Jump to content

legacy MY08 diesel SWAP na benzyniaka


Recommended Posts

Witam forumowiczòw

Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przeprojektować silnik.

Jako ,że wątek o SBD jest ciągle aktualny to powiem kilka słów z mojego doświadczenia. Kupiłem żonie nowego forka sbd rok 2012 i spodobała mi się jazda z tym silnikiem , więc kupiłem sobie Legacy S

O nowy shortblock? A to stwierdzenie,to jak wróżenie ze zmąconej wody spod młyńskiego koła.

Myślałem o tym, ale z braku diesla :P , zwłaszcza zepsutego, nie zrealizowałem. Budżet tak czy inaczej potrzebny taki jak na solidny remont silnika.

Kupiłbym H6 (najlepiej spec.b ) anglika i przeszczepił całość. Z diesla zostanie buda.

Jakbyś chciał pogadać o szczegółach, proszę o PW.

 

Poza tym przy takim przeszczepie pozostanie całkiem sporo klamotów do zbycia, co poprawi wynik finansowy. Ale o wyjściu na przysłowiowe zero nie ma co liczyć.

Edited by house_1
Link to post
Share on other sites

ma to sens z anglikiem .jednak lepiej chyba 2,0 lub 2,5 bo h6 drogawy jest.

ps .ciekawe jak długo będą tu dealezy twierdzić ze z sbd wszystko jest ok.

Edited by piterb1
Link to post
Share on other sites

do pierwszej przegranej sprawy w sądzie jak trafią na klienta który zna się na swoich prawach i zaskarży ich i sąd przyzna z kilka baniek odszkodowania (ale niestety to Polska i to nie realne , a szkoda - może by ć...i nauczyły się szacunku dla klienta)

Edited by tzd
: obraźliwe / szydercze określenie dealer'a, na forum dealer'skim.
Link to post
Share on other sites

Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę :( Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc

Link to post
Share on other sites

Szczerze współczuje, 5 letnie auto i taka kupa. Ja bym go okleił i postawił pod SIP'em jako darmową reklamę. Moze jak TV i pismaki wywęszą skandal to SIP się ugnie. A jak się nie ugnie to przynajmniej część potencjalnych klientów się dowie co to trwałość i bezawaryjność wg Subaru :(

Link to post
Share on other sites

NO niestety. Samochody są zajefajne ale nie w dieslu... Niestety pokarało mnie za próbę oszczędności. Wracam do benzyny a z tym tematem na razie nie wiem co zrobić :(

Link to post
Share on other sites

Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę :( Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc

A jak się ma to do deklaracji, którą złożyła @Dyrekcja. Roczniki 2008 już się nie "łapią" na "dobrą wolę" ?

Link to post
Share on other sites

Niestety SIP umywa ręce w mojej sprawie i nic się z tym nie da zrobić... Wszystko na własną rękę :( Jeśli chodzi o koszty naprawy to jest to paranoja - delikatnie mówiąc

A jak się ma to do deklaracji, którą złożyła @Dyrekcja. Roczniki 2008 już się nie "łapią" na "dobrą wolę" ?

Mój samochód niestety był sprowadzony ze Szwajcarii i tam serwisowany do końca gwarancji (u nich przeglądy co 20 tys.) - można się kontaktować z Subaru CH

Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczòw

Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie...

Szukałeś już innego silnika?

Edited by WOJO
Link to post
Share on other sites

do pierwszej przegranej sprawy w sądzie jak trafią na klienta który zna się na swoich prawach i zaskarży ich i sąd przyzna z kilka baniek odszkodowania (ale niestety to Polska i to nie realne , a szkoda - może by ćwoki nauczyły się szacunku dla klienta)

Coś czarno widzę,rozstrzygnięcie takiej sprawy w sądzie na korzyść użytkownika SBD. :(

Na gwarancji wszak ASO naprawia,po gwarancji w poszczególnych wypadkach jest pomoc SIP i ASO.

