boosti Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Koledzy, może ktoś już przerabiał podobny temat, który dla mnie jest zagadką. Mamy założone exedy twin plate po regeneracji z nabitym spiekiem, grubsze tarcze (7mm) niż oryginał (4mm), ale stoczony nadwymiar na zamachu oraz przekładce (sprawdzone na test wysprzęglania). Sprzęgło siedzi między blokiem EJ25 a skrzynią 6MT (noDCCD) w GC8. No i nie wysprzęgla... Nie można włożyć biegu na włączonym silniku. Pompa sprzęgła, siłownik? Jak to sprawdzić? Skąd wziąć większy? Edytowane 22 Listopada 2013 przez booSTi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 twin plate po regeneracji z nabitym spiekiem, grubsze tarcze niż oryginał, ale stoczony nadwymiar na zamachu oraz przekładce dobra kombinacja... tam jest 1mm tolerancji miedzy nowym a momentem gdy przestaje działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Rozwiń myśl proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Chyba tak będzie najprościej: http://allegro.pl/sprzeglo-subaru-impreza-sti-2-0-t-2002-w-wa-i3658039395.html http://allegro.pl/sprzeglo-tarcza-docisk-lozysko-impreza-wrx-sti-03r-i3725249731.html .. albo po prostu nowe, bo ten regenerowany spiek to chyba średnia opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Rozwiń myśl proszę. wystarczy ze coś zostało żle policzone, mozliwe że tarcze za grube a z koła za mało sciagniete... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 pierwsza myśl też mi taka przyszła, za gruba tarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) No to by skutkowało również reklamacjami na te sprzęgła. A firma które je regenerowała chyba ma pojęcie o tym co robi, czy jednak nie? Zakładając sprawne sprzęgło, to co dalej? Edytowane 22 Listopada 2013 przez booSTi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 linka czy wysprzęglik, może za mało wychyla łapę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 A przy wciskaniu sprzęgła jest opór ? Czy idzie dziwnie lekko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Jakby brakuje zakresu wysprzeglikowi żeby pchać te łapę do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 na podstawie tego co napisał Szociu i moich doświadczeń z Exedy z pudełka (nieprzerabianym): trzeba sprawdzić "spasowanie" nowego sprzęgła z kołem zamachowym, obie te części wpływają na to czy wysprżegla, czy nie, więc niekoniecznie muszą być same reklamacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 a dobrze odpowietrzone, jaki luz na łapie , moze za duzy.?, jest chyba regulacja(przynajmniej w hondzie była) przy pedale sprzęgła, można dac go bardziej w prace.pompe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Producent nie przewiduje czegoś takiego jak "regeneracja" Do tego występują normalnie części zamienne , tarczki, przekładka, koło zamachowe. Jak są spalone(a zapewne tak było) samo splanowanie i tak tematu nie załatwi bo od przegrzania zmienia się struktura materiału. Drutujesz i dziwisz się że nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Regeneracja u Pana R to druciarstwo? Jak dzwoniłem do exedy to nie było części zamiennych tylko komplet za prawie 9k... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) nakwidoczniej ktos dal dupy z pomiarami, ja kiedyś chciałem oszczędzić na sprzegle do ATR-a, kupiłem szwedzkie regenerowane i...... edit 3x wyciągałem skrzynie. Jak chcesz jeździć to kup nowe a jak nie masz kasy to OEM i tez polata. A jak wolisz dłubac zamiast mieć radoche z jazdy o...to własnie zrobiłeś. Edytowane 23 Listopada 2013 przez tzd : nie przeklinaj ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 OEM przeniesie 500Nm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szociu Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Regeneracja u Pana R to druciarstwo? sam sobie odpowiedz - przecież nie działa Jak dzwoniłem