Jump to content

ogrzewanie prawej strony


Recommended Posts

Witam

 

Stwierdziłem brak nawiewu ciepłego powietrza po stronie pasażera. Działa tylko nawiew zimnego.

Po stronie kierowcy wszystko działa poprawnie. Subaru Outback 2005, benzyna/gaz

Doradzcie co może być powodem.

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam

u mnie też tak było na początku ;) sprawdź czy nie ubywa płynu w chłodnicy. Jeśli układ chłodniczy jest sprawny to może być uszczelka pod głowicą.

pozdrawiam

Aga

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Taki objaw jest także gdy klapa lub klapy od sterowania nawiewami przy nagrzewnicy szwankują. Klapy są sterowane silniczkami i po prostu czasem któryś silniczek siadł. Każdy z silniczków jest możliwy do wymiany.

Link to post
Share on other sites

Taki objaw jest także gdy klapa lub klapy od sterowania nawiewami przy nagrzewnicy szwankują. Klapy są sterowane silniczkami i po prostu czasem któryś silniczek siadł. Każdy z silniczków jest możliwy do wymiany.

Dokładnie są takie silniczki które to sterują klapkami i mieszają w odpowiedniej proporcji powietrze zimne i ciepłe żeby uzyskać temperaturę zadaną.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

i jeszcze jedno pytanie czy TTTM?

 

Silnik rozgrzany, kabina jeszcze nie.

Na jałowym biegu dmucha mi zimnym powietrzem, wystarczy lekko przytrzymać obroty powyżej 1000rpm i już zaczyna lecieć ciepłe. 

 

Dość wkurzające jak na światłach nagle Ci wali po dłoniach chłodnym powiewem.

 

Ech ktoś tu na Forum dobrze opisał wentylację tego modelu jako "przeciągową" :-(

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Taki objaw jest także gdy klapa lub klapy od sterowania nawiewami przy nagrzewnicy szwankują. Klapy są sterowane silniczkami i po prostu czasem któryś silniczek siadł. Każdy z silniczków jest możliwy do wymiany.

 

Objawy mam takie, że brakuje grzania na nogi.

Ponawiam pytanie KaiMa- czy można się do tego dostać we własnym garażu, czy raczej do zlecenia serwisowi? Orientacyjne koszty?

Link to post
Share on other sites

Dostać to sie da! W końcu w serwisie nie pracują jacyś nadludzie (choć różne opinie chodzą) tyle że przewaga serwisu jest taka że jak po 4 godzinach dostaniesz sie do klapek to jak ktoras sie pękła to oni je mają na magazynie! Ale jak wezmiesz serwisowke i będziesz dokladny to sie da!

 

Tapataknięte

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
  • 10 months later...

W Outbacku mam to samo, brak ogrzewania po prawej stronie, ktoś z Was przeprowadzał procedurę płukania nagrzewnicy? Który króciec nagrzewnicy, wystający z grodzi jest zasilający a który powrotem? Jakich środków używaliście żeby rozpuścić syf w nagrzewnicy?

Link to post
Share on other sites

być może to i nagrzewnica - ale ponieważ jest jedna to myślę że nie grzałoby nigdzie. Ale nie znam się więc może i ona.

 

Natomiast najprościej bez rozbierania czegokolwiek jest uruchomić test modułu HVAC który po kolei uruchamia wszystkie tryby i wszystkie serwomechanizmy klapek sterujących rozdziałem powietrza. U mnie udało się tak zdiagnozować i nawet naprawić jeden z nich, działa już drugi czy trzeci rok. Nowe niestety są drogie (500+) jeżeii w ogóle są dostępne. Opisywałem to tu na the Forum.

Link to post
Share on other sites

Witam 

Miałem podobnie w Legacy V. Mam dwustrefową klimatyzację i z prawej strony leciało delikatny ciepłe a z lewej strony gorące przy ustawieniu tej samej temperatury. Okazało się że nagrzewnica winna, przepłukanie pomogło. 

Link to post
Share on other sites

u mnie jest jednostrefowa, tak więc wątpię żeby to było związane z działaniem klap. W tygodniu będe płukał nagrzewnicę, tylko się zastanawiam czy użyć octu czy odkamieniacza do czajników.

Link to post
Share on other sites

Panowie, takie dodatkowe pytanie do Was, czy ktoś się orientuje co to za ustrojstwo na jednym z węży biegnących do nagrzewnicy? Jest to jakiś elektrozawór dławiący? Jaka jest sekwencja jego pracy?

 

122535234_837114440162507_9208840163070434955_n.thumb.jpg.9bd1398865cce8d24ad3098131329177.jpg

 

122524867_876299786235597_3584944153398202487_n.thumb.jpg.36dd1a23f768843a71be021d7c9fa8dc.jpg

Link to post
Share on other sites
On 10/18/2020 at 2:46 PM, lutek34 said:

u mnie jest jednostrefowa, tak więc wątpię żeby to było związane z działaniem klap. W tygodniu będe płukał nagrzewnicę, tylko się zastanawiam czy użyć octu czy odkamieniacza do czajników.

U mnie w OBK'08 też nie grzało. Mechanil wypłukał wodą bez dodatków i już grzeje jak należy!

Link to post
Share on other sites
u mnie jest jednostrefowa, tak więc wątpię żeby to było związane z działaniem klap. W tygodniu będe płukał nagrzewnicę, tylko się zastanawiam czy użyć octu czy odkamieniacza do czajników.

Ja płukałem woda z octem pół na pół. Ale na początku przepuścilem wodę z węża w obie strony, wyleciało trochę gruzu. Dopiero później płukanie. Miałem zestaw z grzałka 1500W i pompką do oczka wodnego. Po godzinie plukania wylałem to co było do kratki w garażu. Po pół roku jest tam ciągle biały osad. Więc ocet go wyciągnął z nagrzewnicy default_smile.png

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
W dniu 25.10.2020 o 19:13, ewemarkam napisał:

Więc ocet go wyciągnął z nagrzewnicy

płukałeś czystym octem z butelki, czy rozpuszczałeś go w wodzie?

Ja już wszystko posprawdzałem odnośnie klap i wszystko działa jak należy, odkryłem że ktoś już coś grzebał z tematem, bo wyciął dziurę w obudowie a później zakleił taśmą, co nie było zbyt szczelne.

 

128100838_366849524614967_6062538025419572509_n.thumb.jpg.1c82087e58a96049a62892fb742803ba.jpg

Link to post
Share on other sites

 

płukałeś czystym octem z butelki, czy rozpuszczałeś go w wodzie?

3 litry octu i 3 litry wody. Tylko podgrzewałem to, nie pamiętam ile płukałem, co najmniej 30 minut. Ale ciepłym roztworem. Miałem latem zrobiony taki podgrzewacz przepływowy do baseniku dziecięcego na balkon. Mufa 100mm kanalizacyjna i dwa korki, w tym grzałka 1.8kW, a całość pompowana przez pompkę do oczka wodnego. 

 

Zdjęcia udało mi się wygrzebać. Płyn różowy bo zostało trochę w wiaderku jak spuszczałem płyn z układu. a903aeb213e77285eafde524d20af487.jpg1b77d9affd3afe03eb8b2a212d74da8a.jpg78ddb9bf9f4a50e43d473dcfb754f3b3.jpg

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...