Jump to content
patsiw

legacy MY08 diesel SWAP na benzyniaka

Recommended Posts

Witam forumowiczòw

Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem o tym, ale z braku diesla :P , zwłaszcza zepsutego, nie zrealizowałem. Budżet tak czy inaczej potrzebny taki jak na solidny remont silnika.

Kupiłbym H6 (najlepiej spec.b ) anglika i przeszczepił całość. Z diesla zostanie buda.

Jakbyś chciał pogadać o szczegółach, proszę o PW.

 

Poza tym przy takim przeszczepie pozostanie całkiem sporo klamotów do zbycia, co poprawi wynik finansowy. Ale o wyjściu na przysłowiowe zero nie ma co liczyć.

Edited by house_1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma to sens z anglikiem .jednak lepiej chyba 2,0 lub 2,5 bo h6 drogawy jest.

ps .ciekawe jak długo będą tu dealezy twierdzić ze z sbd wszystko jest ok.

Edited by piterb1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma to sens z anglikiem .jednak lepiej chyba 2,0 lub 2,5 bo h6 drogawy jest.

ps .ciekawe jak długo będą tu dealezy twierdzić ze z sbd wszystko jest ok.

 

Do końca ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

do pierwszej przegranej sprawy w sądzie jak trafią na klienta który zna się na swoich prawach i zaskarży ich i sąd przyzna z kilka baniek odszkodowania (ale niestety to Polska i to nie realne , a szkoda - może by ć...i nauczyły się szacunku dla klienta)

Edited by tzd
: obraźliwe / szydercze określenie dealer'a, na forum dealer'skim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę :( Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze współczuje, 5 letnie auto i taka kupa. Ja bym go okleił i postawił pod SIP'em jako darmową reklamę. Moze jak TV i pismaki wywęszą skandal to SIP się ugnie. A jak się nie ugnie to przynajmniej część potencjalnych klientów się dowie co to trwałość i bezawaryjność wg Subaru :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

NO niestety. Samochody są zajefajne ale nie w dieslu... Niestety pokarało mnie za próbę oszczędności. Wracam do benzyny a z tym tematem na razie nie wiem co zrobić :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę :( Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc

A jak się ma to do deklaracji, którą złożyła @Dyrekcja. Roczniki 2008 już się nie "łapią" na "dobrą wolę" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę :( Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc

A jak się ma to do deklaracji, którą złożyła @Dyrekcja. Roczniki 2008 już się nie "łapią" na "dobrą wolę" ?

Mój samochód niestety był sprowadzony ze Szwajcarii i tam serwisowany do końca gwarancji (u nich przeglądy co 20 tys.) - można się kontaktować z Subaru CH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczòw

Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie...

Szukałeś już innego silnika?

Edited by WOJO

Share this post


Link to post
Share on other sites

do pierwszej przegranej sprawy w sądzie jak trafią na klienta który zna się na swoich prawach i zaskarży ich i sąd przyzna z kilka baniek odszkodowania (ale niestety to Polska i to nie realne , a szkoda - może by ćwoki nauczyły się szacunku dla klienta)

Coś czarno widzę,rozstrzygnięcie takiej sprawy w sądzie na korzyść użytkownika SBD. :(

Na gwarancji wszak ASO naprawia,po gwarancji w poszczególnych wypadkach jest pomoc SIP i ASO.

Jak awaria przypadnie już po gwarancji i sporym przebiegu,to ciekawe jak przeprowadzić dowód wady fabrycznej?! :huh:

Trzeba dysponować szczegółowymi danymi awarii i ich przyczyn,skąd je brać? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczòw

Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie...

Szukałeś już innego silnika?

Szukam. Na razie nie ma co kupować... Pchać się w kolejną bombę zegarową?? Nie w moim stylu. Szukam anglika w dieslu bez tyłu albo benzyniaka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szukam. Na razie nie ma co kupować... Pchać się w kolejną bombę zegarową?? Nie w moim stylu. Szukam anglika w dieslu bez tyłu albo benzyniaka

 

wiesz może czy da sie insatlowac młodsze silniki SBD np takie z 2011-2012 roku produkcji ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

 

No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

 

dla mnie nie iest zrozumiałe

 

No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę :)

 

nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

 

dla mnie nie iest zrozumiałe

 

No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę :)

 

nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ?

A masz pewność, że omawiane problemy tego rodzaju silnika się skończyły w roku 2010? A co do podmiany silników, to chyba zrozumiałe, że benzyna będzie miała inne sterowanie, a diesel inne, więc razem z silnikiem wymieniasz połowę elektroniki i osprzętu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytając to forum, mam pewność. NIE skończyły się. Po prostu młodsze auta mają niższe przebiegi i problem nie występuje JESZCZE na taką skalę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

 

dla mnie nie iest zrozumiałe

 

No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę :)

 

nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ?

 

Akurat mi chodziło o kolegę car1961 :) . napisze jeszcze raz zeby było zrozumiane. Owszem da sie przeszczepic silnik diesla z lat 2010- 2013 do modelu 2008-9. Mechanicznie jest prawie to samo , ale osprzęt ciut inny , sterownik inny , oprogramowanie inne , dpf , kolektor ss. i owszem silnik odpali , ale jest sporo innych niuansów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akurat mi chodziło o kolegę car1961 :) . napisze jeszcze raz zeby było zrozumiane. Owszem da sie przeszczepic silnik diesla z lat 2010- 2013 do modelu 2008-9. Mechanicznie jest prawie to samo , ale osprzęt ciut inny , sterownik inny , oprogramowanie inne , dpf , kolektor ss. i owszem silnik odpali , ale jest sporo innych niuansów

 

dzieki carfit, czyli nie bardzo jest sens bo poza silnikiem trzeba wymienic jeszcze sporo innych rzeczy - osprzęt, dpf ..., jeśli dobrze zrozumiałem.

 

a przy wymianie na nowy shortblock to sie dostaje ten nowy poprawiony, czy dokładnie taki sam jaki był instalowany nominalnie ?

 

 

 

A masz pewność, że omawiane problemy tego rodzaju silnika się skończyły w roku 2010? A co do podmiany silników, to chyba zrozumiałe, że benzyna będzie miała inne sterowanie, a diesel inne, więc razem z silnikiem wymieniasz połowę elektroniki i osprzętu.

 

tego nie wiem, podobno coś poprawiali. Z ta benzyna to nieporozumienie bo ja pytalem o zamianię SBD na SBD, a nie jak w temacie SBD na benzyne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co mozna zrobic, zeby potencjalnie zapobiec takiej awarii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co mozna zrobic, zeby potencjalnie zapobiec takiej awarii?

Przeprojektować silnik. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...