BelegUS Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 Siemanko! Mam mały (duży, zależnie jak patrzeć) problem (fuckup). Pacjentem jest Impreza 2.0 NA 115KM. Problemem: złącze diagnostyczne SSM-1 (żółta kostka pod kierownicą): W teorii, złącze to jest w Subaru "nieco rozbudowanym" OBD-1 (klasyki do 1999 albo 2000 nie miały OBD-2). Problem jest następujący: u mnie nie działa. Przed momentem wróciłem z ASO w MM Cars w Katowicach, gdzie próbowano na wszelkie możliwe sposoby połączyć się z komputerem samochodu - bezskutecznie. Nie da się przeprowadzić diagnostyki od strony elektronicznej, coś jest nie halo - ze złączem, wiązką, komputerem? W tym miejscu pragnę wyrazić wielką wdzięczność ASO za całkowicie bezinteresowną pomoc dla studenta (złącze to potrzebne mi jest do projektu uczelnianego - robię komputer pokładowy do Klasyków bez OBD-2 ), chodziło tylko o stwierdzenie, czy złącze działa (zrobione ze źródeł z NASIOC'a własnoręcznie urządzenie łączyć się też nie chciało), i wykonano mi tą próbę połączenia w serwisie za darmo. Muszę znaleźć źródło tego "nie działa": czy ktoś spotkał się z takim problemem? Czy gdzieś znajdę schemat wiązki, które kable sprawdzić, co zrobić, żeby lepiej zdiagnozować problem? Za wszelkie wskazówki będę niezwykle zobowiązany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaarolekkk Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 Może to ci troche pomoże http://www.4bc.org/vanagon/engine.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 (edited) Ja podłączłąem kablem od vag-a i tez mi nie widziało ecu ,ale u Ciebie podłaczali w aso ,więc sprawa jest ciekawa i u mnie obd2 w 2000r jest praktycznie pod kierownicą i wyglada tak jak na foto. Kiedyś już tego szukałem ,niektóre stare roczniki (95) juz miały obd2. Ale to głównie US chyba A w aso by Ci to przecież znaleźli jakbyś miał... Edited November 19, 2013 by Matiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted November 19, 2013 Author Share Posted November 19, 2013 karol - dzięki, tą stronę mam na wszystkie strony przewałkowaną Matiz - u mnie nie ma, dopiero w Twoim roczniku OBD-2 weszło... u mnie jest SSM-1 pod kierownicą - zrobiłem urządzenie według poradnika, ale się nie łączy. W ASO też nie dało rady, i to już jest dziwne - oryginalny interfejs nie ogarnął... :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 nie mam pojęcia, na szybko jakbym miał coś wymyślić to moze gazownik pociął kable? Albo do czegoś jest zasilanie wziete? alarm? Jak ktoś zrobił drut to teraz bedziesz miał ciężko :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted November 19, 2013 Author Share Posted November 19, 2013 Dostałem kontakt do elektryka, który ponoć Imprezy stare diagnozuje - ciekawe, może jemu się uda ten port do życia przywrócić. To, co mówisz o alarmie i gazie jest bardzo prawdopodobne - są gdzieś schematy wiązki do Imprezy? Pewnie trzeba pół auta zdemolować, żeby sprawdzić, czy te kabelki nie są uszkodzone? A wsadzenie gdzieś tam miernika może dać jakaś sensowną informacje o tym, czy to złącze działa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichallD Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 Mam podobny problem tylko z obd2, byłem w dwóch serwisach i nie łączy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 (edited) a skąd ten przewód idzie? nie da rady bezpośrednio do ecu podpiąć jakoś tego? Ominąć te złącze skoro nie prądzi Beleguś musiałbyś znaleść skąd kabel wychodzi i sprawdzić czy tam jest sygnał. Chyba napięcie powinno być na którymś wtyku Napisz do Luczy, powinien mieć tą fajną serwisówke "serwisową" albo schematy. W mojej Pre-97 nie znajduje ani "diagnostic connector" ani "ssm" Edited November 21, 2013 by Matiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted November 21, 2013 Author Share Posted November 21, 2013 a skąd ten przewód idzie? nie da rady bezpośrednio do ecu podpiąć jakoś tego? Ominąć te złącze skoro nie prądzi Beleguś musiałbyś znaleść skąd kabel wychodzi i sprawdzić czy tam jest sygnał. Chyba napięcie powinno być na którymś wtyku Przewód POWINIEN chyba iść z ECU - jak będzie potrzeba, to rozbebeszę auto Niemniej, skontaktował się ze mną Forumowicz z informacją, że, uwaga, jedyny komputer do SSM-1 jest w Podgórzynie... Czyli... w sumie nie wiadomo, do czego mi próbowali się wpiąć, ale raczej na pewno nie do tego Napisz do Luczy, powinien mieć tą fajną serwisówke "serwisową" albo schematy. W mojej Pre-97 nie znajduje ani "diagnostic connector" ani "ssm" Luczę pomęczę po jutrze - jestem umówiony z gościem, który w Wiśle podobno potrafi się wpiąć do diagnostyki Imprez bez OBD-2 - po cichu liczę, że trafię na speca od SSM-1 Matiz, jakie Ty masz pre-97? oO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Mam 2000r, MY99 ,ostatni polift, na kompie pod popielniczką mam nabity wrzesień 99, w sumie mogłbym sie scigac w kategorii na "najmłodszego" Ale mam serwisówke 92-96 ale nie