pashaQ Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Jakie parametry powinny mieć sprężyny progresywne do OBK MY 10, jeżeli po wymianie chciałbym zachować ten sam prześwit? Na początek myślałem o tylnych (przy okazji wymiany amorków. Czy SIP ma jakieś części/kity progresywne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGT Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 A możesz przybliżyć cel tego ćwiczenia oraz skąd wziąłeś tą inspirację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pashaQ Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Cel ćwiczenia: zmniejszyć bujanie i nurkowanie przy zachowaniu prześwitu. Nie wiem, czy to wogóle możliwe w tym autku, ale chcę spróbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGT Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Watpię aby do Outbacka były alternatywne sprężyny. Nie mam pewności czy czasem nasze auta nie posiadają sprężyn progresywnych choć to akurat nie jest ważne, jesli szukasz twardszych sprężyn. Ale jesli chodzi o bujanie to raczej twardsze amorki a najlepiej regulowane, choć boje sie że nawet z tym bedzie kicha. Kupiłeś allroada to sie nie dziw, poprzednio miałem BMW X3 i owszem nie bujało ale zęby bolały na dziurach, uwierz mi nie chcesz tego ... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Cel ćwiczenia: zmniejszyć bujanie i nurkowanie przy zachowaniu prześwitu. Nie wiem, czy to wogóle możliwe w tym autku, ale chcę spróbować. idziesz w złym kierunku. Zamiast grzebać w zawiasie co jest bardzo kosztowne i ze względu na samopoziomowanie mocno ograniczone poszukaj markowych rozpórek górnej i dolnej przód/tył. Jest firma w Wawie, która oferowała takie rozwiązanie do OBK poprzedniej generacji. Pewnie do obecnego też mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekGT Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 (edytowane) idziesz w złym kierunku. Zamiast grzebać w zawiasie co jest bardzo kosztowne i ze względu na samopoziomowanie mocno ograniczone poszukaj markowych rozpórek górnej i dolnej przód/tył. Jest firma w Wawie, która oferowała takie rozwiązanie do OBK poprzedniej generacji. Pewnie do obecnego też mają. A czy wszystkie OBK MY10 mają poziomowany tył?.. Tak czy inaczej nurkuje i pływa głównie przód więc dalej uważam że montaż twardszych amorków z przodu mółgby znacząco poprawić prowadzenia i hamowanie. Rozpórki to raczej usztywnia nadwozie i to w zakresie dla większości kierowców niezauważalnym... no chyba że ktoś lubi sobie poszaleć. Ale powiem szczerze że mając porównanie do BMW X3 i poprzedniego mojego auta Volvo XC70 (2005r) to Subaru jest dokładnie pośrodku i jak dla mnie to świetny kompromis. Volvo pływało jak brytfanna na wodzie a BMW usuwało plomby z zębów. Outback ma naprawdę dobre nastawy a można go utwardzic choćby kupując 18 calowe felgi z oponami 235. Zawiasu bym nie ruszał bo skutki mogą być odwrotne od zamierzonych a rozczarowanie kosztowne.. Edytowane 13 Grudnia 2013 przez MaciekGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 A czy wszystkie OBK MY10 mają poziomowany tył? wszystkie. Nawet te z US. montaż twardszych amorków z przodu robienie takich "hybryd" to trochę niebezpieczna sprawa. Rozpórki to raczej usztywnia nadwozie i to w zakresie dla większości kierowców niezauważalnym z praktyki Ci powiem, że różnica jest i to bardzo zauważalna. Rozpórka przede wszystkim niweluje "bujanie". a można go utwardzic choćby kupując 18 calowe felgi z oponami 235 wystarczy zmienić opony z G50A 225/60 na 235/55 dobrej firmy np. ER300 i efekt będzie podobny a koszty znaczenie mniejsze ponieważ nie trzeba felg zmieniać. Zawiasu bym nie ruszał bo skutk dokładnie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pashaQ Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Podsumowując, jest kilka sposobów zmniejszenia bujania: - wymiana sprężyn i amortyzatorów (za czym optuję, aczkolwiek może być ryzykowne) - montaż rozpórek - jest to jakieś rozwiązanie, aczklwiek nie wpłynie ono na bujanie wzdłużne i "nurkowanie", więc nie jest idealne - zmiana opon z 225/60 na 235/55 - czyli zmniejszenie promienia koła o 6 mm. Już mam twardsze opony (Dunlopy/lato+Continentale/zima) i nie daje to większych wyników poza odczuwalnie gorszym wybieraniem drobnych nierówności. Zmniejszenie profilu dalej pogorszy komfort, a nie poradzi nic na bujanie. Z tego podumowania ciągle mi wychodzi, iż zamówienie sprężyn progresywnych i wymiana amorków jest najlepszym lekarstwem na moje bolączki. A rozpórki tylko zminimalizują problem, i to w ograniczonym zakresie. Zawsze można je dołożyć, gdy będzie mi ciągle za bardzo bujało :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 wg mnie to trochę przesadzasz z tym bujaniem, zawias jest dosyc sztywny, po prostu auto jest podniesione i to daje takie odczucia... może trzeba zmienić na legacy.. jak przesiadam sie czasem do X3 to czuje sie jak bym jechał jakims skoczkiem każdy ma inne preferencje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooffy Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) Bujanie boczne można zmniejszyć poprzez montaż grubszego tylnego stabilizatora np Oem STi 19mm lub Whiteline 20mm. Edytowane 29 Października 2014 przez gooffy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Nie wiem jak w MY10 ale w MY08 mocowania tylnego stabilizatora nie są zbyt wytrzymałe. Tak 'na oko' mogą nie wytrzymać twardszego staba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
car1961 Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 'MaciekGT' powiedział A czy wszystkie OBK MY10 mają poziomowany tył? wszystkie. Nawet te z US.i tu sie mylisz, te z USA mają zwykłe amortyzatory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 'MaciekGT' powiedział A czy wszystkie OBK MY10 mają poziomowany tył? wszystkie. Nawet te z US.i tu sie mylisz, te z USA mają zwykłe amortyzatory Zgadza się, mój US 2012 nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się