boosti Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 (edited) Koledzy, może ktoś już przerabiał podobny temat, który dla mnie jest zagadką. Mamy założone exedy twin plate po regeneracji z nabitym spiekiem, grubsze tarcze (7mm) niż oryginał (4mm), ale stoczony nadwymiar na zamachu oraz przekładce (sprawdzone na test wysprzęglania). Sprzęgło siedzi między blokiem EJ25 a skrzynią 6MT (noDCCD) w GC8. No i nie wysprzęgla... Nie można włożyć biegu na włączonym silniku. Pompa sprzęgła, siłownik? Jak to sprawdzić? Skąd wziąć większy? Edited November 22, 2013 by booSTi Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 twin plate po regeneracji z nabitym spiekiem, grubsze tarcze niż oryginał, ale stoczony nadwymiar na zamachu oraz przekładce dobra kombinacja... tam jest 1mm tolerancji miedzy nowym a momentem gdy przestaje działać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Rozwiń myśl proszę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Chyba tak będzie najprościej: http://allegro.pl/sprzeglo-subaru-impreza-sti-2-0-t-2002-w-wa-i3658039395.html http://allegro.pl/sprzeglo-tarcza-docisk-lozysko-impreza-wrx-sti-03r-i3725249731.html .. albo po prostu nowe, bo ten regenerowany spiek to chyba średnia opcja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Rozwiń myśl proszę. wystarczy ze coś zostało żle policzone, mozliwe że tarcze za grube a z koła za mało sciagniete... Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 pierwsza myśl też mi taka przyszła, za gruba tarcza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 (edited) No to by skutkowało również reklamacjami na te sprzęgła. A firma które je regenerowała chyba ma pojęcie o tym co robi, czy jednak nie? Zakładając sprawne sprzęgło, to co dalej? Edited November 22, 2013 by booSTi Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 linka czy wysprzęglik, może za mało wychyla łapę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 A przy wciskaniu sprzęgła jest opór ? Czy idzie dziwnie lekko ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Jakby brakuje zakresu wysprzeglikowi żeby pchać te łapę do końca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kons6 Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 na podstawie tego co napisał Szociu i moich doświadczeń z Exedy z pudełka (nieprzerabianym): trzeba sprawdzić "spasowanie" nowego sprzęgła z kołem zamachowym, obie te części wpływają na to czy wysprżegla, czy nie, więc niekoniecznie muszą być same reklamacje Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 a dobrze odpowietrzone, jaki luz na łapie , moze za duzy.?, jest chyba regulacja(przynajmniej w hondzie była) przy pedale sprzęgła, można dac go bardziej w prace.pompe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Producent nie przewiduje czegoś takiego jak "regeneracja" Do tego występują normalnie części zamienne , tarczki, przekładka, koło zamachowe. Jak są spalone(a zapewne tak było) samo splanowanie i tak tematu nie załatwi bo od przegrzania zmienia się struktura materiału. Drutujesz i dziwisz się że nie działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Regeneracja u Pana R to druciarstwo? Jak dzwoniłem do exedy to nie było części zamiennych tylko komplet za prawie 9k... Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) nakwidoczniej ktos dal dupy z pomiarami, ja kiedyś chciałem oszczędzić na sprzegle do ATR-a, kupiłem szwedzkie regenerowane i...... edit 3x wyciągałem skrzynie. Jak chcesz jeździć to kup nowe a jak nie masz kasy to OEM i tez polata. A jak wolisz dłubac zamiast mieć radoche z jazdy o...to własnie zrobiłeś. Edited November 23, 2013 by tzd : nie przeklinaj ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 OEM przeniesie 500Nm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) Regeneracja u Pana R to druciarstwo? sam sobie odpowiedz - przecież nie działa Jak dzwoniłem do exedy to nie było części zamiennych tylko komplet za prawie 9k... Z tego co mi wiadomo to kompletne sprzęgło dwutarczowe kosztuje nowe niecałe 8k, tarczki nowe po 1,2k szt Oem nie przeniesie 500 nm z seryjnym dociskiem, ale np seryjna tarcza mocnym dociskiem już tak, rozwiązań dostepnych na rynku jest multum. Dwutarcz przy 500nm to strzelanie z armaty do wróbla Edited November 23, 2013 by szociu Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebachon Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Regeneracja u Pana R to druciarstwo? Chodzi o Radzikowskiego? Ja mam w spadku po poprzednim właścicielu sprzęgło regenerowane (organiczne) właśnie u niego i przejechałem już około 60-70 tys. Nadal wszystko super. Ciągle w bardzo dobrym stanie. Jedynie na zimno jest nieco twardsze i trzeba być ostrożnym, żeby nie szarpnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Regeneracja u Pana R to druciarstwo? Chodzi o Radzikowskiego? Ja mam w spadku po poprzednim właścicielu sprzęgło regenerowane (organiczne) właśnie u niego i przejechałem już około 60-70 tys. Nadal wszystko super. Ciągle w bardzo dobrym stanie. Jedynie na zimno jest nieco twardsze i trzeba być ostrożnym, żeby nie szarpnąć. To w takim razie nadal stawiam na pomyłkę w pomiarach lub w toczeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 OEM przeniesie 500Nm? Oem nie przeniesie 500 nm z seryjnym dociskiem, ale np seryjna tarcza mocnym dociskiem już tak, rozwiązań dostepnych na rynku jest multum. Śmiem twierdzić,że w GC8 z 6MT,seryjne sprzęgło z STI,przeniesie 500Nm. U mnie jest tylko 490Nm,ale sprzęgło radzi sobie od dłuższego czasu dobrze i to z procedurą startową również. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosti Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Każde sprzęgło jest sprawdzane czy wysprzęgla. Skoro wysprzęgla na testerze, to czemu nie na aucie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Każde sprzęgło jest sprawdzane czy wysprzęgla. Skoro wysprzęgla na testerze, to czemu nie na aucie? To jest pytanie do pana R. Jemu je zadaj, najlepiej będzie wiedział. To jego dzieło przecież. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 skoro dobrze działa u niego to może u Ciebie źle zamontowane, nic innego juz chyba byc nie może. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) Badyl, złożyłem Boostiemu 6tkę,bo padła tuleja przesuwna i piasta oraz synchro,oraz kilka innych pierdółek.Mam taką propozycje, wpadnij i pokaż mi jak się zakłada taką skrzynie, może faktycznie czegos nie umiem, a zawsze to nowe doświadczenia.Człowiek sie uczy całe zycie.Problem jest taki, fabryka mówi to co powyżej napisał Szociu i koniec kropka.System pracuje tak,żeby była wymiana płynu w zasobnikach, w tym przypadku pompa i siłownik.Nie ma problemu załozyc długi trzpień, który oprze sie na końcu siłownika i zniweluje do maxa luz roboczy siłownika, może to zadziała,ale nie jest to wówczas wykonane jak książka pisze, a jak mam robić auta na zasadzie,aby do bramy firmy to zabierac zabawki i gitary za przeproszeniem mi nie zawracas bo inni klienci czekaj na termin.Koniec kropka.Bujam sie z zregenerowanym sprzęgłem,które tak na dobrą sprawę jest inaczej zregenerowane niz przychodzi w orginale.Dla mnie wnioski są proste.Cos jeszcze mam zamiar z tym zrobić,ale słabo to widzę. p.s szanuje bardzo moich klientów,Boosti naszukał sie auta,jest ono jakie jest i trzeba teraz chłopakowi pomóc znalesć najlepsze rozwiązanie tego problemu. Edited November 23, 2013 by Maras Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 @@Maras, ja tu nie podważam umiejętności Twoich ani nikogo innego, pytacie co może byc przyczyną iż sprzegło nie działa tak jak powinno więc staram sie wpaść na jakiś pomysł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now