Jak awaria przypadnie już po gwarancji i sporym przebiegu,to ciekawe jak przeprowadzić dowód wady fabrycznej?! :huh:

Trzeba dysponować szczegółowymi danymi awarii i ich przyczyn,skąd je brać? ;)

Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczòw

Mam pytanko (laik ze mnie jeśli chodzi o mechanike). Niestety w moim dieselu również odezwała sie wada fabryczna. Silnik został rozebrany no i niestety blok jest uszkodzony. Naprawa totalnie nieopłacalna. Znaleść używany silnik graniczy z cudem a może lepiej wstawić do niego silnik od benzyny? Moze komuś sie to udało? Proszę o solidne opinie...

Szukałeś już innego silnika?

Szukam. Na razie nie ma co kupować... Pchać się w kolejną bombę zegarową?? Nie w moim stylu. Szukam anglika w dieslu bez tyłu albo benzyniaka

Link to post
Share on other sites
Szukam. Na razie nie ma co kupować... Pchać się w kolejną bombę zegarową?? Nie w moim stylu. Szukam anglika w dieslu bez tyłu albo benzyniaka

 

wiesz może czy da sie insatlowac młodsze silniki SBD np takie z 2011-2012 roku produkcji ?

Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

 

No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę :)

Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

 

dla mnie nie iest zrozumiałe

 

No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę :)

 

nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ?

Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

 

dla mnie nie iest zrozumiałe

 

No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę :)

 

nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ?

A masz pewność, że omawiane problemy tego rodzaju silnika się skończyły w roku 2010? A co do podmiany silników, to chyba zrozumiałe, że benzyna będzie miała inne sterowanie, a diesel inne, więc razem z silnikiem wymieniasz połowę elektroniki i osprzętu.

Link to post
Share on other sites

Czytając to forum, mam pewność. NIE skończyły się. Po prostu młodsze auta mają niższe przebiegi i problem nie występuje JESZCZE na taką skalę.

Link to post
Share on other sites

Pasują bez problemu

 

Mechanicznie tak , elektronicznie nie !

To chyba zrozumiałe... :)

 

dla mnie nie iest zrozumiałe

 

No mam wrażenie ze nie dla wszystkich , ale moze sie mylę :)

 

nie mylisz się , chodziło mi o to nie czy sie da tylko czy jak mi padnie sbd w legacy 2008 to jest sensowna instalacja silnika np z 2011 r ?

 

Akurat mi chodziło o kolegę car1961 :) . napisze jeszcze raz zeby było zrozumiane. Owszem da sie przeszczepic silnik diesla z lat 2010- 2013 do modelu 2008-9. Mechanicznie jest prawie to samo , ale osprzęt ciut inny , sterownik inny , oprogramowanie inne , dpf , kolektor ss. i owszem silnik odpali , ale jest sporo innych niuansów

Link to post
Share on other sites
Akurat mi chodziło o kolegę car1961 :) . napisze jeszcze raz zeby było zrozumiane. Owszem da sie przeszczepic silnik diesla z lat 2010- 2013 do modelu 2008-9. Mechanicznie jest prawie to samo , ale osprzęt ciut inny , sterownik inny , oprogramowanie inne , dpf , kolektor ss. i owszem silnik odpali , ale jest sporo innych niuansów

 

dzieki carfit, czyli nie bardzo jest sens bo poza silnikiem trzeba wymienic jeszcze sporo innych rzeczy - osprzęt, dpf ..., jeśli dobrze zrozumiałem.

 

a przy wymianie na nowy shortblock to sie dostaje ten nowy poprawiony, czy dokładnie taki sam jaki był instalowany nominalnie ?

 

 

 

A masz pewność, że omawiane problemy tego rodzaju silnika się skończyły w roku 2010? A co do podmiany silników, to chyba zrozumiałe, że benzyna będzie miała inne sterowanie, a diesel inne, więc razem z silnikiem wymieniasz połowę elektroniki i osprzętu.

 

tego nie wiem, podobno coś poprawiali. Z ta benzyna to nieporozumienie bo ja pytalem o zamianię SBD na SBD, a nie jak w temacie SBD na benzyne

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...