Jump to content

Outback h6 3.0 2001


m.lessman

Recommended Posts

Witam !

 

Właśnie zostałem posiadaczem Outback'a, i za diabła nie wiem gdzie jest VDC ? Nie mam takiego przycisku.

Czy jest możliwość włączania lub wyłącznia ? Na filmach w YT widziałem ,że auto lepiej się sprawuje po wyłączniu. Mam tylko przełącznik przy skrzyni POWER i HOLD. Pomoże ktoś ?

Link to comment
Share on other sites

A to wersja europejska, czy amerykanska, bo w tej drugiej nie wiem, czy byla kontrola.

Nie mam pewnosci, ale cos mi swita, ze wylacznik byl montowany od 2002. U mnie jest obok przycisku tempomatu.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze primo: witamy się tutaj: http://www.forum.sub...h-forumowiczow/

 

Drugie primo: masz wersję przedliftową, w której nie ma możliwości wyłączenia VDC. "VDC Off" ma wersja po lifcie w miejscu obok przycisku CRUISE i podgrzewania piór wycieraczek (nad popielniczką). Power i Hold do tryby pracy skrzyni. Power to chyba nie muszę opisywać, Hold to tak bardziej na zimę lub w teren.

 

Na włączonym VDC da się pojechać bokiem ale tylko na śliskiej nawierzchni (lód, śnieg) i w miejscu w którym możesz solidnie się rozpędzić:

 

Edited by Dark Knight
Link to comment
Share on other sites

Mam wersję Europejską i nie ma tego przycisku. Podobno to duża strata. Będę czasem ciągał małą motorówkę a jak jest nad wodą wszyscy wiemy. Podobno można samemu praktycznie bezinwazjnie zrobiś sobie taki przełącznik. Podejrzewam ,że może w bezpiecznikach ?

 

Na włączonym VDC da się pojechać bokiem ale tylko na śliskiej nawierzchni (lód, śnieg) i w miejscu w którym możesz solidnie się rozpędzić:

Tak to ja chyba nigdy zasówał nie będę ....:(

Link to comment
Share on other sites

Mam wersję Europejską i nie ma tego przycisku. Podobno to duża strata. Będę czasem ciągał małą motorówkę a jak jest nad wodą wszyscy wiemy. Podobno można samemu praktycznie bezinwazjnie zrobiś sobie taki przełącznik. Podejrzewam ,że może w bezpiecznikach ?

 

Na włączonym VDC da się pojechać bokiem ale tylko na śliskiej nawierzchni (lód, śnieg) i w miejscu w którym możesz solidnie się rozpędzić:

Tak to ja chyba nigdy zasówał nie będę .... :(

 

W puszce z bezpiecznikami pod maską znajdź (FWD)(VDC OFF), wkładasz tam bezpiecznik i masz tylko AWD bez VDC i ABS. Potwierdzeniem jest paląca się kontrolka VDC OFF.

 

Będziesz będziesz ;) .

Edited by Dark Knight
Link to comment
Share on other sites

No to będę sprawdzał. Postaram się żeby mieć jakiś przełącznik w kabinie - ale to jest już robota dla elektryka.

Szukałem dziś w necie instrukji obsługi po Polsku no i lipa .... Mam instrukcję ale po Włosku a translatory tłumaczą jakieś bzdety ...

Wiecie coś w tym temacie ?

Link to comment
Share on other sites

Szukałem dziś w necie instrukji obsługi po Polsku no i lipa .... Mam instrukcję ale po Włosku a translatory tłumaczą jakieś bzdety ...

Wiecie coś w tym temacie ?

Cuś by się może i znalazło... ;)

Link to comment
Share on other sites

Mam wersję Europejską i nie ma tego przycisku. Podobno to duża strata. Będę czasem ciągał małą motorówkę a jak jest nad wodą wszyscy wiemy. Podobno można samemu praktycznie bezinwazjnie zrobiś sobie taki przełącznik. Podejrzewam ,że może w bezpiecznikach ?

