spawalniczy Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 (edited) Znalazłem takie porównanie ON z naszych stacji, nie wiem na ile rzetelnie zrobione: -18C -26C Edited December 11, 2013 by spawalniczy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Witaj Moim zdaniem conajmniej dziwny test. Może źle powiedziałem.Test jest OK, ale do próbek podchodzę ostrożnie. Pierwsze trzy próbki z lewej są zbyt jasne.Niepodobne do paliwa. Poza tym w temp.-26 st.C bardziej bym się spodziewał mętnienia wywołanego drobną parafiną niż osadu na dole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Pierwsze trzy próbki z lewej są zbyt jasne.Niepodobne do paliwa. Kilka dni temu tankując diesla premium, zauważyłem, że ma on zupełnie inny kolor (jest dużo jaśniejsze) niż "zwykły diesel" w dystrybutorze obok (dystrybutory miały szklane wizjery). Nie wiem z czego wynika różnica - czy z dodatków uszlachetniających w paliwach premium, czy też z dodatku biopaliw w tych "zwykłych", ale różnica na oko była bardzo mocno widoczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Poza tym w temp.-26 st.C bardziej bym się spodziewał mętnienia wywołanego drobną parafiną niż osadu na dole. Zmętnienie miałeś na teście -18 stopni,przynajmniej tych 2 próbek w środku,następny etap to łączenie się parafiny w większe cząsteczki i opadanie na dno.Widoczne na próbkach od prawej strony,to paliwo polegnie pewnie w okolicach -15 stopni,czyli pozatyka filtry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
william7 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Do poczytania: http://maciejmikula.pl/2013/04/porownanie-arktycznego-i-standardowego-zimowego-oleju-napedowego/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 lotos ma inna lepszą technologię od orlenu od "urodzenia" mają niższą temp czegoś tam to było coś ala -32 do -26 bez dodatków ale nie pamiętam szczegółow. Problemem jest to, że stacje biorą paliwo z miejsca gdzie jest najbliżej centrum dystrybucji. Ja lokalny patriota zawsze oczywiście leję lotosa, i nigdy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem JTD nawet gdy na zewnatrz było chyba z -30 no ale u mnie na stacjach lotos, na pewno jest lotos a gdzieś dalej to nie koniecznie. Trzeba pytać na stacji. oczywiście inne shell bp, i cała reszta bierze z lotosa albo orlen/petochemia.wiec zawsze to te same paliwa. Podobno wyjątkiem jest tylko 100 oktanowy shell ale nie wiem na pewno. Co do mojego mądrowania się, za oknem w firmie mam rafinerie i widok na wjazd do tankowań a naprawdę wszelkiej maści cysterny tam się ustawiają Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 od "urodzenia" mają niższą temp czegoś tam to było coś ala -32 do -26 temperatura mętnienia / cloud point Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 ... Problemem jest to, że stacje biorą paliwo z miejsca gdzie jest najbliżej centrum dystrybucji. ... Parametry paliwa z baz Orlenowskich: Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 to co wkleiłeś, to chyba paliwo przejściowe, lekko podrasowane bo ma wysoką temperaturę mętnienia (cloud point). Wartość Temperatury Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP) dla standardowych olejów napędowych, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami jakościowymi, wynosi -20°C. Należy jednak pamiętać, że ww. CFPP można uzyskać depresatorami, a temperatura mętnienia nie powinna być wyższa o więcej niż 10 st. C od CFPP. W przypadku orlenu widzimy, że różnica między cloud point a CFPP wynosi do +26 st. (Nowa Sol) a generalnie oscyluje wokół +15-18. Dla paliwa Lotos dynamic (zimowego) temperatura mętnienia oleju napędowego (cloud point) wynosi maksymalnie -22°C i temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP) wynosi maksymalnie -32°C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 @Tzd - Mógłbyś wkleić badanie z ON z takimi parametrami temperatury mętnienia Lotos dynamic ? ON Lotos