dzidas19 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Witam mam problem z odpaleniem mojej Subary. Raz zdarzyło się to i przeszło po ok 2 godz. A problem wygląda tak że kiedy przekręce zapłon to pulsują kontrolki (paliwo idzie) próbowałem odpiąć pompę ale jest to samo a lampki pulsują przez ok 3 sek po załączeniu zapłonu. Kiedy chce odpalić lampki przygasają rozrusznik w ogóle nie kręci. Sprawdzałem masę na karoserii i jest. Dziwne jest to że po przekręceniu zapłonu kontrolka od paliwa idzie lekko nad rezerwę pomimo tego że jest zalany pełny bak i w sumie problem wystąpił po zalaniu go prawie do pełna ale to pewnie zbieg okoliczności na stacji jeszcze normalnie odpalił ale następny raz już nie. Aku jest nowe Centra Futura tygodniowa. Z góry dzięki za podpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaTM Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Objawy jakby Ci akumulator padł lub niedokręcone są klemy (lub zaśniedziałe styki). Jak wyeliminujesz klemy to sprawdź też akumulator miernikiem, lub podłącz go do prostownika. Może zakupiłeś nowy bubel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Dokładnie, wygląda na spadek napięcia albo aku słabe albo klemy nie stykają . Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzidas19 Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Właśnie wróciłem z garażu i wykręciłem rozrusznik i pod aku normalnie sie kręci aku sprawne sprawdzałem dzisiaj też aku z drugiego auta. Podczas gdy wyjęty był rozrusznik przekręciłem zapłon i dalej kontrolki przez chwile pulsują. Przy okazji demontażu rozrusznika sprawdziłem koło i też wygląda ok. Już nie mam siły miał przyjść kabel do odczytu błędu ale czekam i nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Posprawdzałbym jeszcze kable masujące,idące do silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaTM Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 no to Cię wizyta u dobrego elektryka czeka.Jak aku dobre to albo zwarcie lub gdzieś obwód elektryczny się słabo zamyka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Podłącz rozrusznik tak jak był tylko go nie montuj na swoje miejsce tylko przytrzymaj mocno zobaczysz czy bez obciążenia ruszy. Niech ci ktoś stacyjkę przekręci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 (edited) Dziwne jest to że po przekręceniu zapłonu kontrolka od paliwa idzie lekko nad rezerwę pomimo tego że jest zalany pełny bak Wskaznik jest wysterowywany masą i z pwodu jej braku waryjuje Jeśli to problem z masą to takie problemy diagnozuje w najprostszy sposób jeśli to gdzieś na głównym odbiorze ,zapnij dwa przewody rozruchowe od minusa aku jeden na silnik drugi na karoserie ,jak nie odpali to też może gdzieś nie być masy ale już na małych odbiorach już więcej szukana Może też nie być pełnego plusa i też będzie przygasać To nie wina rozrusznika ,jak zapłon tylko załączy to już widać że coś nie halo Też nie zwarcie ,zaraz by coś upaliło na takie przygasanie kontrolek Jakie są objawy ja załączysz światła ? Słychać jakieś klepanie przekaźników ? Edited December 11, 2013 by Grzesiek79 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzidas19 Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Rozrusznik wyciągnięty nie chciał zaskoczyć, wyczyszczony przedmuchany i działa. O dziwo założyłem go do auta i zapalił bez problemu( Przy mocowaniu z silnikiem wyczyszczony też papierem bo był zasniedziały). Teraz jeździ nie checka ani nic tylko martwi mnie odcięcie przy 5500 :/ Wcześniej błędy były i nie wiem czy nie trzeba ich skasować kablem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 (edited) Rozrusznik wyciągnięty nie chciał zaskoczyć na silniku zaskoczył ? pod aku normalnie sie kręci aku sprawne sprawdzałem dzisiaj też aku z drugiego auta a tu jakoś działa Ja nie kumam Coś tak się ruszyło i zagadał Edited December 11, 2013 by Grzesiek79 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzidas19 Posted December 12, 2013 Author Share Posted December 12, 2013 Na stole później zaskoczył po wyczyszczeniu wcześniej tak jakby bendiks blokował. Ciężko to opisać A co do tego odcięcia to mam przelot 3 calowy( z emulatorem) , dolot jest ze stożkiem na końcu k&n. Jeszcze zapytam gdzie znajdę na silniku oznaczenie silnika ?? Tzn jego kod. Bo auto ma drugi motor i nie moge dokopac sie tego z gory dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Jeszcze zapytam gdzie znajdę na silniku oznaczenie silnika ?? Tzn jego kod. Bo auto ma drugi motor i nie moge dokopac sie tego z gory dzieki Nie ma czegoś takiego.Jest jedynie pod alternatorem,oznaczenie typu EJ20 czy EJ25. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzidas19 Posted December 13, 2013 Author Share Posted December 13, 2013 Gdzie znajdę złączę diagnostyczne w mojej subaru?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaTM Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Gdzie znajdę złączę diagnostyczne w mojej subaru?? pod kierownicą jest gniazdo OBD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now