tomekwnuk1 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Witam:) czy lekkie szarpnięcia przy zmianie biegu na zimnym silniku jest normalne? Pozdro... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki266 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Spróbuj dokladnie napisac kiedy szarpniecie. CVT generalnie nie ma biegów.... nie powinno szarpać Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekwnuk1 Posted November 26, 2013 Author Share Posted November 26, 2013 witam. ja zdaję sobie sprawę że CVT nie ma biegów szarpnięcie powstaje przy 2.500 obrotach nie raz nie zawsze jest to odczuwalne przeważnie na zimnym silniku podczas jazdy przy zmianie biegu auto nowe miesiąc ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki266 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 Ja mam cvt w dieslu. Jeździłem chwile XV z CVT i szarpniec nie było. Nie zastanawialbym sie ani moment i zgłosił to w serwisie. W końcu od tego jest gwarancja. Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekwnuk1 Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 spoko może to nie jest szarpanie ale po prostu czuć nie raz jak skrzynia zmienia przełożenia to jest podczas obciążenia na wzniesieniu itp. Pozdrawiam i dzięki:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
raff2 Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Przejechałem XV z CVT ponad 24kkm i zadnych szarpnięć nigdy nie czułem. Myślę, ze luki słusznie radzi - serwis spoko może to nie jest szarpanie ale po prostu czuć nie raz jak skrzynia zmienia przełożenia to jest podczas obciążenia na wzniesieniu itp. Pozdrawiam i dzięki:) Ale ta skrzynia nie zmienia przełożeń. To nie jest automat. To przekładnia bezstopniowa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Ale ta skrzynia nie zmienia przełożeń. To nie jest automat. To przekładnia bezstopniowa... Jak to nie zmienia przelozen? Oczywiscie ze zmienia i jest to automat. Jak sobie wyobrazasz zmiane predkosci samochodu przy stalych obrotach jak nie przez zmiane przelozen? Tez pojechal bym do servisu. Nawet tylko po to by sie dowiedziec co uznac za szarpanie a co nie. Ja mam przejechane 80 tys km CVT nic nie szarpie. No chyba ze za szarpanie uznac gwaltowna redukcje (wymuszone pedalem gazu) wzrost obrotow i skok (dla wieleu to pewnie tylko skoczek ) samochodu do przodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekwnuk1 Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 no właśnie o to mi chodziło i nie wiedziałem jak to opisać to dzieje się przy nagłym wzroście obrotów i po prostu czuć tą zmianę czy to normalne? pozdro:) pisałem że to pojawia się przy wzniesieniach a mam tylko motor 1.6 więc muszę jechać na wyższych obrotach i ta zmiana jest odczuwalna:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Zakladajac ze mowimy o tym samym efekcie, to normalne. Auto zaczyna przyspieszac... i masz efekt "szarpniecia". Ostatecznie nawet w samolocie ktory przelozen nie zmienia nagla zmiana ciagu moze byc odebrana jako szarpniecie. Czytales Lema? W "powrot z gwiazd" pojazdy maja antyprzeciazeniowy gadzet..... a to nie to samo co CVT Dla spokoju wstap do servisu. Najwyzej spotkasz sie z kpinami ale spac bedziesz spokojnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekwnuk1 Posted November 27, 2013 Author Share Posted November 27, 2013 Hehe spox dzięki zajadę do service dla świętego spokoju:) Jestem dobrej myśli... Link to comment Share on other sites More sharing options...
raff2 Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Ale ta skrzynia nie zmienia przełożeń. To nie jest automat. To przekładnia bezstopniowa... Jak sobie wyobrazasz zmiane predkosci samochodu przy stalych obrotach jak nie przez zmiane przelozen? Poprzez zmianę średnicy koła przekładni, ale ta zmiana średnicy odbywa się w sposób płynny. W przypadku przekładni z wieloma kołami następują "przełączenia" pomiędzy poszczególnymi kołami o różnych średnicach. W CVT zmiana obrotów realizowana jest przez zmianę średnicy tego jednego koła albo walca (w samochodzie raczej to drugie). To pomysł starszy niż przekładnie wielozębate,wymyślony przez... Leonarda da Vinci Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 W CVT zmiana obrotów realizowana jest przez zmianę średnicy tego jednego koła albo walca (w samochodzie raczej to drugie) Raczej obydwu kół. Chyba że łańcuch z gumy jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 (edited) Ale ta skrzynia nie zmienia przełożeń. To nie jest automat. To przekładnia bezstopniowa... Jak sobie wyobrazasz zmiane predkosci samochodu przy stalych obrotach jak nie przez zmiane przelozen? Poprzez zmianę średnicy koła przekładni, ale ta zmiana średnicy odbywa się w sposób płynny. To znaczy ze jesli odbywa sie to _płynnie_ (zmiana srednicy OBYDWU kół) to juz nie nastepuje zmiana przelozenia? Powiedz czy naprawde taka stawiasz teze? I twierdzisz ze nie odbywa sie to automatycznie? Edited November 28, 2013 by TyrTyr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 TyrTyr, znowu podpuszczasz Tak to się odbywa: Tylko w Subaru inaczej wygląda łańcuch Link to comment Share on other sites More sharing options...
