kons6 Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 (edited) mam prośbę o informację czy są istotne różnice (jakie) w silnikach STI 2.0 od ver 5 do zeszłego roku będę wdzięczny za wykaz silników 2.0T z symbolami, które były montowane w STI w których wersjach były silniki 2.0T? w którym roku pojawiły się zmienne fazy rozrządu? czy w którymś momencie wprowadzono elektroniczne sterowanie przepustnicą? czy są inne istotne różnice pomiędzy tymi silnikami? chciałbym zamontować taki silnik ze skrzynią 6MT z DCCD (potrzebuję jedynie ręczne sterowanie, ale wiskoza odpada), płytkową szperą z tyłu i torsenem z przodu do nadwozia innej marki i chciałbym zacząć od wybrania silnika do poszukiwań Edited December 13, 2013 by kons6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwiutki Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 (edited) Zmienne fazy w sti były od 2001 roku (bug).Elelektroniczne przepustnice były chyba w 2.5 sti Edited December 12, 2013 by siwiutki 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + ) elektroniczne przepustnice także od wersji 2,5 jakie są istotne róznice pomiedzy silnikami? no jeden jest 2.0 a drugi 2,5 sterowanie DCCD możesz ustawić np. na Neetronicsie lub DCCD Pro, lub na nieco droższych divajsach. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted December 13, 2013 Author Share Posted December 13, 2013 zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + ) oj, chyba są też 2.0 ze zmiennymi fazami... - na tym mi zależy, więc dla mnie zaleta elektroniczne przepustnice także od wersji 2,5 tego chcę uniknąć - słabsza reakcja na gaz sterowanie DCCD możesz ustawić np. na Neetronicsie lub DCCD Pro, lub na nieco droższych divajsach. mi wystarczy ręczne sterowanie spięciem centralnego dyfra, mam tak w type r i to daje radę, fakt, że na śliskim asfalcie jest problem z późnym i mocnym hamowaniem na spiętym dyfrze, ale to ma być auto na ulicę, nie na robienie czasów; ABSu też nie będzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Według mnie zmienne fazy AVCS były tak jak kolega pisał od BUG-a. Ciekawa koncepcja zamontować napęd w innym aucie.Ale to droga przez mękę. Poczytaj o wersjach PROTO gdzie Miśka wszczepiają np. w Fabię. Jeśli nie jestem genialnym inżynierem mechanikiem i nie masz wora piniędzy to kup gotowca. No może konstrukcja rurowa nadwozia była by realna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted December 13, 2013 Author Share Posted December 13, 2013 (edited) Poczytaj o wersjach PROTO gdzie Miśka wszczepiają np. w Fabię. to było na pewno częścią inspiracji do tego pomysłu,nawet na początku był pomysł z evo, ale myślę, że silnik i skrzynia subaru będą dużo lepiej pasować do nadwozia rwd niż poprzeczny silnik i skrzynia z evo, liczę też, że zamontowanie tylnego dyfra będzie prostsze Edited December 13, 2013 by kons6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + ) Są w 2,0 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
California Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 od 2001 AVCS na dolocie, po 2008 też po stronie wydechowej. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
STILU Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 (edited) zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + ) oj, chyba są też 2.0 ze zmiennymi fazami... - na tym mi zależy, więc dla mnie zaleta Nie chyba, tylko na pewno, miałem zmienne fazy w 2002 r. Edited December 13, 2013 by artiLUBLIN 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted December 13, 2013 Author Share Posted December 13, 2013 po 2008 też po stronie wydechowej. czy po 2008 były sti 2.0? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 czy po 2008 były sti 2.0? tylko w Japonii... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 AVCS mam u siebie w Forku 2.0t z 2004 zatem na pewno były we wcześniejszych STI 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 czy gdzieś można znaleźć listę silników 2.0T w podziale na EU, USA, JAP od MY99? wystarczą symbole silników, idealnie gdyby były krótkie opisy nowości coś podobnego jak w przypadku wykazów skrzyń biegów subaru, których jest wiele w internecie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Ale nowości w tych silnikach było niewiele. W USA ich nie było bo były 2,5L. W Europie były 2001 -2005 przy czym w roku 2003 był upgread softu. O Japońskich wiemy mniej , poza wersją Spec C, która Ciebie pewnie zadowoli w ciemno. Nie ma w tych silnikach zbytniego bałaganu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Już po ściągnięciu osłony z rozrządu widaż że jest tylko na jednym wałku na stronę, koło zmiennych faz w STI 2.0 i jak powyżej na dolocie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now