Andrzej69 Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Witam Stwierdziłem brak nawiewu ciepłego powietrza po stronie pasażera. Działa tylko nawiew zimnego. Po stronie kierowcy wszystko działa poprawnie. Subaru Outback 2005, benzyna/gaz Doradzcie co może być powodem. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksp Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 trudno wrozyc, moze cos z pokrętłem ... lub....tym czyms co rozdziela powietrze-pewnie jakis silniczek/serwo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej69 Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 a czy sam jestem w stanie ( metoda garażowa) sprawdzić co jest przyczyną? Do najbliższego ASO, mam kawałek drogi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozalka Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Witam u mnie też tak było na początku sprawdź czy nie ubywa płynu w chłodnicy. Jeśli układ chłodniczy jest sprawny to może być uszczelka pod głowicą. pozdrawiam Aga Link to comment Share on other sites More sharing options...
heniek Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 i jak Andrzej69 - potwierdzasz wersję z płynem w chłodnicy / uszczelką czy inna inszość. Mam 100% ten sam problem w moim OBK 2.5 XT USA MY 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Wojtalik Posted October 21, 2016 Share Posted October 21, 2016 Złota łopata dla Heńka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted November 8, 2016 Share Posted November 8, 2016 Taki objaw jest także gdy klapa lub klapy od sterowania nawiewami przy nagrzewnicy szwankują. Klapy są sterowane silniczkami i po prostu czasem któryś silniczek siadł. Każdy z silniczków jest możliwy do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pemo29081990 Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 Taki objaw jest także gdy klapa lub klapy od sterowania nawiewami przy nagrzewnicy szwankują. Klapy są sterowane silniczkami i po prostu czasem któryś silniczek siadł. Każdy z silniczków jest możliwy do wymiany. Dokładnie są takie silniczki które to sterują klapkami i mieszają w odpowiedniej proporcji powietrze zimne i ciepłe żeby uzyskać temperaturę zadaną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaiM Posted November 11, 2016 Share Posted November 11, 2016 jak dostać się do tych silniczków i sprawdzić czy działają poprawnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaiM Posted November 25, 2016 Share Posted November 25, 2016 i jeszcze jedno pytanie czy TTTM? Silnik rozgrzany, kabina jeszcze nie. Na jałowym biegu dmucha mi zimnym powietrzem, wystarczy lekko przytrzymać obroty powyżej 1000rpm i już zaczyna lecieć ciepłe. Dość wkurzające jak na światłach nagle Ci wali po dłoniach chłodnym powiewem. Ech ktoś tu na Forum dobrze opisał wentylację tego modelu jako "przeciągową" :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolo Posted December 13, 2016 Share Posted December 13, 2016 Taki objaw jest także gdy klapa lub klapy od sterowania nawiewami przy nagrzewnicy szwankują. Klapy są sterowane silniczkami i po prostu czasem któryś silniczek siadł. Każdy z silniczków jest możliwy do wymiany. Objawy mam takie, że brakuje grzania na nogi. Ponawiam pytanie KaiMa- czy można się do tego dostać we własnym garażu, czy raczej do zlecenia serwisowi? Orientacyjne koszty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
recki Posted December 16, 2016 Share Posted December 16, 2016 Dostać to sie da! W końcu w serwisie nie pracują jacyś nadludzie (choć różne opinie chodzą) tyle że przewaga serwisu jest taka że jak po 4 godzinach dostaniesz sie do klapek to jak ktoras sie pękła to oni je mają na magazynie! Ale jak wezmiesz serwisowke i będziesz dokladny to sie da! Tapataknięte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fryzjer_ Posted December 13, 2019 Share Posted December 13, 2019 Nagrzewnica - wymiana albo płukanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 W Outbacku mam to samo, brak ogrzewania po prawej stronie, ktoś z Was przeprowadzał procedurę płukania nagrzewnicy? Który króciec nagrzewnicy, wystający z grodzi jest zasilający a który powrotem? Jakich środków używaliście żeby rozpuścić syf w nagrzewnicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaiM Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 być może to i nagrzewnica - ale ponieważ jest jedna to myślę że nie grzałoby nigdzie. Ale nie znam