robrally2 Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Witam forumowiczów jestem posiadaczem między innymi Imprezy Kombi zakupiłem ten samochód dla żony ponieważ jeździ tylko automatami więc dostała automat przyjechałem tym samochodem z Radomia wszystko było OK . Samochodem zrobiliśmy w sumie może 550 km i chciałem dać auto do mechanika na wymianę płynów i tu niespodzianka samochód jedzie przerzuca biegi ale jeżeli naciśnie się trochę mocniej powyżej 3000 obrotów auto nie przyspiesza silnik wchodzi na wysokie obroty jakby się ślizgało sprzęgło (z rzeczy istotnych mechanik stwierdził mały wyciek oleju ze skrzyni dolał ale nic to nie dało) macie może jakieś przypuszczenia podaje model skrzyni TZ102YB5BA-GL Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Witam forumowiczów jestem posiadaczem między innymi Imprezy Kombi zakupiłem ten samochód dla żony ponieważ jeździ tylko automatami więc dostała automat przyjechałem tym samochodem z Radomia wszystko było OK . Samochodem zrobiliśmy w sumie może 550 km i chciałem dać auto do mechanika na wymianę płynów i tu niespodzianka samochód jedzie przerzuca biegi ale jeżeli naciśnie się trochę mocniej powyżej 3000 obrotów auto nie przyspiesza silnik wchodzi na wysokie obroty jakby się ślizgało sprzęgło (z rzeczy istotnych mechanik stwierdził mały wyciek oleju ze skrzyni dolał ale nic to nie dało) macie może jakieś przypuszczenia podaje model skrzyni TZ102YB5BA-GL Jaki jest przebieg auta ? Moim zdaniem to masz skrzynię do roboty . Link to comment Share on other sites More sharing options...
robrally2 Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 (edited) 150000 więc spokojnie problem w tym że ten samochód miały dwie osoby w Niemczech i ta druga włożyła motor z turbiną i skrzynie z WRX (skrzyni jestem pewien bo sprawdziłem po numerach i jest to automat montowany w WRX) silnik jest zakuty więc nie wiedząc kiedy te modyfikacje były zrobione i czy podzespoły były nowe nie wiem jaki jest dokładny przebieg na tą chwilę mam podpowiedz od człowieka który prowadzi sklep Edycja moderatora żebym wymienił filtry i olej i jest prawdopodobieństwo że to ustąpi (oby miał rację) Edited December 18, 2013 by tzd : zachęcam do zapoznania się z regulaminem Forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 (edited) samochód miały dwie osoby w Niemczech i ta druga włożyła motor z turbiną i skrzynie z WRX oryginalnie to był wrx ? czy N/A do którego ktoś włożył silnik turbo ... ? nie wiedząc kiedy te modyfikacje były zrobione i czy podzespoły były nowe nie wiem jaki jest dokładny przebieg to jesteś odważny, że to kupiłeś ... żebym wymienił filtry i olej i jest prawdopodobieństwo że to ustąpi jak wymiana oleju nie pomoże, to czeka Cię wizyta u dobrego specjalisty Skąd: Śląsk Dzierżoniów, Katowice ... wszędzie blisko powodzenia. Edited December 18, 2013 by tzd : zapraszamy do ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
robrally2 Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie po nr Vin to był model z silnikiem 85kW w piątek dowiem się więcej bo dostane oryginale dokumenty z Niemiec (jeżeli oni maja podobno taki porządek to wszystko będzie wpisane w dokumenty) Po drugie lubię wyzwania jak nie ja to by to kupił ktoś inny i miałby kłopot Po trzecie o Dzierżoniowie słyszałem o Nowym Sączu też a kto jest w Katowicach (tylko proszę nie mówcie że Ci goście z Mysłowic bo tam dzwoniłem i na pewno nie pojadę ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Na tym forum polecamy ASO. Spis znajdziesz pod adresem: http://www.subaru.pl/dealerzy.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 przyjechałem tym samochodem z Radomia wszystko było OK To wróć do ASO Radom . Tam jest dobry magik od skrzyń automatycznych . Naprawił moja skrzynię to nie będzie miał problemów z diagnoza Twojej . Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 (edited) . Edited December 18, 2013 by piter Link to comment Share on other sites More sharing options...
