michal Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Nowy Mercedes-Benz SLR "722 Edition" Stuttgart – Nowy Mercedes-Benz SLR „722 Edition“ ma wszelkie cechy rasowego samochodu wyścigowego. Ten supersportowy, dopracowany pod każdym względem pojazd ma wyższą moc, jeszcze lepsze zestrojenie układu jezdnego i zdecydowanie sportowy charakter wnętrza. Nieprzerwana tradycja: nowy wariant modelu SLR – „722 Edition“ to hołd firmy Mercedes-Benz wobec niezapomnianego zwycięstwa brytyjskiej legendy wyścigowej, Sir Stirlinga Mossa, oraz jego pilota Dennisa Jenkinsona; zwycięstwa odniesionego na Mercedesie 300 SLR o numerze startowym 722 (co oznaczało czas startu, godzinę 7.22) w Mille Miglia w roku 1955. Rozwijający moc 650 KM i zapewniający osiągi odpowiednie do takich parametrów nowy superbolid Mercedesa, który wchodzi do sprzedaży 11 lipca, podniesie poziom adrenaliny nie tylko fanom samochodów. Doładowany kompresorowo 5,5-litrowy silnik V8 modelu „722 Edition“, który wytwarzany jest ręcznie w fabryce AMG w Affalterbach, rozwija moc 478 kW/650 KM. Cechy szczególne tej wyczynowej jednostki to natychmiastowe, spontaniczne reakcje na ruchy pedału gazu, niesamowitej wielkości moment obrotowy i nieporównywalne z niczym brzmienie widlastej „ósemki“. Osiągi tak zmotoryzowanego samochodu są imponujące nawet jak na auto wyczynowe: „722 Edition“ na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego potrzebuje zaledwie 3,6 s, po 10,2 s przekracza już barierę 200 km/h. Prędkość maksymalna wynosząca 337 km/h także jest lepsza od uzyskiwanej przez „zwykłego“ SLR-a (334 km/h). Dzięki wyrafinowanemu zawieszeniu, 19-calowym aluminiowym kołom, sztywniejszym nastawom amortyzatorów i zmniejszeniu prześwitu o 10 mm auto zapewnia swemu kierowcy również charakterystykę jezdną godną toru wyścigowego. Oczywiście, układ hamulcowy także do tego dostosowano – większe tarcze o średnicy 390 mm to pewność fantastycznej skuteczności. Z zewnątrz wersja SLR 722 Edition wyróżnia się jako model specjalny bardzo dyskretnymi modyfikacjami, co docenią szczególnie kolekcjonerzy samochodów. A ci stanowią tu najważniejszą grupę celową klientów. Przekonstruowany przedni spoiler oraz tylny dyfuzor poprawiają aerodynamikę i dociskanie auta do podłoża przy wysokich prędkościach, ale zarazem odzwierciedlają konsekwencję Mercedesa w implementowaniu najnowocześniejszych technik i technologii ze świata wyścigowego w sprzedażnych modelach. Jednocześnie szerokie zastosowanie pokrytego bezbarwnym lakierem włókna węglowego jako ekstremalnie wytrzymałego, ale i superlekkiego materiału to dowód na bardzo praktyczne podejście do kwestii konstruowania aut. Kubełkowe fotele pokryte skórą i Alcantarą zapewniają wspaniałe podparcie boczne, zaś fantastycznie leżąca w dłoniach wyścigowa kierownica obciągnięta skórą, łopatki do zmiany biegów i czarne karbonowe wstawki w desce rozdzielczej nadają kokpitowi wyrafinowany, czysto sportowy wygląd. Ekskluzywny „SLR. Club“ dla właścicieli SLR-ów Przed datą rozpoczęcia sprzedaży klienci i wyselekcjonowani goście będą mieć okazję jako pierwsi ocenić SLR-a 722 Edition. W ten sposób na torze wyścigowym im. Paula Ricarda w Le Castellet na południu Francji uświetnione zostanie powstanie światowego stowarzyszenia „SLR. Club“. Jako ultraekskluzywny klub, do którego akces uzyskują automatycznie wszyscy nabywcy SLR-ów, „SLR. Club“ stanie się świetną platformą dla niezwykłych imprez związanych z tym modelem Mercedesa, a także wielu innych atrakcji. Wśród nich z pewnością warto wymienić klubową Akademię Bezpieczeństwa i Szybkości SLR, oferującą specjalne kursy dla kierowców i seminaria. Instruktorami Akademii są takie sławy jak David Coulthard, Jochen Mass, Klaus Ludwig, Chris Goodwin i Christina Surer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Auto jest genialne (no i to jego brzmienie jak starego samolotu myśliwskiego), ale ten tekst to straszny bełkot Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Coś dla Bruce'a Wayne'a Po za tym czy to nie jest McLaren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Bruce'a Wayne'a To jakieś dziecko Johna Wayne'a i Bruce'a Willisa? