mikeanonim Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Witam serdecznie! mam duży problem ze swoim samochodem. Występuje u mnie zjawisko objawiające się powstawaniem wyraźnych szarpnięć w czasie puszczania sprzęgła. Podobne zjawisko zachodzi również podczas redukcji biegów. Ewidentnie problem objawia się przy obrotach poniżej 1500. zachęcony lekturą forów Subaru w USA postanowiłem wymienić sprzęgło. Niestety problem nie zniknął, a wręcz się zwiększył. Potem podjąłem decyzję o założeniu nowego koła zamachowego. Niestety ono także niczego nie zmieniło. Co jeszcze może powodować tego typu objawy? pomału zaczynam wpadać w rozpacz, bo objawy przy ruszaniu skutecznie zmniejszają przyjemność z prowadzenia tego auta.... bardzo proszę o jakieś sugestie... pozdrawiam Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati6667 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Może poduszki silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strawsome Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Sugeruję obejrzeć dokładnie cały układ napędowy - zaczynając od skrzyni, pomijając w Twoim przypadku już sprzęgło, a skończywszy na tylnym moście. Być może łącznik elastyczny wału? Poduszki silnika, jak kolega zasugerował także warto poddać sprawdzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Sugeruję obejrzeć dokładnie cały układ napędowy - zaczynając od skrzyni, pomijając w Twoim przypadku już sprzęgło, a skończywszy na tylnym moście. Być może łącznik elastyczny wału? Poduszki silnika, jak kolega zasugerował także warto poddać sprawdzeniu. Większość została już sprawdzona. Żadne wibracje nie pojawiają się w czasie jazdy, nie ma żadnych stuków. Wydawałoby się, że problem musi dotyczyć układu sprzęgła. jedyna na co jeszcze wpadłem, to podpora wału. została wymieniona na krótko przed pojawieniem się pierwszych objawów. to mógłby być problem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) jedyna na co jeszcze wpadłem, to podpora wału. została wymieniona na krótko przed pojawieniem się pierwszych objawów. to mógłby być problem?? Proponuję Ci, żebyś zgłosił się do firmy WAŁCAR w Ząbkach, która specjalizuje się w regeneracji wałów od lat. Przynajmniej będą w stanie zlokalizować wibracje, a na pewno stwierdzą czy wibracja pochodzi od wału czy nie. U mnie trafili w dziesiątkę. Naprawdę świetni fachowcy z ogromnym doświadczeniem. Edytowane 27 Listopada 2013 przez sebachon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 A moze sprzeglo sie juz konczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 A moze sprzeglo sie juz konczy raczej nie po 1000km raczej ciężko zabić sprzęgło w wolnym ssaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricardo Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 To moze jak bylo skladane to cos nie halo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaTM Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Mikeanonim, jaki masz przebieg auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Mikeanonim, jaki masz przebieg auta? 158 kkm wibracje zaczęły się około 150kkm. dwa razy wymieniane było sprzęgło (dwa różne) efekt ten sam. wymienione zostało koło zamachowe- brak zmian.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powerhorse Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Nie wiem jakie to są wibracje czy szarpniecia ale u siebie kiedyś miałem problem z jazda na niskich obrotach na polsprzegle. Samochód zachowywał się nieprzewidywalnie szarpal czasami kangurzyl a nawet potrafił zgasnac. Dziwnie szarpniecie było także czasami przy zmianie biegów. Lekarstwem okazało się czyszczenie przepustnicy i reset kompa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Nie wiem jakie to są wibracje czy szarpniecia ale u siebie kiedyś miałem problem z jazda na niskich obrotach na polsprzegle. Samochód zachowywał się nieprzewidywalnie szarpal czasami kangurzyl a nawet potrafił zgasnac. Dziwnie szarpniecie było także czasami przy zmianie biegów. Lekarstwem okazało się czyszczenie przepustnicy i reset kompa. reset kompa był przy każdorazowym zdejmowaniu skrzyni. przepustnica czyszczona była przy 148kkm. problemem są silne wibracje przechodzące w szarpnięcia. Pojawiają się przy niskich obrotach i małym obciążeniu. Nie da się zupełnie ruszyć z wolnych obrotów bez gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaTM Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Swego czasu u mnie też pojawiały się wibracje przy przyspieszaniu. Okazało się, że są wybite tuleje metalowo-gumowe w podporze tylnego mostu (lewa i prawa) : http://archiwum.allegro.pl/img/resize?img=http%3A%2F%2F10.193.20.130%2FimagesNEW%2F842%2F2cc%2F612%2F9d4%2F3cc%2F5a4%2F428%2F7773edaae7dd63a97f8e7e1b054d7f380989cb624c5&type=big Link do zdjęcia bo nie mogę wkleić obrazka. Zdiagnozowałem je dopiero gdy auto było na podnośniku słupowym. Mechanik dodawał gazu na różnych biegach i dopiero na wyższym biegu, i z niskich obrotów widać było, że podpora wpada w duże wibracje. Po wymianie tulejek jak ręką odjął, brak wibracji. Może i u Ciebie jest podobnie. Polecam Ci sprawdzenie auta w taki właśnie sposób na podnośniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikeanonim Opublikowano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Swego czasu u mnie też pojawiały się wibracje przy przyspieszaniu. Okazało się, że są wybite tuleje metalowo-gumowe w podporze tylnego mostu (lewa i prawa) : http://archiwum.alle...b624c5&type=big Link do zdjęcia bo nie mogę wkleić obrazka. Zdiagnozowałem je dopiero gdy auto było na podnośniku słupowym. Mechanik dodawał gazu na różnych biegach i dopiero na wyższym biegu, i z niskich obrotów widać było, że podpora wpada w duże wibracje. Po wymianie tulejek jak ręką odjął, brak wibracji. Może i u Ciebie jest podobnie. Polecam Ci sprawdzenie auta w taki właśnie sposób na podnośniku. jest to jakiś trop. postaram się to w sobotę sprawdzić dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sworek Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Odgrzebię temat, bo objawy mam bardzo podobne... Czy udało się rozwiązać problem i dość do tego, co było przyczyną?U siebie wykluczam sprzęgło, bo jest jeszcze w dobrej kondycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Czy udało się rozwiązać problem i dość do tego, co było przyczyną? Tropów w wątku masz aż nadto,Poduszki silnika,poduszki skrzyni,kość skrzyni,podpora wału,przeguby wewnętrzne itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się