memberofhs Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Witajcie koledzy i koleżanki. Mam wątpliwości co do manualnej skrzyni mojego samochodu i chciałbym się czegoś dowiedzieć. Lewarek biegów - na luzie mam spory luz. Nie wiem jak to wyjaśnić, lecz pewien znajomy mi powiedział, że ułamana jest jakaś "sprężynka" pod mieszkiem biegów. Kiedy jadę samochodem muszę powoli wrzucać biegi z 1 na 2, i z 2 na 3. Czuję gdy szybciej wpycham biegi, że zazębiają się tryby w skrzyni. Czuć to po lewarku. Zgrzytów nie ma, tylko po lewarku czuć. Zauważyłem również, że często można "pomylić" biegi, tzn. czasem bez zastanowienia mogę wrzucić 2 redukując bieg z 5. Tak samo rozpędzając się, wrzucając z 2 na 3 - trzeba "nacelować" lewarkiem na 3kę. W innych skrzyniach biegi płynnie wchodzą na swoje miejsce, tu trzeba te miejsce wskazać. Wie ktoś co może być ze skrzynią? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rozrabiara Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Dubel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Masz problem z mechanizmem zmiany biegów,zbyt duże luzy?Może to pomoże. http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_16/manipulation/manual_gear_shift_system/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
memberofhs Posted November 28, 2013 Author Share Posted November 28, 2013 Przepraszam za dubla, może moderator jakoś usunąć tamten post? Co do schematu skrzyni, coś mi to pomogło niewątpliwie, lecz wciąz czekam może na dokładniejszą diagnozę. Przeanalizuję obrazek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Co do schematu skrzyni, coś mi to pomogło niewątpliwie, lecz wciąz czekam może na dokładniejszą diagnozę jedź do warsztatu i sprawdź na którym elemencie masz luz i go wymień Link to comment Share on other sites More sharing options...
memberofhs Posted November 28, 2013 Author Share Posted November 28, 2013 Heh, niby proste. Choć nie wiem czemu na przeglądzie nikt mi tego nie wykrył.. Dzięki za pomoc przyjaciele;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr.kupczak Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 miałem podobnie, sprężynka od napięcia lewarka zmiany biegów sie urwała... tzn np. na luzie jak przyciągałem lewarek do siebie( tak jakbym wrzucał pierwszy bieg) nie odbijał do środka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Heh, niby proste. Choć nie wiem czemu na przeglądzie nikt mi tego nie wykrył.. Dzięki za pomoc przyjaciele;-) nie obrażaj się, po prostu nie da się wywróżyć wszystkiego przez internet i trzeba czasem odwiedzić prawdziwy warsztat PS. też miałem podobny luz i winna okazała się tulejka mocująca wybierak/drążek ... w ASO bez problemu to namierzyli a ten element kosztował kilkanaście zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
memberofhs Posted November 29, 2013 Author Share Posted November 29, 2013 piter, spokojnie bracie, nie obrażam się:-). Tylko sobie pomyślałem "czasem najtrudniejsze rozwiązania okazują się najprostrze" :-). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 U mnie pewnie to samo, ale jak już jest taki temat to zapytam zanim rozbiore. Sytuacja wygląda jak na filmiku. Lub prawo/lewo, czy to na jałowym, czy na każdym biegu - tak samo. Biegi wchodzą idealnie, żadnych zgrzytów, nic takiego. Dodatkowym objawem jest to, że jak jade np. na 3 biegu i silnik wchodzi na boost to zaczyna coś tam dzwonić i dopiero jak złapie ręką lewarek i go dopchnę to przestaje. Przepraszam za syf w aucie Dziś wysprzątam Pacjent to GT MY98 Głowne pytanie to to czy jak ściągne tunel od góry to coś tam znajdę, czy jak się do tego zabrać ? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr.kupczak Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę- ale to co widac na filmiku to chyba luz na tej śrubce od mocowania wybieraka od spodu auta. Najłatwiej by było gdybyś wjechał na jakiś kanał albo wślizgnął sie pod auto i sprawdził czy żadna śrubka nie jest luźna, tym bardziej, ze coś Ci dzwoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Potwierdzi ktoś ? Bo nie wiem, czy już dres roboczy zakładać Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr.kupczak Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Nie wiem, ja zawsze najpierw zakładam robocze ciuchy i idę do garażu rozkminiać co mi sie tam nie podoba, a dopiero potem szukam wsparcia w internecie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1986 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 No fakt, ale ja zapytałem i teraz wole zajrzeć najpierw od spodu dzięki ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now