PLayer Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Mam pytanko nt. opon. Czy bedzie bardzo zle dla napedu jesli sa 3 opony 205x75 R16 a z tylu jedna jest 215x70 R16? Auto to Toyota Harrier 4x4 (to samo co Lexus Rx300). Zakupilem online 4 zimowki i jedna jest uszkodzona. Zanim wymienie itd minie troche czasu a czeka mnie trasa 500km. Wyszlo mi, ze to 3mm roznicy tylko. Zamierzam w tej 215 dac 0.1 bara wiecej cisnienia, zeby wyrownac roznice wysokosci? Co sadzicie o tym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 205x75 R16 a z tylu jedna jest 215x70 R16 Nie rób tego, w ostateczności kup inną(nowa/używka)ale w tym samym rozmiarze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Najlepiej jak masz 4 jednakowe tj.taki sam bieznik,rozmiar Link to comment Share on other sites More sharing options...
ccwrc Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Mam pytanko nt. opon. Czy bedzie bardzo zle dla napedu jesli sa 3 opony 205x75 R16 a z tylu jedna jest 215x70 R16? Odpuść. Używanie różnych opon na jednej osi jest zabronione nawet przez przepisy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLayer Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 Jestem w UK. Tu jest dozwolone. No nic, postaram sie zdobyc odpowiednia opone jak najszybciej. A jesli beda 205/75 z przodu a 215/70 z tylu? Chodzi tylko o ta trase 500km. Potem wymienie. Prawdopodobnie nie zdaze kupic odpowiedniej opony w 1 dzien bo siedze w pracy do 23.00. 215/70 to teoretycznie wysokosc: 150.5mm, 205/75 to teoretycznie wysokosc 153.75mm. Jesli nabije minimalnie wiecej powietrza do tego jednego kola to powinno dac rade. Czesto roznica w bieznikach wynosi wiecej niz 3mm i jakos jezdza. Wiem, ze nie powinno sie tak robic ale to sytuacja awaryjna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Zobacysz przy takich oponach jezdzac przez dluzszy czas uszkodzisz Subarke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 @@PLayer, nasze zdanie znasz, zrobisz jak będziesz uważał Teoretycznie nic nie powinno się stać,ale żeby nie było że nie ostrzegaliśmy Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Zobacysz przy takich oponach jezdzac przez dluzszy czas uszkodzisz Subarke Raczej nie uszkodzi Subaraka. @@PLayer masz tam skrzynię CVT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Mysle,ze jednak moze uszkodzic ,gdyz rozne obwody moga spowodowac uszkodzenie napedow Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Zobacysz przy takich oponach jezdzac przez dluzszy czas uszkodzisz Subarke Założę się o wszystkie pieniądze świata,że nie uszkodzi Subaraka. Przeczytaj I post dokładnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLayer Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 (edited) cybel ma racje. Niestety zdaje sobie sprawe z ryzyka. Zrobie co w mej mocy, zeby ogarnac temat jak nalezy ale prawdopodobnie nie zdaze do wyjazdu. Auto do uszkodzenia to na szczescie nie Subarka a toyota harrier. Moze ktos wie czy ich napedy (lub lexusow rx300) sa nieco bardziej elestyczne na tego typu meczenie napedow? Cybel -> co to za skrzynia? Mam 4 biegowego automata. Auto jest ze mna ok 3 tyg wiec wciaz malutko o nim wiem. (ale wiem juz ze ma pradowe sondy lambda i napiecie na nich sie prawie nie zmienia i wynosi 3.3V co bylo sporym zaskoczeniem, wiem tez ze przez uszkodzone 2 przednie sondy palil 30/100, teraz juz temat nieco ogarniety i bierze 12-15/100km). Edited December 19, 2013 by PLayer Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 @@PLayer z dwojga złego,to założyłbym tylko jedną oponę w innym rozmiarze i odbębnił trasę ograniczając prędkość przelotową. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PLayer Posted December 19, 2013 Author Share Posted December 19, 2013 Tak postaram sie w najgorszym wypadku zrobic. Cisnieniem w oponach ewentualnie "wyreguluje wysokosc", zmierze od nawierzchni do osi kola. 3mm to nie duzo. Dzieki za porady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 cybel to mozna potraktowac jako dojazdowe jedni maja 5km drudzy 500km natomiast jezdzac na roznych oponach mozna narobic sobie problemow, choc znam przypadki w terenowkach gdzie jezdzil kumpel przez kilka lat na roznych oponach przod i tyl mowimy tu o innym wzorze ,a drugi kumpel przejechal ok 4 tys km i szlag mu trafil wszystko samo zycie :Pdlatego wole dmuchac na zimne i zakladac jednakowe choc i tak zawsze moze sie cos stac bo to tylko samochod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now