Jump to content

Właściwe ciśnienie


Misiek

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

KamilP, przeczytaj proszę ze zrozumieniem moje zapytanie.

 

Jakie ciśnienie powinna mieć opona zimowa GY UG8 185/60R15 84T ?

Podane przez producenta wartości dla opon letnich 215x40x17, to : przód 2,7 , tył 2,2 .

 

Czy sugerujesz, żeby 185/60 R15 pompować tak samo jak 215x40x17 ?

Byłem u dwóch wulkanizatorów i otrzymałem dwie różne odpowiedzi. Stąd moje pytanie do najbardziej fachowego Forum na jakim jestem.

Ale może poszukam jednak na forum oponiarskim...

Niemniej dziękuję za odpowiedź. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Misiek,

 

nikt Ci nie sugeruje, żebyś pompował tak samo jeden i drugi rozmiar.

 

To Ty czytaj ze zrozumieniem :)

 

KamilP zasugerował Ci zajrzenie w dane sugerowane producenta auta (wklejka), tam często są podane różne alternatywne rozmiary.

 

A poza tym, rodzaj auta jakim jeździsz zasugerowałby przynajmniej jego wagę.

 

No i nie miej pretensji, że nie każdy Ci przybiega od razu z pomocą ;)

 

Aha - i sugeruję zmienić "stopkę" o nieruchomościach - działalność komercyjna na tym forum jest niemile widziana, nawet w takiej formie

Link to comment
Share on other sites

Trochę dziwna sytuacja z tymi ciśnieniami w różnych rozmiarach opon. ;)

No chyba,że Continental się nie zna. :P

 

 

 

 

 

Rozmiary seryjne i opcjonalne

185/65 R15 2.2 2 2.2 2

195/60 R15 2.2 2 2.2 2

205/55 R16 2.2 2 2.2 2

195/50 R16 2.2 2 2.2 2

205/50 R16 2.2 2 2.2 2

205/50 R17 2.2 2 2.2 2

215/45 R17 2.2 2 2.2 2

Jak się w opcjach wybierze Imprezę GD i N/A,to ciekawe rzeczy pokazuje tabelka. ;)

STi czy WRX aż tyle opcji w rozmiarach nie mają,a masa większa.I teraz problem,trzymamy się wskazań fabrycznych?Czy może obniżamy ciśnienie? :P

Edited by cybel
Link to comment
Share on other sites

cybel, dzięki,ale niestety nie znalazłem zamiennika.

tzd, czy uważasz, że pytałbym o rzecz oczywistą, którą mógłbym odczytać z tabliczki na wlewie paliwa, lub z instrukcji obsługi ?

Alternatywnie jest tam podane ciśnienie tylko w zależności od obciążenia samochodu.

Samochód to Seat Ibiza Cupra 2010 (sorry, mój błąd, że nie napisałem wcześniej).

Nie mam pretensji, przecież nie użyłem wykrzyknika. Fakt, że Forum przyzwyczaiło mnie do znacznie szybszych odpowiedzi.

Aha - i sugeruję zmienić "stopkę" o nieruchomościach - działalność komercyjna na tym forum jest niemile widziana, nawet w takiej formie

Wyjaśnij mi proszę, czy tzn. sprzeczna z regulaminem ? (nie mogę znaleźć regulaminu po zmianach, będę wdzięczny za wskazanie gdzie szukać).

Link to comment
Share on other sites

Wyjaśnij mi proszę, czy tzn. sprzeczna z regulaminem ? (nie mogę znaleźć regulaminu po zmianach, będę wdzięczny za wskazanie gdzie szukać).

Nie jest wprost sprzeczna z regulaminem, ale ... do ogłoszeń (jednostkowych, prywatnych) mamy dziań "Kupię / Sprzedam".

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/15342-regulamin-forum-subaru/

 

Samochód to Seat Ibiza Cupra 2010 (sorry, mój błąd, że nie napisałem wcześniej).

wybacz zdziwienie, ale jesteśmy na forum SUBARU ;)

Link to comment
Share on other sites

Podepne sie pod temat z pytaniem o cisnienie, ale troche z innej beczki.

A mianowicie. U mnie wg. naklejki powinno byc 2.2 przod i 2.0 tył. Abstrachujac juz od tego, ze przy innym rozmiarze opony niz zaleca producent, cisnienie moze byc inne, to i tak nalezaloby zachowac roznice 0.2 bar miedzy osiami.

Chcialbym jednak uczynic samochod bardziej nadsterownym poprzez zwiekszenie cisnienia w tylnych oponach, tak jak robilem to w FWD i dawalo to fajne efekty ;)

Tu moje pytanie:

1. O ile, jezeli w ogole moge zwiekszyc cisnienie z tylu, aby nie popsuc wisko?

2. Ktos robil takie eksperymenty?

3. Tak z ciekawosci. Jaki jest rozklad masy w si, gc8, n/a, sedan, 115KM, 97r?

Pozdr

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

Możesz się bawić ciśnieniem do woli,bo pewnie na stałe nie zostawisz wyższych ciśnień z tyłu. ;)

Wisko nie jest aż takie delikatne,aby popsuć je innymi ciśnieniami w ogumieniu i to nie na stałe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...