raff2 Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Wiem jak to działa ale dziękuję za fajnyh filmik. Może doprecyzuję swoją wypowiedź, że nie tyle w skrzyni CVT nie dochodzi do zmiany przełożeń, co nie dochodzi do zmiany biegów - a takie pytanie pojawiło się na początku tego wątku. Nie możemy też CVT nazwać automatyczną skrzynią biegów pomimo tego że do zmiany przełożeń oczywiście dochodzi w sposób automatyczny. Przepraszam za pewne skróty myślowe i niedopowiedzenia, ale nie sądziłem że to tak mocno techniczne forum i ze mówiąc o przełożeniach zaraz w następnym zdaniu mamy "moment obrotowy" a nie "biegi" Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Nie możemy też CVT nazwać automatyczną skrzynią biegów pomimo tego że do zmiany przełożeń oczywiście dochodzi w sposób automatyczny. A to też ciekawostka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 TyrTyr, znowu podpuszczasz No gdziez bym smial W Subaru wygada to tak; http://www.subaruofkeene.com/subaru-cvt-transmission.htm Wiem jak to działa ale dziękuję za fajnyh filmik. Może doprecyzuję swoją wypowiedź, że nie tyle w skrzyni CVT nie dochodzi do zmiany przełożeń, co nie dochodzi do zmiany biegów - a takie pytanie pojawiło się na początku tego wątku. Nie możemy też CVT nazwać automatyczną skrzynią biegów pomimo tego że do zmiany przełożeń oczywiście dochodzi w sposób automatyczny. Przepraszam za pewne skróty myślowe i niedopowiedzenia, ale nie sądziłem że to tak mocno techniczne forum i ze mówiąc o przełożeniach zaraz w następnym zdaniu mamy "moment obrotowy" a nie "biegi" Kurcze, wkoncu ktos kto wie jak to dziala. Moge zadac kilka pytan? Bo przyznam, ze dla mnie nie wszystko jest takie jasne. Wiem jak to działa ale dziękuję za fajnyh filmik. Może doprecyzuję swoją wypowiedź, że nie tyle w skrzyni CVT nie dochodzi do zmiany przełożeń, co nie dochodzi do zmiany biegów - a takie pytanie pojawiło się na początku tego wątku. Napisales ze; Ale ta skrzynia nie zmienia przełożeń. Zmienia przelozenia. Jednym z pytan jakie bym chcial zadac to jaka jest "rozdzielczosc" takiej skrzyni w trybie automatycznym. Bo w trybie manualnym wiemy ze 6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 jaka jest trwałość łańcucha? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 jaka jest trwałość łańcucha? W moim samochodzie ma juz 80 tys km Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 (edited) Czy naprawde skrzynia CVT jak ogranicza osiagi? na filmie wersja 2.0. http://www.youtube.com/watch?v=dWKJBQquYAw z racji tej ze mocno intereseje sie zakupem tego auta moja mama pytanie jakie jest realne spalanie wersji 2.0 CVT w mocno zakorkowanym miescie np Wawa da sie zmiescic w 11L? Edited April 12, 2014 by GRAF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 (edited) podobno ogranicza osobiscie XV'em z cvt nie jechalem za to podobno 2.0i z cvt jest bardziej ekono niz manual. W manualu XV według danych osobiscie sprawdzonych do 100km/h rozpedza sie w prawie 10s( na pierwszych 3 biegach krecony do odcinki) V max 200km/h licznikowe i czuc podmuchy bocznego wiatru. Demonem predkosci XV 2.0i w manualu nie jest ale do sprawnego poruszania sie w miescie i trasie wystarczy. Dla kobiety XV z cvt to chyba auto idealnie : bo nie zgaśnie, jest wysokie tzn. studzienki krawezniki mu nie straszne, jest nieduze przez co parkowanie nie sprawia problemu Edited April 12, 2014 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumcia Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 @Karas to coś słabo idzie twój XV 2.0 ja mam 1.6 manual i udało mi się też nim dobić prawie do 200 w poniedziałek sprawdzę jego sprint do 100 ale fakt, przyspieszenie dupy nie urywa Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 (edited) realne spalanie wersji 2.0 CVT w mocno zakorkowanym miescie np Wawa da sie zmiescic w 11L? W mocno zakorkowanym Wrocławiu czy Opolu spalił 8.5 - 9.0 l/100 km. Średnia z trzech dni jeżdżenia. Na A4 trochę ponad 9 na tempomacie i licznikowych 150 km/h czyli 140 wg GPS. Pomiar Wrocław - Opole. Edited April 12, 2014 by XV CVT Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Dla kobiety XV z cvt to chyba auto idealnie : bo nie zgaśnie, jest wysokie tzn. studzienki krawezniki mu nie straszne, jest nieduze przez co parkowanie nie sprawia problemu To fakt, normalnie wypadało by wybrać diesla bo jest dynamiczny ale z racji braku automatu i możliwych problemow z silnkiem/filtrem wersja 2.0 CVT wydaje sie najlepszym rozwiazaniem. Cieszy niskie spalanie, wychodzi na to że miasto i autostrada spalanie jest podobne? Czy wersja 2.0 CVT da sie podrózowac "niemiecką" autostradą z predkosciami licznikowymi 160-180km/h przez dłuższy czas czy jest to za duzo dla tego napedu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 (edited) A dlaczego miałoby to być za dużo dla tego napędu?? Predkosci rzedu 180km/h dla silnika 2.0i są bezproblemowe Ja ogolnie kazdemu nowemu dieslowi ( czy japonskiemu czy niemieckiemu bez znaczenia) mównie stanowczo nie poniewaz są po prostu bardziej awaryjne niz wolnossaca benzyna - dpf, dwumas, wtryskiwacze, turbina - i w przypaku awarii naprawa któregos z tych podzespołów to przynajmniej 4 cyfrowa liczba. W wolnossaej benzynie praktycznie nie ma co sie zepsuc oprócz elektryki:) co do ograniczania osiagów przez cvt: takie tam filmiki z netu: 0-100km/h 6speed manual vs cvt: manual: cvt: ogladac od 0:20 Edited April 13, 2014 by Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now