Skocz do zawartości

Sprężyny progresywne w MY10 diesel


pashaQ

Rekomendowane odpowiedzi

Watpię aby do Outbacka były alternatywne sprężyny. Nie mam pewności czy czasem nasze auta nie posiadają sprężyn progresywnych choć to akurat nie jest ważne, jesli szukasz twardszych sprężyn. Ale jesli chodzi o bujanie to raczej twardsze amorki a najlepiej regulowane, choć boje sie że nawet z tym bedzie kicha.

Kupiłeś allroada to sie nie dziw, poprzednio miałem BMW X3 i owszem nie bujało ale zęby bolały na dziurach, uwierz mi nie chcesz tego ... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cel ćwiczenia: zmniejszyć bujanie i nurkowanie przy zachowaniu prześwitu. Nie wiem, czy to wogóle możliwe w tym autku, ale chcę spróbować.

 

 

idziesz w złym kierunku. Zamiast grzebać w zawiasie co jest bardzo kosztowne i ze względu na samopoziomowanie mocno ograniczone poszukaj markowych rozpórek górnej i dolnej przód/tył.

Jest firma w Wawie, która oferowała takie rozwiązanie do OBK poprzedniej generacji. Pewnie do obecnego też mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idziesz w złym kierunku. Zamiast grzebać w zawiasie co jest bardzo kosztowne i ze względu na samopoziomowanie mocno ograniczone poszukaj markowych rozpórek górnej i dolnej przód/tył.

Jest firma w Wawie, która oferowała takie rozwiązanie do OBK poprzedniej generacji. Pewnie do obecnego też mają.

 

A czy wszystkie OBK MY10 mają poziomowany tył?.. Tak czy inaczej nurkuje i pływa głównie przód więc dalej uważam że montaż twardszych amorków z przodu mółgby znacząco poprawić prowadzenia i hamowanie. Rozpórki to raczej usztywnia nadwozie i to w zakresie dla większości kierowców niezauważalnym... no chyba że ktoś lubi sobie poszaleć.

 

Ale powiem szczerze że mając porównanie do BMW X3 i poprzedniego mojego auta Volvo XC70 (2005r) to Subaru jest dokładnie pośrodku i jak dla mnie to świetny kompromis. Volvo pływało jak brytfanna na wodzie a BMW usuwało plomby z zębów. Outback ma naprawdę dobre nastawy a można go utwardzic choćby kupując 18 calowe felgi z oponami 235. Zawiasu bym nie ruszał bo skutki mogą być odwrotne od zamierzonych a rozczarowanie kosztowne..

Edytowane przez MaciekGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wszystkie OBK MY10 mają poziomowany tył?

 

wszystkie. Nawet te z US.

 

montaż twardszych amorków z przodu

 

robienie takich "hybryd" to trochę niebezpieczna sprawa.

 

Rozpórki to raczej usztywnia nadwozie i to w zakresie dla większości kierowców niezauważalnym

 

z praktyki Ci powiem, że różnica jest i to bardzo zauważalna.

Rozpórka przede wszystkim niweluje "bujanie".

 

a można go utwardzic choćby kupując 18 calowe felgi z oponami 235

 

wystarczy zmienić opony z G50A 225/60 na 235/55 dobrej firmy np. ER300 i efekt będzie podobny a koszty znaczenie mniejsze ponieważ nie trzeba felg zmieniać.

 

Zawiasu bym nie ruszał bo skutk

 

dokładnie tak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, jest kilka sposobów zmniejszenia bujania:

- wymiana sprężyn i amortyzatorów (za czym optuję, aczkolwiek może być ryzykowne)

- montaż rozpórek - jest to jakieś rozwiązanie, aczklwiek nie wpłynie ono na bujanie wzdłużne i "nurkowanie", więc nie jest idealne

- zmiana opon z 225/60 na 235/55 - czyli zmniejszenie promienia koła o 6 mm. Już mam twardsze opony (Dunlopy/lato+Continentale/zima) i nie daje to większych wyników poza odczuwalnie gorszym wybieraniem drobnych nierówności. Zmniejszenie profilu dalej pogorszy komfort, a nie poradzi nic na bujanie.

Z tego podumowania ciągle mi wychodzi, iż zamówienie sprężyn progresywnych i wymiana amorków jest najlepszym lekarstwem na moje bolączki. A rozpórki tylko zminimalizują problem, i to w ograniczonym zakresie. Zawsze można je dołożyć, gdy będzie mi ciągle za bardzo bujało :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to trochę przesadzasz z tym bujaniem, zawias jest dosyc sztywny, po prostu auto jest podniesione i to daje takie odczucia...

może trzeba zmienić na legacy..

jak przesiadam sie czasem do X3 to czuje sie jak bym jechał jakims skoczkiem

każdy ma inne preferencje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...