Jump to content

Invidia - sposoby wyciszenia


Picasek
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Doczekałem się w końcu zabrania dowodu za zbyt głośny wydech. Posiadam kompletny układ Invidii, dźwięk jest fantastyczny i nieuciążliwy dla sąsiadów. Niestety jak wiadomo policję interesują wyłącznie decybele :) . Panowie nie chcieli mi podać wyniku ale powiedzieli, że na wolnych obrotach ledwo się mieści w normie a przy 3 tys się złapał za głowę. Próbowałem się ratować wkładką wyciszającą ale nie pozwolili mi jej włożyć. Następnie udałem się na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów gdzie okazało się, że przy 3 tys obrotów mieści się ledwo w normie a po odpuszczeniu z gazu wynik zatrzymał się na 107 decybelach (pomiar z wkładką).

 

Czy znacie jakieś sposoby na uciszenie tej Invidii ? Chciałbym jeździć bez wkładki i ewentualnie przy kontroli zrobić jakiś trik, żeby przeszedł test. Słyszałem coś o przepustnicach wstawianych w rurę wydechową, którą można by było przymykać na czas pomiaru a później maksymalnie otworzyć... Jak Wy radzicie sobie z hałasem Subaraka i Policją ?:)

 

Będę wdzięczny za podzielenie się Waszym doświadczeniem

Edited by Picasek
Link to comment
Share on other sites

Jak mi zabrali dowód to zdemontowalem przelotowy dp i cp na rzecz fabrycznych. Zostawilem tylko backbox. Zrobiłem badania na stacji,odebrałem dowód i po miesiącu jak się uspokoiło na mieście hałas powrócił :-D dodam że mieszkam w małym mieście i cały czas mieli mnie na oku,ale zobaczyli ze jest ciszej i po problemie.

 

Wysłane z Sony Xperia Z

 

 

Link to comment
Share on other sites

właśnie ostatnio myślałem nad zrobieniem sobie przepyustnicy, ale póki co brak czasu. Jest kilka opcji, albo przepustnica mechaniczna na linke - czyli jakieś cięgienko w szoferce i zamykanie. druga opcja przepustnica z aktuatorem od turbo, wchodzi doładowanie przepustnica się otwiera, brak doładowania - zamknięta. trzecia opcja przepustnica elektryczna - silnik krokowy, sterowanie i pokrętło w szoferce lub guzik 0/1.

 

umiejscowienie najlepsze byłoby za jakimkolwiek tłumikiem a już całkiem wypas za wszystkimi tłumikami , tyle że w subaru raczej bedzie ciężko.. jak damy przed tłumikiem wiele nie pomoże.

 

Masz środkowy? a wogóle milicjanci trafili Ci sie jacyś upierdliwi..

Link to comment
Share on other sites

właśnie ostatnio myślałem nad zrobieniem sobie przepyustnicy, ale póki co brak czasu. Jest kilka opcji, albo przepustnica mechaniczna na linke - czyli jakieś cięgienko w szoferce i zamykanie. druga opcja przepustnica z aktuatorem od turbo, wchodzi doładowanie przepustnica się otwiera, brak doładowania - zamknięta. trzecia opcja przepustnica elektryczna - silnik krokowy, sterowanie i pokrętło w szoferce lub guzik 0/1.

 

umiejscowienie najlepsze byłoby za jakimkolwiek tłumikiem a już całkiem wypas za wszystkimi tłumikami , tyle że w subaru raczej bedzie ciężko.. jak damy przed tłumikiem wiele nie pomoże.

 

Masz środkowy? a wogóle milicjanci trafili Ci sie jacyś upierdliwi..

 

Wałek powiem Ci, że mój subarak chodzi dość znośnie, ludzie niby do głowy nie pukają :). Najgorzej jest przy hamowaniu biegiem... Myślałem nad przepustnicą sterowaną elektrycznie, wspawaną gdzieś przed ostatnim tłumikiem. Niestety nie mam z tym doświadczenia, nie wiem czy to zda egzamin (takie przymykanie wydechu) a nie bardzo chcę ciąć na testy Invidię :). Co do środkowego tłumika to jest tam jakieś zgrubienie, ale nie pamiętam dokładnie czy to jakieś przetłoczenie rury czy tłumik ( jutro sprawdzę i dam znać). Co do policji... Byli troszeczkę cwaniaczki ale tak jak pisałem, że Subarak ledwo się w normie mieścił z wkładką a przy odpuszczaniu z gazu robił głośne buuu warte 107 decybeli :)

 

