Skocz do zawartości

Olej napędowy w ujemnych temperaturach - test


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj

 

Moim zdaniem conajmniej dziwny test. Może źle powiedziałem.Test jest OK, ale do próbek podchodzę ostrożnie. Pierwsze trzy próbki z lewej są zbyt jasne.Niepodobne do paliwa.

 

 

Poza tym w temp.-26 st.C bardziej bym się spodziewał mętnienia wywołanego drobną parafiną niż osadu na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pierwsze trzy próbki z lewej są zbyt jasne.Niepodobne do paliwa.

 

 

Kilka dni temu tankując diesla premium, zauważyłem, że ma on zupełnie inny kolor (jest dużo jaśniejsze) niż "zwykły diesel" w dystrybutorze obok (dystrybutory miały szklane wizjery). Nie wiem z czego wynika różnica - czy z dodatków uszlachetniających w paliwach premium, czy też z dodatku biopaliw w tych "zwykłych", ale różnica na oko była bardzo mocno widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym w temp.-26 st.C bardziej bym się spodziewał mętnienia wywołanego drobną parafiną niż osadu na dole.

Zmętnienie miałeś na teście -18 stopni,przynajmniej tych 2 próbek w środku,następny etap to łączenie się parafiny w większe cząsteczki i opadanie na dno.Widoczne na próbkach od prawej strony,to paliwo polegnie pewnie w okolicach -15 stopni,czyli pozatyka filtry. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lotos ma inna lepszą technologię od orlenu

 

od "urodzenia" mają niższą temp czegoś tam to było coś ala -32 do -26 bez dodatków ale nie pamiętam szczegółow. Problemem jest to, że stacje biorą paliwo z miejsca gdzie jest najbliżej centrum dystrybucji.

 

Ja lokalny patriota zawsze oczywiście leję lotosa, i nigdy nie miałem żadnych problemów z odpalaniem JTD nawet gdy na zewnatrz było chyba z -30

 

no ale u mnie na stacjach lotos, na pewno jest lotos a gdzieś dalej to nie koniecznie. Trzeba pytać na stacji.

 

oczywiście inne shell bp, i cała reszta bierze z lotosa albo orlen/petochemia.wiec zawsze to te same paliwa. Podobno wyjątkiem jest tylko 100 oktanowy shell ale nie wiem na pewno.

Co do mojego mądrowania się, za oknem w firmie mam rafinerie i widok na wjazd do tankowań a naprawdę wszelkiej maści cysterny tam się ustawiają :D

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co wkleiłeś, to chyba paliwo przejściowe, lekko podrasowane ;) bo ma wysoką temperaturę mętnienia (cloud point).

 

Wartość Temperatury Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP) dla standardowych olejów napędowych, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami jakościowymi, wynosi -20°C.

 

Należy jednak pamiętać, że ww. CFPP można uzyskać depresatorami, a temperatura mętnienia nie powinna być wyższa o więcej niż 10 st. C od CFPP.

 

W przypadku orlenu widzimy, że różnica między cloud point a CFPP wynosi do +26 st. (Nowa Sol) a generalnie oscyluje wokół +15-18.

 

Dla paliwa Lotos dynamic (zimowego) temperatura mętnienia oleju napędowego (cloud point) wynosi maksymalnie -22°C i temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP) wynosi maksymalnie -32°C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że IZ40 wciaż jest w obiegu ;)

 

niestety nie mam dostępu do wyników pomiarów laboratoryjnych, oczywiście rzeczywistość może być nieco inna.. ale po wynikach IZ40 mogę domniemywać, że to jest dynamic albo że dynamic ma takie same wyniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że IZ40 wciaż jest w obiegu ;)

 

niestety nie mam dostępu do wyników pomiarów laboratoryjnych, oczywiście rzeczywistość może być nieco inna.. ale po wynikach IZ40 mogę domniemywać, że to jest dynamic albo że dynamic ma takie same wyniki ;)

 

A moim zdaniem, IZ40 to jest paliwo arktyczne a każde inne tylko takie udaje. W związku z tym,że idzie zima a zacząłem drążyć temat to przyjrzę się tym ultimate'om i vervom.

159359220da2100b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koloru próbek, to zawartość biokomponentów wpływa na zmianę barwy na żółto-brązową. Mamy małą stacje w Lublinie, która sprzedaje paliwo z importu (wschód, ale nie wiem z jakiego dokładnie państwa) i jest właśnie bardzo jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jesli mamy duza roznice pomiedzy temp metnienia, a CFPP to w paliwie jest juz depresator i w razie wiekszego mrozu zadna witaminka nie pomoze

Dokładnie.Dość częsty proceder na stacjach benzynowych i nie tylko.Szczególnie na początku okresu zimowego. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jesli mamy duza roznice pomiedzy temp metnienia, a CFPP to w paliwie jest juz depresator i w razie wiekszego mrozu zadna witaminka nie pomoze

Dokładnie.Dość częsty proceder na stacjach benzynowych i nie tylko.Szczególnie na początku okresu zimowego. :(

 

NA stacjach już nikt depresatora nie leje.Chyba ,że pod dystrybutorem. TZD dobrze pisze,że depresator obniża temp. blokady zimnego filtra ale nie zmienia temp.mętnienia co nie wyklucza zawalenie filtra miałkim szlamem.

 

TZD dynamic nie jest robiony najprawdopodobniej z IZ40. Za drogo ...... . IZ40 idzie do baz wojskowych,komunikacji miejskiej i tam gdzie ktoś za niego extra zapłaci.

 

PS.Zatankuję sobie niedługo Lotos Dynamic i polecę do kierownika stacji z paragonem po świadectwo jakości. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA stacjach już nikt depresatora nie leje.

Nie wykluczałbym tego scenariusza tak stanowczo. :P

W markowej sieciówce,w dobrym punkcie może i nie,a może i tak. ;) A co ze stacjami franczyzowymi?! ;)

A jak mrozy przyjdą przed 16.11,albo po 1.03?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...