Jump to content

legacy MY08 diesel SWAP na benzyniaka


Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przeprojektować silnik.

Jako ,że wątek o SBD jest ciągle aktualny to powiem kilka słów z mojego doświadczenia. Kupiłem żonie nowego forka sbd rok 2012 i spodobała mi się jazda z tym silnikiem , więc kupiłem sobie Legacy S

O nowy shortblock? A to stwierdzenie,to jak wróżenie ze zmąconej wody spod młyńskiego koła.

Szwajcarzy widza problem? Pomagaja? Niesamowici ludzie :)

 

Jeżeli znasz niemiecki, dzwoń:

Hans Kessler

Leiter Verkauf Subaru und Suzuki

Emil Frey AG

Autohaus Zürich-Altstetten

 

Badenerstrasse 600

8048 Zürich

Direkt +41 44 495 23 20

Zentrale +41 44 495 23 11

Fax +41 44 495 23 72

Hans.Kessler@emilfrey.ch

www.Ihrautohaus.ch

Link to post
Share on other sites

Szwajcarzy widza problem? Pomagaja? Niesamowici ludzie :)

 

Jeżeli znasz niemiecki, dzwoń:

Hans Kessler

Leiter Verkauf Subaru und Suzuki

Emil Frey AG

Autohaus Zürich-Altstetten

 

Badenerstrasse 600

8048 Zürich

Direkt +41 44 495 23 20

Zentrale +41 44 495 23 11

Fax +41 44 495 23 72

Hans.Kessler@emilfrey.ch

www.Ihrautohaus.ch

Tematem nie miałem zamiaru się zajmować bo patrząc realnie to ciężki orzech do zgryzienia ale jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc i załatwić pozytywnie tą sprawę ze szwajcarami to jestem otwarty i na pewno się odwdzięczę...

Link to post
Share on other sites

Koledzy , wszystko fajnie , szwajcarzy etc. ale :idea:

 

 

Silnik został rozebrany

 

to jest tzw. musztarda po obiedzie :idea::(

Link to post
Share on other sites

Koledzy , wszystko fajnie , szwajcarzy etc. ale :idea:

 

 

Silnik został rozebrany

 

to jest tzw. musztarda po obiedzie :idea::(

 

No to koniec tematu... A tak przy okazji Carfit to przymierzam się do transportu swojego do Ciebie... Będę dzwonił na dniach

Link to post
Share on other sites
no skoro wada fabryczna tzn ze sprzedali uszkodzone i pewnie za pomocą jakiegoś arbitrażu wymieniają felerne części za darmo.

Chyba nie ma informacji o wadzie fabrycznej ze strony FHI. ;) Czyli regionalni importerzy sami zadecydowali i uznają takie awarie za wadę fabryczną? :huh:

Link to post
Share on other sites
no skoro wada fabryczna tzn ze sprzedali uszkodzone i pewnie za pomocą jakiegoś arbitrażu wymieniają felerne części za darmo.

Chyba nie ma informacji o wadzie fabrycznej ze strony FHI. ;) Czyli regionalni importerzy sami zadecydowali i uznają takie awarie za wadę fabryczną? :huh:

 

Wolałbym się na forum nie wypowiadać na ten temat... ;)

Link to post
Share on other sites

Dane kontaktowe oficjalnego importera Subaru w Szwajcarii znajdziesz tutaj http://www.subaru.ch/htm/526/de/Impressum.htm

 

Mysle jednak, ze lepiej bedzie kontaktowac sie z konkreta osoba, np. jakims "Technischer Markenchef" od marki Subaru. Pod tym linkiem http://www.emil-frey.ch/de/safenwil/ueber-uns/mitarbeiter/ znajdziesz pelna liste kontaktow.

 

Mozna poprostu wyslac emaila z opisem przypadku, diagnoza, zdjeciami i pytaniem jak oni postepuja w takich przypadkach. Problem powinien byc im dobrze znany, jako ze to dosc popularna marka w Szwajcarii - troche inaczej niz w Polsce.

 

Aha, nie trzeba znac niemieckiego, mozesz smialo kontaktowac sie z nimi po angielsku.

 

Powodzenia!

Link to post
Share on other sites

Z ciekawości dzwoniłem do kraju czekolady, sera i gór :) I co... ? Gwarancja na 3 lata z opcja wydłużenia do 5 -ciu. Reszta to dobra wola, ale tak max. np. do 3 miesięcy po zakończeniu gwarancji...

