dec Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 (edited) Przez ostatnie kilka dni zapalała mi się lampka od akumulatora. Po zapaleniu auta raz się świeciła a raz nie (zależnie od humoru) ale teraz pali się już cały czas po odpaleniu silnika. Dodam że akumulator jest nowiutki, wszystkie przewody podpięte właściwie. Zastanawiam się co może być powodem tego że ta lampka od aku mi się świeci ;( Może ktoś zasugeruje mi co może być nie tak? Bezpiecznik sprawdzałem, jest ok (ale jeśli raz lampka się paliła a raz nie to bezpiecznik z miejsca odpada, ale sprawdziłem żeby mieć pewność). Ktoś ma jakieś pomysły? Alternator do regeneracji? Światła, radio, podświetlenia zegarów itp. działają normalnie, prąd jest. Aha rozrusznik jest nowy, kręci aż miło, nie słychać żeby akumulator nie był doładowany czy coś... Edited December 7, 2013 by dec Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Miernik do ręki, odpal auto i zmierz woltomierzem czy alternator ładuje. Włącz światła migacze itp i sprawdź jeszcze raz. Poprawna wartość to 14.2v. Gdy będzie mniej alternator wyciągnąć i prawdopodobnie szczotki się skończyły lub pierścień miedziany na ośce się zdarł. Popatrz też na przewód plusowy na alternatorze oraz na styki w kostce być może coś nie łączy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
betun Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Sprawdź, połączenie masowe aku-buda, aku silnik, dla pewności, odkręć, wyczyść i przykręć. Odłącz klemu od akumulatora i wyczyść ich powierzchnię styku. Upewnij się czy klemy zaciskają się na bolcach + i -. Podstawowe czynności, potem jak pisałem przedmówca, można sprawdzić ładowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kraszana Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Ja rowniez stawialbym stawialbym na alternator . Pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Poprawna wartość to 14.2v. A nie przedział 13,5 V-14,5 V? Sugerujesz naprawę alternatora,przy napięciu ładowania np.13,9 V? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Poprawna wartość to 14.2v. A nie przedział 13,5 V-14,5 V? Sugerujesz naprawę alternatora,przy napięciu ładowania np.13,9 V? Trochę napisałem to ogólnikowo ale masz racje przedział to 13.5-14.5v. Powyżej i poniżej tej wartości alternator do naprawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Przez ostatnie kilka dni zapalała mi się lampka od akumulatora. A czy aby napewno "od akumulatora" ? To ze wyglada jak akumulator..... no wlasnie, nie wiem dlaczego wlasnie ten symbol wybrano. Troche to mylace. Nie ma raczej zadnego samochodu ktory posiadal by system oceny stanu akumulatora. Wszytko co jest zprawdzane to praca alternatora. Ja bym sie koncentrowal tylko i wylacznie na alternatorze. (moze plus pasek) Klemy? skoro daje sie silnik uruchomic to zle nie sa, pradu na wzbudzenie nie zablokuja..... .... juz po rozruchu alternator moze pracowac i bez akumulatora... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted December 8, 2013 Author Share Posted December 8, 2013 O tym nie pomyslalem, masz racje przeciez jak aku pada to lampka sie nie zaswieci.. Ale wszystko dzialalo przez 2 miesiace od wlozenia nowego aku, klemy sa okej nie robcie ze mnie inwalidy ;p jutro sprawdze napięcie bo przez weekend nie mam jak ;/ dziwi mnie tylko ze przez kilka dni (chyba nawet tydzien) jezdzilem i prąd był zawsze, nie bylo problemów, rozruch tez normalnie, wiec aku musial sie jakos ladować. Kwestia tego czy lampka zaswieci sie juz nawet przy małym niedomaganiu alternatora rzędu wlasnie 13.5V.. Jutro sprawdze i dam znać co i jak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Jaki jest threshold dzialania sygnalizacji ladowania nie mam pojecia. Ale zrobil bym ogledziny paska na ktorym jest alternator. Bywa, (u Ciebie oczywiscie tak nie musi byc) ze stary pasek jest nieco za luzno i kiedy po nocy (zwlaszcza zima) urochomisz silnik, regulator napiecia laduje na wzbudzenie mase pradu pasek zaczyna sie slizgac i widzisz kontrolke ladowania. Kiedy pasek sie nieco rozgrzeje, zaczyna lepiej przylegac i problem mija. Albo zwyczajnie (jak ktos juz wspominal) koncza sie szczotki i raz dziala a raz nie. Moze tez byc kilka innych powodow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 ladowanie w subaru jest rozne w zaleznosci czy alternator jest cieply czy nie wynika to z specyfiki regulatora napiecia bodajze bosz u mnie sie wacha 13,3 do 14,2 na zimnym i wszystko jest ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted December 12, 2013 Author Share Posted December 12, 2013 Ok, zmierzyłem napięcie ladowania akumulatora i bylo wszystko ok, pokazywało 14,2V. Gorzej jak zmierzyłem napięcie idące na kablu do lampki na desce rozdzielczej. Tam pokazywało 9,5V gdzie żeby lapmka zgasła powinno być chyba 0V (?) w momencie wyjecia wtyczki alternatora lampka gasła to logiczne bo przerwałem obwód ale to nie o to mi chodzi ;D tak więc po konsultacji z elektrykami wniosek byl taki że albo alternator źle podaje jakies napięcie co moze spowodowac zniszczenie akumulatora albo coś na kablach. Tak więc optymistycznie kupiłem używany (oby działający) alternator i jutro podmienię i dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 alternator bedziesz mial dobry straty bedziesz mial na kablach bierz miernik i pokolei jak idzie prad z alternatora,prawdopodobnie gdzies masz slaba mase Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted December 30, 2013 Author Share Posted December 30, 2013 Ok, wszystko pod kontrolą Zostawiłem auto na święta i nie jeździłem, po 3 dniach okazało się że akumulator totalnie jest rozładowany.. Naładowałem go w pełni i po 2 dniach trzyma elegancko napięcie na 12,6V. Co ciekawe po odpaleniu auta okazało się że lampka ładowania zgasła Pojechałem do elektryka żeby mieć pewność że wszystko jest OK. Sprawdził i powiedział że alternator działa, ładowanie jest rzędu 14,0V i 13,9V po włączeniu świateł i halogenów. Aku nie rozładowuje się też za sprawą jakiejś słabej masy itp.. wpiął szeregowo żaróweczkę i nie zapalała się na wyłączonym silniku więc gra gitara Więc albo mam gówniane aku (3 miesięczna Centra) albo Subaru jest tak genialne że samo się naprawia, wystarczy że dasz mu kilka dni spokoju Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Sprawdź kostkę przy alternatorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dec Posted December 31, 2013 Author Share Posted December 31, 2013 Sprawdź kostkę przy alternatorze. sprawdzałem, wszystko gra : ) widocznie dostałem prezent na święta od mojego subaru : ) dobrego nowego roku wszystkim subarowcom i nie tylko : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now