Skocz do zawartości

silniki STI 2.0 od EJ207 do 2012


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

mam prośbę o informację czy są istotne różnice (jakie) w silnikach STI 2.0 od ver 5 do zeszłego roku

 

będę wdzięczny za wykaz silników 2.0T z symbolami, które były montowane w STI

 

w których wersjach były silniki 2.0T? w którym roku pojawiły się zmienne fazy rozrządu? czy w którymś momencie wprowadzono elektroniczne sterowanie przepustnicą? czy są inne istotne różnice pomiędzy tymi silnikami?

 

chciałbym zamontować taki silnik ze skrzynią 6MT z DCCD (potrzebuję jedynie ręczne sterowanie, ale wiskoza odpada), płytkową szperą z tyłu i torsenem z przodu do nadwozia innej marki i chciałbym zacząć od wybrania silnika do poszukiwań

Edytowane przez kons6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + )

 

elektroniczne przepustnice także od wersji 2,5

 

jakie są istotne róznice pomiedzy silnikami? no jeden jest 2.0 a drugi 2,5 :)

 

sterowanie DCCD możesz ustawić np. na Neetronicsie lub DCCD Pro, lub na nieco droższych divajsach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + )

oj, chyba są też 2.0 ze zmiennymi fazami... - na tym mi zależy, więc dla mnie zaleta

 

elektroniczne przepustnice także od wersji 2,5

tego chcę uniknąć - słabsza reakcja na gaz

 

sterowanie DCCD możesz ustawić np. na Neetronicsie lub DCCD Pro, lub na nieco droższych divajsach.

mi wystarczy ręczne sterowanie spięciem centralnego dyfra, mam tak w type r i to daje radę, fakt, że na śliskim asfalcie jest problem z późnym i mocnym hamowaniem na spiętym dyfrze, ale to ma być auto na ulicę, nie na robienie czasów; ABSu też nie będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie zmienne fazy AVCS były tak jak kolega pisał od BUG-a.

 

Ciekawa koncepcja zamontować napęd w innym aucie.Ale to droga przez mękę. Poczytaj o wersjach PROTO gdzie Miśka wszczepiają np. w Fabię.

Jeśli nie jestem genialnym inżynierem mechanikiem i nie masz wora piniędzy to kup gotowca.

 

No może konstrukcja rurowa nadwozia była by realna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o wersjach PROTO gdzie Miśka wszczepiają np. w Fabię.

to było na pewno częścią inspiracji do tego pomysłu,nawet na początku był pomysł z evo, ale myślę, że silnik i skrzynia subaru będą dużo lepiej pasować do nadwozia rwd niż poprzeczny silnik i skrzynia z evo, liczę też, że zamontowanie tylnego dyfra będzie prostsze

Edytowane przez kons6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + )

oj, chyba są też 2.0 ze zmiennymi fazami... - na tym mi zależy, więc dla mnie zaleta

Nie chyba, tylko na pewno, miałem zmienne fazy w 2002 r. ;)

Edytowane przez artiLUBLIN
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy gdzieś można znaleźć listę silników 2.0T w podziale na EU, USA, JAP od MY99?

wystarczą symbole silników, idealnie gdyby były krótkie opisy nowości

 

coś podobnego jak w przypadku wykazów skrzyń biegów subaru, których jest wiele w internecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nowości w tych silnikach było niewiele. W USA ich nie było bo były 2,5L.

 

W Europie były 2001 -2005 przy czym w roku 2003 był upgread softu.

 

O Japońskich wiemy mniej , poza wersją Spec C, która Ciebie pewnie zadowoli w ciemno.

 

Nie ma w tych silnikach zbytniego bałaganu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...