Skocz do zawartości

Falujące doładowanie


siewcu

Rekomendowane odpowiedzi

Bry,

pacjent to GT MY00 z zeswapowanym całym napędem z STi v5. Problem jest taki, że przy podłączonym niby poprawnie solenoidzie do wg, doładowanie faluje - przy 4tyś ma jakieś 1.2-1.3b, spada do 0.4b, przy 4500 znowu jest 1.2-1.3b, przy 5000 znów spada i tak do 7000... Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać. W czym problem? Aktuator, solenoid, nieszczelny dolot/kolektor wydechowy czy może to kwestia zalania paliwa 98? Czytałem coś o jakimś restryktorze, ale nie wiem czy jest i gdzie on powinien być...

z góry dzięki za jakieś podpowiedzi,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie solenoidu powoduje to, że auto przestaje jechać.

 

Odpiecie cisnienia czy odpiecie elektryki ? Odpiecie wezyka cisnienia od solenoidu powoduje w zasadzie ladowanie bez ograniczen, wiec auto powinno jechac nawet bardzo dobrze, sprawdzalem u siebie. Na odpietym podcisnieniu wystukalo mi 1.2 bara ale operowalem gazem bardzo ostroznie i nie krecilem silnika wyzej. Azrael pisal tutaj ze 1.7 mozna uzyskac. Poszukaj na tym forum wątkow o sterowaniu turbiną - akurat jest sporo informacji na ten temat.

Jesli przy odpietym solenoidzie auto nie chce jechac, to trzeba by sprawdzic pewnie kompem juz co sie dzieje - moze za ubogo i ECU cos tam sie denerwuje ?

Edytowane przez hati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie są po prostu przeładowania ?

 

Bo doładowanie które podajesz jest za wysokie raczej i pewnei dlatego odcina i z powrotem.

 

Pobawcie się restryktorem, dajcie większą średnicę i doładowanie powinno się obniżyć i być stabilne.

 

Po wyjęciu restryktora całkiem powinno być 0,5 chyba stabilne.

 

Może został wężyk z restryktorem z GTka ?

 

cobb1.jpg

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie przeładowywanie było jak zasyfił się czymś restryktor. Po umyciu wróciło do normy.

Drugi raz jak mi falowało doładowanie, szczególnie na 4 - 5 biegu to były sparciałe i nieszczelne wężyki od sterowania doładowaniem.

Wymieniłem wszystkie na nowe i od tego czasu ciśnienie doładowania jest bardzo stabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie wężyka, ale z ciśnieniem z kolektora bezpośrednio do aktuatora

 

Sory, nie kapuje. Jelsi odepniesz ktorykolwiek wezyk w tym ukladzie kontroli doladowania, to masz doladowanie bez kontroli, czyli idzie na maksa. Dobrze to ogladac na kompie podpietym do OBD, bo przy ktoryms przeladowaniu wywailsz cos z dolotu albo nawet silnik w kosmos. Ryjek nawet podal Ci linki i obrazek jak to powinno byc zlączone. Jesli przy rozlaczonym ukladzie doladowanie jest ok, a przy podpietych wezykach szaleje, jest restryktor i wszystko spiete jak nalezy to moze byc problem z solenoidem (skleja sie, zacina jak jest rozgrzany) albo z mieszanką(zwlaszcza jesli jest LPG - trzeba dobrze ustawic) albo brudny restryktor (wtedy nie puszcza cisnienia do aktuatora i jest tez przeladowanie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez chwilę podpięte było bezpośrednio z dolotu do aktuatora, nie wpadłbym na pomysł dmuchania do oporu(wiem z czym się wiąże odpięcie wężyka z wg). Ma ktoś pomysł skąd wziąć odpowiedni restryktor? Z tego co napisał ryjeks wnioskuję, że z GT nie pasuje - to z której wersji można próbować? Jest to dostępne w ASO? LPG nie ma, a auto zostało zakupione już z zeswapowanym silnikiem i trzeba dojść z nim do ładu(poza problemem z tematu jest jeszcze jeden z napędem, przy nagłym skręcie auto bardzo mocno hamuje....).

Edytowane przez siewcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna sprobowac zrobic restryktor, w koncu to zadna filozofia - metalowy paciorek z przewierconym otworem , trzeba tylko dobrac odpowiednia srednice wiertla, czyli poszukac w dokumentacji jaki w tym silniku byc powinien. U mnie jest chyba 0,9 mm. Jak zrobisz 0,9 i bedzie przeladowywalo, to mozna rozwiercic na 1,0 mm i tak dalej. Za duzy otwor to za male doladowanie. W takim ukladzie jak Ty podlaczyles, to doladowanie powinno dobijac do poziomu 0,4 bara (przynajmniej u mnie tak to dziala)

Edytowane przez hati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wiadomo czym mierzone - ja opieram sie na wskazaniach ECU, ktory pobiera te wartosci z czujnikow fabrycznych. NIe wiem jaka jest ich dokladnosc ale wiem tez ze dokladnosc roznych dodatkowych manometrow tez jest rozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij restryktor całkiem. Jak zrobi się sabilnie ale małe doładowanie to już jesteś blisko prawdy.

 

Potem można się bawić metoda prób i błędów, albo zamówić w ASO lub w innych czterech turbach pod konkretny model.

 

Albo włóż kawałek wkładu od długopisu lub czegoś w ten deseń hahahah ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możecie rozszerzyć co to jest MBC? mam auto ze Szwajcarii i coś właściciel wyjął przed sprzedażą. Ze strzępek papierów wyczytałem, że był jakiś chip sterowania ciśnieniem paliwa?? Aha sonda była nie oryginalna. Auto ładuje mi 0,5 bara? Czy jest ok jak na GT99. Sorki za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...