Jump to content

Akumulator do Legacy Diesel '08


scypio

Recommended Posts

Cześć,

 

dojrzałem do zakupu drugiego akumulatora... głównie przez to, że prawie wcale nie jeżdżę i nie mam ochoty się zastanawiać czy ISR zeżre mi cały prąd w międzyczasie.

 

Pytanie: czy takie coś się nada (Centra CA640):

 

Nr handlowy: CA640

Producent: Centra

Napięcie: 12V

Pojemność: 64Ah

Prąd rozruchowy: 640A

Polaryzacja: Prawy Plus

Końcówki biegunowe: 1 - Normalny

Technologia: CA/CA

Wymiary: 242 mm (długość), 175 mm (szerokość), 190 mm (wysokość)

 

Problem: wymiary fabrycznego panasonica są dość nietypowe (~260mm x 180mm x 230mm) i ciężko jest mi na ich podstawie dopasować zamiennik. Czy ktoś wymienił fabryczny akumulator i może polecić jakiś konkretny model?

 

Nie wiem też do końca jaka powinna być polaryzacja... Prawy plus, ale z której strony patrząc? jak ładuje akumulator panasonica do auta to patrząc od przodu plus mam po lewej (jeśli dobrze pamiętam).

Edited by scypio
Link to comment
Share on other sites

Jest oznaczenie, kwestia tego jak je rozumieć. Chyba ogarnąłem ten temat w miarę więc wytłumaczę dla przyszłych użytkowników.

 

Biegunowość akumulatora wyznaczamy ustawiając akumulator przed sobą, tak by elektrody były bliżej nas (jak na tym zdjęciu np:)

661px-Starterbatterie.jpg

 

Czyli ten akumulator ma biegunowość P+. Montując akumulator w legacy muszę go obrócić o 180 stopni (elektrody są bliżej kabiny kierowcy) i nad tym się zastanawiałem. Tak więc P+ będzie ok dla Legacy diesel.

 

Udało mi się też namierzyć dwa akumulatory o podobnych wymiarach jak oryginalny panasonic:

Bosch S4 (S40 26) 70Ah (P+)

Varta Blue Dynamic E23 12V 70Ah 640A (P+)

 

pewnie skuszę się na jeden z powyższych

Edited by scypio
Link to comment
Share on other sites

Bierz vartę. To model ogólnie polecany na forum, kupiłem taki (tylko o mniejszej pojemności) do forka. Wymiary miał dokadnie takie, jak oryginał. To jest specjalna linia dedykowana do japończyków. Tylko nie kupuj w markecie albo przez internet. Jakby co, pisz na PW, powiem ci, gdzie kupowałem w Poznaniu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zmieniałem 3 lata temu na Centrę. Weszła bez problemu, miała chyba takie same wymiary. Niestety nie pamiętam modelu, mogę sprawdzić później jak nie zapomnę (jeśli model jest gdzieś na wierzchu opisany).

Link to comment
Share on other sites

 

A swoją drogą czemu nie taki jak oryginał ?

 

 

Bo to naprawdę oryginał :)

1. Akumulator, który wytrzymał dwa lata i trzy miesiące (o trzy miesiące za długo, bo by poszedł na gwarancji) jakoś nie budzi mojego zaufania

2. Nie bardzo skąd wziąć, bo nawet ASO proponuje Boscha...

Link to comment
Share on other sites

A swoją drogą czemu nie taki jak oryginał ?

 

 

Bo to naprawdę oryginał :)

1. Akumulator, który wytrzymał dwa lata i trzy miesiące (o trzy miesiące za długo, bo by poszedł na gwarancji) jakoś nie budzi mojego zaufania

2. Nie bardzo skąd wziąć, bo nawet ASO proponuje Boscha...

 

U mnie oryginał załapał się na wymianę na gwarancji. ASO wstawiło mi Bannera.

Link to comment
Share on other sites

Kupilem Bosch s5 77ah. Jest dłuzszy, wezszy i nizszy niz Panasonic, ale sie zmiescil. Prawy plus, ale trzeba obrocic.

U mnie Panasonic tez od nowosci siedzial. 133tys km, ale klemy jakis czas temu czyscilem chyba przepuszczal i juz raczej tej zimy bym sie nie przeslizgnal na nim.

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie z akumulatorami do SBD jest ciekawa sprawa.