szukałem dokładnie, szukajka nie znalazła. To chyba jest ta uboższa dla zwykłych "cywili". A fragmenty tej "luczowej" po-98, tylko mam paragrafy Body,Engine i Trans Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Pogrzeb sobie http://brianesser.com/technical-information/wiring-diagrams-and-pinouts/ http://www.troublecodes.net/subaru/ https://code.google.com/p/opengauge/wiki/OBDuinoInterface Schematy też mam także jakby co to "męcz",pozdro. http://www.microtopia.org/personal/subaru-ej22e-odb1-ssm-to-reader-options 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Cool! Dzięki, lucza! Grzebać sobie będę... Elektryk okazał się raczej niezbyt przydatny, po stwierdzeniu, że nie mam się po co wpinać do "tego żółtego gniazda", bo tam tylko "poduszki i inne takie można odczytać" nie miałem więcej pytań. Na ten moment będę chciał sprawdzić miernikiem, czy jest w ogóle zasilanie w tym gnieździe... jak tak, to trzeba będzie ponownie zrobić interfejs... nie ogarniam tego ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubabb Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 u mnie jest obd-2 takie jak na fotce powyżej ale podobno tylko KKL da się połączyć z ecu Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted November 26, 2013 Author Share Posted November 26, 2013 Panowie, możliwe, że mam przełom - wczoraj na Uczelni zlutowaliśmy z kumplem układ ponownie - spod poziomu komputera mogliśmy sami z sobą "pogadać" (transmitowaliśmy i odbieraliśmy dane). Dziś biorę Imprezę do Gliwic, będziemy to sprawdzać... możliwe, że udało się zrobić ten interfejs... napiszę jak tylko będę coś wiedział Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Odkopię temat, ale mi się udało zrobić interfejs i działa.Na razie połączyłem się z turbodziadkiem, parametry podstawowe pokazuje, potestuje i zobaczę co więcej da się zrobić. Może autor tematu coś dorzuci od siebie Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 Ja z tego pracę inżynierską napisałem i obroniłem Teraz mam urządzonko i apkę na Androida - wygląda żałośnie, ale chyba wszystkie dostępne parametry z SSM-1 pobiera i wyświetla w czasie rzeczywistym Postaram się w najbliższych dniach opublikować tę pracę, są tam schematy etc. Apkę też mogę udostępnić Teraz ją w pracy magisterskiej wykorzystuje W sumie główna trudność to zdobycie wtyczki do SSM-1 Myślałem ostatnio nad wykorzystaniem tej przejściówki SSM-1 - OBD-2 za bodaj 15-20zł na Allegro, a z OBD-2 już można prościej kable motać etc. - jak temat dopracuje (kiedyś, czasu ciągle brak, a z tym, co mam, to wstyd iść do ludzi ) to pomyślę o szerszej "produkcji" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Akurat to dla mnie było banalne Ja dolutowałem wtyczkę taką jaką potrzebuję do przewodów z drugiej strony oryginalnej wtyczki. Ja korzystam ze zwykłego kabla opartego o FTDI. Masz coś swojego na PC żeby pogadać z SSM? Z iloma samochodami się łączyłeś? Jest dużo ECU, romów, jesteś pewien, że wszystko ogarnia Twój program? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 16, 2016 Author Share Posted March 16, 2016 Swojego na PC nic - korzystałem z RealTerma do prób połączenia z autem (oczywiście FTDI na USB), jak się udało - robiłem to samo za pomocą mikrokontrolera i BT HC-02. Mój program nie jest zaawansowany, łączy się z moim autem i innymi EJ20 (większość o której wiem ma tę mapę adresów). Nie publikowałem schematów ani programu bo nadal nie mam sposobu na wykonywanie automatycznego skanowania ECU w poszukiwaniu adresów - lub chociaż odpowiednio dużej bazy - ta z VWRX nie jest aż tak bogata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Oprócz podglądu parametrów ma jeszcze jakieś funkcje Twój programik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 Nie. W nieodległej przyszłości będzie eksport logów do bazy danych / Excela i tworzenie wykresów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Fajnie, że rozbudowujesz. Wykresy bardzo fajna rzecz, do tego kasowanie błędów by się przydało. Planujesz połączenie z innymi sterownikami niż tylko od silnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BelegUS Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 Do odczytu błędów brakuje mi ciut dokumentacji, czy da się kasować... tego nie wiem ;/ Co do innych sterowników - jakie by się przydały? W automatach można TCU, dostępny jest też sterownik klimy (ale raczej nic ciekawego nie udostępnia) i w sumie niewiele więcej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Kasowanie to połączenie kostek zielonych i czarnych i uruchomienie silnika. Może udałoby się puścić sygnał do ECU udający to połączenie Tak, bardziej chodziło mi o TCU, może AIRBAG? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Kasowanie to połączenie kostek zielonych i czarnych i uruchomienie silnika. tylko to wystarczy by błędy skasować ? - u mnie odpięcie Aku błędów nie kasuje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now