Bedo Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Witam Zabierałem się do zmiany kół i trochę mnie zmartwił stan opon. Na wiosne jak zdejmowałem je, nie zwróciłem uwagi, ale są w różnym stanie, w środku bieżnika od 4mm do 6mm. Jedną oponę mogę zrozumieć, że jest bardziej starta na środku, bo jak głupi jeździłem z miesiąc i dopompowywałem i mogłem czasami przesadzić, ale pozostałe powinny być równe-a nie są. I teraz moje pytanie, dlaczego tak może być i czy moge na tym jeździć? Zaznaczę, że obie lewe są bardziej zjechane niż prawe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 O ile geometria w porządku,to wygląda na problem ze zbyt dużym z ciśnieniem w oponach. Wszyscy fachowcy mówią,że zimówki przy bieżniku ok.4mm to już śmietnik i wymagają wymiany. Czy możesz na tym jeździć to musisz ocenić sam.Pytanie gdzie i jakie to jazdy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedo Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 chodzi o tymczasowe jeżdżenie, bo nie kupie z dnia na dzień nowych. Geometria jest na 95% ok. Jedna opona, ta którą dopompowywałem, jest bardziej starta na srodku (i ma tam 4mm), reszta jest rownomiernie starta, tak około 5-6mm. Na oko widać, że dwie prawe są w najlepszym stanie, jedna lewa w miare ok, a jedna widać, że gorzej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Do tymczasowej jazdy się nadają,ale faktycznie w niezbyt ekstremalnych warunkach. Ale jak masz prawą stronę lepszą to ta geometria może nie być taka tip-top. Zakładając,że nie przytarłeś opon na torze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek1006 Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 radził bym jechac na przeglad zawieszenia , sprawdzenie geometri ew regulacja geometri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedo Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 przegląd był po zimie, i wszystko ok było Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Od zimy troche czasu minęło ,wystarczy po wyjeździe z geometrii zaliczyć dwie dziury i pozamiatane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) jak geometria ok i cisnienie ok, to zostaje tylko zły styl jazdy. znaczy za agresywny - Edited November 24, 2013 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 z tego co opisujesz to zdecydowanie sprawa ciśnienia. Nieprawidlowa geometria wyciela by ranty a złe amorki porobily by zeby. Styl jazdy raczej wplywa na obie strony, chyba ze umiesz "skręcać po subarowemu" tylko w jedna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 (edited) a złe amorki porobily by zeby to juz nie te czasy, ząbkowanie opon jest wywołane zbyt wysokim ciśnieniem w oponie. "skręcać po subarowemu" tylko w jedna. hehe , znałem kobiete co skrecała tylko w prawo Edited November 24, 2013 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilP Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 W ruchu prawostronnym zdecydowanie latwiej skreca sie w strone prawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 (edited) Edited November 24, 2013 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now