Skocz do zawartości

dolewka oleju 10W60 do 5W30 - problem z Defi (ciśnienie oleju)


SPRT07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam sti 2006, było zalane olejem Shell Helix Extra Ultra 5W30

dolany został 1 litr 10W60

 

praktycznie od razu zwariował mi czujnik (Defi) ciśnienia oleju; wskazówka mocno się waha (potrafi skoczyć nagle na 6 a później spaść do 3-4) a na jałowym prawie od razu spada poniżej wartości min i świeci się kontrolka + sygnał dźwiękowy

 

czy to może mieć jakiś związek ?

czy można bezpiecznie dla silnika w STI łączyć te oleje o różnej lepkości ?

 

jestem zielony w temacie stąd moje pytania;

 

b.proszę o wsparcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

93 tys, miałem auto zalane przez ASO na przeglądzie w lipcu olejem 5W30,

kilka dni temu auto poszło do ASO w związku z drobną naprawą blacharską i jak je odbierałem to powiedzieli że dolali litr 10W60 bo brakowało oleju - trochę się zdziwiłem bo mam je 4,5 roku i nigdy dotąd oleju nie żarło;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak je odbierałem to powiedzieli że dolali litr 10W60
Niezależnie od wszystkiego, taki numer bez zgody właściciela auta jest nie w porządku... :huh:

szczegolnie o tej porze roku...

 

ale pewnie pomysleli, ze skoro to STI, to doleja mu "sportowego" oleju ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę, że to się dzieje w normalnym kraju :o No chyba, że zgodziłeś się na taki olej. Ciekawe jak zareaguje ASO i czy pokryje koszt naprawy silnika?

Niestety możliwe, w moim poprzedni Forku dałem do ASO zlecenie sprawdzenia luzów zaworowych i wymiany uszczelniaczy. Odbieram auta i patrzę na fakturę a tam pozycja dolewka Oleju Castrol Edge. Pytam kierownika serwisu o co chodzi bo mam zalany Motul, odpowiedź - Panie to tylko na fakturze pomyłka bo oni Motula zalali. Poprosiłem wobec tego o pokazanie bańki z Motulem - oczywiście okazało się, że zadnego Motula na serwisie nie mieli.....