się więc może i ona. Natomiast najprościej bez rozbierania czegokolwiek jest uruchomić test modułu HVAC który po kolei uruchamia wszystkie tryby i wszystkie serwomechanizmy klapek sterujących rozdziałem powietrza. U mnie udało się tak zdiagnozować i nawet naprawić jeden z nich, działa już drugi czy trzeci rok. Nowe niestety są drogie (500+) jeżeii w ogóle są dostępne. Opisywałem to tu na the Forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aldek Posted October 18, 2020 Share Posted October 18, 2020 Witam Miałem podobnie w Legacy V. Mam dwustrefową klimatyzację i z prawej strony leciało delikatny ciepłe a z lewej strony gorące przy ustawieniu tej samej temperatury. Okazało się że nagrzewnica winna, przepłukanie pomogło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 18, 2020 Share Posted October 18, 2020 u mnie jest jednostrefowa, tak więc wątpię żeby to było związane z działaniem klap. W tygodniu będe płukał nagrzewnicę, tylko się zastanawiam czy użyć octu czy odkamieniacza do czajników. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 Panowie, takie dodatkowe pytanie do Was, czy ktoś się orientuje co to za ustrojstwo na jednym z węży biegnących do nagrzewnicy? Jest to jakiś elektrozawór dławiący? Jaka jest sekwencja jego pracy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackname Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 On 10/18/2020 at 2:46 PM, lutek34 said: u mnie jest jednostrefowa, tak więc wątpię żeby to było związane z działaniem klap. W tygodniu będe płukał nagrzewnicę, tylko się zastanawiam czy użyć octu czy odkamieniacza do czajników. U mnie w OBK'08 też nie grzało. Mechanil wypłukał wodą bez dodatków i już grzeje jak należy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 u mnie jest jednostrefowa, tak więc wątpię żeby to było związane z działaniem klap. W tygodniu będe płukał nagrzewnicę, tylko się zastanawiam czy użyć octu czy odkamieniacza do czajników.Ja płukałem woda z octem pół na pół. Ale na początku przepuścilem wodę z węża w obie strony, wyleciało trochę gruzu. Dopiero później płukanie. Miałem zestaw z grzałka 1500W i pompką do oczka wodnego. Po godzinie plukania wylałem to co było do kratki w garażu. Po pół roku jest tam ciągle biały osad. Więc ocet go wyciągnął z nagrzewnicy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 W dniu 25.10.2020 o 19:13, ewemarkam napisał: Więc ocet go wyciągnął z nagrzewnicy płukałeś czystym octem z butelki, czy rozpuszczałeś go w wodzie? Ja już wszystko posprawdzałem odnośnie klap i wszystko działa jak należy, odkryłem że ktoś już coś grzebał z tematem, bo wyciął dziurę w obudowie a później zakleił taśmą, co nie było zbyt szczelne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 (edited) płukałeś czystym octem z butelki, czy rozpuszczałeś go w wodzie? 3 litry octu i 3 litry wody. Tylko podgrzewałem to, nie pamiętam ile płukałem, co najmniej 30 minut. Ale ciepłym roztworem. Miałem latem zrobiony taki podgrzewacz przepływowy do baseniku dziecięcego na balkon. Mufa 100mm kanalizacyjna i dwa korki, w tym grzałka 1.8kW, a całość pompowana przez pompkę do oczka wodnego. Zdjęcia udało mi się wygrzebać. Płyn różowy bo zostało trochę w wiaderku jak spuszczałem płyn z układu. Edited November 29, 2020 by ewemarkam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 chyba jednak ocet w moim przypadku nie rozpuści syfu zalegającego w nagrzewnicy, w sumie trzy razy podchodziłem do płukania tej nagrzewnicy z wykorzystaniem octu z wodą, węża ogrodowego i sprężonego powietrza. Dziś dodałem czajnik do podgrzewania roztworu i dalej z prawej strony leci lekko ciepłe powietrze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 12 minut temu, lutek34 napisał: chyba jednak ocet w moim przypadku nie rozpuści syfu Użyjcie kwasku cytrynowego, zamiast octu. Kupiłem do pracy coś takiego: https://allegro.pl/oferta/kwas-kwasek-cytrynowy-spozywczy-czysty-5kg-e330-8635069104 Wszystkie czajniki w pracy odkamieniane są w oka mgnieniu, a z octem czas oczekiwania na wodę do herbaty był nieakceptowalny... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted December 7, 2020 Share Posted December 7, 2020 W sumie ekspres do kawy czy też parowar odkamieniam kwaskiem cytrynowym. O ile na ekspresie nie widać, to w parowarze znika w oczach. A na pomysł z czajnikiem do podgrzania przy płukaniu bym nie wpadł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now