Jump to content

Forester 2.5xt - jaka alternatywa?


KamilP

Recommended Posts

W marcu/kwietniu bede zmienial auto - oczywiscie pierwszym moim typem byl/jest Forester 2.5xt w manualu.

 

Zaczalem sie jednak ostatnio zastanawiac czy Forester 2.5xt ma jakas sensowna konkurencje, powiedzmy do 45-50tys. pln? Chodzi mi o auto, ktore ma powiedzmy 180KM i wiecej, naped 4x4, manual, nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna, wazne zeby byl bezawaryjny :)

 

Co myslicie o Suzuki Grand Vitara 2.7? Moze inne typy?

Link to comment
Share on other sites

o mitsu wiem jedno, moj ziomek nie mógł wyjechać nim z zaspy z ktorej ja wyjechalem bez problemu inwalidą audi :biglol:

2.0 jakis dizel miał, w trasie bardzo sensownie sie odpychał a robił bardzo duze przebiegi i nigdy nie mial awarii przez 4 lata uzytkowania. statystyk czy typwych bolączek niestety nie znam.

sprzegła sie podobno szybko zużywają :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Znajoma ma outlandera z 2 litrowym zyzlem(jednostka z vaga a opinie o tym motorze sa kiepskie)w trasie to sie toczy a nie jedzie;-). Ale samo auto fajnie sie prezentuje w srodku bardzo przestronne.

Link to comment
Share on other sites

Mam w pracy Outlandera 2.0 na gnojówkę. Nawet się do niego przymierzałem...

Do czasu gdy okazało się że nie jeździ , pali jak smok , jest tandetny a tylna kanapa

to deska obita płótnem.... Nie polecam.

Link to comment
Share on other sites

Popatrze na x3 i przede wszystkim na Outlandera 2.0T :) Ciekaw jestem opinii tego silnika z turbo.. :)

Vilmark, naprawde taka tandeta w srodku?

 

na autocentrum, dosyć pozytywnie oceniają tą wersję outlandera :)

Link to comment
Share on other sites

Popatrze na x3 i przede wszystkim na Outlandera 2.0T :) Ciekaw jestem opinii tego silnika z turbo.. :)

Vilmark, naprawde taka tandeta w srodku?

 

na autocentrum, dosyć pozytywnie oceniają tą wersję outlandera :)

Tylko mi się wydaje, że w tym wątku jest mowa o dwóch różnych generacjach outlandera;). A6 allroad 2.7, albo 4.2(chociaż ten ciężko osiągalny). Nie lubię vag-a i ten samochód kojarzy mi się ze sporymi kosztami, ale jest podwyższony;).
Link to comment
Share on other sites

Pierwsza wersja Outlandera jest bezapelacyjnie najladniejsza. Produkowany w latach 2003-2006, dostepny m.in z silnikiem 2.0T 202KM.

 

Uzytkownicy 2.0T narzekaja na:

krzywiace sie tarcze - ponoc wystarczy zmienic na jakies specjalne klocki i jest ok

spalanie, ktore oscyluje w okolicach 15-20l

forek ponoc sporo lepszy w terenie

jakies pierdoly we wnetrzu

 

Plus taki, ze nie pisza o problemach z silnikiem :)

Edited by KamilP
Link to comment
Share on other sites

o mitsu wiem jedno, moj ziomek nie mógł wyjechać nim z zaspy z ktorej ja wyjechalem bez problemu inwalidą audi :biglol:

Takie wnioskowanie nie ma najmniejszego sensu. Inne opony, masa, czasami wystarczy odrobina lodu pod kołem i jest problem.

 

Jeśli bezawaryjny to 2.5XT odpada z definicji :)

Może uturbiona Mazda CX7 ? Ewentualnie BMW X3 330d - szybko i ekonomicznie.

 

A dlaczego nie OBK H6 ? Dzielność terenowa w sumie podobna, Fore nadrabia mniejszym rozstawem osi a OBK H6 automatem.

Link to comment
Share on other sites

Kamil, masz legaca, jak Ci pasuje, a potrzebujesz / chcesz cos mocniejszego, bardziej wypasionego i troche w terenie dzielniejszego, to bym nie kombinował tylko uderzał w OBK h6, forek to był by regres ;)

Link to comment
Share on other sites

o mitsu wiem jedno, moj ziomek nie mógł wyjechać nim z zaspy z ktorej ja wyjechalem bez problemu inwalidą audi :biglol:

Takie wnioskowanie nie ma najmniejszego sensu. Inne opony, masa, czasami wystarczy odrobina lodu pod kołem i jest problem.

