Jump to content

Automatyczna skrzynia biegów


robrally2
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów jestem posiadaczem między innymi Imprezy Kombi zakupiłem ten samochód dla żony ponieważ jeździ tylko automatami więc dostała automat przyjechałem tym samochodem z Radomia wszystko było OK . Samochodem zrobiliśmy w sumie może 550 km i chciałem dać auto do mechanika na wymianę płynów i tu niespodzianka samochód jedzie przerzuca biegi ale jeżeli naciśnie się trochę mocniej powyżej 3000 obrotów auto nie przyspiesza silnik wchodzi na wysokie obroty jakby się ślizgało sprzęgło (z rzeczy istotnych mechanik stwierdził mały wyciek oleju ze skrzyni dolał ale nic to nie dało) macie może jakieś przypuszczenia podaje model skrzyni TZ102YB5BA-GL

Link to comment
Share on other sites

Witam forumowiczów jestem posiadaczem między innymi Imprezy Kombi zakupiłem ten samochód dla żony ponieważ jeździ tylko automatami więc dostała automat przyjechałem tym samochodem z Radomia wszystko było OK . Samochodem zrobiliśmy w sumie może 550 km i chciałem dać auto do mechanika na wymianę płynów i tu niespodzianka samochód jedzie przerzuca biegi ale jeżeli naciśnie się trochę mocniej powyżej 3000 obrotów auto nie przyspiesza silnik wchodzi na wysokie obroty jakby się ślizgało sprzęgło (z rzeczy istotnych mechanik stwierdził mały wyciek oleju ze skrzyni dolał ale nic to nie dało) macie może jakieś przypuszczenia podaje model skrzyni TZ102YB5BA-GL

Jaki jest przebieg auta ? Moim zdaniem to masz skrzynię do roboty .

Link to comment
Share on other sites

150000 więc spokojnie problem w tym że ten samochód miały dwie osoby w Niemczech i ta druga włożyła motor z turbiną i skrzynie z WRX (skrzyni jestem pewien bo sprawdziłem po numerach i jest to automat montowany w WRX) silnik jest zakuty więc nie wiedząc kiedy te modyfikacje były zrobione i czy podzespoły były nowe nie wiem jaki jest dokładny przebieg na tą chwilę mam podpowiedz od człowieka który prowadzi sklep Edycja moderatora żebym wymienił filtry i olej i jest prawdopodobieństwo że to ustąpi (oby miał rację)

Edited by tzd
: zachęcam do zapoznania się z regulaminem Forum
Link to comment
Share on other sites

samochód miały dwie osoby w Niemczech i ta druga włożyła motor z turbiną i skrzynie z WRX

oryginalnie to był wrx ? czy N/A do którego ktoś włożył silnik turbo ... ?

 

nie wiedząc kiedy te modyfikacje były zrobione i czy podzespoły były nowe nie wiem jaki jest dokładny przebieg

to jesteś odważny, że to kupiłeś :)

 

... żebym wymienił filtry i olej i jest prawdopodobieństwo że to ustąpi

jak wymiana oleju nie pomoże, to czeka Cię wizyta u dobrego specjalisty

 

Skąd: Śląsk

Dzierżoniów, Katowice ... wszędzie blisko ;)

 

powodzenia.

Edited by tzd
: zapraszamy do ASO
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o pierwsze pytanie po nr Vin to był model z silnikiem 85kW w piątek dowiem się więcej bo dostane oryginale dokumenty z Niemiec (jeżeli oni maja podobno taki porządek to wszystko będzie wpisane w dokumenty)

Po drugie lubię wyzwania jak nie ja to by to kupił ktoś inny i miałby kłopot

Po trzecie o Dzierżoniowie słyszałem o Nowym Sączu też a kto jest w Katowicach (tylko proszę nie mówcie że Ci goście z Mysłowic bo tam dzwoniłem i na pewno nie pojadę )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ostateczna wersja na 90% uszkodził się konwerter umówiłem się w ASO Dzierżoniów na połowę stycznia zobaczymy co będzie (szukałem używanej skrzyni ale okazało się że to jest skrzynia z WRX w Polsce nie ma znalazłem w Rosji Irlandii i Australii)

Link to comment
Share on other sites

Objawy wskazują rzeczywiście na konwerter. Kupowanie używanej skrzyni to loteria. Nie wiem jak w tym konkretnym przypadku, ale regenerowany konwerter to koszt około 1300-1700 PLN, razem z robocizną i wymianą oleju powinieneś się zamknąć w kwocie około 3 - 3,5 kPLN i starczy na następne 150 tyś. km.

