hulkster Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Witam Zaraz ktoś napisze, że było - może i tak, ale wyszukiwarka działa jak zawsze... Jakie żarówki podświetlają tarcze zegarów itd (wrx01) Z tego co kojarzę są w takich plastikowych mocowaniach z napisem Toshiba Jakie to żarówki ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bucky Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 ostatnio pisałem temat ale niestety nie doczekałem się odpowiedzi ale może się uda Tobie Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 pewnie zwykłe 1,2 w bez cokołowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hulkster Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 (edited) Hmm, one właśnie są w takich plastikowych obudowach - to należy je s nich wyjąć i włożyć nowe ? bo gdzieś znalazłem w innym temacie że to T1/14/40 albo T1/14/60 Edited November 23, 2013 by hulkster Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) Mam takie zarowki jak cos. Sa dwa typy tam, male t10 z napisem na cokole WE a duze W5W z napisem toshiba lub V-2. Edited November 23, 2013 by kaarolekkk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max 84 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/58373-oswietlenie-wybieraka-automatycznej-skrzyni/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 troche zgadłem 1,2 w sa. U mnie tez połowa prędkościomierza nie świeci. Ale kiedys sie wezmę i zrobie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hulkster Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 chyba wyjmę komplet i komplet wymienie, bedzie spokój z rozkręcaniem co chwilę @Max 84 - temat widziałem - odrzuciłem czytanie z powodu dzwinie brzmiącego tematu Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek_k Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 ASO, 30zł brutto/szt. za żarówkę z oprawka i zieloną gumką, 3 dni oczekiwania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corax Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 (edited) O ile nic się nie zmieniło albo niewiele to może podejdą takie jak w GT, ALE radze zegarki wykręcić i samemu sprawdzić co tam jest roboty na prawdę mało (bynajmniej w GT) a będziesz wiedział konkretnie, ja dopóki tego sam nie obejrzałem to też nie wiedziałem co powinienem kupić. W GT MY98 w desce są bynajmniej żarówki W3W białe (zegary mają filtr) i T5 też białe, te pierwsze mają 3W mogą być też W5W bo mają taki sam wymiar ale mają 5W i może być to trochę za dużo (ponad 50% więcej ciepła produkują więc jakiś plastik desko może tego nie ścierpieć), T5 są do lampek i zegarka chyba, mają 1.2W. I o ile fajnie świecą białe to takie z filtrem zielonym w kontroli podgrzewania i wentylacji świecą trochę słabiej niż reszta :/ i to już mi się nie podoba a niestety muszą tam takie być. Btw. Żarówki i ledy w kilku kolorach są dostępne na portalu na A w paczkach po 10szt, jakby ktoś nie widział gdzie szukać albo na stacji czy gdzie nie było kolorowych. Przyciski awaryjnych i reszta podświetlają takie żaróweczki o nazwie T1 "z wąsami" (bez cokolika) po rozgrzebaniu przycisku trzeba wyciągnąć z oprawki starą i założyć nową zakręcając wąsy odpowiednio. I tu w GT bynajmniej żarówki mają barwne kapturki na które trzeba uważać. Edited November 27, 2013 by Corax Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siekierka Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 (edited) Ostatnio robiłem nie w ASO wszystkie tarcze plus podświetlenie włączników AC,tylnej szyby,pokręteł temp itd.Koszt robocizny z żarówkami100pln,ale jak to ładnie teraz widac wszystko Edited November 27, 2013 by Siekierka Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanekS Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 a mie sie tez cos przepalilo i po ciemaku nic nie widac po lewej (tak do circa 120km/h) stronie predkosciomierza. naprawiac to czy jezdzic tylko po jasnej