bazy- adekwatnie do dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 widzę, że IZ40 wciaż jest w obiegu niestety nie mam dostępu do wyników pomiarów laboratoryjnych, oczywiście rzeczywistość może być nieco inna.. ale po wynikach IZ40 mogę domniemywać, że to jest dynamic albo że dynamic ma takie same wyniki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 widzę, że IZ40 wciaż jest w obiegu niestety nie mam dostępu do wyników pomiarów laboratoryjnych, oczywiście rzeczywistość może być nieco inna.. ale po wynikach IZ40 mogę domniemywać, że to jest dynamic albo że dynamic ma takie same wyniki A moim zdaniem, IZ40 to jest paliwo arktyczne a każde inne tylko takie udaje. W związku z tym,że idzie zima a zacząłem drążyć temat to przyjrzę się tym ultimate'om i vervom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Nie zdziwilbym się jakby dynamic byl robiony na bazie z40. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMA52 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Co do koloru próbek, to zawartość biokomponentów wpływa na zmianę barwy na żółto-brązową. Mamy małą stacje w Lublinie, która sprzedaje paliwo z importu (wschód, ale nie wiem z jakiego dokładnie państwa) i jest właśnie bardzo jasne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 To dziwne, bardzo jasne jest też paliwo z lotosu, a ma biokomponenty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Jak mialem diesle to lalem paliwo na kazdej stacji , do tego dolewalem witaminki czyli odp.komponenty i chodzilo jak bylo nawet ponzej 30 st Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 O kolorach oleju napędowego http://maciejmikula.pl/2012/02/czy-kolor-oleju-napedowego-zima-moze-sie-zmienic/#more-200 Tam sporo jest w archiwach tych artykułów na temat paliw,ciekawych. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMA52 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Bardzo ciekawa strona, dam strzalke z kompa. Czyli jesli mamy duza roznice pomiedzy temp metnienia, a CFPP to w paliwie jest juz depresator i w razie wiekszego mrozu zadna witaminka nie pomoze Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Czyli jesli mamy duza roznice pomiedzy temp metnienia, a CFPP to w paliwie jest juz depresator i w razie wiekszego mrozu zadna witaminka nie pomoze Dokładnie.Dość częsty proceder na stacjach benzynowych i nie tylko.Szczególnie na początku okresu zimowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Panowie, porownajcie paramemtry lotosowego iz40 z innymi on. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Czyli jesli mamy duza roznice pomiedzy temp metnienia, a CFPP to w paliwie jest juz depresator i w razie wiekszego mrozu zadna witaminka nie pomoze Dokładnie.Dość częsty proceder na stacjach benzynowych i nie tylko.Szczególnie na początku okresu zimowego. NA stacjach już nikt depresatora nie leje.Chyba ,że pod dystrybutorem. TZD dobrze pisze,że depresator obniża temp. blokady zimnego filtra ale nie zmienia temp.mętnienia co nie wyklucza zawalenie filtra miałkim szlamem. TZD dynamic nie jest robiony najprawdopodobniej z IZ40. Za drogo ...... . IZ40 idzie do baz wojskowych,komunikacji miejskiej i tam gdzie ktoś za niego extra zapłaci. PS.Zatankuję sobie niedługo Lotos Dynamic i polecę do kierownika stacji z paragonem po świadectwo jakości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 NA stacjach już nikt depresatora nie leje. Nie wykluczałbym tego scenariusza tak stanowczo. W markowej sieciówce,w dobrym punkcie może i nie,a może i tak. A co ze stacjami franczyzowymi?! A jak mrozy przyjdą przed 16.11,albo po 1.03? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 IZ40 idzie do baz wojskowych,komunikacji miejskiej i tam gdzie ktoś za niego extra zapłaci. jest droższy o 20 gr w hurcie od zwykłego on , dzisiaj taki do mnie przyjechał 5,25 zł/l kolor ma prawie przezroczysty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now