Jump to content

żarówki zegarów wrx - podświetlenie zegarów


hulkster

Recommended Posts

Witam

Zaraz ktoś napisze, że było - może i tak, ale wyszukiwarka działa jak zawsze...

Jakie żarówki podświetlają tarcze zegarów itd (wrx01)

Z tego co kojarzę są w takich plastikowych mocowaniach z napisem Toshiba

Jakie to żarówki ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hmm, one właśnie są w takich plastikowych obudowach - to należy je s nich wyjąć i włożyć nowe ?

bo gdzieś znalazłem w innym temacie że to T1/14/40 albo T1/14/60

Edited by hulkster
Link to comment
Share on other sites

O ile nic się nie zmieniło albo niewiele to może podejdą takie jak w GT, ALE radze zegarki wykręcić i samemu sprawdzić co tam jest roboty na prawdę mało (bynajmniej w GT) a będziesz wiedział konkretnie, ja dopóki tego sam nie obejrzałem to też nie wiedziałem co powinienem kupić.

 

W GT MY98 w desce są bynajmniej żarówki W3W białe (zegary mają filtr) i T5 też białe, te pierwsze mają 3W mogą być też W5W bo mają taki sam wymiar ale mają 5W i może być to trochę za dużo (ponad 50% więcej ciepła produkują więc jakiś plastik desko może tego nie ścierpieć), T5 są do lampek i zegarka chyba, mają 1.2W. I o ile fajnie świecą białe to takie z filtrem zielonym w kontroli podgrzewania i wentylacji świecą trochę słabiej niż reszta :/ i to już mi się nie podoba a niestety muszą tam takie być.

 

Btw.

Żarówki i ledy w kilku kolorach są dostępne na portalu na A w paczkach po 10szt, jakby ktoś nie widział gdzie szukać albo na stacji czy gdzie nie było kolorowych.

 

Przyciski awaryjnych i reszta podświetlają takie żaróweczki o nazwie T1 "z wąsami" (bez cokolika) po rozgrzebaniu przycisku trzeba wyciągnąć z oprawki starą i założyć nową zakręcając wąsy odpowiednio. I tu w GT bynajmniej żarówki mają barwne kapturki na które trzeba uważać.

Edited by Corax
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio robiłem nie w ASO wszystkie tarcze plus podświetlenie włączników AC,tylnej szyby,pokręteł temp itd.Koszt robocizny z żarówkami100pln,ale jak to ładnie teraz widac wszystko :P

Edited by Siekierka
Link to comment
Share on other sites

Hehehe cichociemny naginacz :D wykorzystaj to do naparzania po mieście z babą na pokładzie, nie będzie wiedzieć ile jedziesz, a że w tym aucie jak dla mnie "wrażenie prędkości" przy 100km/h takie samo jak 70km/h w czymś mniejszym to się nie połapie. No a na autostradzie powinieneś być legalny więc na pewno po jasnej pytanie jak bardzo chcesz być legal czyli jak daleko na jasnej :)

Link to comment
Share on other sites

U mnie w liczniku sa żarówki o osadzeniu w2x4,6d i mocy 1,2W i 3W, niestety tych 3W

6nhr.jpg

na razie doatac nie mogę, na wolumenie maja ale po 5 zł. kształtem troche inne.

Edited by badyl
Link to comment
Share on other sites

Witam

Zaraz ktoś napisze, że było - może i tak, ale wyszukiwarka działa jak zawsze...

Jakie żarówki podświetlają tarcze zegarów itd (wrx01)

Z tego co kojarzę są w takich plastikowych mocowaniach z napisem Toshiba

Jakie to żarówki ?

 

O ile pamiętam, wstawiłem komplet nowych 5W5. Barwne kapturki były mocno wypłowiałe, więc wyrzuciłem je - zegary i tak mają filtr, więc świecą na zielono.

 

LED-y odpuściłem. Wstawiłem jedną żarówkę na próbę. Światło było punktowe, nierównomierne. Niewykluczone, że inny LED spisałby się lepiej, ale odpuściłem. W konsoli środkowej masz małe żarówki - trzeba kupić z wąsami i nawinąć na oprawki. Znalazłem z bańkami barwionymi na zielono.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w liczniku sa żarówki o osadzeniu w2x4,6d i mocy 1,2W i 3W, niestety tych 3W

6nhr.jpg

na razie doatac nie mogę, na wolumenie maja ale po 5 zł. kształtem troche inne.

wkladasz zwykle zarowki 3w nie musza byc te co na zdjeciu

Link to comment
Share on other sites

U mnie w liczniku sa żarówki o osadzeniu w2x4,6d i mocy 1,2W i 3W, niestety tych 3W

6nhr.jpg

na razie doatac nie mogę, na wolumenie maja ale po 5 zł. kształtem troche inne.

wkladasz zwykle zarowki 3w nie musza byc te co na zdjeciu

 

jeżeli chodzi Ci o W3W to niestety nie pasuja , tak jak napisałem wcześniej musi byc osadzenie w2x4,6d takie jak maja żarówki 1,2W. A tych 3W pasujacych nie moge namierzyć.

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się pod temat. Dużo jest roboty, by wymienić te żaróweczki np obrotomierza? Świeci, ale nie za mocno i nie wiem czy jest sens się bawić. Trzeba ściągać konsole czy jak? I drugie pytanie, guzik od świateł awaryjnych był/jest podświetlany? Dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

W GT jest na 30 min pracy (czas całkowity) największa zabawa z wyciągnięciem i włożeniem licznika na miejsce (po 10min moze zejsc jak masz pecha), podpięce kabelków na 2 miejscu (zbyt dużego zapasu nie mają) wymiana żarówki bajka 3min ?