stronie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corax Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Hehehe cichociemny naginacz wykorzystaj to do naparzania po mieście z babą na pokładzie, nie będzie wiedzieć ile jedziesz, a że w tym aucie jak dla mnie "wrażenie prędkości" przy 100km/h takie samo jak 70km/h w czymś mniejszym to się nie połapie. No a na autostradzie powinieneś być legalny więc na pewno po jasnej pytanie jak bardzo chcesz być legal czyli jak daleko na jasnej Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 (edited) U mnie w liczniku sa żarówki o osadzeniu w2x4,6d i mocy 1,2W i 3W, niestety tych 3W na razie doatac nie mogę, na wolumenie maja ale po 5 zł. kształtem troche inne. Edited December 4, 2013 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
loser Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Witam Zaraz ktoś napisze, że było - może i tak, ale wyszukiwarka działa jak zawsze... Jakie żarówki podświetlają tarcze zegarów itd (wrx01) Z tego co kojarzę są w takich plastikowych mocowaniach z napisem Toshiba Jakie to żarówki ? O ile pamiętam, wstawiłem komplet nowych 5W5. Barwne kapturki były mocno wypłowiałe, więc wyrzuciłem je - zegary i tak mają filtr, więc świecą na zielono. LED-y odpuściłem. Wstawiłem jedną żarówkę na próbę. Światło było punktowe, nierównomierne. Niewykluczone, że inny LED spisałby się lepiej, ale odpuściłem. W konsoli środkowej masz małe żarówki - trzeba kupić z wąsami i nawinąć na oprawki. Znalazłem z bańkami barwionymi na zielono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viking1232 Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 U mnie w liczniku sa żarówki o osadzeniu w2x4,6d i mocy 1,2W i 3W, niestety tych 3W na razie doatac nie mogę, na wolumenie maja ale po 5 zł. kształtem troche inne. wkladasz zwykle zarowki 3w nie musza byc te co na zdjeciu Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 U mnie w liczniku sa żarówki o osadzeniu w2x4,6d i mocy 1,2W i 3W, niestety tych 3W na razie doatac nie mogę, na wolumenie maja ale po 5 zł. kształtem troche inne. wkladasz zwykle zarowki 3w nie musza byc te co na zdjeciu jeżeli chodzi Ci o W3W to niestety nie pasuja , tak jak napisałem wcześniej musi byc osadzenie w2x4,6d takie jak maja żarówki 1,2W. A tych 3W pasujacych nie moge namierzyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corax Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 @ loser A można prosić o informacje gdzie znalazłeś te małe żarówki z wąsikami z zieloną bańką ? może być na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zelazny Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 Podłączę się pod temat. Dużo jest roboty, by wymienić te żaróweczki np obrotomierza? Świeci, ale nie za mocno i nie wiem czy jest sens się bawić. Trzeba ściągać konsole czy jak? I drugie pytanie, guzik od świateł awaryjnych był/jest podświetlany? Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corax Posted December 10, 2013 Share Posted December 10, 2013 W GT jest na 30 min pracy (czas całkowity) największa zabawa z wyciągnięciem i włożeniem licznika na miejsce (po 10min moze zejsc jak masz pecha), podpięce kabelków na 2 miejscu (zbyt dużego zapasu nie mają) wymiana żarówki bajka 3min ? Zakładam że w Blobie raczej licznik jest podobnie zamocowany. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zelazny Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Dzięki, jak będę miał czas to się pobawię! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corax Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Jeżeli bloba ma tak jak GT to przyda cie się śrubokręt krzyżak chyba ph1 ? ale krótki, inaczej jak masz dobrze dokręcone śruby ramki to można je zniszczyć bo typowy śrubstak bynajmniej w GT wchodzi pod kątem i źle się to odkręca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
