siewcu Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Bry, pacjent to GT MY00 z zeswapowanym całym napędem z STi v5. Problem jest taki, że przy podłączonym niby poprawnie solenoidzie do wg, doładowanie faluje - przy 4tyś ma jakieś 1.2-1.3b, spada do 0.4b, przy 4500 znowu jest 1.2-1.3b, przy 5000 znów spada i tak do 7000... Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać. W czym problem? Aktuator, solenoid, nieszczelny dolot/kolektor wydechowy czy może to kwestia zalania paliwa 98? Czytałem coś o jakimś restryktorze, ale nie wiem czy jest i gdzie on powinien być... z góry dzięki za jakieś podpowiedzi, pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 (edited) Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać. Odpiecie cisnienia czy odpiecie elektryki ? Odpiecie wezyka cisnienia od solenoidu powoduje w zasadzie ladowanie bez ograniczen, wiec auto powinno jechac nawet bardzo dobrze, sprawdzalem u siebie. Na odpietym podcisnieniu wystukalo mi 1.2 bara ale operowalem gazem bardzo ostroznie i nie krecilem silnika wyzej. Azrael pisal tutaj ze 1.7 mozna uzyskac. Poszukaj na tym forum wątkow o sterowaniu turbiną - akurat jest sporo informacji na ten temat. Jesli przy odpietym solenoidzie auto nie chce jechac, to trzeba by sprawdzic pewnie kompem juz co sie dzieje - moze za ubogo i ECU cos tam sie denerwuje ? Edited November 30, 2013 by hati Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted November 30, 2013 Author Share Posted November 30, 2013 Odpięcie wężyka, ale z ciśnieniem z kolektora bezpośrednio do aktuatora Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 (edited) A to nie są po prostu przeładowania ? Bo doładowanie które podajesz jest za wysokie raczej i pewnei dlatego odcina i z powrotem. Pobawcie się restryktorem, dajcie większą średnicę i doładowanie powinno się obniżyć i być stabilne. Po wyjęciu restryktora całkiem powinno być 0,5 chyba stabilne. Może został wężyk z restryktorem z GTka ? Edited December 1, 2013 by ryjeks Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 U mnie takie przeładowywanie było jak zasyfił się czymś restryktor. Po umyciu wróciło do normy. Drugi raz jak mi falowało doładowanie, szczególnie na 4 - 5 biegu to były sparciałe i nieszczelne wężyki od sterowania doładowaniem. Wymieniłem wszystkie na nowe i od tego czasu ciśnienie doładowania jest bardzo stabilne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Odpięcie wężyka, ale z ciśnieniem z kolektora bezpośrednio do aktuatora Sory, nie kapuje. Jelsi odepniesz ktorykolwiek wezyk w tym ukladzie kontroli doladowania, to masz doladowanie bez kontroli, czyli idzie na maksa. Dobrze to ogladac na kompie podpietym do OBD, bo przy ktoryms przeladowaniu wywailsz cos z dolotu albo nawet silnik w kosmos. Ryjek nawet podal Ci linki i obrazek jak to powinno byc zlączone. Jesli przy rozlaczonym ukladzie doladowanie jest ok, a przy podpietych wezykach szaleje, jest restryktor i wszystko spiete jak nalezy to moze byc problem z solenoidem (skleja sie, zacina jak jest rozgrzany) albo z mieszanką(zwlaszcza jesli jest LPG - trzeba dobrze ustawic) albo brudny restryktor (wtedy nie puszcza cisnienia do aktuatora i jest tez przeladowanie ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted December 1, 2013 Author Share Posted December 1, 2013 (edited) Przez chwilę podpięte było bezpośrednio z dolotu do aktuatora, nie wpadłbym na pomysł dmuchania do oporu(wiem z czym się wiąże odpięcie wężyka z wg). Ma ktoś pomysł skąd wziąć odpowiedni restryktor? Z tego co napisał ryjeks wnioskuję, że z GT nie pasuje - to z której wersji można próbować? Jest to dostępne w ASO? LPG nie ma, a auto zostało zakupione już z zeswapowanym silnikiem i trzeba dojść z nim do ładu(poza problemem z tematu jest jeszcze jeden z napędem, przy nagłym skręcie auto bardzo mocno hamuje....). Edited December 1, 2013 by siewcu Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 (edited) Mozna sprobowac zrobic restryktor, w koncu to zadna filozofia - metalowy paciorek z przewierconym otworem , trzeba tylko dobrac odpowiednia srednice wiertla, czyli poszukac w dokumentacji jaki w tym silniku byc powinien. U mnie jest chyba 0,9 mm. Jak zrobisz 0,9 i bedzie przeladowywalo, to mozna rozwiercic na 1,0 mm i tak dalej. Za duzy otwor to za male doladowanie. W takim ukladzie jak Ty podlaczyles, to doladowanie powinno dobijac do poziomu 0,4 bara (przynajmniej u mnie tak to dziala) Edited December 2, 2013 by hati Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted December 2, 2013 Author Share Posted December 2, 2013 No i tak to działało Auto nie jechało, aczkolwiek doładowanie było PONOĆ na poziomie 0.6b, a nie 0.4b... Chociaż sam naocznie tego nie widziałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hati Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Jeszcze nie wiadomo czym mierzone - ja opieram sie na wskazaniach ECU, ktory pobiera te wartosci z czujnikow fabrycznych. NIe wiem jaka jest ich dokladnosc ale wiem tez ze dokladnosc roznych dodatkowych manometrow tez jest rozna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Wyciągnij restryktor całkiem. Jak zrobi się sabilnie ale małe doładowanie to już jesteś blisko prawdy. Potem można się bawić metoda prób i błędów, albo zamówić w ASO lub w innych czterech turbach pod konkretny model. Albo włóż kawałek wkładu od długopisu lub czegoś w ten deseń hahahah Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted December 2, 2013 Author Share Posted December 2, 2013 Dzwoniłem do Dzierżoniowa dzisiaj, ale usłyszałem, że to nie tylko restryktor, a trzeba jeszcze szczelność całego układu dolotowego + kolektora wydechowego i uppipe'a sprawdzić do tego działanie solenoidu itd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 wastegate aktuator ma jeszcze coś do powiedzenia. u mnie falowało, bo był za twardo skręcony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 jak wywaliłeś cata, to też buja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siewcu Posted December 8, 2013 Author Share Posted December 8, 2013 MBC założone, trzyma 1.1b. Co prawda auto nie gniecie jakoś specjalnie w fotel, ale może to kwestia długiej skrzyni(FD 3.9). Teraz pozostaje tylko znaleźć przyczynę problemu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
makinen_rally Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 możecie rozszerzyć co to jest MBC? mam auto ze Szwajcarii i coś właściciel wyjął przed sprzedażą. Ze strzępek papierów wyczytałem, że był jakiś chip sterowania ciśnieniem paliwa?? Aha sonda była nie oryginalna. Auto ładuje mi 0,5 bara? Czy jest ok jak na GT99. Sorki za OT Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Manual Boost Controller. Auto ładuje mi 0,5 bara? Powinno być więcej.Sprawdź restryktor. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 jak był MBC, to pewnie nie masz restryktora, (bo mbc montuje się w jego miejsce) .... wstaw go i wróci doładowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
makinen_rally Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Jutro sprawdzę cały układ czy jest kompletny lub czegoś brak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now