robrally2 Posted December 27, 2013 Author Share Posted December 27, 2013 Ostateczna wersja na 90% uszkodził się konwerter umówiłem się w ASO Dzierżoniów na połowę stycznia zobaczymy co będzie (szukałem używanej skrzyni ale okazało się że to jest skrzynia z WRX w Polsce nie ma znalazłem w Rosji Irlandii i Australii) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisiuD Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Objawy wskazują rzeczywiście na konwerter. Kupowanie używanej skrzyni to loteria. Nie wiem jak w tym konkretnym przypadku, ale regenerowany konwerter to koszt około 1300-1700 PLN, razem z robocizną i wymianą oleju powinieneś się zamknąć w kwocie około 3 - 3,5 kPLN i starczy na następne 150 tyś. km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 (edited) Padający konwerter generuje zacną ilość opiłków przynajmniej tak było w moim przypadku choć objawy były inne.po wymianie konwertera dynamiczna wymiana oleju w płukaniem wskazana.Miałem podobne objawy, przyczyną była poluzowana śruba mocująca filtr wewnętrzny, ciśnienie uciekało i przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu silnik gwałtownie zwiększał obroty jakby się ślizgało sprzęgło.Śruba została dokręcona, nowa oliwka i jeździ zacnie Edited December 28, 2013 by andre82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lojszczyk Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 (edited) Stawianie diagnozy dla A/T przed rozebraniem jest bardzo ryzykowne . Zdejmij miskę olejowa, zobacz czy są opiłki i w jakim stanie jest płyn . Miska jest uszczelniana silikonem , więc możesz to zrobić sam na podnośniku lub w kanale . Wymiana samego konwertera też niesie ryzyko że w systemie hydraulicznym zostaną opiłki i będą blokować skrzynię i poszczególne biegi . Edited December 28, 2013 by lojszczyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
irakleo Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Podłączę się żeby nie tworzyć kolejnego wątku. Mam imprezę z 2006r. z automatyczną przekładnią. Auto ma na liczniku rzetelne 95000km i chyba czas na wymianę oleju. W wielu watkach natknąłem się na informacje o bagnecie pod maską, wlewaniu świeżej oliwy przez rurkę do bagnetu itd. Nie widzę pod swoją maską żadnych bagnetów...i nie mam pojęcia jak zabrać się za wymianę oleju. Filtr bez problemu namierzyłem - miałem kilkanaście aut z automatyczną przekładnią ale dopiero w Subaru spotkałem się z tak wygodnym rozwiązaniem jak filtr z boku przekładni a nie pod miska olejową. Korek spustowy widać gołym okiem więc ze spuszczeniem oleju nie ma problemu. Może ktoś podpowie mi jak krok po kroku wymienić olej na nowy - z góry serdecznie dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Nie widzę pod swoją maską żadnych bagnetów. a powinny być trzy. Jeden od oleju silnikowego, drugi od oleju AT, trzeci od oleju w przednim dyfrze. Korek spustowy widać gołym okiem więc ze spuszczeniem oleju nie ma problemu Możesz mieć problem z odpowiednią utylizacją starego oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
irakleo Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 a powinny być trzy. Jeden od oleju silnikowego, drugi od oleju AT, trzeci od oleju w przednim dyfrze oczywiście bagnet od oleju silnikowego jest ale pozostałych dwóch o których wspominasz - nie mogę namierzyć Możesz mieć problem z odpowiednią utylizacją starego oleju. wiem, wiem że tylko wymiana "dynamiczna" pozwala pozbyć się 100% starego oleju Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 oczywiście bagnet od oleju silnikowego jest ale pozostałych dwóch o których wspominasz - nie mogę namierzyć Trzeba się pochylić. Możesz mieć problem z odpowiednią utylizacją starego oleju. wiem, wiem że tylko wymiana "dynamiczna" pozwala pozbyć się 100% starego oleju Nie o to, nie o to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
irakleo Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 ok, idę do garaży z latarką ps. co masz na myśli pisząc o tej "utylizacji" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 co masz na myśli pisząc o tej "utylizacji" ? posiadacz odpadów w postaci olejów odpadowych, powstałych w wyniku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, powinien przekazać te odpady podmiotowi gwarantującemu zgodne z prawem ich zagospodarowanie, Link to comment Share on other sites More sharing options...
irakleo Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 spokojna Twoja.....mam w warsztacie piec do ogrzewania zasilany przepracowanym olejem ps. znalazłem te bagnety - jeden po stronie pasażera, chyba służy do kontroli poziomu oleju w przednim dyfrze, drugi po stronie kierowcy który wchodzi w długą rurkę prowadzącą aż za filtr oleju ASB....na logikę to ten od poziomu oleju w skrzyni. Dziękuję za wskazówki 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robrally2 Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Witam trochę mnie nie było a w wiadomym temacie mojej skrzyni biegów niewiele się zmieniło po zdjęciu miski ukazała się nam czarno srebrna ciecz zwana kiedyś olejem z wyczuwalnymi pod palcami drobnymi elementami więc już wiem na pewno że coś się rozsypało . Mam numery skrzyń biegów automatycznych które podejdą prawdopodobnie do mojego samochodu może ktoś taką posiada na sprzedaż więc podaje TZ102YB3AA TZ102YB3BA TZ102TB3BA TZ102YB5BA taką mam swoją zepsutą TV1A2YB6AA TV1A2YB7AA tą znalazłem w poniedziałek będę porównywał na zdjęciach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now