Jump to content

Stuki przy cofaniu


Mancin
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

Zauważyłem ostatnio niepokojącą rzecz a mianowicie podczas cofania przy dużym skręcie z tyłu słychać stukanie i mam wrażenie jak by tylne koła się zakleszczały a auto cofa „skokami”, mieliście coś takiego? Może macie pojęcie co to może być?

Link to comment
Share on other sites

W przód problem występuje ale znacznie mniej intensywnie. Słychac delikatne postukiwania przy max skręcie w lewo.

W tył nie ma znaczenia czy w prawo czy w lewo.

Mam AT a tam wiskozy nie ma (chyba).

Link to comment
Share on other sites

W przód problem występuje ale znacznie mniej intensywnie. Słychac delikatne postukiwania przy max skręcie w lewo.

W tył nie ma znaczenia czy w prawo czy w lewo.

Mam AT a tam wiskozy nie ma (chyba).

Jak masz at to znaczy ze możesz odłączyć napęd bezpiecznikiem. Sprawdz co się dzieje jak wlozysz bezpiecznik i będziesz miał FWD. Skoro w tej skrzyni nie ma wisko to zobacz przeguby.

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Link to comment
Share on other sites

U mnie było dokładnie tak samo. Jeżdziłem tak, aż skrzynia się całkiem nie zblokowała i do warsztatu na lawecie pojechałem :( Po fakcie okazało się, że najprawdopodobniej przyczyną tych objawów był elektrozawór w skrzyni. Tak jak pisał @@bzikus7, rozłącz tył i zobacz jaki efekt. U mnie objaw znikał, choć nie jest to rozwiązanie na długo. Pozdrawiam.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za radę.

Możesz to wyjaśnić bo szczerze mówiąc nie bardzo widzę związek.

Wspomniane objawy słychać tylko przy pełnym albo bardzo dużym skręcie podczas cofania. Przy łagodniejszym skręcie i przy cofaniu na wprost niczego nie słychać.

Link to comment
Share on other sites

Możesz to wyjaśnić
No właśnie nie bardzo bo się na tym nie znam.
może przeguby się odzywają?
Też na początku byłem przekonany że to wina tylnego mostu, mechanizmu różnicowego lub przegubów. Niestety nie.
Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z poradą @bzikus7`a rozłączyłem napęd i problem całkowicie ustąpił. Przy cofaniu nic nie stuka i nie szarpie odniosłem wrażenie, że nawet do przodu jedzie się lepiej.

Zacznę chyba od przegubów bo w dalszyn ciągu ciężko mi uwierzyć w wersję z AT.

Link to comment
Share on other sites

jeśli wszystko działa normalnie po włożeniu bezpiecznika to niestety problem ze skrzynią a konkretnie elektrozaworem który spina tylni napęd z przednim,

a odnośne przegubów to by hałasowały cały czas czy to z bezpiecznikiem lub bez niego jak by to była ich wina

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

To zmienić go jak najszybciej bo potem będzie bieda. Z włożonym bezpiecznikiem tez nie można jeździć.

Do tej operacji nie trzeba wyciągać skrzyni. Odpiąć wał, opuścić na mocowaniach skrzynię i rozebrać ją od tyłu. W Legacy I rozbieraliśmy w ten sposób, w III raczej nie będzie się dużo różnić.

Link to comment
Share on other sites

jeśli wszystko działa normalnie po włożeniu bezpiecznika to niestety problem ze skrzynią a konkretnie elektrozaworem który spina tylni napęd z przednim,

a odnośne przegubów to by hałasowały cały czas czy to z bezpiecznikiem lub bez niego jak by to była ich wina

Taka sytuacja ;)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z poradą @bzikus7`a rozłączyłem napęd i problem całkowicie ustąpił. Przy cofaniu nic nie stuka i nie szarpie odniosłem wrażenie, że nawet do przodu jedzie się lepiej. Zacznę chyba od przegubów bo w dalszyn ciągu ciężko mi uwierzyć w wersję z AT.

Zacznij od skrzyni a przeguby zostaw. Koła w samochodzie na mocnym skręcie pokonują inne doległości, różnice między kołami prawymi i lewymi niwelują mechanizmy różnicowe, ale różnicę między osiami powinno zniwelować sprzęgło w skrzyni sterowane elektrozaworem. Uszkodzenie sterowania daje efekt jak opisałeś. Zdecydowanie auto odstaw do serwisu jeżeli nie chcesz gwałtownie podnieść kosztów naprawy.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za podpowiedz.

Mam jeszcze kilka pytań w związku z tematem:

 

1. Czy w miarę rozgarnięty mechanik poradzi sobie z wymianą elektrozaworu ? Czy czeka mnie wizyta w ASO?

2. Gdzie zakupić taki elektrozawór? ASO?

3. Czy wymiana wiąże się także z wymianą oleju w skrzyni?

4. Jakie są koszty? Mniej-więcej.

5. Chętnie oglądnę jakiś schemat, jak coś macie to poproszę.

Link to comment
Share on other sites

W moim przypadku pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawą automatów. Niestety ściągnięcie części przerosło gości dlatego skończyło się zblokowaniem i wymianą całej skrzyni na używkę. Koszt całej operacji to 7000 zł. Co do wymiany oleju, to radziłbym tak czy siak to zrobić. Co do kosztów samego zaworu, to pojęcia nie mam. Możesz wysłać pw do Grzegorz Magdziarz. On jest kierownikiem ASO więc napewno Ci odpisze. Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Aha, wyslij mu odrazu VIN

Edited by bakum
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...