Link to comment
Share on other sites

Padający konwerter generuje zacną ilość opiłków przynajmniej tak było w moim przypadku choć objawy były inne.po wymianie konwertera dynamiczna wymiana oleju w płukaniem wskazana.Miałem podobne objawy, przyczyną była poluzowana śruba mocująca filtr wewnętrzny, ciśnienie uciekało i przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu silnik gwałtownie zwiększał obroty jakby się ślizgało sprzęgło.Śruba została dokręcona, nowa oliwka i jeździ zacnie :)

Edited by andre82
Link to comment
Share on other sites

Stawianie diagnozy dla A/T przed rozebraniem jest bardzo ryzykowne . Zdejmij miskę olejowa, zobacz czy są opiłki i w jakim stanie jest płyn . Miska jest uszczelniana silikonem , więc możesz to zrobić sam na podnośniku lub w kanale . Wymiana samego konwertera też niesie ryzyko że w systemie hydraulicznym zostaną opiłki i będą blokować skrzynię i poszczególne biegi .

Edited by lojszczyk
Link to comment
Share on other sites

Podłączę się żeby nie tworzyć kolejnego wątku. Mam imprezę z 2006r. z automatyczną przekładnią. Auto ma na liczniku rzetelne 95000km i chyba czas na wymianę oleju. W wielu watkach natknąłem się na informacje o bagnecie pod maską, wlewaniu świeżej oliwy przez rurkę do bagnetu itd. Nie widzę pod swoją maską żadnych bagnetów...i nie mam pojęcia jak zabrać się za wymianę oleju. Filtr bez problemu namierzyłem - miałem kilkanaście aut z automatyczną przekładnią ale dopiero w Subaru spotkałem się z tak wygodnym rozwiązaniem jak filtr z boku przekładni a nie pod miska olejową. Korek spustowy widać gołym okiem więc ze spuszczeniem oleju nie ma problemu. Może ktoś podpowie mi jak krok po kroku wymienić olej na nowy - z góry serdecznie dziękuję ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie widzę pod swoją maską żadnych bagnetów.
a powinny być trzy. Jeden od oleju silnikowego, drugi od oleju AT, trzeci od oleju w przednim dyfrze.
Korek spustowy widać gołym okiem więc ze spuszczeniem oleju nie ma problemu
Możesz mieć problem z odpowiednią utylizacją starego oleju.
Link to comment
Share on other sites

a powinny być trzy. Jeden od oleju silnikowego, drugi od oleju AT, trzeci od oleju w przednim dyfrze

oczywiście bagnet od oleju silnikowego jest :biglol: ale pozostałych dwóch o których wspominasz - nie mogę namierzyć :angry:

Możesz mieć problem z odpowiednią utylizacją starego oleju.

wiem, wiem że tylko wymiana "dynamiczna" pozwala pozbyć się 100% starego oleju

Link to comment
Share on other sites

oczywiście bagnet od oleju silnikowego jest ale pozostałych dwóch o których wspominasz - nie mogę namierzyć
Trzeba się pochylić. ;)

 

Możesz mieć problem z odpowiednią utylizacją starego oleju.

wiem, wiem że tylko wymiana "dynamiczna" pozwala pozbyć się 100% starego oleju

Nie o to, nie o to.
Link to comment
Share on other sites

co masz na myśli pisząc o tej "utylizacji" ?
posiadacz odpadów w postaci olejów odpadowych, powstałych w wyniku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, powinien przekazać te odpady podmiotowi gwarantującemu zgodne z prawem ich zagospodarowanie,
Link to comment
Share on other sites

spokojna Twoja.....mam w warsztacie piec do ogrzewania zasilany przepracowanym olejem ;)

ps. znalazłem te bagnety - jeden po stronie pasażera, chyba służy do kontroli poziomu oleju w przednim dyfrze, drugi po stronie kierowcy który wchodzi w długą rurkę prowadzącą aż za filtr oleju ASB....na logikę to ten od poziomu oleju w skrzyni. Dziękuję za wskazówki ;)

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam trochę mnie nie było a w wiadomym temacie mojej skrzyni biegów niewiele się zmieniło po zdjęciu miski ukazała się nam czarno srebrna ciecz zwana kiedyś olejem z wyczuwalnymi pod palcami drobnymi elementami więc już wiem na pewno że coś się rozsypało . Mam numery skrzyń biegów automatycznych które podejdą prawdopodobnie do mojego samochodu może ktoś taką posiada na sprzedaż więc podaje

TZ102YB3AA

TZ102YB3BA

TZ102TB3BA

TZ102YB5BA taką mam swoją zepsutą

TV1A2YB6AA

TV1A2YB7AA tą znalazłem w poniedziałek będę porównywał na zdjęciach

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...