kons6 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) mam prośbę o informację czy są istotne różnice (jakie) w silnikach STI 2.0 od ver 5 do zeszłego roku będę wdzięczny za wykaz silników 2.0T z symbolami, które były montowane w STI w których wersjach były silniki 2.0T? w którym roku pojawiły się zmienne fazy rozrządu? czy w którymś momencie wprowadzono elektroniczne sterowanie przepustnicą? czy są inne istotne różnice pomiędzy tymi silnikami? chciałbym zamontować taki silnik ze skrzynią 6MT z DCCD (potrzebuję jedynie ręczne sterowanie, ale wiskoza odpada), płytkową szperą z tyłu i torsenem z przodu do nadwozia innej marki i chciałbym zacząć od wybrania silnika do poszukiwań Edytowane 13 Grudnia 2013 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwiutki Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Zmienne fazy w sti były od 2001 roku (bug).Elelektroniczne przepustnice były chyba w 2.5 sti Edytowane 12 Grudnia 2013 przez siwiutki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + ) elektroniczne przepustnice także od wersji 2,5 jakie są istotne róznice pomiedzy silnikami? no jeden jest 2.0 a drugi 2,5 sterowanie DCCD możesz ustawić np. na Neetronicsie lub DCCD Pro, lub na nieco droższych divajsach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + ) oj, chyba są też 2.0 ze zmiennymi fazami... - na tym mi zależy, więc dla mnie zaleta elektroniczne przepustnice także od wersji 2,5 tego chcę uniknąć - słabsza reakcja na gaz sterowanie DCCD możesz ustawić np. na Neetronicsie lub DCCD Pro, lub na nieco droższych divajsach. mi wystarczy ręczne sterowanie spięciem centralnego dyfra, mam tak w type r i to daje radę, fakt, że na śliskim asfalcie jest problem z późnym i mocnym hamowaniem na spiętym dyfrze, ale to ma być auto na ulicę, nie na robienie czasów; ABSu też nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Według mnie zmienne fazy AVCS były tak jak kolega pisał od BUG-a. Ciekawa koncepcja zamontować napęd w innym aucie.Ale to droga przez mękę. Poczytaj o wersjach PROTO gdzie Miśka wszczepiają np. w Fabię. Jeśli nie jestem genialnym inżynierem mechanikiem i nie masz wora piniędzy to kup gotowca. No może konstrukcja rurowa nadwozia była by realna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 (edytowane) Poczytaj o wersjach PROTO gdzie Miśka wszczepiają np. w Fabię. to było na pewno częścią inspiracji do tego pomysłu,nawet na początku był pomysł z evo, ale myślę, że silnik i skrzynia subaru będą dużo lepiej pasować do nadwozia rwd niż poprzeczny silnik i skrzynia z evo, liczę też, że zamontowanie tylnego dyfra będzie prostsze Edytowane 13 Grudnia 2013 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + ) Są w 2,0 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 od 2001 AVCS na dolocie, po 2008 też po stronie wydechowej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STILU Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 (edytowane) zmienne fazy pojawiły się dopiero w silnikach 2,5 (2004 ver US + ) oj, chyba są też 2.0 ze zmiennymi fazami... - na tym mi zależy, więc dla mnie zaleta Nie chyba, tylko na pewno, miałem zmienne fazy w 2002 r. Edytowane 13 Grudnia 2013 przez artiLUBLIN 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 po 2008 też po stronie wydechowej. czy po 2008 były sti 2.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 czy po 2008 były sti 2.0? tylko w Japonii... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 AVCS mam u siebie w Forku 2.0t z 2004 zatem na pewno były we wcześniejszych STI 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 czy gdzieś można znaleźć listę silników 2.0T w podziale na EU, USA, JAP od MY99? wystarczą symbole silników, idealnie gdyby były krótkie opisy nowości coś podobnego jak w przypadku wykazów skrzyń biegów subaru, których jest wiele w internecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Ale nowości w tych silnikach było niewiele. W USA ich nie było bo były 2,5L. W Europie były 2001 -2005 przy czym w roku 2003 był upgread softu. O Japońskich wiemy mniej , poza wersją Spec C, która Ciebie pewnie zadowoli w ciemno. Nie ma w tych silnikach zbytniego bałaganu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Już po ściągnięciu osłony z rozrządu widaż że jest tylko na jednym wałku na stronę, koło zmiennych faz w STI 2.0 i jak powyżej na dolocie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się