7uckkr35k4 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Dorze mieć 2 śrubory, jeden krótki,bo nie odkręcisz tej na gorze od zegarów i długi do tych 2 na dole Żarówka 3w nie wejdzie, jest za gruba i nie wejdzie w cokół W ASO jedyne 30pln sztuka a są 3, plus 2 sztuki małe T5 - doświetlające Łącznie jest 5 które podświetlają same tarcze zegarów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tichy Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 (edited) Hmm, one właśnie są w takich plastikowych obudowach - to należy je s nich wyjąć i włożyć nowe ? bo gdzieś znalazłem w innym temacie że to T1/14/40 albo T1/14/60 Sporo jest postów i wątków o żarówkach i podświetleniu zegarów, ale jakoś podsumowania mi brak i przyznaję, że gdy sam brałem się za temat, to naprawdę z forum niewiele się dowiedziałem :-( Pozwolę sobie więc na podzielenie się moimi doświadczeniami. Pacjent: Forester 2.0 NA EU, 2007. Powód: słabo świecące zegary i kontrolki + chęć zmiany podświetlenia na białe. Spostrzeżenia: Wszystkie żarówki były "okopcone" od środka i brudne (taki mikrokurz) na zewnątrz, stąd niska jasność. Szyby zegarów były też pokryte tym mikrokurzem, który oprócz przyciemnienia powodował nieładne rozpraszanie się światła, jak na matówce. Zielone podświetlenie zegarów wynika z ich cechy własnej, nie z zielonych kapturków na żarówkach - niestety muszę się pogodzić z zielonym podświetleniem :-( Przełączniki po lewej stronie kierownicy (oba przeciwmgłowe, ogrzewanie lusterek i regulacja świateł) miały zielone kapturki na żarówkach, których się pozbyłem i teraz mi świecą na taki żółto-biały, jak w Oplu, co uwielbiam ;-) Jakie żarówki stwierdziłem w zegarach: Oznaczenie "Toshiba 158, U7, 44" (3 szt.), moc 3W - podświetlenie główne. Wyglądowo takie jak wszystkim znane W5W, tylko mniejszej mocy. Oznaczenie "TSD 7 6." (7 szt.), moc 1,2W - podświetlenie paliwomierza i temp. cieczy, kierunkowskazy, hamulec, tylne przeciwmgłowe, światła drogowe. Oznaczenie "TSD .7 4 2" (2 szt.), moc 1W - ABS, podświetlenia obu LCD (licznik, termometr). Do przycisków są takie malutkie żaróweczki "modelarskie", jak je ktoś nazwał: do kupienia za grosze w najbliższym motoryzacyjnym, jaki odwiedziłem koło mojego zakładu pracy :-) Gość od razu wiedział, o jakie żaróweczki chodzi. Wszystkie żarówki kupiłem za kwoty od 0.80 do 1 zł/szt. w porządnym motoryzacyjnym. Ktoś pytał o możliwość zakupu żaróweczek razem z oprawkami Toshiby: na wszelki wypadek postanowiłem kupić "na zapas". Wyjąłem zegary pod sklepem motoryzacyjnym, poszedłem z nimi i zaczęliśmy przymierzać różne, wszystkie po kolei, jakie facet miał na stanie, a miał sporo :-) Nie wiem, od jakiego auta spasowały, ale znalazłem takie (niebieska oprawka), które pasowały pod względem mocowania oraz styków Tylko średnica była o mikrony za duża, ale wystarczyło leciutko podpiłować pilnikiem do paznokci - można albo samą oprawkę, albo otworek w liczniku Z oporem, ale weszło. Koszt 1 szt.: 2,50 zł. Ciekawostka: w liczniku mam kontrolkę przednich przeciwmgłowych, tylko "nieobsadzoną", tj. bez oprawki i żarówki, sam otwór, ale ikona jest! Pomyślałem, że jak wstawię żarówkę, to będzie mi świecić (nie wiem, czemu Japońce akurat tę kontrolkę zrobili tylko w przycisku). Niestety, ten upgrade się nie udał, nie ma tam sygnału, nie zaświeciła :-( Edited February 9, 2014 by Tichy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corax Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Podobnie w GT popróbowałem z niezapiętymi pasami, ale patrząc na styki (licznik z miękką płytką drukowaną) byłem pewien że nie zadziała bo śladów nie było, zapewne da się takie podświetlenie sobie zrobić ale trzeba by zmodyfikować / dorobić trochę wiązki. I o ile w przypadku pasów może to być niewykonalne bez zmiany uchwytów w fotelu (czego nie wiem bo auta nie mam żeby do niego zajrzeć) to przypuszczam że w twoim przypadku z p.mgłowymi da się to zrobić wystarczy zasilić żaróweczkę z odpowiedniego obwodu no i uprzednio przemyśleć dokumentację elektryczną do auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now