carfit

Auta z kratką w 2014

30 postów w tym temacie

Witam serdecznie, czy w związku z tym artykułem http://superauto24.se.pl/przepisy/znowu-odliczysz-caly-vat-od-auta-z-kratka_365754.html

beda dostepne w styczniu jakieś auta ( szczególnie mi chodzi o forestera XT ) z kratką uprawniające do odliczenia 23% VAT ?

Wiem że niektóre firmy będą miały takie auta w ofercie , ale poprawność polityczna oraz rozsądek ;) mówi kupić forestera XT .

Czy coś w tym temacie jest już wiadome ?

Dziękuje za odpowiedź :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Edwin...Masz tylko 3 miesiące na tą operacje:) Więc lepiej już się zapisuj:)

 

Ja tak bede kupował X5.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu zajawek w prasie myślę,że zmiany są symboliczne.Pełnego odliczenia nie będzie. Teraz też coś tam można odliczyć 6-8 tys. I do czego to prowadzi ???

Moim zdaniem ta regulacja nie przesądza o decyzji zakupowej !!!! Bo czym jest 2-3 tys przy 100-120 tys. Zawsze można od dealera uzyskać ekstra rabat.

 

PS1. Rewolucję dla dealerów dało by możliwość odliczenia pełnego VAT i co ważniejsze pełnego VAT OD PALIWA !!!!!!

 

PS2. Tak czy inaczej przy zakupie auta w dalszym ciagu nie można od niepełnowartościowych ciężarówek odliczać pełnego VAT od paliwa. I do jest zasadniczy FELER.

 

Tak więc kupisz Forestera to kup też Żuka blaszaka lub Seinczento VAnN-a ;)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Więc lepiej już się zapisuj:)

Jak tylko będą takie auta , to dziś śle zaliczkę na forestera xt :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Edwin...Masz tylko 3 miesiące na tą operacje:) Więc lepiej już się zapisuj:)

 

Ja tak bede kupował X5.

 

może się okazać, że tylko 2 m-ce :angry: , od 1 marca już może być zmiana, także pośpiech wskazany ;)

niestety zmieniły się w międzyczasie również przepisy o ruchu drogowym dot. "ciężarówek", w tej chwili większość hatchbacków się nie kwalifikuje na homologację, tylko duże kombi i SUV-y.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej zapomnijcie o foresterach z kratką, bo zapewne dla SIP nie ma czasu ani sensu robienie homologacji ciężarowej do nowego modelu na 3 miesiące. W sprzedaży będą kratki do modeli aut u producentów, które już miały homologacje przed 2010 rokiem. Swoją drogą nie widzę sensu kupować na siłę auta z kratką żeby oszczędzić kilka tysięcy, skoro na nowych przepisach będzie można odliczyć zapewne połowę VAT bez limitu kwotowego, a przecież za dobrodziejstwo w postaci kratki trzeba i tak dopłacić dealerowi kilka tysięcy PLN. Będzie też można odliczać bez ograniczeń cały VAT od aut używanych wyłącznie na potrzeby firmowe...

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

volvo ostro sie reklamuje z homologacja na 2014

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

volvo ostro sie reklamuje z homologacja na 2014

 

W BMW mozesz złożyć zamówienie na np. X3 , z wpisem że jeśli jednak nie da sie odliczyc w całości VAT , oddaja Ci zaliczkę w całości :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
będzie można odliczyć zapewne połowę VAT bez limitu kwotowego

Czytałem, że limit będzie w wysokości 8 tys. zł

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W BMW mozesz złożyć zamówienie na np. X3 , z wpisem że jeśli jednak nie da sie odliczyc w całości VAT , oddaja Ci zaliczkę w całości

 

Na X5 również:))

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
będzie można odliczyć zapewne połowę VAT bez limitu kwotowego

Czytałem, że limit będzie w wysokości 8 tys. zł

To są na razie spekulacje i trzeba poczekać na ostateczny kształt przepisu.

W miarę pewne wydaje się tylko to, że na krótko wrócą kratki :)

Który to już raz :question::rolleyes:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
będzie można odliczyć zapewne połowę VAT bez limitu kwotowego

Czytałem, że limit będzie w wysokości 8 tys. zł

 

Tak chciał pierwotnie nasz rząd, ale zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej będzie bez limitu kwotowego. Także osobiście bym odpuścił kratkę, która ogranicza funkcjonalność, a np. w volvo jak patrzyłem jest podane w cenniku że kosztuje 5 tys. :huh:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
że na krótko wrócą kratki

 

i własnie dlatego bym chciał już sie tym tematem zainteresować. :)

 

będzie bez limitu kwotowego.

ale czytałem też że może to być 50% kwoty VAT - u , bez limitu.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a np. w volvo jak patrzyłem jest podane w cenniku że kosztuje 5 tys. :huh:

Nawet gdyby, to przy aucie za 150 tys brutto 50% Vatu to 14 tyś, a więc zysk jest 9 tyś - całkiem nie mało.