 

Na włączonym VDC da się pojechać bokiem ale tylko na śliskiej nawierzchni (lód, śnieg) i w miejscu w którym możesz solidnie się rozpędzić:

Tak to ja chyba nigdy zasówał nie będę .... :(

 

W puszce z bezpiecznikami pod maską znajdź (FWD)(VDC OFF), wkładasz tam bezpiecznik i masz tylko AWD bez VDC i ABS. Potwierdzeniem jest paląca się kontrolka VDC OFF.

 

Będziesz będziesz ;) .

 

Sprawdzałem dziś w bezpiecznikach ale nie znalazłem bezpiecznika z takim opisem o którym mówisz. Bezpieczniki mam po prawej stronie obok bateri pd maską.

 

Pierwszy śnieg w Iławie ale jazda .....

 

http://www.youtube.com/watch?v=NtiqoCcmIIA

 

Coś poszło nie tak teraz działa,,,,,

 

Link to comment
Share on other sites

@@m.lessman, - potwierdzam, że da się wyłączyć i to jak wtedy pięknie zachowuje się ten samochód.. to jest nie do opisania :)

Może trzaśniemy Ci fotkę gdzie dokładnie co zrobić?? :)

 

Przełącznik w kabinie, to byłaby już bajka, ale podniesienie maski i włożenie bezpiecznika zajmuje 5 sekund ;) Więc póki co, trzeba sobie radzić tak. Szkoda tracić okazję ;)

Link to comment
Share on other sites

W puszce z bezpiecznikami pod maską znajdź (FWD)(VDC OFF), wkładasz tam bezpiecznik i masz tylko AWD bez VDC i ABS. Potwierdzeniem jest paląca się kontrolka VDC OFF.

Będziesz będziesz ;) .

Czyli sprawdzenie posiadania VDC przed liftem można dokonać tylko tą metodą? Wg ulotki teoretycznie mam VDC a w praktyce nie wiem jak to stwierdzić :)

 

43efea0ec966ef09med.jpg

 

Zelazłem do garażu, zrobiłem fotki i wrzucam. Dodatkowo przeczytałem w instrukcji że trzeba to stosować przy złapaniu kapcia. Jeżeli złapiemy gumę z tyłu to nie zmieniamy nic, jeżeli z przodu to trzeba zmienić koło z tyłu na przód. Potem należy zmostkować bezpiecznikiem od VDC i mamy napęd na przód.

 

To jest klapka od bezpieczników:

296dd47eabc98fd5med.jpg

 

A to jest skrzynka (sorki za brak ostrości):

f43afca8baf948ccmed.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Panowie !!! Zamontowałem i mam przełącznik w kabinie ( nie widoczny ). Sprawdziłem już oczywiście na gliniastym polu. Muszę przyznać że ruszanie jest łatwiejsze pod ostrą górę bez VDC ale kiedy jest włączony i się ruszy to nie ma sensu wyłączać. Natomiast po pierwszym śniegu w Iławie z wyłączonym VDC wszystkie ronda były moje ..... Zabawa jest niesamowita i w brew pozorom prowadzenie auta bokami nie jest takie trudne. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym 2014 roku !!! Zdjęcie przełącznika prześlę na dniach .

Edited by m.lessman
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

.

 

Panowie !!! Zamontowałem i mam przełącznik w kabinie ( nie widoczny ). Sprawdziłem już oczywiście na gliniastym polu. Muszę przyznać że ruszanie jest łatwiejsze pod ostrą górę bez VDC ale kiedy jest włączony i się ruszy to nie ma sensu wyłączać. Natomiast po pierwszym śniegu w Iławie z wyłączonym VDC wszystkie ronda były moje ..... Zabawa jest niesamowita i w brew pozorom prowadzenie auta bokami nie jest takie trudne. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym 2014 roku !!! Zdjęcie przełącznika prześlę na dniach .

 

Znam to!!!! :D

teraz dopiero zaczęła się zabawa :D

Edited by Albi
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Możliwość załączania i wyłączania VDC jest bardzo przydatna. Nikt kto ma Subaru nie będzie jeździł z zawsze wyłączoną kontrolą - chyba że mieszka w miejscu gdzie śnieg leży cały rok .... :) Czasem jest bardzo potrzebne .... Polecam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...