Bosman Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Czy ktoś może wie gdzie można za rozsądne pieniądze zakupić amortyzatory Bilsteina zakładane oryginalnie do Legacy 2,5GT MY2010. Oczywiście są dostępne w Subaru, ale cena jest delikatnie mówiąc nieadekwatna zważywszy, że to zwykłe B6. Co ciekawe, nie są dostępne w katalogu Bilsteina (co zapewne wymusiło Subaru). Skoro tak, to stwierdziłem, że jak każde B6 oddam je do regeneracji w znanej i lubianej stołecznej firmie na Z będącej przedstawicielem Bilsteina, gdzie panowie stwierdzili, że jest to jedyne znane im B6, które jest ... nierozbieralne, a żeby było jeszcze śmieszniej, to jest "made in USA" (???!!!???), co już wydaje się mocno kuriozalne, bo akurat 2,5GT V generacji było dostępne na Bilsteinie wszędzie poza ..... USA. Krótko mówiąc niezły bałagan... Tak czy inaczej panowie podjęli się próby regeneracji, lojalnie jednak uprzedzając, że szanse na sukces są 50:50, bo trzeba sporo rzeźbić, a jak się nie uda to trzeba kupić nowe, bo stare będą w kawałkach... Także na wszelki wypadek pytam, czy ktoś już przypadkiem tematu nie przerabiał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorcerer Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 Coś takiego? http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/shock-absorbers/car/subaru/legacy-03-on/2010/bilstein-b6-sport-shock-absorber-front-right Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 Zapewne tak, dzieki za linka! U mnie szczęśliwie firma na Z dała radę zregenerować i jest ok, tzn. jakoś się tak jakby mniej komfortowo zrobiło, hehe :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJacek Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 (edited) Czy ktoś wie jak wygląda sprawa z tymi amorkami ze strony http://www.demon-tweeks.co.uk/ ? Pytam się ponieważ moje dwa tylne nadają się do regeneracji lub wymiany. Z tego co widzę na tej stronie do Legacy GT MY10 polecane są amorki o następujących numerach: tył - B6 BLS24-118323 http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/shock-absorbers/car/subaru/legacy-03-on/2010/bilstein-b6-sport-shock-absorber-rear lewy przód - B6 BLS35-118305 http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/shock-absorbers/car/subaru/legacy-03-on/2010/bilstein-b6-sport-shock-absorber-front-left prawy przód - B6 BLS35-118312 http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/shock-absorbers/car/subaru/legacy-03-on/2010/bilstein-b6-sport-shock-absorber-front-right Z kolei według katalogu Bilstein'a dla modelu 2.5GT (od 2009 w górę) wybór jest następujący http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&36=0&35=171&32=33694&34=0,100121&14=4&10=F610D66970474FCEB891B461385721B9018004&12=130 tył - B4 19-229539 a np 3.0R (03-09), zakładam, że 3.0R + B6 = spec B http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&36=0&35=171&32=17665&34=0,100121&14=4&10=F610D66970474FCEB891B461385721B9018004&12=130 tył - B6 24-118323 lewy przód - B6 35-118305 prawy przód - B6 35-118312 No i z tego wynika, że na tamtej stronie chyba jest jakaś pomyłka. Chyba, że 2.5GT i Spec B mają takie same amory? Chociaż to chyba nie możliwe, bo 2.5GT kombi waży 1677 kg a Spec B kombi tylko 1570 kg (wg. specyfikacji). Bosman jaki jest koszt regeneracji B6? Edited June 22, 2014 by JJacek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted June 23, 2014 Author Share Posted June 23, 2014 (edited) Spojrze jutro w fakture i dam znac, bo nie pamietam dokladnie. Chyba cos ok. 200-300 zl/szt. ale potwierdze. Dokładnie to koszt regeneracji tyłów wyniósł 220 zł brutto/szt. Z tego co pamietam, to u p. Kopra podano mi cenę 2200 zł/szt za przód oraz cos znacznie ponad 1 tys. zł za jeden tył. Z doświadczeń rajdowych wiem, że B6 daje sie spokojnie i skutecznie kilka razy regenerować, więc wybór wydaje sie oczywisty. Również nie sądzę by amory z tej strony WWW przeznaczone do poprzedniego Spec B pasowały do 2,5GT. Pytanie czy skok jest ten sam i czy mocowania pasują. Nie ulega wątpliwości, że nowy model musi być sporo cięższy od poprzedniego, choćby z racji tego, że jest w każdą strone znacznie większy. Ja mam w dowodzie wpisane 1661kg (auto z rynku CH) i to brzmi bardziej wiarygodnie niż 1590kg które chyba gdzieś widziałem jako dane katalogowe (obecnie specyfikacja jest niedostepna, ale tyle rzekomo ważył wg specyfikacji np OBK 3,6...). Ogólnie masy podane w specyfikacjach na stronie SIP, wydają się często wzięte spod dużego palca. Np biorąc masy 2.0D z roczników 2009 i 2010 wychodzi, że nowy model jest o 50-80kg .... lżejszy....: Edited June 23, 2014 by Bosman 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJacek Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 (edited) Dzięki wielkie za info. Tutaj jeszcze odnośnie B6 w Spec B:http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/20282-specb-grupa-operacyjna/page-36#entry1312143 Jest to B6, który z resztą u nich serwisowałem. Sprawa wygląda tak, że jedna para nadaje się do regeneracji, a drugą można tylko wymienić. Niestety nie pamiętam w tej chwili, czy rozbieralny jest tył czy przód. Ciekawe czy w LGT jest podobnie, oby nie. Specyfikacja SIP'owa LGT MY10 https://www.sendspace.com/file/d74ogx, z niej właśnie spisałem te 1677 kg (1633 kg dla sedana). Specyfikacja z małym błędem bo jest wpisana skrzynia CVT a nie zwykły automat. Edited June 24, 2014 by JJacek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted June 24, 2014 Author Share Posted June 24, 2014 Jak oddawałem do regeneracji tyły, to panowie powiedzieli, że to jest teoretycznie nierozbieralne i moze sie nie udać, ale ostatecznie dali radę i wzystko działa super. Naprawa był "na moje ryzyko", ale co to za ryzyko, skoro i tak w ówczesnym stanie to były już "śmietniki". Dzieki za specyfikacje. Te masy to już jakoś wiarygodniej wyglądają, niż np 1590kg podawane przez SIP dla OBK 3,6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now