden ma mniejszy otwór tam gdzie linka sie zapina a drugie mocowanie ma juz wiekszy ten otwór. Jesli ktos wie to od której strony powinna byc zapieta ta linka patrzac na silnik to ma byc po prawej czy po lewej stronie i do czego słuzą te dwa rozwiazania? Noi w koncu jak mam to zrobić zeby podłacyc ten oryginalny komputer 225ps i co w nim zmienic zeby auto na nim mogło odpalic bo to byc moze jest słowo klucz w moim przypadku ze autko nie jedzie prawidłowo, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi w koncu jak mam to zrobić zeby podłacyc ten oryginalny komputer 225ps i co w nim zmienic zeby auto na nim mogło odpalic bo to byc moze jest słowo klucz w moim przypadku ze autko nie jedzie prawidłowo

 

ECU swoje zostaw w spokoju bo różnicy między 218 a 225 na pewno nie zauważysz :) i na oryginalnym kompie ma też dobrze jechać. co do ciśnienia paliwa to 2.2-2.6 bara, a po odłączeniu przewodu podciśnieniowego od regulatora masz mieć min 3 bary na pracującym silniku. Potencjometr położenia przepustnicy to ta czarna kostka po drugiej stronie przepustnicy patrząc od strony linki gazu. Mocowania linki gazu masz dwa bo wersja z automatyczną skrzynią potrzebuje dodatkowej linki do czujnika kick down ,ewentualnie jest też tam podłączona linka tempomatu , ale u ciebie tego nie ma :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z innej beczki, u mnie dopiero słychac pompe jak nacisne przycisk od immo, czy tak powinno byc czy on sam powinien poznac kluczyk po włozeniu do stacyjki bez koniecznosci przycisniecia tej kostki. Przyznam ze to troche uciazliwe ze za kazdym razem kiedy go zgasze to musze przyciskac ten guzik. I jeszcze jedno ze po przekreceniu zapłonu słychac u mnie wentylatory jak sie załączaja i wyłaczaja, dzieje sie tak do puty do poki go nie odpale, jak juz silnik pracuje to sie wyłaczaja, czy to jest jakis test wentylatorów czy nie powinno tak być i jest cos zdupcone, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wentylatory jak sie załączaja i wyłaczaja, dzieje sie tak do puty do poki go nie odpale, jak juz silnik pracuje to sie wyłaczaja, czy to jest jakis test wentylatorów czy nie powinno tak być i jest cos zdupcone

 

Ten przycisk to pewnie dodatkowy immobilizer Clifford w subaru często spotykany :) a co do wentylatorów to przypadkiem nie grzebałeś w kostkach pod kierownicą i nie połączyłeś dwóch pasujących ze sobą ? , bo mi to wygląda jakby ECU było w trybie serwisowym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...