 

Jeśli bezawaryjny to 2.5XT odpada z definicji :)

Może uturbiona Mazda CX7 ? Ewentualnie BMW X3 330d - szybko i ekonomicznie.

 

A dlaczego nie OBK H6 ? Dzielność terenowa w sumie podobna, Fore nadrabia mniejszym rozstawem osi a OBK H6 automatem.

 

CX7 biore pod uwage, ale mam wrazenie, ze moge sie nie zmiescic w budzecie.

Obk h6, tak jak wczesniej napisalem, jest rowniez na mojej liscie - niestety jest w automacie, a ja preferuje manualna skrzynie..

x3 mnie zaciekawilo, musze o tym aucie poczytac

Dzieki za wszystkie sugestie :)

 

 

forek to był by regres ;)

 

nie przeszkadza mi taki "regres".. (w sumie tak bym tego nie nazwal) :) Najbardziej martwi mnie awaryjna jednostka, o ktorej zapewne myslalbym za kazdym razem wsiadajac za kierownice..

Link to comment
Share on other sites

@@KamilP, zależy czego oczekujesz od auta, poza awaryjnością. Jeśli zależy ci na prawdziwym napędzie 4x4, to poza Subaru i Audi chyba nie ma zbyt dużego wyboru, większość się rozpina powyżej pewnej prędkości i w razie poślizgu, trzeba liczyć na to, że się zepnie. Suzuki Vitara ma stały napęd, ale jest ciasne w środku i mało komfortowe (opinie zasłyszane od kilku użytkowników).

 

Myślę, że charakterystyka Forestera powoduje, że nie ma specjalnie odpowiedników, bo albo konkurenci mają gorszy napęd (np. Outlander) albo są z "wyższej" półki (np. BMW X3).

 

Mnie zawsze się podobała I generacja Tuarega - wiem, że większy, nie wiem jak z awaryjnością, i nie wiem czy znajdzie się przyzwoity egzemplarz w tej kwocie, ale autko wg mnie zacne.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Szukam auta, ktorym dojade na spot kajtowy czy miejscowke snowboardowa. Zapakuje z latwoscia sprzet.. Przy okazji fajnie byloby jakby "jechal" czyli moc powiedzmy od 170KM w gore. Raczej manual. Bezawaryjny :)

Raz jeszcze powtorze, szkoda, ze nie ma Forka z h6! :)

 

Ps. Zerknalem na x3.. sami handlarze sie oglaszaja z laleczkami i innymi perelkami.. :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Brat ma x3. Bardzo fajne auto, niektóre silniki np. 2.0d mają słabą opinię jeśli chodzi o serwisowanie ale to dotyczy wszystkich beemek z tymi motorami. Wykonany fajnie, lepiej wyposażony od forka sg i bardziej przestronny w środku, szczególnie na tylnej kanapie. Z zewnątrz podobnej wielkości. W terenie nie jeździłem poza prostymi żwirówkami i tam trzymał się nieźle.

Link to comment
Share on other sites

Suzuki Grand Vitara miała kiepski komfort jak była na ramie. Potem wprowadzono samonośne i komfort się poprawił - oczywiście nie jest jak w limuzynie ale coś za coś.

Niewątpliwie Suzuki z pośród wymienionych aut ma najlepsze właściwości terenowe (blokada dyfrów).

 

Do kolekcji dorzucam Pajero 3.2, Land Crusera oraz Nissana Murano (sam Hołek nim jeździł ;) )

Link to comment
Share on other sites

Forek 2,5xt, Mazda CX7 2,3 Turbo, Outlander 2.0T, X3 3.0 benzyna lub diesel. Jak szukałem te rozpatrywałem i jest forek :biglol:

 

Pojeździj kazdym ja po jeździe próbnej forkiem w zimie wiedziałem ze to jest to czego szukam. Tylko weź pod uwagę ze to jest jednak specyficzny samochód imho. Albo się go kocha albo nienawidzi. Jeśli duzo jeździsz w trasach dlugich to go odpuść

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...