Skocz do zawartości

Montować czy też nie (amory), zdjęcia - Pilne


rosio

Rekomendowane odpowiedzi

witam

to kontynuacja mojego poprzedniego wątku aczkolwiek piszę go jako oddzielny (za co z góry przepraszam) gdyż potrzebuję szybkiej porady. Zakupiłem kilka dni temy nowe amory (tak tak najtańsze zamienniki) i dzisiaj przyszła pora na wymianę i po porównaniu nowych i starych okazuje się że nowe mają dolny kielich na którym spoczywa sprężyna o około 2.5cm niżej niż oryginalne i co za tym idzie samochód zapewne o tenże wymiar będzie niżej i

post-14958-0-04505300-1385071071_thumb.jpg

teraz pytanie czy zamienniki tak mają i można zakładać i "jakoś" to będzie czy wysokości muszą być identyczne ? Proszę o poradę bo samochód stoi na kołkach i jutro muszę coś w ciągu dnia zdecydować bo wieczorem muszę zmontować całość

 

jeszcze kilka zdjęć

post-14958-0-16418900-1385071068_thumb.jpg

post-14958-0-40295700-1385071073_thumb.jpgpost-14958-0-13414900-1385071076_thumb.jpgpost-14958-0-12708600-1385071105_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazuje się że nowe mają dolny kielich na którym spoczywa sprężyna o około 2.5cm niżej niż oryginalne i co za tym idzie samochód zapewne o tenże wymiar będzie niżej

Zmierzyłeś wysokość od podłoża, zauważ że w ori, punkt mocowania amora do zwrotnicy jest o ten 1-1,5cm wyżej niż w zamienniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem pojawił się inny na kóry wczęsniej nie zwróciłem uwagi, chodzi minaowicie o ogórne mocowanie, umnie amor był w wersji shape F a wszystkie (kayabay też) dostępne są w wersji shape N co będzie skutkowało tym że góne mocowanie/poduszka raczej nie będzie paskowała i trzeba będzie ją zmieniać.... eh już nie wiem co zrobić....

post-14958-0-95419700-1385118062_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że amor będzie z wysokością OK, kiedy je zrównasz do pomiaru otworami śrub, tak jak pisze szamann1.

 

Ja kilka tyg. temu wymieniłem swoje Tokico na Kayaby, i owszem, górna nakrętka weszła mi sporo mniej na gwint, ale nie miało to żadnego wpływu na całość.

Dupka dalej siedzi, więc wymiana sprężyn przede mną. Leżą już i czekają na wenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z garaży po skończonej wymianie.... . Oddałem w cholera te noname zamienniki i kupiłem propronowany przez więkoszość zestaw: sprężyny KYB RA5761 oraz amortyzator Excel-G 334191 oraz 334192, operacja zakończona sukcesem aczkolwiek tyłek jak na mój gust poszedł sporo do góry (może za bardzo), wartość mierzona od podłoża do rantu tylnego błotnika to około 76cm hmm.... :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

operacja zakończona sukcesem aczkolwiek tyłek jak na mój gust poszedł sporo do góry (może za bardzo)

Troszkę opadnie po kilku km.

Prawdopodobnie nie tyle poszedł do góry, co wcześniejsze zużyte sprężyny sprawiły że siedział nisko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyłek jak na mój gust poszedł sporo do góry (może za bardzo), wartość mierzona od podłoża do rantu tylnego błotnika to około 76cm hmm....

 

Prawidłowo, u mnie zaraz po wymianie było ok 75cm z połową baku noPb i butlą podtlenku.

Kilka cm siądznie po kilkuset km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...