 

Przed dwoma laty, Bosch na swojej stronie zalecał S4 o pojemności ok. 60Ah, co zakwestionował krakowski serwis Boscha (panie, 60Ah do diesla???) ;). Polecali za to inny model, ok. 90Ah, taki jak do SBD po MY10.Tyle tylko, że od MY10 w SBD jest większy alternator, który ma szansę utrzymać odpowiedni pozion naładowania tych 90Ah.

Więc ostatecznie kupiłem S4 ~60Ah który wytrzymał już dwa lata (a kosztował pół większego).

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Zamontowałem Vartę E23 w swoim pojeździe. Wskoczył na miejsce z niepokojącym chrupnięciem), obstawiam luźną plastikową tackę, która leży pod akumulatorem.

 

Przykręciłem go solidnie i działa... jasna cholera, jak ja nie lubię montować akumulatorów. Jeśli ktoś kupi dłuższy niż te 260mm to mu z góry współczuję. Mam nadzieję, że teraz przez dwa lata przynajmniej nie będę musiał go ruszać :)

 

Bardzo mało jeżdżę i przez to cholerstwo jest ciągle niedoładowane a ISR prąd stale zżera...

 

Ciekaw jestem jakie są fabryczne parametry tego Panasonica (albo chociaż Bannera, którego dostał od ASO spawalniczy).

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisał spawalniczy, w instrukcji do MY08 jest podane dla oryginalnego Panasonica 95D26L 12V i 64Ah ( strona 468, Dane Techniczne - układ elektryczny).

 

Alternator - 12V i 110A.

 

Mam nadzieję, że to wystarczy żeby ładować moja nowiutką Vartę Blue Dynamic E23 (70Ah). Jak narazie jeździ :D

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie z akumulatorami do SBD jest ciekawa sprawa.

 

Przed dwoma laty, Bosch na swojej stronie zalecał S4 o pojemności ok. 60Ah, co zakwestionował krakowski serwis Boscha (panie, 60Ah do diesla???) ;). Polecali za to inny model, ok. 90Ah, taki jak do SBD po MY10.Tyle tylko, że od MY10 w SBD jest większy alternator, który ma szansę utrzymać odpowiedni pozion naładowania tych 90Ah.

Więc ostatecznie kupiłem S4 ~60Ah który wytrzymał już dwa lata (a kosztował pół większego).

 

Pozdr.

 

Knurek, a skąd masz wiedzę, że po MY 2010 jest większy akumulator w SBD? Mam OBK MY 2012 instrukcja mówi, że aku ma 64 Ah (95D26R). Wizja lokalna pod maską to potwierdza. Ilość miejsca na długość pozwala zamontować akumulator dłuższy od oryginałuo około 3 cm (pod warunkiem, że wysokość będzie taka sama). Co do alternatora, to faktycznie ma większy prąd niż w poprzednim modelu - 170A.

 

Tak jak napisał spawalniczy, w instrukcji do MY08 jest podane dla oryginalnego Panasonica 95D26L 12V i 64Ah ( strona 468, Dane Techniczne - układ elektryczny).

 

Alternator - 12V i 110A.

 

Mam nadzieję, że to wystarczy żeby ładować moja nowiutką Vartę Blue Dynamic E23 (70Ah). Jak narazie jeździ :D

 

Spokojnie wystarczy - przy tzw. normalnym użytkowaniu. Jeśli jeździsz bardzo mało, albo krótkie odcinki, to doładowanie raz na jakiś czas, będzie pewnie konieczne. Cudów nie ma, tym bardziej, że alarm i ISR swoje zjadają.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Czy ktos sprawdzal juz ta wyszukiwarke na http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/search-batteries?ids=5954040833132&application=pc&year=2009&manufacturerNo=107&modellineNo=5060&modeltype=30819

Mi dla modelu z 2009 2.0D 150KM wyszedl aku Varta Blue Dynamic G7

Blue Dynamic 595 404 083

 

95Ah i prad 830A.

Wymiary takie podaja:

długość: 306 mm szerokość: 173 mm wysokość: 225 mm
Link to comment
Share on other sites

 

Czy ktos sprawdzal juz ta wyszukiwarke na http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/search-batteries?ids=5954040833132&application=pc&year=2009&manufacturerNo=107&modellineNo=5060&modeltype=30819

Mi dla modelu z 2009 2.0D 150KM wyszedl aku Varta Blue Dynamic G7

Blue Dynamic 595 404 083

 

95Ah i prad 830A.

Wymiary takie podaja:

długość: 306 mm szerokość: 173 mm wysokość: 225 mm

 

Moim zdaniem nie zmieści się na długość.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...