Skocz do zawartości

4x4 rozne rozmiary opon


PLayer

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko nt. opon. Czy bedzie bardzo zle dla napedu jesli sa 3 opony 205x75 R16 a z tylu jedna jest 215x70 R16? Auto to Toyota Harrier 4x4 (to samo co Lexus Rx300). Zakupilem online 4 zimowki i jedna jest uszkodzona. Zanim wymienie itd minie troche czasu a czeka mnie trasa 500km. Wyszlo mi, ze to 3mm roznicy tylko. Zamierzam w tej 215 dac 0.1 bara wiecej cisnienia, zeby wyrownac roznice wysokosci? Co sadzicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w UK. Tu jest dozwolone. No nic, postaram sie zdobyc odpowiednia opone jak najszybciej. A jesli beda 205/75 z przodu a 215/70 z tylu? Chodzi tylko o ta trase 500km. Potem wymienie. Prawdopodobnie nie zdaze kupic odpowiedniej opony w 1 dzien bo siedze w pracy do 23.00. 215/70 to teoretycznie wysokosc: 150.5mm, 205/75 to teoretycznie wysokosc 153.75mm. Jesli nabije minimalnie wiecej powietrza do tego jednego kola to powinno dac rade. Czesto roznica w bieznikach wynosi wiecej niz 3mm i jakos jezdza. Wiem, ze nie powinno sie tak robic ale to sytuacja awaryjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) cybel ma racje. Niestety zdaje sobie sprawe z ryzyka. Zrobie co w mej mocy, zeby ogarnac temat jak nalezy ale prawdopodobnie nie zdaze do wyjazdu. Auto do uszkodzenia to na szczescie nie Subarka a toyota harrier. Moze ktos wie czy ich napedy (lub lexusow rx300) sa nieco bardziej elestyczne na tego typu meczenie napedow?

Cybel -> co to za skrzynia? Mam 4 biegowego automata. Auto jest ze mna ok 3 tyg wiec wciaz malutko o nim wiem. (ale wiem juz ze ma pradowe sondy lambda i napiecie na nich sie prawie nie zmienia i wynosi 3.3V co bylo sporym zaskoczeniem, wiem tez ze przez uszkodzone 2 przednie sondy palil 30/100, teraz juz temat nieco ogarniety i bierze 12-15/100km).

Edytowane przez PLayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cybel to mozna potraktowac jako dojazdowe jedni maja 5km drudzy 500km :biglol: natomiast jezdzac na roznych oponach mozna narobic sobie problemow, choc znam przypadki w terenowkach gdzie jezdzil kumpel przez kilka lat na roznych oponach przod i tyl mowimy tu o innym wzorze ,a drugi kumpel przejechal ok 4 tys km i szlag mu trafil wszystko samo zycie :Pdlatego wole dmuchac na zimne i zakladac jednakowe choc i tak zawsze moze sie cos stac bo to tylko samochod ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...