 

Zakładam że w Blobie raczej licznik jest podobnie zamocowany.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli bloba ma tak jak GT to przyda cie się śrubokręt krzyżak chyba ph1 ? ale krótki, inaczej jak masz dobrze dokręcone śruby ramki to można je zniszczyć bo typowy śrubstak bynajmniej w GT wchodzi pod kątem i źle się to odkręca.

Link to comment
Share on other sites

Dorze mieć 2 śrubory, jeden krótki,bo nie odkręcisz tej na gorze od zegarów

i długi do tych 2 na dole

Żarówka 3w nie wejdzie, jest za gruba i nie wejdzie w cokół

W ASO jedyne 30pln sztuka a są 3, plus 2 sztuki małe T5 - doświetlające

Łącznie jest 5 które podświetlają same tarcze zegarów

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmm, one właśnie są w takich plastikowych obudowach - to należy je s nich wyjąć i włożyć nowe ?

bo gdzieś znalazłem w innym temacie że to T1/14/40 albo T1/14/60

 

Sporo jest postów i wątków o żarówkach i podświetleniu zegarów, ale jakoś podsumowania mi brak i przyznaję, że gdy sam brałem się za temat, to naprawdę z forum niewiele się dowiedziałem :-( Pozwolę sobie więc na podzielenie się moimi doświadczeniami.

 

Pacjent: Forester 2.0 NA EU, 2007.

Powód: słabo świecące zegary i kontrolki + chęć zmiany podświetlenia na białe.

Spostrzeżenia:

  1. Wszystkie żarówki były "okopcone" od środka i brudne (taki mikrokurz) na zewnątrz, stąd niska jasność.
     
  2. Szyby zegarów były też pokryte tym mikrokurzem, który oprócz przyciemnienia powodował nieładne rozpraszanie się światła, jak na matówce.
     
  3. Zielone podświetlenie zegarów wynika z ich cechy własnej, nie z zielonych kapturków na żarówkach - niestety muszę się pogodzić z zielonym podświetleniem :-(
     
  4. Przełączniki po lewej stronie kierownicy (oba przeciwmgłowe, ogrzewanie lusterek i regulacja świateł) miały zielone kapturki na żarówkach, których się pozbyłem i teraz mi świecą na taki żółto-biały, jak w Oplu, co uwielbiam ;-)

Jakie żarówki stwierdziłem w zegarach:

  1. Oznaczenie "Toshiba 158, U7, 44" (3 szt.), moc 3W - podświetlenie główne. Wyglądowo takie jak wszystkim znane W5W, tylko mniejszej mocy.
     
  2. Oznaczenie "TSD 7 6." (7 szt.), moc 1,2W - podświetlenie paliwomierza i temp. cieczy, kierunkowskazy, hamulec, tylne przeciwmgłowe, światła drogowe.
     
  3. Oznaczenie "TSD .7 4 2" (2 szt.), moc 1W - ABS, podświetlenia obu LCD (licznik, termometr).
     
  4. Do przycisków są takie malutkie żaróweczki "modelarskie", jak je ktoś nazwał: do kupienia za grosze w najbliższym motoryzacyjnym, jaki odwiedziłem koło mojego zakładu pracy :-) Gość od razu wiedział, o jakie żaróweczki chodzi.
  5. Wszystkie żarówki kupiłem za kwoty od 0.80 do 1 zł/szt. w porządnym motoryzacyjnym.

Ktoś pytał o możliwość zakupu żaróweczek razem z oprawkami Toshiby: na wszelki wypadek postanowiłem kupić "na zapas". Wyjąłem zegary pod sklepem motoryzacyjnym, poszedłem z nimi i zaczęliśmy przymierzać różne, wszystkie po kolei, jakie facet miał na stanie, a miał sporo :-) Nie wiem, od jakiego auta spasowały, ale znalazłem takie (niebieska oprawka), które pasowały pod względem mocowania oraz styków :D Tylko średnica była o mikrony za duża, ale wystarczyło leciutko podpiłować pilnikiem do paznokci - można albo samą oprawkę, albo otworek w liczniku ;) Z oporem, ale weszło. Koszt 1 szt.: 2,50 zł.

 

Ciekawostka: w liczniku mam kontrolkę przednich przeciwmgłowych, tylko "nieobsadzoną", tj. bez oprawki i żarówki, sam otwór, ale ikona jest! Pomyślałem, że jak wstawię żarówkę, to będzie mi świecić (nie wiem, czemu Japońce akurat tę kontrolkę zrobili tylko w przycisku). Niestety, ten upgrade się nie udał, nie ma tam sygnału, nie zaświeciła :-(

Edited by Tichy
Link to comment
Share on other sites

Podobnie w GT popróbowałem z niezapiętymi pasami, ale patrząc na styki (licznik z miękką płytką drukowaną) byłem pewien że nie zadziała bo śladów nie było, zapewne da się takie podświetlenie sobie zrobić ale trzeba by zmodyfikować / dorobić trochę wiązki. I o ile w przypadku pasów może to być niewykonalne bez zmiany uchwytów w fotelu (czego nie wiem bo auta nie mam żeby do niego zajrzeć) to przypuszczam że w twoim przypadku z p.mgłowymi da się to zrobić wystarczy zasilić żaróweczkę z odpowiedniego obwodu no i uprzednio przemyśleć dokumentację elektryczną do auta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...