 

Hyundai tez będzie dostepny z kratką i kilka modeli VW - tyle na razie z oficjalnych info.

Edytowano przez lukass
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto cennikowo za 140 k PLN - rabat powiedzmy 12% - 123 k PLN - VAT 23% = około 100 k PLN.

To chyba się opłaca przemęczyć 3 lata za kratami...

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale czytałem też że może to być 50% kwoty VAT - u , bez limitu.

 

No właśnie tak będzie, limit procentowy ale nie kwotowy

 

Miałem kiedyś kratkę i powiem szczerze, chyba wolałbym wydać te kilka tysięcy więcej i jej nie mieć, niby można z tym żyć, ale potem od czasu do czasu trzeba choinkę na święta przywieźć, narty wrzucić itd. i wtedy jest kłopot. No i żądanie 5 tys. extra to jakieś mega zdzierstwo :unsure:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 tys. extra to jakieś mega zdzierstwo

Subarowa homologacja ciężarowa na Forstera kosztowała ostatnio około 2000 brutto… czyli dość rozsądnie :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, kiedyś w mondeo też płaciłem ok. 2000, to rozumiem, ale 5000 bardzo zniechęca...

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw co do przepisów.

Będzie odpis 50% bez ograniczenia kwotowego.

 

Co do homologacji - ponieważ mamy nowe modele nie ma dla nich homologacji ciężarowej. przepisy zmienione w tym roku de facto ( bez kombinacji ) uniemożliwiają taką homologację dla aut w rodzaju Forestera.

Niektóre firmy starają się o homologację lokalną - czas jest ich ewidentnym przeciwnikiem.

Ze strony EU wszystko jest już załatwione, więc teraz jedynym czynnikiem czasochłonnym jest legislacja krajowa.

Jeżeli zdążą przed 01.01.2014, to powrotu "kratki" na okres przejściowy wogóle nie będzie.

Jeżeli zamkną legislację w styczniu, to będzie przez miesiąc ... itd.

 

Doświadczenie z lat ubiegłych uczy nota bene, że auta z "kratką" ( rejestrowane jako ciężarowe ) mają też nieco niższą wartrość rynkową jako używane. Dochodzą pewne ograniczenia użytkowe - kratka jako taka, zmniejszona ( zazwyczaj ) ilość mijesc, ale także np. zakaz holowania przyczep w weekend u nszych zachodnich sąsiadów.

 

Pozdrowienia

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wyczerpująca odpowiedz :)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli zdążą przed 01.01.2014, to powrotu "kratki" na okres przejściowy w ogóle nie będzie. Jeżeli zamkną legislację w styczniu, to będzie przez miesiąc ... itd.

Z tego co pamiętam to Vacatio Legis w Polsce to 14 dni (z możliwością skrócenia). Możemy być świadkami gdzie kratkę będzie można kupić przez kilka dni.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W planach sejmu na ten rok nie ma nic na temat "kratki"

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie trzeba kupować ciężarówki ( w tym auta z kratą) żeby odliczyć pełny VAT od auta jak i od paliwa (benzyna lub olej napędowy).

Po odpowiednim 'wdrożeniu' do firmy danego samochodu, można od niego odliczyć cały VAT, a następnie odliczać go również od amortyzacji samochodu, w tym paliwa. Nie mam tutaj na myśli modnego niedawno 'bankowozu', ponieważ ten patent już jest bardziej sprecyzowany i weryfikowany przez odpowiednie służby, którym takie specjalistyczne pojazdy podlegają.

Jest zupełnie inne rozwiązanie tego problemu. Radzę każdemu zainteresowanemu skorzystać z porady odpowiednich radców podatkowych.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze mówisz o wynajmie długoterminowym dla firmy x ? Jeśli tak , to jest to naciągane i śliskie i w to nie wchodzę .

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, ale coś w ten deseń. Nie jest to ani naciągane, ani śliskie, jest to zarobkowe świadczenie usług. Nie znam żadnej firmy spełniającej warunki dotyczące takiej działalności, która została by za to w jakikolwiek sposób ukarana. Nie można karać przedsiębiorcy, który działa zgodnie z literą prawa i spełnia wszystkie warunki wszystkich urzędów, którym jest podległy.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.