Jump to content

Falujące doładowanie


siewcu
 Share

Recommended Posts

Bry,

pacjent to GT MY00 z zeswapowanym całym napędem z STi v5. Problem jest taki, że przy podłączonym niby poprawnie solenoidzie do wg, doładowanie faluje - przy 4tyś ma jakieś 1.2-1.3b, spada do 0.4b, przy 4500 znowu jest 1.2-1.3b, przy 5000 znów spada i tak do 7000... Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać. W czym problem? Aktuator, solenoid, nieszczelny dolot/kolektor wydechowy czy może to kwestia zalania paliwa 98? Czytałem coś o jakimś restryktorze, ale nie wiem czy jest i gdzie on powinien być...

z góry dzięki za jakieś podpowiedzi,

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać.

 

Odpiecie cisnienia czy odpiecie elektryki ? Odpiecie wezyka cisnienia od solenoidu powoduje w zasadzie ladowanie bez ograniczen, wiec auto powinno jechac nawet bardzo dobrze, sprawdzalem u siebie. Na odpietym podcisnieniu wystukalo mi 1.2 bara ale operowalem gazem bardzo ostroznie i nie krecilem silnika wyzej. Azrael pisal tutaj ze 1.7 mozna uzyskac. Poszukaj na tym forum wątkow o sterowaniu turbiną - akurat jest sporo informacji na ten temat.

Jesli przy odpietym solenoidzie auto nie chce jechac, to trzeba by sprawdzic pewnie kompem juz co sie dzieje - moze za ubogo i ECU cos tam sie denerwuje ?

Edited by hati
Link to comment
Share on other sites

A to nie są po prostu przeładowania ?

 

Bo doładowanie które podajesz jest za wysokie raczej i pewnei dlatego odcina i z powrotem.

 

Pobawcie się restryktorem, dajcie większą średnicę i doładowanie powinno się obniżyć i być stabilne.

 

Po wyjęciu restryktora całkiem powinno być 0,5 chyba stabilne.

 

Może został wężyk z restryktorem z GTka ?

 

cobb1.jpg

Edited by ryjeks
Link to comment
Share on other sites

U mnie takie przeładowywanie było jak zasyfił się czymś restryktor. Po umyciu wróciło do normy.

Drugi raz jak mi falowało doładowanie, szczególnie na 4 - 5 biegu to były sparciałe i nieszczelne wężyki od sterowania doładowaniem.

Wymieniłem wszystkie na nowe i od tego czasu ciśnienie doładowania jest bardzo stabilne.

Link to comment
Share on other sites

Odpięcie wężyka, ale z ciśnieniem z kolektora bezpośrednio do aktuatora

 

Sory, nie kapuje. Jelsi odepniesz ktorykolwiek wezyk w tym ukladzie kontroli doladowania, to masz doladowanie bez kontroli, czyli idzie na maksa. Dobrze to ogladac na kompie podpietym do OBD, bo przy ktoryms przeladowaniu wywailsz cos z dolotu albo nawet silnik w kosmos. Ryjek nawet podal Ci linki i obrazek jak to powinno byc zlączone. Jesli przy rozlaczonym ukladzie doladowanie jest ok, a przy podpietych wezykach szaleje, jest restryktor i wszystko spiete jak nalezy to moze byc problem z solenoidem (skleja sie, zacina jak jest rozgrzany) albo z mieszanką(zwlaszcza jesli jest LPG - trzeba dobrze ustawic) albo brudny restryktor (wtedy nie puszcza cisnienia do aktuatora i jest tez przeladowanie )

Link to comment
Share on other sites

Przez chwilę podpięte było bezpośrednio z dolotu do aktuatora, nie wpadłbym na pomysł dmuchania do oporu(wiem z czym się wiąże odpięcie wężyka z wg). Ma ktoś pomysł skąd wziąć odpowiedni restryktor? Z tego co napisał ryjeks wnioskuję, że z GT nie pasuje - to z której wersji można próbować? Jest to dostępne w ASO? LPG nie ma, a auto zostało zakupione już z zeswapowanym silnikiem i trzeba dojść z nim do ładu(poza problemem z tematu jest jeszcze jeden z napędem, przy nagłym skręcie auto bardzo mocno hamuje....).

Edited by siewcu
Link to comment
Share on other sites

Mozna sprobowac zrobic restryktor, w koncu to zadna filozofia - metalowy paciorek z przewierconym otworem , trzeba tylko dobrac odpowiednia srednice wiertla, czyli poszukac w dokumentacji jaki w tym silniku byc powinien. U mnie jest chyba 0,9 mm. Jak zrobisz 0,9 i bedzie przeladowywalo, to mozna rozwiercic na 1,0 mm i tak dalej. Za duzy otwor to za male doladowanie. W takim ukladzie jak Ty podlaczyles, to doladowanie powinno dobijac do poziomu 0,4 bara (przynajmniej u mnie tak to dziala)

Edited by hati
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze nie wiadomo czym mierzone - ja opieram sie na wskazaniach ECU, ktory pobiera te wartosci z czujnikow fabrycznych. NIe wiem jaka jest ich dokladnosc ale wiem tez ze dokladnosc roznych dodatkowych manometrow tez jest rozna.

Link to comment
Share on other sites

Wyciągnij restryktor całkiem. Jak zrobi się sabilnie ale małe doładowanie to już jesteś blisko prawdy.

 

Potem można się bawić metoda prób i błędów, albo zamówić w ASO lub w innych czterech turbach pod konkretny model.

 

Albo włóż kawałek wkładu od długopisu lub czegoś w ten deseń hahahah ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem do Dzierżoniowa dzisiaj, ale usłyszałem, że to nie tylko restryktor, a trzeba jeszcze szczelność całego układu dolotowego + kolektora wydechowego i uppipe'a sprawdzić :) do tego działanie solenoidu itd..

Link to comment
Share on other sites

możecie rozszerzyć co to jest MBC? mam auto ze Szwajcarii i coś właściciel wyjął przed sprzedażą. Ze strzępek papierów wyczytałem, że był jakiś chip sterowania ciśnieniem paliwa?? Aha sonda była nie oryginalna. Auto ładuje mi 0,5 bara? Czy jest ok jak na GT99. Sorki za OT

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...