subcharles Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Mam Fofestera 2.5 xt z końca 2004 r. - rok modelowy 2005, "full opcja", z automatyczną klimą itp. Ogrzewanie działa w systemie zero-jedynkowym, niezależnie od ustawienia zadanej temperatury. Przy ustawieniu na 30 stopni grzeje jak parowóz, przy 29 leci już raczej chłodne powietrze, wszystko poniżej - zimne. Zeby było ciekawiej to zdarza się przy dłuższych trasach, że nagle coś "odpali" i granica grzeje (a właściwie gotuje) / chłodzi - przesuwa się na ustawienie 21 - 20 stopni regulacji temperatury zadanej. W czym może byc problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
remoo Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Wydaje mi się że ustawienie temperatury ma sens tylko przy funkcji AUTO. Wtedy temperatura nawiewu jest "dostosowana" do zadanej temperatury celem jej osiągnięcia/utrzymania. W przeciwnym razie będzie jak opisano - albo gorąco albo zimno => TTTM Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Zapowietrzony układ chłodzenia,zbyt mała ilość płynu chłodniczego,przytkana,zamulona nagrzewnica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Wydaje mi się że ustawienie temperatury ma sens tylko przy funkcji AUTO wydaje Ci się tryb AUTO wpływa na działanie wentylatorów, regulacja temperatury jest niezależna od ustawienia kierunku i siły nadmuchu (i od A/C) ... przynajmniej u mnie w imprezie tak to działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 TTTM Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Dołożyć wentylator na czujnik temp wew. i będzie zdecydowanie lepiej. Odsyłam do arhiwum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb_ek Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 taki sam problem jest w MY2006 rozwiązaniem jest wstawienie wiatraczka wymuszającego obieg powietrza przez czujnik temp. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/22979-problem-z-ogrzewaniem-w-foresterze-my06/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Ten typ tak NIE ma. Przynajmniej u mnie. Nagrzewanie działa w manualu stopniowo z wybranym stopniem nawiewu. Natomiast w trybie auto, jeśli np. temperatura zadana jest dużo większa niż ta wnętrzu, wentylatory będą mocno dmuchać i walić gorące powietrze tak żeby jak najszybciej doprowadzić do zrównoważenia temp zadanej z tą w aucie. Jeśli ta różnica jest mała to wentylatory lekko zwiększą obroty i nawiew nie będzie mocno gorący. To samo w drugą stronę. W tym przypadku myślę że Cybel wie co mówi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Nie tylko u Ciebie. U mnie również na początku jest gorąco, ale później regulacja działa płynnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Natomiast w trybie auto, jeśli np. temperatura zadana jest dużo większa niż ta wnętrzu, wentylatory będą mocno dmuchać i walić gorące powietrze tak żeby jak najszybciej doprowadzić do zrównoważenia temp zadanej z tą w aucie. Jeśli ta różnica jest mała to wentylatory lekko zwiększą obroty i nawiew nie będzie mocno gorący. To samo w drugą stronę. automat generalnie po odpaleniu będzie czekał aż płyn się podgrzeje i nie będzie puszczał ogrzewania wcale, potem powinien puścić max jaki ma żeby możliwie szybko osiągnąć zadaną temp i przejść do jej utrzymywania. Jeżeli przy 29*, jakie autor wspomina, leci chłodne powietrze to by znaczyło, że w aucie można siedzieć w stroju plażowym i wątek tyczyłby raczej odwrotnego problemu. Ale osobiście też obstawiałbym jakiś bąbel powietrza. Po jeździe wartoby rzucić okiem do zbiorniczka wyrównawczego czy płynu nie jest za mało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Dla mnie największym minusem jest barak możliwości ustawienia na autoamacie temperatury poniżej 20 stopni w zimie. Sytuacja: zimne auto np. -5stC , wchodzę w kurtce puchowej i czapce, ustawiam na auto i np. 20 stopni - grzeje, wieje jak szalony - w pewnym momencie dochodzi do temperetury wystarczającej dla tak ubranego człowieka - powiedzmy 10-15 stopni i ... muszę wyłączyć automatyczny tryb - bo jak zmniejszę temperaturę to wieje zimnym, jak zostawię na 20st to się robi za gorąco ... oczywiście na dłuższej trasie - nie ma problemu, zatrzymam się jak się auto rozgrzeje i zdejmę kurtkę ... ale na 10, 15km to się nie opłaca ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Dla mnie największym minusem jest barak możliwości ustawienia na autoamacie temperatury poniżej 20 stopni w zimie. Sytuacja: zimne auto np. -5stC , wchodzę w kurtce puchowej i czapce, ustawiam na auto i np. 20 stopni - grzeje, wieje jak szalony - w pewnym momencie dochodzi do temperetury wystarczającej dla tak ubranego człowieka - powiedzmy 10-15 stopni i ... muszę wyłączyć automatyczny tryb - bo jak zmniejszę temperaturę to wieje zimnym, jak zostawię na 20st to się robi za gorąco ... oczywiście na dłuższej trasie - nie ma problemu, zatrzymam się jak się auto rozgrzeje i zdejmę kurtkę ... ale na 10, 15km to się nie opłaca ;-) Nawet subaru nie jest idealne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Ja mam w STI tak od nowości i się po prostu do tego przyzwyczaiłem. Tego samochodu nie kupuje się dla perfekcyjnego systemu kontroli temperatury :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_koszalin Posted December 21, 2013 Share Posted December 21, 2013 Ja mam w STI tak od nowości i się po prostu do tego przyzwyczaiłem. Tego samochodu nie kupuje się dla perfekcyjnego systemu kontroli temperatury :-) w XT 07 jak nie włączam klimy to czy ustawie +23 czy +30 to jest ciepło... powiedział bym bardzo ciepło ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
orlen Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 forek 2,5xt 2005, to samo ja nie narzekam bo wcześniej jeździłem szmelcwagonem na ON - rozmrozić tamten traktor bez dłuższej trasy nie szło nijak. A teraz nawet skrobać za bardzo nie muszę Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_koszalin Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 forek 2,5xt 2005, to samo ja nie narzekam bo wcześniej jeździłem szmelcwagonem na ON - rozmrozić tamten traktor bez dłuższej trasy nie szło nijak. A teraz nawet skrobać za bardzo nie muszę widzę podobno drogę przechodziliśmy ;] ja z TDI na VVTi na Boxera Link to comment Share on other sites More sharing options...
