dziadeg Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Witam. Jak pisałem wczesniej na zimnym silniku automat szarpie. Wymienilem olej na orginal Subaru i juz myslałem,że pomoglo a tu wczoraj usterka znów się pojawila. Jeszcze jest tak,że jak auto stoi w garażu to rano nic się nie dzieje a jak stoi na dworze na pochyłym podjeżdzie to szarpie czym zimniej to szarpnięcia są mocniejsze. Może ktoś spotkał się juz z taka sutuacja i pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilmark Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Czy przypadkiem po prostu nie redukuje biegów w dół jak zjeżdżasz z górki ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sredniaq Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 Czy przypadkiem po prostu nie redukuje biegów w dół jak zjeżdżasz z górki ? U mnie w takim wypadku lekko szarpie. Zdarza się też, ze gdy olej nie jest dobrze rozgrzany, to zmiana z 3go na 4ty bieg jest jakby na dwa etapy, przez pewien okres czuć jakby coś ją blokowało, po czym zrzuca bieg i obroty spadają z 2800 na jakies 2500. Cieżko to wytłumaczyć, ale ktoś gdzieś o podobnej sytuacji wspominał, tylko nie mogę znaleść. Sent with Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziadeg Posted November 26, 2013 Author Share Posted November 26, 2013 Tu nie chodzi o zjazd w dół bo pierwsze 300-400 m na prostej jest ok tylko gdzies przy 2 lub 3 biegu zmiana odbywa się tak jak bym uderzył w przeszkode przodem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł951 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 U mnie (4eat) na zimnym oleju w skrzyni jak nie odpuszczę gazu przed zmianą z 2 na 3 to też potrafi mocno szarpnąć. 2 i 4 spina łagodnie choć czasem z lekkim jakby poślizgiem. U siebie miałem zamiar zdjąć miskę i wymienić filtr wewnętrzny. Ktoś mi też radził zalać jakąś płukanką. Szkoda, że przed wymianą oleju nie wymieniłeś filtra wewnętrznego - a może wymieniłeś? Szczególnie zimny olej jest "uczulony" na brudne filtry. Ja mam drugą skrzynię więc jak się okaże że jest lepsza to na niej będę jeździł, a obecną rozbiorę (szczególnie płytę sterującą) i zobaczę jak wygląda brudna i co tam się da wyczyścić. PS. Obecna rozgrzana ładnie zmienia wszystkie biegi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MŁERTE Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Chłopaki z warsztatu wymienili w innym modelu samochod filtr wewnętrzny skrzyni i pomogło u mnie czsem szarpie z 3 na 4 ale tylko na niskich obrotach jest odczuwalne takie uderzenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziadeg Posted December 7, 2013 Author Share Posted December 7, 2013 Wczoraj została zdjęta miska w celu wymiany filtra ale okazało się ,trzeba na niego czekać 2 tygodnie nie mam innego wyjścia jak wyplukać filtr i ponownie założyć. Czy ktoś płukal już filtr? Jezeli ktoś miał podobny przypadek do mojego to mogę podpowiedzieć ,że u mnie płukanie filtra poprawilo pracę skrzyni w stopniu bardzo mnie zadawalającym.Nie szarpie na zimnym i biegi zmienia płynniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Jakim olejem zlales? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Jakim olejem zlales? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamson Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 podłączam się pod temat.....u mej lubej w forku to samo. Ktoś wie jakim olejem zalać, ew jakieś dodatki do skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now