kitewinger Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Jakiś czas temu kupiłem dashcommanda i dopiero ostatnio zacząłem podpinać pod Forka. Wśród iluś parametrów, które w miarę ogarniam i wiem jakie są wzorcowe wartości zagadką są dla mnie prawidłowe wartości korekty zapłonu. Wiem, że na wolnych obrotach powinno być 15 a jak to powinno wyglądać podczas np. jazdy na 4 biegu podczas wciśnięcia pedału gazu w podłogę? Powinno nastąpić cofanie kątu wyprzedzania zapłonu? Jeżeli tak to do jakiej wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alien_TM Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Chodzi ci o korektę (learned ignition timing) czy całkowity kąt wyprzedzenia zapłonu? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitewinger Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Chodzi ci o korektę (learned ignition timing) czy całkowity kąt wyprzedzenia zapłonu? Pozdrawiam Chodzi dokładnie o timing (spark advance) - przynajmniej tak ta pozycja nazywa się w dashcommand Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 (edytowane) w ecuExplorerze wszystko co na minusie czyli każda ujemna wartość to ZLE... ja obserwuje głownie timing ignition i knock correction ... zwłaszcza po resecie ECU, kiedy ECU sie uczy, występuje sporo stuków i cofania zaplonu Edytowane 21 Grudnia 2013 przez saszynski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alien_TM Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 (edytowane) Jak chcesz podeślę ci moje Logi robione romraiderem, nawet plik w excelu ci zrobię podaj maila tylko Edytowane 21 Grudnia 2013 przez Alien_TM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 W moim przypadku. W programie Evoscan zwie się to Ignition Advance i wyrażone jednostką Deg BTDC. Na wolnych obrotach jest to 15 -16 stopni. Maksymalnie podczas jazdy osiąga 45 st. Przy raptownym wciśnięciu pedału gazu, sterownik od razu nie przyśpiesza zapłonu tylko nazwijmy to "proporcjonalnie" do narastających obrotów i te zmiana po wciśnięciu pedału może zmienić się np. od 22st do wspomnianych 45st. Jeżeli samochód jedzie ze stałą prędkością czyli silnik nie jest obciążony wówczas wyprzedzenie zapłonu maleje o kilka stopni w porównaniu do maksymalnej wartości przyśpieszania. Np. przy jeździe na 4 biegu z obrotami 2300 wyprzedzenie zazwyczaj wynosi ok. 40st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się