Jump to content

WRX 05 osłabł na PB95


srtracing
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

Mam takie szybkie pytanie.. Zrobiłem mały błąd i wlałem 95 do wrxa, który powinien jeździć na 98. Zrobiłem na tym paliwie 600 km. Ostatnio zauważyłem wyraźny spadek mocy. I teraz pytanie. Czy może to być sprawka czujnika spalania stukowego? Czy lejąc 98 wszystko wróci po czasie do normy? Można mu komputerowo resetnąć pamięć? Słyszałem, że pomaga odłączenie akumulatora, ale wolałbym się raczej podłączyć do auta niż kombinować z odpinaniem.

Edited by srtracing
Link to comment
Share on other sites

pytanie, co do za wrx, do którego trzeba lać 98 - jest po remapie?

 

WRX z 2005 jest właśnie "98 only" ;)

 

Dokładnie tak :)

 

Jutro podepnę się jeszcze z komputerem i zobaczę czy coś konkretnego pokaże. W ostateczności odłączę na jakiś czas akumulator.

A 98 już zalałem.. mam nadzieję, że to kwestia paliwa, a nie coś poważniejszego.

Edited by srtracing
Link to comment
Share on other sites

 

pytanie, co do za wrx, do którego trzeba lać 98 - jest po remapie?

 

WRX z 2005 jest właśnie "98 only" ;)

 

nie tylko MY'05, ale kazdy euro-blob WRX (MY'03-05, 225KM) ma jezdzic na 98 benzynie

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

pytanie, co do za wrx, do którego trzeba lać 98 - jest po remapie?

 

WRX z 2005 jest właśnie "98 only" ;)

 

nie tylko MY'05, ale kazdy euro-blob WRX (MY'03-05, 225KM) ma jezdzic na 98 benzynie

 

No to skoro już mamy to ustalone :) to może ktoś kiedyś miał taki problem i się z nim uporał :) Wydaje mi się, że to tylko kwestia przeprogramowania. Turbina na pewno ładuje. Nie sprawdzałem tylko szczelności. Blow offa nigdy nie zakładałem, jeździ od "urodzenia" na fabrycznym zaworze. Potrafią się czasami zaciąć albo jakoś magicznie rozszczelnić ? Pytam, bo mam takie wrażenie, jakby turbina na pół gwizdka pchała. Jutro sprawdzę jeszcze ciśnienie i czujnik spalania stukowego, ale może ktoś już kiedyś miał do czynienia z takim przypadkiem, podzieli się swoją wiedzą i pozwoli mi spać spokojniej :)

Link to comment
Share on other sites

faktycznie przypominam sobie taką sytuację z przed jakichś 6-7 lat jak miałem WRX bloba 2005r i na którymś bodajże BP w Tychach zalałem 95

Auto prawie umarło. Turbo w zasadzie nie dawało "ciągu". Auto szło przez obroty ale mocy w tym nie było :) na szczęście po wypaleniu tego i zalaniu paliwa na kolejnej stacji i już 98 wszystko zaczęło działać normalnie.

Absolutnie nie włączam się w dyskusje na temat 95 czy 98 ale w tym jednostkowym przypadku akurat miałem takie objawy. Być może jakie by nie było to paliwo to było gówno.

Link to comment
Share on other sites

Mimo, że hawk WRX przystosowany jest do 95 lub wyżej, ja używam tylko benzyny 98 z dodatkami (Ultimate, Verva, Suprema, Dynamic). Poprzedni właściciel tak robił od nowości, więc postanowiłem nie zmieniać i mieć spokój. Bryku też mi tak radził - mniejsze niebezpieczeństwo kiepskiego paliwa, czystszy silnik itp.

Link to comment
Share on other sites

Może jechać na pół gwizdka, znajomy tak samo miał :) a potem 4 tłok powiedział papa.

 

Oby tym razem było inaczej :)

 

faktycznie przypominam sobie taką sytuację z przed jakichś 6-7 lat jak miałem WRX bloba 2005r i na którymś bodajże BP w Tychach zalałem 95

Auto prawie umarło. Turbo w zasadzie nie dawało "ciągu". Auto szło przez obroty ale mocy w tym nie było :) na szczęście po wypaleniu tego i zalaniu paliwa na kolejnej stacji i już 98 wszystko zaczęło działać normalnie.

Absolutnie nie włączam się w dyskusje na temat 95 czy 98 ale w tym jednostkowym przypadku akurat miałem takie objawy. Być może jakie by nie było to paliwo to było gówno.

 

Dokładnie tak samo dzieje się u mnie. I zaobserwowałem to kilka kilometrów po tankowaniu, dlatego podejrzenie od razu padło na paliwo. Wcześniej nie było absolutnie żadnych niepokojących objawów, był bardzo elastyczny, przyśpieszał jak należy. Zobaczymy... jutro się podepnę i spróbuję wypalić do końca to dziadowskie paliwo. Wprawdzie zalałem 98 ale jeszcze trochę miałem w baku tego syfu. Zobaczymy, oby skończyło się tylko na strachu :)

Edited by srtracing
Link to comment
Share on other sites

w takim przypadku dodalbym do paliwa jakis "octane booster", no i oczywiscie delikatnie z pedalem gazu

 

Czy N/A też się tyczą takie zalecenia?
Bądź spokojny - N/A to nie dotyczy. :)

a czytales watek o dlawieniu sie 2.0 n/a w pewnym zakresie rpm? tam niektorzy podaja, ze recepta jest lanie tylko i wylacznie 98
Link to comment
Share on other sites

Po podłączeniu do komputera i resecie pamięci, wszystko jest jak należy. Wygląda na to, że przełączył się po syfiastym paliwie w jakiś dziwny tryb awaryjny.

Niepokojące są tylko dwie kwestie. Komputer pokazuje stałą wartość obrotów turbiny 8160 i ciśnienie w dolocie też się nie zmienia. To normalne? Albo może po prostu mój soft nie obsługuje tych funkcjonalności i wali jakąś defaultową wartością?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...