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_78 Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Bruce'a Wayne'a To jakieś dziecko Johna Wayne'a i Bruce'a Willisa? :roll: Cudowne dziecko dwóch pedałów :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 ... ale ten tekst to straszny bełkot Typowa informacja prasowa. Z czasem sie czlowiek przyzwyczaja i czyta co piate zdanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 To jakieś dziecko Johna Wayne'a i Bruce'a Willisa? Nie, Bruce Wayne to Batman. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 A sam samochód... well... nie podoba mi się po prostu. Jest odpowiednio wsiowy, jak dla mnie, ale mimo to mi się nie podoba . Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 Przemeq, 722 daje rade. A bedzie jeszcze mocniejsza wersja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Mi sie podoba. Jak powiedział Jeremy Clarkson, SLR nie rzucz się w oczy tak jak Carrera GT albo Enzo, dla kogoś kto się nie zna wygląda jak C-klass diesel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Przemeq, nie dość, ze jest piękny, to na dodatek brzmieniem przebija boksera subaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Przemeq, nie dość, ze jest piękny, to na dodatek brzmieniem przebija boksera subaru Brzmienie to nawet "zwykłe" silniki AMG już mają 8), a co do wyglądu będę się upierał: brzydki jest i basta . Link to comment Share on other sites More sharing options...
misioo Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Ostatnio obejrzałem sobie odcinek TopGear, gdzie Clarkson jedzie do Norwegii SLR-em. Jak usłysałem silnik to, cyt. JC, "...I think I wet myself" :shock: . 3 merce mógłbym mieć: "Sen fryzjerki" SLK 55 AMG, CLS 63 AMG (w sumie to wszystkie z tym silnikiem ) no i właśnie SLR-a 8) . Idealne auto na Gumball 3000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 misioo, dobrze gadasz. Ale SLK 55 AMG trzeba brac w wersji Special Link to comment Share on other sites More sharing options...
misioo Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 misioo, dobrze gadasz. Ale SLK 55 AMG trzeba brac w wersji Special SCE - Special Caviar Edition . 400 koników piechotą nie chodzi. Chociaż większe wrażenie chyba robiłby Brabus albo Carlsson 8) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grale Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Wszystko spoko, ale czemu on nie ma manualnej skrzyni biegów:-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Grale, bo automat jest w nim lepszy od manuala Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Podobno Mercedes nie ma skrzyni manualniej która by dała rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropek Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 samochód to padaka (u mnie brak ekscytacji tym pojazdem), ale foty świetne Link to comment Share on other sites More sharing options...
misioo Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Poza tym w założeniu to miało być bardziej typowe mocne GT na długie trasy i do lansu a nie typowo sportowe auto jak Carrera GT czy Enzo. A że przy okazji dobre czasy wykręca na torze to tylko lepiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Poza tym w założeniu to miało być bardziej typowe mocne GT na długie trasy Jak kogoś stać na SLR'a to w długie trasy wybiera sie prywatnym odrzutowcem. To nie lata 20'ste XX wieku ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Młodziak Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Wogóle mnie to auto nie kręci :? Ani wygląd, ani silnik i jego dźwięk Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Wogóle mnie to auto nie kręci :? Ani wygląd, ani silnik i jego dźwięk Brera lepsza . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Młodziak Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Wogóle mnie to auto nie kręci :? Ani wygląd, ani silnik i jego dźwięk Brera lepsza . Nie, ale przynajmniej ładniejsza. Nie jestem zwolennikiem nowych Alf jakby co :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal Posted July 12, 2006 Author Share Posted July 12, 2006 Wogóle mnie to auto nie kręci :? Ani wygląd, ani silnik i jego dźwięk Brera lepsza . Nie, ale przynajmniej ładniejsza. Nie jestem zwolennikiem nowych Alf jakby co :roll: Dupka Brery mi sie nie podamy. P.S. Ladnie mu z Zidana pojechal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.