Wiadomo... może ludzie to tolerują i jest ok, ale dla nich liczą się tylko decybele. Jeśli tego jakoś nie ogarnę będą mi ciągle zabierać dowód i wlepiać mandaty. Jak myślicie czy przydławienie wydechu np o 50% (tylko przy kontroli przy 3,5 tys obrotów) da jakiś efekt i niebiescy się odczepią (mowa o wspawaniu przepustnicy przed tłumik końcowy). Później otwierałbym ją na 100% i starał się nie hamować w ich towarzystwie biegami :)

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Ja w poprzednim wrxsie żeby pozbyć się problemu bo nie tylko niebiescy mi dokuczali ale też sama głośność :unsure: - a miałem 103 decybele norma jest 93 a 107 to już niezły czad- zrobiłem w eltecu przelotowy tłumik środkowy efekt był bardzo ok :) dla mnie i dla władzy również.....

post-5923-0-03979500-1386178263_thumb.jpg

post-5923-0-44674200-1386178386_thumb.jpg

Edited by Shiba
Link to comment
Share on other sites

zwiększenie pojemności tłumików byłoby najsensowniejsze, jaką masz średnice wydechu ? jaka moc ?

 

jak buczy przy hamowaniu biegiem to za bardzo rozprężony wydech, należałoby zmniejszyć średnice końcowego

Link to comment
Share on other sites

zwiększenie pojemności tłumików byłoby najsensowniejsze, jaką masz średnice wydechu ? jaka moc ?

 

jak buczy przy hamowaniu biegiem to za bardzo rozprężony wydech, należałoby zmniejszyć średnice końcowego

 

Jeśli chodzi o wydech to dziś w końcu położyłem się pod samochód i wygląda to tak. Rura (od samego kolektora) ma 78mm, jest środkowy tłumik (zapewne przelotowy) i kończy się również przelotówką o średnicy 160mm (średnica puszki). Nie wiem czy to ważna informacja ale w tej Invidii końcówka ma 125mm średnicy i 160 długości.

 

Co do mocy... Nic nie jest w niej dłubane ale jeździ to dość elastycznie. Nie byłem na hamowni ale gdzieś na forum czytałem, że przelot dość dużo daje w subaru.

 

Cholera nie chciałbym poprawiać Invidii dodając jakieś dodatkowe tłumiki... Najgorsze jest to, że kompletnie nie potrafię obliczyć jaki tłumik powinien być zamontowany jako dodatkowy. Myślę, że jakby to miało jakiś większy efekt Invidia by o tym pomyślała.

 

Wierzę w to, że jest jeszcze nadzieja w tej przepustnicy... Kompletnie nie miałem z tym nic wspólnego i albo ktoś podzieli się wiedzą, albo będę musiał głębiej w necie poszukać.

 

Mam dokładnie taki sam końcowy wydech jak na tych filmikach :

 

Edited by Picasek
Link to comment
Share on other sites

Panowie jutro jadę do firmy zmierzyć konkretnie ilość decybeli tej Invidii. Czy ktoś wie z jakiej odległości powinno się mierzyć ? Na internecie różnie piszą a chciałbym mieć temat za sobą, spróbuję też przytkać trochę wydech i zobaczyć jak się wtedy sprawa przedstawia z głośnością

Edited by Picasek
Link to comment
Share on other sites

Miałem identyczny wydech w moim gt. Dużo pomogło zmniejszenie średnicy wylotowej tłumika .Wywaliłem ta tytanowa końcówkę przy samej puszce i wstawiłem mniejsza. Możesz to lawo sprawdzić jaka będzie różnica w głośności wkładając na chwile kawałek rurki lub rolki kartonowej która pasuje do wewnętrznej średnicy puszki .Sama końcówka tytanowa jest przynitowana i jest większa niż wylot z tłumika.

Tak to brzmiało po przerobieniu.Filmik kiepsko nagrany ale będziesz miał jakiś pogląd.

 

 

Edited by kabanov
Link to comment
Share on other sites

Na internecie różnie piszą (...)

 

http://www.dekra.pl/... rozporzadzenia

 

Ustawienie mikrofonu

§ 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby:

1) jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2 m;

2) był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5±0,01 m;

3) oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45 ±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś kierunku wylotu wydechu, zgodnie z rys. 1 i 2.

 

Wykonanie pomiarów

§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5 000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50% prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).

2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.

3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nieróżniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek.