do exedy to nie było części zamiennych tylko komplet za prawie 9k... Z tego co mi wiadomo to kompletne sprzęgło dwutarczowe kosztuje nowe niecałe 8k, tarczki nowe po 1,2k szt Oem nie przeniesie 500 nm z seryjnym dociskiem, ale np seryjna tarcza mocnym dociskiem już tak, rozwiązań dostepnych na rynku jest multum. Dwutarcz przy 500nm to strzelanie z armaty do wróbla Edytowane 23 Listopada 2013 przez szociu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Regeneracja u Pana R to druciarstwo? Chodzi o Radzikowskiego? Ja mam w spadku po poprzednim właścicielu sprzęgło regenerowane (organiczne) właśnie u niego i przejechałem już około 60-70 tys. Nadal wszystko super. Ciągle w bardzo dobrym stanie. Jedynie na zimno jest nieco twardsze i trzeba być ostrożnym, żeby nie szarpnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Regeneracja u Pana R to druciarstwo? Chodzi o Radzikowskiego? Ja mam w spadku po poprzednim właścicielu sprzęgło regenerowane (organiczne) właśnie u niego i przejechałem już około 60-70 tys. Nadal wszystko super. Ciągle w bardzo dobrym stanie. Jedynie na zimno jest nieco twardsze i trzeba być ostrożnym, żeby nie szarpnąć. To w takim razie nadal stawiam na pomyłkę w pomiarach lub w toczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 OEM przeniesie 500Nm? Oem nie przeniesie 500 nm z seryjnym dociskiem, ale np seryjna tarcza mocnym dociskiem już tak, rozwiązań dostepnych na rynku jest multum. Śmiem twierdzić,że w GC8 z 6MT,seryjne sprzęgło z STI,przeniesie 500Nm. U mnie jest tylko 490Nm,ale sprzęgło radzi sobie od dłuższego czasu dobrze i to z procedurą startową również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boosti Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Każde sprzęgło jest sprawdzane czy wysprzęgla. Skoro wysprzęgla na testerze, to czemu nie na aucie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Każde sprzęgło jest sprawdzane czy wysprzęgla. Skoro wysprzęgla na testerze, to czemu nie na aucie? To jest pytanie do pana R. Jemu je zadaj, najlepiej będzie wiedział. To jego dzieło przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 skoro dobrze działa u niego to może u Ciebie źle zamontowane, nic innego juz chyba byc nie może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maras Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Badyl, złożyłem Boostiemu 6tkę,bo padła tuleja przesuwna i piasta oraz synchro,oraz kilka innych pierdółek.Mam taką propozycje, wpadnij i pokaż mi jak się zakłada taką skrzynie, może faktycznie czegos nie umiem, a zawsze to nowe doświadczenia.Człowiek sie uczy całe zycie.Problem jest taki, fabryka mówi to co powyżej napisał Szociu i koniec kropka.System pracuje tak,żeby była wymiana płynu w zasobnikach, w tym przypadku pompa i siłownik.Nie ma problemu załozyc długi trzpień, który oprze sie na końcu siłownika i zniweluje do maxa luz roboczy siłownika, może to zadziała,ale nie jest to wówczas wykonane jak książka pisze, a jak mam robić auta na zasadzie,aby do bramy firmy to zabierac zabawki i gitary za przeproszeniem mi nie zawracas bo inni klienci czekaj na termin.Koniec kropka.Bujam sie z zregenerowanym sprzęgłem,które tak na dobrą sprawę jest inaczej zregenerowane niz przychodzi w orginale.Dla mnie wnioski są proste.Cos jeszcze mam zamiar z tym zrobić,ale słabo to widzę. p.s szanuje bardzo moich klientów,Boosti naszukał sie auta,jest ono jakie jest i trzeba teraz chłopakowi pomóc znalesć najlepsze rozwiązanie tego problemu. Edytowane 23 Listopada 2013 przez Maras Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badyl Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 @@Maras, ja tu nie podważam umiejętności Twoich ani nikogo innego, pytacie co może byc przyczyną iż sprzegło nie działa tak jak powinno więc staram sie wpaść na jakiś pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się