Jump to content

silniki STI 2.0 od EJ207 do 2012


kons6

Recommended Posts

mam prośbę o informację czy są istotne różnice (jakie) w silnikach STI 2.0 od ver 5 do zeszłego roku

 

będę wdzięczny za wykaz silników 2.0T z symbolami, które były montowane w STI

 

w których wersjach były silniki 2.0T? w którym roku pojawiły się zmienne fazy rozrządu? czy w którymś momencie wprowadzono elektroniczne sterowanie przepustnicą? czy są inne istotne różnice pomiędzy tymi silnikami?

 

chciałbym zamontować taki silnik ze skrzynią 6MT z DCCD (potrzebuję jedynie ręczne sterowanie, ale wiskoza odpada), płytkową szperą z tyłu i torsenem z przodu do nadwozia innej marki i chciałbym zacząć od wybrania silnika do poszukiwań

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + )

 

elektroniczne przepustnice także od wersji 2,5

 

jakie są istotne róznice pomiedzy silnikami? no jeden jest 2.0 a drugi 2,5 :)

 

sterowanie DCCD możesz ustawić np. na Neetronicsie lub DCCD Pro, lub na nieco droższych divajsach.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + )

oj, chyba są też 2.0 ze zmiennymi fazami... - na tym mi zależy, więc dla mnie zaleta

 

elektroniczne przepustnice także od wersji 2,5

tego chcę uniknąć - słabsza reakcja na gaz

 

sterowanie DCCD możesz ustawić np. na Neetronicsie lub DCCD Pro, lub na nieco droższych divajsach.

mi wystarczy ręczne sterowanie spięciem centralnego dyfra, mam tak w type r i to daje radę, fakt, że na śliskim asfalcie jest problem z późnym i mocnym hamowaniem na spiętym dyfrze, ale to ma być auto na ulicę, nie na robienie czasów; ABSu też nie będzie

Link to comment
Share on other sites

Według mnie zmienne fazy AVCS były tak jak kolega pisał od BUG-a.

 

Ciekawa koncepcja zamontować napęd w innym aucie.Ale to droga przez mękę. Poczytaj o wersjach PROTO gdzie Miśka wszczepiają np. w Fabię.

Jeśli nie jestem genialnym inżynierem mechanikiem i nie masz wora piniędzy to kup gotowca.

 

No może konstrukcja rurowa nadwozia była by realna.

Link to comment
Share on other sites

Poczytaj o wersjach PROTO gdzie Miśka wszczepiają np. w Fabię.

to było na pewno częścią inspiracji do tego pomysłu,nawet na początku był pomysł z evo, ale myślę, że silnik i skrzynia subaru będą dużo lepiej pasować do nadwozia rwd niż poprzeczny silnik i skrzynia z evo, liczę też, że zamontowanie tylnego dyfra będzie prostsze

Edited by kons6
Link to comment
Share on other sites

zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + )

oj, chyba są też 2.0 ze zmiennymi fazami... - na tym mi zależy, więc dla mnie zaleta

Nie chyba, tylko na pewno, miałem zmienne fazy w 2002 r. ;)

Edited by artiLUBLIN
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

czy gdzieś można znaleźć listę silników 2.0T w podziale na EU, USA, JAP od MY99?

wystarczą symbole silników, idealnie gdyby były krótkie opisy nowości

 

coś podobnego jak w przypadku wykazów skrzyń biegów subaru, których jest wiele w internecie

Link to comment
Share on other sites

Ale nowości w tych silnikach było niewiele. W USA ich nie było bo były 2,5L.

 

W Europie były 2001 -2005 przy czym w roku 2003 był upgread softu.

 

O Japońskich wiemy mniej , poza wersją Spec C, która Ciebie pewnie zadowoli w ciemno.

 

Nie ma w tych silnikach zbytniego bałaganu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...