 

Więc to że Szwajcarzy naprawią pięcioletnie auta po gwarancji: "Das is doch Unsinn! :) "

Edited by kugi
Link to post
Share on other sites

Jako ,że wątek o SBD jest ciągle aktualny to powiem kilka słów z mojego doświadczenia. Kupiłem żonie nowego forka sbd rok 2012 i spodobała mi się jazda z tym silnikiem , więc kupiłem sobie Legacy SBD rok 2008. Auto od pierwszego właściciela , salon Polska 165 tys km , W aucie zamontowany drugi! silnik z auta 2010 r z małym przebiegiem , nowe sprzęgło i dwumasa. Miałem nadzieje ,że ten silnik trochę pożyje..... no i zrobiłem całe 9 tys km i stanął na autostradzie. Wał pęknięty , blok uszkodzony. Z tego co się dowiedziałem to obecnie montowana jest już 4 generacja SBD , a najpoważniejszą wadą pierwszych silników była zła obróbka cieplna wału (azotowanie itp) był za twardy i nieodporny na wibracje to czy pęknie to kwestia czasu :) Jeden zrobi 50 inny 180 tys km , ale i tak musi pęknąć , taka prawda! Producent wypiera się , ale jak dla mnie to wada fabryczna. Obecnie montowane wały są już teoretycznie pozbawione tej wady , zmieniono również panewki które były za słabe. Co do sprzęgła to zastrzeżeń żadnych nie mam i problemu nie widzę , ale silniki z pierwszych lat produkcji to tykająca bomba.

 

Najgorsze jest to ,że naprawa tego silnika jest bardzo droga, półbiedy jeżeli przeżyje blok, nowe panewki ,wał (nowego typu) , pierścienie i będzie już jeździł , ale padnie blok to kaplica. Wartość auto to ok 38 tys zł a naprawa w aso .... O tak sobie ulżyłem , miałem już 8 subaru i przerobiłem prawie wszystkie silniki ale ten jest najdroży w naprawie :(

 

Pozdrawiam wszystkich użytkowników SBD z roku 2008 :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Pozdrawiam wszystkich użytkowników SBD z roku 2008 :)

A dziękuję... ;)

 

A ja założyłem się z samym sobą, że silnik który jest dobrze jeżdżony (czyli nie jest pałowany na zimno, nie schodzi poniżej 2000rpm a 'buta' dostaje powyżej 2500rpm), ma czysty układ wtryskowy, dobry olej (tylko żeby nie było dyskusji o oleju B)) będzie żył.

Taki sport... :P

 

Pozdr.

Edited by Knurek
Link to post
Share on other sites

O nowy shortblock? :P;):biglol:

był za twardy i nieodporny na wibracje to czy pęknie to kwestia czasu Jeden zrobi 50 inny 180 tys km , ale i tak musi pęknąć ,

A to stwierdzenie,to jak wróżenie ze zmąconej wody spod młyńskiego koła. ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
A ja założyłem się z samym sobą, że silnik który jest dobrze jeżdżony (czyli nie jest pałowany na zimno, nie schodzi poniżej 2000rpm a 'buta' dostaje powyżej 2500rpm), ma czysty układ wtryskowy, dobry olej (tylko żeby nie było dyskusji o oleju B)) będzie żył.

 

a jak juz najezdzisz te zamierzone kilometry i wał nie pęknie. to skad będziesz miał pewnośc że to zasługa Twojej prawidłowej eksploatacji ?

Edited by jaszyn
Link to post
Share on other sites

a jak juz najezdzisz te zamierzone kilometry i wał nie pęknie. to skad będziesz miał pewnośc że to zasługa Twojej prawidłowej eksploatacji ?

Hmm, weryfikacji "w tę stronę" nie brałem pod uwagę... :D

 

Pozdr.

Link to post
Share on other sites
A to stwierdzenie,to jak wróżenie ze zmąconej wody spod młyńskiego koła.

 

Żadne wróżenie ,sprawdź i pomierz nowy i stary wał to pogadamy :) Przekonywać nikogo nie muszę , ale 4 generacja (modyfikacja ) silnika przez producenta w ciągu niespełna 5 lat .... hmm , silnik nie ma żadnej wady ale tak sobie go zmienimy :biglol:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...