 

http://www.abc.com.p...?img_id=3631762

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wróciłem z przeglądu, udało się go przejść pozytywnie ale oczywiście z kombinacjami. Pojechałem do szefa, który posiada urządzenie do mierzenia hałasu( z homologacją oczywiście) i pomiar wyszedł następująco (wszystko mierzone z ok 50 cm i pod kątek 45 stopni):

 

Bez wkładki - 84dB na wolnych obrotach, na 4 tys mieścił się w normie, przy odpuszczeniu z gazu 102 dB

Z wkładką -76 na wolnych, na 4 tys ok, przy odpuszczaniu mieścił się w normie

 

Niestety na przeglądzie wyszło inaczej. Na wkładce nieznacznie przekraczał dB ale owinąłem wełną stalową wkładkę i wynik wyszedł ok (95,7 dB)

Co jest z tymi urządzeniami że mają taką rozbieżność ? Obydwa miały homologację, wynik był decydujący a pokazywały rozbieżne wartości

 

Na razie pojeżdżę z wyciszeniem żeby sprawa ucichła ale spróbuję jeszcze podkręcić temat i poszukać jakichś sposobów na wyciszenie.

 

Kabanov... Ile zmniejszyłeś końcówkę względem fabrycznej, która ma 125 mm ?

 

Tak jak kolega Kabanov pisał prawdopodobnie winą hałasu jest sama końcówka. Nie chcę ciąć wydechu (żeby wstawić przepustnicę) bo boję się, że samo przymknięcie wydechu (nawet przez pół) nie da oczekiwanych efektów. Przy kontroli może okazać się, że dalej przekracza a winą jest końcówka. Ponawiam prośbę, jeśli ktoś miał jakąś styczność z przepustnicą w wydechu proszę o jakieś rady

Edited by Picasek
Link to comment
Share on other sites

panowie, montujecie do seryjnego gieteka wydech o średnicy wiadra i oczekujecie żeby było cicho? :)

2,5 cala jest wystarczające, środkowy tłumik nie za mały, nei za duży, końcowa puszka w miare duża i tyle. auto jest ciche.

 

co do wyciszenia tego co masz to jedynie wkładka, ale jak zastosować przepustnice za tłumikiem to nie wiem.. może być problematyczne w Twojej sytuacji

Link to comment
Share on other sites

Ja swojego Gt kupilem z takim wydechem i próbowałem wyciszyć bo to faktycznie przesada.Po wymianie końcówki pomogło z głośnością ale i tak strasznie dudniło w środku. Skończyło sie na wymianie na 2,5;'' wydech H&S i teraz jest w miarę znośnie jak na przelot.:-). Chyba się starzeje bo czasami zaczyna mnie znowu denerwować.

Link to comment
Share on other sites

skołuj sobie wkładke do wydechu

nengun-321651-00-kakimotoracing-inner_silencer_90_-8906e49bf5.jpg

 

mam takie coś do swojego.. po włożeniu w końcowy w ogóle go nie słychać.

 

mam u siebie SYMS Y-pipe (downpipe), Kakimoto Racing double-mid pipe i Kakimoto Racing back box... skalowany podobno na 107db bez wkładki.

Link to comment
Share on other sites

panowie, montujecie do seryjnego gieteka wydech o średnicy wiadra i oczekujecie żeby było cicho? :)

2,5 cala jest wystarczające, środkowy tłumik nie za mały, nei za duży, końcowa puszka w miare duża i tyle. auto jest ciche.

 

co do wyciszenia tego co masz to jedynie wkładka, ale jak zastosować przepustnice za tłumikiem to nie wiem.. może być problematyczne w Twojej sytuacji

 

Wałek gdybym nie kupił Subaru z takim wydechem, to na pewno robiąc przelot nie przekroczyłbym 2,5 cala ;)

Wkładkę niby mam, jest cicho ale co z tego jak polują na mnie a przy odpuszczeniu z gazu wyskakuje lekko ponad 100dB :)

Przepustnicę sobie odpuszczę bo za dużo rzeźby (poza tym wątpię żeby przydławienie wydechu o 50 % zlikwidowało dB) ale pokombinuję coś z wkładką. Mam możliwości i pomysł żeby to zrobić. Pobawię się trochę a jeśli będzie jakiś efekt tej pracy podzielę się na forum :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Troszkę mi zeszło z napisaniem tego posta no ale :). Ameryki nie odkrylem... Wytoczyłem wkładkę która ma w środku rurę (3'') i styka się bezpośrednio z końcem tłumika( pomija końcówkę i spaliny wydostają się od razu z tłumika na koniec końcówki). Powiem Wam że z efektu jestem zadowolony, samochód chodzi ciszej ( ale oczywiście słychać rasowego boxera) i ustało to męczące buczenie przeszkadzające policji. Jeśli ktoś miałby podobny problem polecam spróbować :)

Edited by Picasek
Link to comment
Share on other sites

Mam Blitz`a (narazie jeszcze bez silencera). Ale wkładka już zamówiona i mam nadzieję, że na sąsiadów podziała. Bo póki co linczują mnie... orkiestra rano gada dostojnie :D ale jeszcze dowód mam.

Edited by MariuS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...