Mancin Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Witajcie. Zauważyłem ostatnio niepokojącą rzecz a mianowicie podczas cofania przy dużym skręcie z tyłu słychać stukanie i mam wrażenie jak by tylne koła się zakleszczały a auto cofa „skokami”, mieliście coś takiego? Może macie pojęcie co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 A przy jeździe do przodu na max skręconych kołach na przyczepnej nawierzchni nie ma problemu? Tylko przy cofaniu? Przeskakiwanie sugeruje problem z wisko w skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancin Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 W przód problem występuje ale znacznie mniej intensywnie. Słychac delikatne postukiwania przy max skręcie w lewo. W tył nie ma znaczenia czy w prawo czy w lewo. Mam AT a tam wiskozy nie ma (chyba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 W przód problem występuje ale znacznie mniej intensywnie. Słychac delikatne postukiwania przy max skręcie w lewo.W tył nie ma znaczenia czy w prawo czy w lewo. Mam AT a tam wiskozy nie ma (chyba). Jak masz at to znaczy ze możesz odłączyć napęd bezpiecznikiem. Sprawdz co się dzieje jak wlozysz bezpiecznik i będziesz miał FWD. Skoro w tej skrzyni nie ma wisko to zobacz przeguby. Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancin Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Dzięki, sprawdzę w sobotę. Zastanawia mnie czy padnięte łożysko nie dawało by takiego objawu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Musiało by być praktycznie rozsypane więc w czasie jazdy raczej byś radia nie słyszał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 U mnie było dokładnie tak samo. Jeżdziłem tak, aż skrzynia się całkiem nie zblokowała i do warsztatu na lawecie pojechałem Po fakcie okazało się, że najprawdopodobniej przyczyną tych objawów był elektrozawór w skrzyni. Tak jak pisał @@bzikus7, rozłącz tył i zobacz jaki efekt. U mnie objaw znikał, choć nie jest to rozwiązanie na długo. Pozdrawiam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancin Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Dzięki za radę. Możesz to wyjaśnić bo szczerze mówiąc nie bardzo widzę związek. Wspomniane objawy słychać tylko przy pełnym albo bardzo dużym skręcie podczas cofania. Przy łagodniejszym skręcie i przy cofaniu na wprost niczego nie słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit87 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 może przeguby się odzywają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Możesz to wyjaśnić No właśnie nie bardzo bo się na tym nie znam. może przeguby się odzywają? Też na początku byłem przekonany że to wina tylnego mostu, mechanizmu różnicowego lub przegubów. Niestety nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancin Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Zgodnie z poradą @bzikus7`a rozłączyłem napęd i problem całkowicie ustąpił. Przy cofaniu nic nie stuka i nie szarpie odniosłem wrażenie, że nawet do przodu jedzie się lepiej. Zacznę chyba od przegubów bo w dalszyn ciągu ciężko mi uwierzyć w wersję z AT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 (edytowane) jeśli wszystko działa normalnie po włożeniu bezpiecznika to niestety problem ze skrzynią a konkretnie elektrozaworem który spina tylni napęd z przednim, a odnośne przegubów to by hałasowały cały czas czy to z bezpiecznikiem lub bez niego jak by to była ich wina Edytowane 30 Listopada 2013 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 To zmienić go jak najszybciej bo potem będzie bieda. Z włożonym bezpiecznikiem tez nie można jeździć. Do tej operacji nie trzeba wyciągać skrzyni. Odpiąć wał, opuścić na mocowaniach skrzynię i rozebrać ją od tyłu. W Legacy I rozbieraliśmy w ten sposób, w III raczej nie będzie się dużo różnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 jeśli wszystko działa normalnie po włożeniu bezpiecznika to niestety problem ze skrzynią a konkretnie elektrozaworem który spina tylni napęd z przednim, a odnośne przegubów to by hałasowały cały czas czy to z bezpiecznikiem lub bez niego jak by to była ich wina Taka sytuacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Zgodnie z poradą @bzikus7`a rozłączyłem napęd i problem całkowicie ustąpił. Przy cofaniu nic nie stuka i nie szarpie odniosłem wrażenie, że nawet do przodu jedzie się lepiej. Zacznę chyba od przegubów bo w dalszyn ciągu ciężko mi uwierzyć w wersję z AT. Zacznij od skrzyni a przeguby zostaw. Koła w samochodzie na mocnym skręcie pokonują inne doległości, różnice między kołami prawymi i lewymi niwelują mechanizmy różnicowe, ale różnicę między osiami powinno zniwelować sprzęgło w skrzyni sterowane elektrozaworem. Uszkodzenie sterowania daje efekt jak opisałeś. Zdecydowanie auto odstaw do serwisu jeżeli nie chcesz gwałtownie podnieść kosztów naprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancin Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Dzięki wszystkim za podpowiedz. Mam jeszcze kilka pytań w związku z tematem: 1. Czy w miarę rozgarnięty mechanik poradzi sobie z wymianą elektrozaworu ? Czy czeka mnie wizyta w ASO? 2. Gdzie zakupić taki elektrozawór? ASO? 3. Czy wymiana wiąże się także z wymianą oleju w skrzyni? 4. Jakie są koszty? Mniej-więcej. 5. Chętnie oglądnę jakiś schemat, jak coś macie to poproszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 (edytowane) W moim przypadku pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawą automatów. Niestety ściągnięcie części przerosło gości dlatego skończyło się zblokowaniem i wymianą całej skrzyni na używkę. Koszt całej operacji to 7000 zł. Co do wymiany oleju, to radziłbym tak czy siak to zrobić. Co do kosztów samego zaworu, to pojęcia nie mam. Możesz wysłać pw do Grzegorz Magdziarz. On jest kierownikiem ASO więc napewno Ci odpisze. Pozdrawiam i życzę powodzenia Aha, wyslij mu odrazu VIN Edytowane 1 Grudnia 2013 przez bakum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 On jest kierownikiem ASO więc napewno Ci odpisze Prywatnie też odpisuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 On jest kierownikiem ASO więc napewno Ci odpisze Prywatnie też odpisuje Prywatnie to nawet dojeżdża do klienta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancin Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Skorzystałem z porady i skontaktowałem sie z Panem Grzegorzem, jeżeli Was to interesuje to elektrozawór kosztuje 427 zł a czas oczekiwania to niestety ok 10 dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 cena nawet przyzwoita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 (edytowane) To teraz prosimy o zielone Edytowane 2 Grudnia 2013 przez bakum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 W płynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mancin Opublikowano 24 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Witam. Udało się. Po wymianie zaworu, oleju AT i filtra wszystnie objawy ustąpiły. Dziekuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakum Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Nie ma za co. Miło że udało się pomóc Wesołych Świąt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się