Jump to content

Wibracje przy ruszaniu i redukcji biegów Impreza 2.0R


mikeanonim
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie!

 

mam duży problem ze swoim samochodem.

 

Występuje u mnie zjawisko objawiające się powstawaniem wyraźnych szarpnięć w czasie puszczania sprzęgła.

Podobne zjawisko zachodzi również podczas redukcji biegów.

Ewidentnie problem objawia się przy obrotach poniżej 1500.

 

zachęcony lekturą forów Subaru w USA postanowiłem wymienić sprzęgło. Niestety problem nie zniknął, a wręcz się zwiększył.

Potem podjąłem decyzję o założeniu nowego koła zamachowego. Niestety ono także niczego nie zmieniło.

 

Co jeszcze może powodować tego typu objawy?

pomału zaczynam wpadać w rozpacz, bo objawy przy ruszaniu skutecznie zmniejszają przyjemność z prowadzenia tego auta....

 

bardzo proszę o jakieś sugestie...

 

pozdrawiam

Michał

Link to comment
Share on other sites

Sugeruję obejrzeć dokładnie cały układ napędowy - zaczynając od skrzyni, pomijając w Twoim przypadku już sprzęgło, a skończywszy na tylnym moście. Być może łącznik elastyczny wału?

Poduszki silnika, jak kolega zasugerował także warto poddać sprawdzeniu.

Link to comment
Share on other sites

Sugeruję obejrzeć dokładnie cały układ napędowy - zaczynając od skrzyni, pomijając w Twoim przypadku już sprzęgło, a skończywszy na tylnym moście. Być może łącznik elastyczny wału?

Poduszki silnika, jak kolega zasugerował także warto poddać sprawdzeniu.

 

Większość została już sprawdzona. Żadne wibracje nie pojawiają się w czasie jazdy, nie ma żadnych stuków.

Wydawałoby się, że problem musi dotyczyć układu sprzęgła.

jedyna na co jeszcze wpadłem, to podpora wału. została wymieniona na krótko przed pojawieniem się pierwszych objawów.

to mógłby być problem??

Link to comment
Share on other sites

jedyna na co jeszcze wpadłem, to podpora wału. została wymieniona na krótko przed pojawieniem się pierwszych objawów. to mógłby być problem??
Proponuję Ci, żebyś zgłosił się do firmy WAŁCAR w Ząbkach, która specjalizuje się w regeneracji wałów od lat. Przynajmniej będą w stanie zlokalizować wibracje, a na pewno stwierdzą czy wibracja pochodzi od wału czy nie. U mnie trafili w dziesiątkę. Naprawdę świetni fachowcy z ogromnym doświadczeniem. Edited by sebachon
Link to comment
Share on other sites

 

Mikeanonim, jaki masz przebieg auta?

 

158 kkm

wibracje zaczęły się około 150kkm.

 

dwa razy wymieniane było sprzęgło (dwa różne) efekt ten sam. wymienione zostało koło zamachowe- brak zmian....

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jakie to są wibracje czy szarpniecia ale u siebie kiedyś miałem problem z jazda na niskich obrotach na polsprzegle. Samochód zachowywał się nieprzewidywalnie szarpal czasami kangurzyl a nawet potrafił zgasnac. Dziwnie szarpniecie było także czasami przy zmianie biegów.

Lekarstwem okazało się czyszczenie przepustnicy i reset kompa.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jakie to są wibracje czy szarpniecia ale u siebie kiedyś miałem problem z jazda na niskich obrotach na polsprzegle. Samochód zachowywał się nieprzewidywalnie szarpal czasami kangurzyl a nawet potrafił zgasnac. Dziwnie szarpniecie było także czasami przy zmianie biegów.

Lekarstwem okazało się czyszczenie przepustnicy i reset kompa.

 

reset kompa był przy każdorazowym zdejmowaniu skrzyni.

 

przepustnica czyszczona była przy 148kkm.

problemem są silne wibracje przechodzące w szarpnięcia. Pojawiają się przy niskich obrotach i małym obciążeniu.

Nie da się zupełnie ruszyć z wolnych obrotów bez gazu.

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu u mnie też pojawiały się wibracje przy przyspieszaniu. Okazało się, że są wybite tuleje metalowo-gumowe w podporze tylnego mostu (lewa i prawa) :

http://archiwum.allegro.pl/img/resize?img=http%3A%2F%2F10.193.20.130%2FimagesNEW%2F842%2F2cc%2F612%2F9d4%2F3cc%2F5a4%2F428%2F7773edaae7dd63a97f8e7e1b054d7f380989cb624c5&type=big

 

Link do zdjęcia bo nie mogę wkleić obrazka.

 

Zdiagnozowałem je dopiero gdy auto było na podnośniku słupowym. Mechanik dodawał gazu na różnych biegach i dopiero na wyższym biegu, i z niskich obrotów widać było, że podpora wpada w duże wibracje. Po wymianie tulejek jak ręką odjął, brak wibracji.

Może i u Ciebie jest podobnie.

Polecam Ci sprawdzenie auta w taki właśnie sposób na podnośniku.

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu u mnie też pojawiały się wibracje przy przyspieszaniu. Okazało się, że są wybite tuleje metalowo-gumowe w podporze tylnego mostu (lewa i prawa) :

http://archiwum.alle...b624c5&type=big

 

Link do zdjęcia bo nie mogę wkleić obrazka.

 

Zdiagnozowałem je dopiero gdy auto było na podnośniku słupowym. Mechanik dodawał gazu na różnych biegach i dopiero na wyższym biegu, i z niskich obrotów widać było, że podpora wpada w duże wibracje. Po wymianie tulejek jak ręką odjął, brak wibracji.

Może i u Ciebie jest podobnie.

Polecam Ci sprawdzenie auta w taki właśnie sposób na podnośniku.

 

 

jest to jakiś trop. postaram się to w sobotę sprawdzić :)

dzieki!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

 

Czy udało się rozwiązać problem i dość do tego, co było przyczyną?

Tropów w wątku masz aż nadto,Poduszki silnika,poduszki skrzyni,kość skrzyni,podpora wału,przeguby wewnętrzne itd. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...