Majki46 Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Witam. Mam pewien problem w Lanosie 2.0 RS. Samochód posiada silnik wolnossący 2.0 16V i podczas jazdy odczuwalne są delikatne "szarpnięcia" kiedy chcę przyspieszyć na 2-gim i 3-im biegu tak przy około 2000 obr/min. Jadę delikatnie i dociskam gaz aby auto zdecydowanie przyspieszyło a czuję takie lekkie przydławienie -szarpnięcie. Świece są nowe Irydium NGK a paliwo Only 98. Czym może być spowodowana taka odczuwalna reakcja. Przy ponad 3000 obr/min wszystko przebiega płynnie. Aha, termometr który pokazuje temperaturę zewnętrzną zawyża o ok. 5 stopni. Dziś było 3 a wyświetlacz pokazuje 8 stopni i jest tak cały czas. Czy powinienem wymienić czujnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-dlawienie-20-na-2-3-tys-rpm-cos-nowego/ ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majki46 Posted December 13, 2013 Author Share Posted December 13, 2013 Wielkie Dzięki, już myślałem, że to jakiś odosobniony przypadek... Będę walczył z rozwiązaniem problemu, choć nie jest to mocno odczuwalne, ale mam świadomość o tym, że powinno przyspieszać płynnie. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antikos Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 a ja mam takie pytanie po co do takiego samochodu lejesz 98 ?? poza tym że drożej nie ma żadnej różnicy bo nie ma prawa być Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majki46 Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Nie rozumiem pytania... Może się mylę, ale w każdym silniku z Zapłonem Iskrowym paliwo z wyższą liczbą oktanową wpływa korzystnie na proces spalania. Natomiast biorąc pod uwagę wyniki kontroli najpopularniejszych Stacji Paliw w Polsce które ujawniły, że paliwo z dystrybutora z oznaczeniem 95 rzadko przekracza 93, a 98 ma około 96/97 oktan, więc tankowanie przeze Mnie "lepszego paliwa" okazuje się w realiach tankowaniem Normalnego Pozdrawiam i radzę jednak zawsze tankowanie paliwa z wyższą liczbą oktanową. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now