Jump to content

Bilstein B6 do Legacy 2,5GT 2010


Bosman
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś może wie gdzie można za rozsądne pieniądze zakupić amortyzatory Bilsteina zakładane oryginalnie do Legacy 2,5GT MY2010.

 

Oczywiście są dostępne w Subaru, ale cena jest delikatnie mówiąc nieadekwatna zważywszy, że to zwykłe B6.

 

Co ciekawe, nie są dostępne w katalogu Bilsteina (co zapewne wymusiło Subaru).

 

Skoro tak, to stwierdziłem, że jak każde B6 oddam je do regeneracji w znanej i lubianej stołecznej firmie na Z będącej przedstawicielem Bilsteina, gdzie panowie stwierdzili, że jest to jedyne znane im B6, które jest ... nierozbieralne, a żeby było jeszcze śmieszniej, to jest "made in USA" (???!!!???), co już wydaje się mocno kuriozalne, bo akurat 2,5GT V generacji było dostępne na Bilsteinie wszędzie poza ..... USA.

 

Krótko mówiąc niezły bałagan...

 

Tak czy inaczej panowie podjęli się próby regeneracji, lojalnie jednak uprzedzając, że szanse na sukces są 50:50, bo trzeba sporo rzeźbić, a jak się nie uda to trzeba kupić nowe, bo stare będą w kawałkach...

 

Także na wszelki wypadek pytam, czy ktoś już przypadkiem tematu nie przerabiał.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Czy ktoś wie jak wygląda sprawa z tymi amorkami ze strony http://www.demon-tweeks.co.uk/ ? Pytam się ponieważ moje dwa tylne nadają się do regeneracji lub wymiany.

Z tego co widzę na tej stronie do Legacy GT MY10 polecane są amorki o następujących numerach:

tył - B6 BLS24-118323 http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/shock-absorbers/car/subaru/legacy-03-on/2010/bilstein-b6-sport-shock-absorber-rear

lewy przód - B6 BLS35-118305 http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/shock-absorbers/car/subaru/legacy-03-on/2010/bilstein-b6-sport-shock-absorber-front-left

prawy przód - B6 BLS35-118312 http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/shock-absorbers/car/subaru/legacy-03-on/2010/bilstein-b6-sport-shock-absorber-front-right

Z kolei według katalogu Bilstein'a dla modelu 2.5GT (od 2009 w górę) wybór jest następujący http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&36=0&35=171&32=33694&34=0,100121&14=4&10=F610D66970474FCEB891B461385721B9018004&12=130

tył - B4 19-229539

a np 3.0R (03-09), zakładam, że 3.0R + B6 = spec B http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&36=0&35=171&32=17665&34=0,100121&14=4&10=F610D66970474FCEB891B461385721B9018004&12=130

tył - B6 24-118323

lewy przód - B6 35-118305

prawy przód - B6 35-118312

No i z tego wynika, że na tamtej stronie chyba jest jakaś pomyłka. Chyba, że 2.5GT i Spec B mają takie same amory? Chociaż to chyba nie możliwe, bo 2.5GT kombi waży 1677 kg a Spec B kombi tylko 1570 kg (wg. specyfikacji).

Bosman jaki jest koszt regeneracji B6?

Edited by JJacek
Link to comment
Share on other sites

Spojrze jutro w fakture i dam znac, bo nie pamietam dokladnie. Chyba cos ok. 200-300 zl/szt. ale potwierdze.
 

Dokładnie to koszt regeneracji tyłów wyniósł 220 zł brutto/szt.

 

Z tego co pamietam, to u p. Kopra podano mi cenę 2200 zł/szt za przód oraz cos znacznie ponad 1 tys. zł za jeden tył.

Z doświadczeń rajdowych wiem, że B6 daje sie spokojnie i skutecznie kilka razy regenerować, więc wybór wydaje sie oczywisty.

 

Również nie sądzę by amory z tej strony WWW przeznaczone do poprzedniego Spec B pasowały do 2,5GT.

Pytanie czy skok jest ten sam i czy mocowania pasują.

Nie ulega wątpliwości, że nowy model musi być sporo cięższy od poprzedniego, choćby z racji tego, że jest w każdą strone znacznie większy.

Ja mam w dowodzie wpisane 1661kg (auto z rynku CH) i to brzmi bardziej wiarygodnie niż 1590kg które chyba gdzieś widziałem jako dane katalogowe (obecnie specyfikacja jest niedostepna, ale tyle rzekomo ważył wg specyfikacji np OBK 3,6...).

Ogólnie masy podane w specyfikacjach na stronie SIP, wydają się często wzięte spod dużego palca. Np biorąc masy 2.0D z roczników 2009 i 2010 wychodzi, że nowy model jest o 50-80kg .... lżejszy....:

Edited by Bosman
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za info. Tutaj jeszcze odnośnie B6 w Spec B:
http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/20282-specb-grupa-operacyjna/page-36#entry1312143

Jest to B6, który z resztą u nich serwisowałem. Sprawa wygląda tak, że jedna para nadaje się do regeneracji, a drugą można tylko wymienić. Niestety nie pamiętam w tej chwili, czy rozbieralny jest tył czy przód. 

Ciekawe czy w LGT jest podobnie, oby nie.

 

Specyfikacja SIP'owa LGT MY10 https://www.sendspace.com/file/d74ogx, z niej właśnie spisałem te 1677 kg (1633 kg dla sedana). Specyfikacja z małym błędem bo jest wpisana skrzynia CVT a nie zwykły automat.

Edited by JJacek
Link to comment
Share on other sites

Jak oddawałem do regeneracji tyły, to panowie powiedzieli, że to jest teoretycznie nierozbieralne i moze sie nie udać, ale ostatecznie dali radę i wzystko działa super. Naprawa był "na moje ryzyko", ale co to za ryzyko, skoro i tak w ówczesnym stanie to były już "śmietniki".

 

Dzieki za specyfikacje. Te masy to już jakoś wiarygodniej wyglądają, niż np 1590kg podawane przez SIP dla OBK 3,6.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...