siewcu Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Bry, pacjent to GT MY00 z zeswapowanym całym napędem z STi v5. Problem jest taki, że przy podłączonym niby poprawnie solenoidzie do wg, doładowanie faluje - przy 4tyś ma jakieś 1.2-1.3b, spada do 0.4b, przy 4500 znowu jest 1.2-1.3b, przy 5000 znów spada i tak do 7000... Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać. W czym problem? Aktuator, solenoid, nieszczelny dolot/kolektor wydechowy czy może to kwestia zalania paliwa 98? Czytałem coś o jakimś restryktorze, ale nie wiem czy jest i gdzie on powinien być... z góry dzięki za jakieś podpowiedzi, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 (edytowane) Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać. Odpiecie cisnienia czy odpiecie elektryki ? Odpiecie wezyka cisnienia od solenoidu powoduje w zasadzie ladowanie bez ograniczen, wiec auto powinno jechac nawet bardzo dobrze, sprawdzalem u siebie. Na odpietym podcisnieniu wystukalo mi 1.2 bara ale operowalem gazem bardzo ostroznie i nie krecilem silnika wyzej. Azrael pisal tutaj ze 1.7 mozna uzyskac. Poszukaj na tym forum wątkow o sterowaniu turbiną - akurat jest sporo informacji na ten temat. Jesli przy odpietym solenoidzie auto nie chce jechac, to trzeba by sprawdzic pewnie kompem juz co sie dzieje - moze za ubogo i ECU cos tam sie denerwuje ? Edytowane 30 Listopada 2013 przez hati Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Odpięcie wężyka, ale z ciśnieniem z kolektora bezpośrednio do aktuatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 (edytowane) A to nie są po prostu przeładowania ? Bo doładowanie które podajesz jest za wysokie raczej i pewnei dlatego odcina i z powrotem. Pobawcie się restryktorem, dajcie większą średnicę i doładowanie powinno się obniżyć i być stabilne. Po wyjęciu restryktora całkiem powinno być 0,5 chyba stabilne. Może został wężyk z restryktorem z GTka ? Edytowane 1 Grudnia 2013 przez ryjeks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 U mnie takie przeładowywanie było jak zasyfił się czymś restryktor. Po umyciu wróciło do normy. Drugi raz jak mi falowało doładowanie, szczególnie na 4 - 5 biegu to były sparciałe i nieszczelne wężyki od sterowania doładowaniem. Wymieniłem wszystkie na nowe i od tego czasu ciśnienie doładowania jest bardzo stabilne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Odpięcie wężyka, ale z ciśnieniem z kolektora bezpośrednio do aktuatora Sory, nie kapuje. Jelsi odepniesz ktorykolwiek wezyk w tym ukladzie kontroli doladowania, to masz doladowanie bez kontroli, czyli idzie na maksa. Dobrze to ogladac na kompie podpietym do OBD, bo przy ktoryms przeladowaniu wywailsz cos z dolotu albo nawet silnik w kosmos. Ryjek nawet podal Ci linki i obrazek jak to powinno byc zlączone. Jesli przy rozlaczonym ukladzie doladowanie jest ok, a przy podpietych wezykach szaleje, jest restryktor i wszystko spiete jak nalezy to moze byc problem z solenoidem (skleja sie, zacina jak jest rozgrzany) albo z mieszanką(zwlaszcza jesli jest LPG - trzeba dobrze ustawic) albo brudny restryktor (wtedy nie puszcza cisnienia do aktuatora i jest tez przeladowanie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 (edytowane) Przez chwilę podpięte było bezpośrednio z dolotu do aktuatora, nie wpadłbym na pomysł dmuchania do oporu(wiem z czym się wiąże odpięcie wężyka z wg). Ma ktoś pomysł skąd wziąć odpowiedni restryktor? Z tego co napisał ryjeks wnioskuję, że z GT nie pasuje - to z której wersji można próbować? Jest to dostępne w ASO? LPG nie ma, a auto zostało zakupione już z zeswapowanym silnikiem i trzeba dojść z nim do ładu(poza problemem z tematu jest jeszcze jeden z napędem, przy nagłym skręcie auto bardzo mocno hamuje....). Edytowane 1 Grudnia 2013 przez siewcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 (edytowane) Mozna sprobowac zrobic restryktor, w koncu to zadna filozofia - metalowy paciorek z przewierconym otworem , trzeba tylko dobrac odpowiednia srednice wiertla, czyli poszukac w dokumentacji jaki w tym silniku byc powinien. U mnie jest chyba 0,9 mm. Jak zrobisz 0,9 i bedzie przeladowywalo, to mozna rozwiercic na 1,0 mm i tak dalej. Za duzy otwor to za male doladowanie. W takim ukladzie jak Ty podlaczyles, to doladowanie powinno dobijac do poziomu 0,4 bara (przynajmniej u mnie tak to dziala) Edytowane 2 Grudnia 2013 przez hati Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 No i tak to działało Auto nie jechało, aczkolwiek doładowanie było PONOĆ na poziomie 0.6b, a nie 0.4b... Chociaż sam naocznie tego nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hati Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Jeszcze nie wiadomo czym mierzone - ja opieram sie na wskazaniach ECU, ktory pobiera te wartosci z czujnikow fabrycznych. NIe wiem jaka jest ich dokladnosc ale wiem tez ze dokladnosc roznych dodatkowych manometrow tez jest rozna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Wyciągnij restryktor całkiem. Jak zrobi się sabilnie ale małe doładowanie to już jesteś blisko prawdy. Potem można się bawić metoda prób i błędów, albo zamówić w ASO lub w innych czterech turbach pod konkretny model. Albo włóż kawałek wkładu od długopisu lub czegoś w ten deseń hahahah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Dzwoniłem do Dzierżoniowa dzisiaj, ale usłyszałem, że to nie tylko restryktor, a trzeba jeszcze szczelność całego układu dolotowego + kolektora wydechowego i uppipe'a sprawdzić do tego działanie solenoidu itd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 wastegate aktuator ma jeszcze coś do powiedzenia. u mnie falowało, bo był za twardo skręcony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 jak wywaliłeś cata, to też buja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 MBC założone, trzyma 1.1b. Co prawda auto nie gniecie jakoś specjalnie w fotel, ale może to kwestia długiej skrzyni(FD 3.9). Teraz pozostaje tylko znaleźć przyczynę problemu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makinen_rally Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 możecie rozszerzyć co to jest MBC? mam auto ze Szwajcarii i coś właściciel wyjął przed sprzedażą. Ze strzępek papierów wyczytałem, że był jakiś chip sterowania ciśnieniem paliwa?? Aha sonda była nie oryginalna. Auto ładuje mi 0,5 bara? Czy jest ok jak na GT99. Sorki za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Manual Boost Controller. Auto ładuje mi 0,5 bara? Powinno być więcej.Sprawdź restryktor. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 jak był MBC, to pewnie nie masz restryktora, (bo mbc montuje się w jego miejsce) .... wstaw go i wróci doładowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makinen_rally Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Jutro sprawdzę cały układ czy jest kompletny lub czegoś brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się