Skocz do zawartości

Subaru Impreza GC 2,0 '97 - nowy nabytek i kilka pytań


boulik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

Już sam nie wiem co robić, mechanik twierdzi, że posprawdzał wszystko co możliwe i wszystko wydaje się być OK, a jest cholernie daleko od OK.

Nie wiem jakie to kody błędu, on twierdzi, że wyskakuje tylko zły skład mieszanki.

Żeby coś dalej ruszyć mechanik radzi wymienić przepływkę, ale gwarancji nie daje, że to coś zmieni... :(

Ja za bardzo nie mam wyjścia i muszę inwestować w ciemno

Może ktoś z forumowiczów ma przypadkiem na zbyciu w rozsądnej cenie przepływomierz 22680 AA160 A36000 R60?

Pozdrawiam

Boulik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem rozwiązany??

Przede wszystkim zacząłbym od "wymrugnia" błędów... jest opis na forum i nawet filmik na YT :) Spinasz kostki pod kierownicą, przekręcasz zapłon i liczysz błyśnięcia CHECKa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wymrugales tych bledów to strata czasu...ogarnij to. ja tez nie wiedziałem gdzie ale elektryk mi wymrugał , policzyl, poszedl w internet poszukac co znaczy te 22 czy 24 i przyszedł i mówi- czujnik spalania stukowego. objawy : szarpanie przy przyspieszaniu, kiepska moc i takie wariacje tylko ,ze dalo sie jechac. Chech sie swiecil kiedy mu sie chciało czyli jak u ciebie. Na chwile pomagało odłączenie aku na godz(nie wiem dlaczego), ostatecznie mam czujnik uzywany z GT przykręcony momentem znanym jedynie ręce mechanika :) (pozdro Tomek:)) i od wtedy ani check ani inne copy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na nowy nabytek proponowałbym od razu mniej więcej wymienić świece oraz przewody, po jakimś czasie chceck zacznie mrugać:D stukowy, oraz szczęki hamulcowe jeżeli owe posiada chyba że to tarcze;p i dopiero po czasie zastanawiać się dlaczego mruga:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowałbym od razu mniej więcej wymienić świece oraz przewody

Wymieniłem już dawno

 

i dopiero po czasie zastanawiać się dlaczego mruga

Ja nie zastanawiam się czemu CHECK mruga, bo to mam w nosie. Zastanawiam się czemu auto mi nie jeździ.....

 

W każdym razie, wcisnąłem się dzisiaj tam pod kierownicę, złączyłem jakimś cudem te przewody (swoją drogą - co to za pomysł, żeby tak to umieścić - wszystko mnie teraz boli ;) ) i kontrolka wymrugała mi:

_ _ ... oraz _ _ _ . .

 

Wyczytałem, że 23 to "Air flow meter or circuit" , co w wolnym tłumaczeniu oznacza przepływomierz.

Tylko, że błędy nie były kasowane, a ja raz wypiąłem wtyczkę od przepływomierza podczas pracy silnika, żeby sprawdzić czy będzie różnica. Tak, więc wydaje mi się, że błąd ten jest następstwem mojego eksperymentu i nie oznacza wcale błędu przepływki. Mam rację?

 

Natomiast błąd nr 32 to Oxygen sensor or circuit

Może mi ktoś powiedzieć co to za ustrojstwo? Gdzie to jest, do czego służy, gdzie się to kupuje i jakiej firmy no i ile to kosztuje ;)

Dzięki za wszelką okazaną pomoc

Pozdrawiam

Boulik

Edytowane przez boulik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 032 to o ile się nie mylę sonda lambda :)

 

Sonda rzecz jasna znajduje się w ukł wydechowym...przed katalizatorem...Proponuję sprawdzić jej wskazania- lub oczywiście wymienić na nową...Nie są to aż tak ogromne koszty a skoro taki błąd wskazało...

Edytowane przez WueM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem dziś do innego mechanika, który stwierdził, że owszem sondę można zmierzyć ewentualnie wymienić (przy czym stwierdził, że nie trzeba szukać niczego szczególnego, standardowa sonda Boscha wystarczy), ale jego zdaniem to na pewno nie sonda, bo ona nie ma aż takiego wpływu na pracę silnika, żeby wariował do tego stopnia. Jak uważacie - dobrze gada?

pozdrawiam

Boulik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniac sonde to zawsze na taki sam nr jaki miales stara ,wszystkie inne zastepcze -zamienniki to szajs sam sie o tym przekonalem ,poprostu brak odczytu na kompie dopiero jak dalem taki sam nr bylo ok . od ciebie zalezy czy nowa czy uzywka ale musi miec te same parametry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Dla ewentualnych przyszłych czytających (bo takie niedokończone tematy są strasznie irytujące) informuję, że problem najprawdopodobniej został rozwiązany. Wymieniłem jednak przepływomierz na używkę za 100 zł i od tygodnia wóz chodzi jak zegarek.

pozdrawiam

Boulik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...