markiz Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Mam Fofestera 2.5 xt z końca 2004 r. - rok modelowy 2005, "full opcja", z automatyczną klimą itp. Ogrzewanie działa w systemie zero-jedynkowym, niezależnie od ustawienia zadanej temperatury. Przy ustawieniu na 30 stopni grzeje jak parowóz, przy 29 leci już raczej chłodne powietrze, wszystko poniżej - zimne. Zeby było ciekawiej to zdarza się przy dłuższych trasach, że nagle coś "odpali" i granica grzeje (a właściwie gotuje) / chłodzi - przesuwa się na ustawienie 21 - 20 stopni regulacji temperatury zadanej. W czym może byc problem ? Witam, mam ten sam problem z tym, że u mnie grzeje na max w całym zakresie, przy ustawieniu powyżej 18' (minimalnym). Dzieje się tak czasami, raczej przy zimnym aucie, po rozgrzaniu i kolejnym uruchomieniu, wszystko wraca do normy. Ustaliłem, że niewłaściwy sygnał położenia klapy mieszlnika wychodzi z modułu klimatronika i właśnie tam trzeba szukać przyczyny. Będę się za to zabierał wkrótce, przy okazji wymiany radia i postaram się zamieścić rozwiązanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 @Nowy No to czekamy na podpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Witam, mam ten sam problem z tym, że u mnie grzeje na max w całym zakresie, przy ustawieniu powyżej 18' (minimalnym). mam podobnie więc przyłączam się do oczekujących na wskazówki Link to comment Share on other sites More sharing options...
orlen Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 widzę podobno drogę przechodziliśmy ;] ja z TDI na VVTi na Boxera niech zgadne....powrót raczej niewyobrażalny co do tematu wątku, potwierdzilem z moim dobrym ziomem, tak samo ma w obecnym miśku evo i mówił, że we wczesniejszych jego japońcach to samo było Link to comment Share on other sites More sharing options...
markiz Posted January 14, 2014 Share Posted January 14, 2014 Usterka została zlokalizowana, poroblem tkwił w czujniku natężenia światła słonecznego, początkowo myślałem, że uszkodzony jest sam czujnik, ale winny okazał się brak styku w jego wtyczce. Po przeczyszczeniu styków wszystko wróciło do normy. Czujnik znajduje się na desce rozdzielczej obok prawego słupka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Mam nowe obserwacje dotyczce zachowania ogrzewania - długie trasy, -10 do -15 stopni C na zewnątrz. Regulacja wydaje się mieć dwa poziomy - "za zimno" i "za gorąco", przy czym granica przebiega pomiędzy ustawieniami 29 i 30 (czyli max) stopni na regulatorze . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Mam nowe obserwacje dotyczce zachowania ogrzewania - długie trasy, -10 do -15 stopni C na zewnątrz. Regulacja wydaje się mieć dwa poziomy - "za zimno" i "za gorąco", przy czym granica przebiega pomiędzy ustawieniami 29 i 30 (czyli max) stopni na regulatorze . jeszcze raz napisze: Dołożyć wentylator na czujnik temp wew. i będzie zdecydowanie lepiej. Odsyłam do arhiwum Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ONE_ Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Tak jaka kolega powyżej wspomniał, czujnik temperatury jest kiepso umiejscowiony, patent z dodatkowym wymuszeniem przepływu powietrza poprawia sytuację. Tutaj przykładowy opis http://www.scoobymods.com/showthread.php/auto-climate-control-fix-03-4699.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 U mnie w forku z 2009 2.0D taka sama sytuacja, jak dam na 17 stopni to po rozgrzaniu auta leci gorace, jak dam o jeden stopien nizej czyli minimum to leci wiadomo - zimne. Przyczyny moga byc takie same? Zwracalem uwage na to w serwisie, ale nie wiedza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now