Jump to content

Regenerowane sprzęgło nie wysprzęgla


boosti

Recommended Posts

Koledzy, może ktoś już przerabiał podobny temat, który dla mnie jest zagadką.

 

Mamy założone exedy twin plate po regeneracji z nabitym spiekiem, grubsze tarcze (7mm) niż oryginał (4mm), ale stoczony nadwymiar na zamachu oraz przekładce (sprawdzone na test wysprzęglania). Sprzęgło siedzi między blokiem EJ25 a skrzynią 6MT (noDCCD) w GC8.

 

No i nie wysprzęgla... Nie można włożyć biegu na włączonym silniku.

 

Pompa sprzęgła, siłownik? Jak to sprawdzić? Skąd wziąć większy?

Edited by booSTi
Link to comment
Share on other sites

twin plate po regeneracji z nabitym spiekiem, grubsze tarcze niż oryginał, ale stoczony nadwymiar na zamachu oraz przekładce

 

dobra kombinacja...

 

tam jest 1mm tolerancji miedzy nowym a momentem gdy przestaje działać.

Link to comment
Share on other sites

No to by skutkowało również reklamacjami na te sprzęgła. A firma które je regenerowała chyba ma pojęcie o tym co robi, czy jednak nie?

 

Zakładając sprawne sprzęgło, to co dalej?

Edited by booSTi
Link to comment
Share on other sites

na podstawie tego co napisał Szociu i moich doświadczeń z Exedy z pudełka (nieprzerabianym):

trzeba sprawdzić "spasowanie" nowego sprzęgła z kołem zamachowym,

obie te części wpływają na to czy wysprżegla, czy nie, więc niekoniecznie muszą być same reklamacje

Link to comment
Share on other sites

Producent nie przewiduje czegoś takiego jak "regeneracja" Do tego występują normalnie części zamienne , tarczki, przekładka, koło zamachowe. Jak są spalone(a zapewne tak było) samo splanowanie i tak tematu nie załatwi bo od przegrzania zmienia się struktura materiału.

 

Drutujesz i dziwisz się że nie działa.

Link to comment
Share on other sites

nakwidoczniej ktos dal dupy z pomiarami,

ja kiedyś chciałem oszczędzić na sprzegle do ATR-a, kupiłem szwedzkie regenerowane i......

 

 

 

 

 

 

 

edit 3x wyciągałem skrzynie.

Jak chcesz jeździć to kup nowe a jak nie masz kasy to OEM i tez polata. A jak wolisz dłubac zamiast mieć radoche z jazdy o...to własnie zrobiłeś.

Edited by tzd
: nie przeklinaj !
Link to comment
Share on other sites

Regeneracja u Pana R to druciarstwo?

 

sam sobie odpowiedz - przecież nie działa

 

Jak dzwoniłem do exedy to nie było części zamiennych tylko komplet za prawie 9k...

Z tego co mi wiadomo to kompletne sprzęgło dwutarczowe kosztuje nowe niecałe 8k, tarczki nowe po 1,2k szt

 

 

Oem nie przeniesie 500 nm z seryjnym dociskiem, ale np seryjna tarcza mocnym dociskiem już tak, rozwiązań dostepnych na rynku jest multum.

 

Dwutarcz przy 500nm to strzelanie z armaty do wróbla ;)

Edited by szociu
Link to comment
Share on other sites

Regeneracja u Pana R to druciarstwo?
Chodzi o Radzikowskiego? Ja mam w spadku po poprzednim właścicielu sprzęgło regenerowane (organiczne) właśnie u niego i przejechałem już około 60-70 tys. Nadal wszystko super. Ciągle w bardzo dobrym stanie. Jedynie na zimno jest nieco twardsze i trzeba być ostrożnym, żeby nie szarpnąć.
Link to comment
Share on other sites

Regeneracja u Pana R to druciarstwo?
Chodzi o Radzikowskiego? Ja mam w spadku po poprzednim właścicielu sprzęgło regenerowane (organiczne) właśnie u niego i przejechałem już około 60-70 tys. Nadal wszystko super. Ciągle w bardzo dobrym stanie. Jedynie na zimno jest nieco twardsze i trzeba być ostrożnym, żeby nie szarpnąć.

To w takim razie nadal stawiam na pomyłkę w pomiarach lub w toczeniu.

Link to comment
Share on other sites

OEM przeniesie 500Nm?

Oem nie przeniesie 500 nm z seryjnym dociskiem, ale np seryjna tarcza mocnym dociskiem już tak, rozwiązań dostepnych na rynku jest multum.

Śmiem twierdzić,że w GC8 z 6MT,seryjne sprzęgło z STI,przeniesie 500Nm. ;)

U mnie jest tylko 490Nm,ale sprzęgło radzi sobie od dłuższego czasu dobrze i to z procedurą startową również. :P;)

Link to comment
Share on other sites

Badyl, złożyłem Boostiemu 6tkę,bo padła tuleja przesuwna i piasta oraz synchro,oraz kilka innych pierdółek.Mam taką propozycje, wpadnij i pokaż mi jak się zakłada taką skrzynie, może faktycznie czegos nie umiem, a zawsze to nowe doświadczenia.Człowiek sie uczy całe zycie.Problem jest taki, fabryka mówi to co powyżej napisał Szociu i koniec kropka.System pracuje tak,żeby była wymiana płynu w zasobnikach, w tym przypadku pompa i siłownik.Nie ma problemu załozyc długi trzpień, który oprze sie na końcu siłownika i zniweluje do maxa luz roboczy siłownika, może to zadziała,ale nie jest to wówczas wykonane jak książka pisze, a jak mam robić auta na zasadzie,aby do bramy firmy to zabierac zabawki i gitary za przeproszeniem mi nie zawracas bo inni klienci czekaj na termin.Koniec kropka.Bujam sie z zregenerowanym sprzęgłem,które tak na dobrą sprawę jest inaczej zregenerowane niz przychodzi w orginale.Dla mnie wnioski są proste.Cos jeszcze mam zamiar z tym zrobić,ale słabo to widzę.

 

p.s szanuje bardzo moich klientów,Boosti naszukał sie auta,jest ono jakie jest i trzeba teraz chłopakowi pomóc znalesć najlepsze rozwiązanie tego problemu.

Edited by Maras
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...