Jump to content

sprężyny przeznaczone do WRX na zawieszeniu Sti


Bedo
 Share

Recommended Posts

Witam

mam na swoim wrxie zawieszenie od Sti i czy jest sens i MOŻLIWOŚĆ założenia (wg sprzedającego) obniżających sprężyn przeznaczonych do wrx 01-02 od Prodrive

Mój Wrx to 2005r i rozstaw (bo chyba ma znaczenie) 5x100

Link to comment
Share on other sites

moje auto to WRX 2005r z zawieszeniem od Sti (chyba starszym, ponieważ w 2005 w Sti były 114,5?) z PL salonu. Pochodzenia zawiasu Sti nie znam.

na temat sprężyn które chcę kupić, to jedyne dane które znam to to, że przeznaczone były do WRX 01-02.

Link to comment
Share on other sites

Przednie p&p.Żeby złożyć tylne musisz zmienić górne poduszki

 

pytanie zapewne dotyczy także pasowania czapek kolumn, między rocznikami wrx i sti oraz EU i US się różniły...

tzd czym się różniły?

Edited by siwiutki
Link to comment
Share on other sites

pytanie zapewne dotyczy także pasowania czapek kolumn, między rocznikami wrx i sti oraz EU i US się różniły...

tzd czym się różniły?

 

dokładnie nie wiem czym, ale pamiętam, jak ktoś kupił sprężyny od STI 04 i tylne nie pasowały do WRX 01 US.

Link to comment
Share on other sites

Przednie p&p.Żeby złożyć tylne musisz zmienić górne poduszki

Dokładnie tak jak piszesz, przednie są takie same a tylne w rocznikach 01-02 są szersze u góry od nowszych, trzeba dopasować odpowiednie poduszki i tyle.

Teoretycznie wszystko pasuje, niezależnie czy to wrx czy sti, sedan czy kombi, 5x100 czy 5x114 - sprężyny będą pasowały...

Co do samych sprężyn prodrive, to jak dobrze pamiętam były 2 rodzaje: niebieskie do wrx i czerwone do sti ... i nie wiem czy mając teraz sprężyny sti odczujesz różnice montując niebieskie dedykowane do wrx (może się obniży 1cm)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

zmierz sprężyny wyjęte z kolumn, "długość/wysokość" rozpiętej luźno sprężyny, z obu kompletów przód i tył i porównaj wyniki w cm

będziesz "mniej więcej" wiedział co się stanie po zmianie, seryjnie wrx miał wyższe sprężyny niż sti i to zauważalnie,

więc obniżone dla wrx mogą wcale nie dawać obniżenia w stosunku do sprężyn dla sti

 

niczego teoretycznego nie znajdziesz: jest wiele sprzecznych informacji, pozostaje zmierzenie, a na końcu założenie do auta i zmierzenie odległości środek koła - najwyższy punkt błotnika po ułożeniu się sprężyn (trzeba kilkaset metrów przejechać przed mierzeniem)

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

zmierz sprężyny wyjęte z kolumn, "długość/wysokość" rozpiętej luźno sprężyny, z obu kompletów przód i tył i porównaj wyniki w cm będziesz "mniej więcej" wiedział co się stanie po zmianie

nic to nie da jeśli sprężyny są zrobione z "różnego drutu" ;)

 

seryjnie wrx miał wyższe sprężyny niż sti i to zauważalnie

zmieniłem sprężyny WRX->STI , zostawiając te same amortyzatory = wysokość się nie zmieniła (ale za to praca zawieszenia znacznie uległa poprawie) ... dopiero na czerwonych prodrive (sti spec-c) auto stoi niżej i prowadzi się jeszcze lepiej :D

Link to comment
Share on other sites

zmieniłem sprężyny WRX->STI , zostawiając te same amortyzatory = wysokość się nie zmieniła (ale za to praca zawieszenia znacznie uległa poprawie) ... dopiero na czerwonych prodrive (sti spec-c) auto stoi niżej i prowadzi się jeszcze lepiej :D

 

trzeba sobie jakoś uzasadniać wydawanie pieniędzy na części ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...