Skocz do zawartości

OBK z fabryki w Lafayette + VIN/CARFAX


Arcteryx

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

OBK którym się interesuję pochodzi z linii produkcyjnej Subaru w USA (Lafayette, IN). Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że Subaru produkowane są poza FHI, stąd pytanie: czy jakość wykonania i jej kontrola stoi tam na tym samym poziomie co w Japonii???

 

I przy okazji: czy ktoś z Was ma możliwość darmowego sprawdzenia VIN w Carfaxie?

 

Z góry ogromne dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, poszukam! Wcześniej nie brałem pod uwagę samochodów spoza sieci SIP, więc kompletnie brak mi orientacji jeśli chodzi o sprawdzanei CARFAX. Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka! Spróbuję skorzystac z tego ich raportu max - na razie jednak strona wisi.

 

Ja korzystałem z tej strony kilkukrotnie, czasami trafiłem na piękne perełki (np. Forek xt przygnieciony przez drzewo).

Coś jest nie tak z tym linkiem który wkleiłem, spróbuj na stronie nacisnąć "Sprawdź VIN".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lafayette dzieciństwo spędził axl rose ;)

a auta jak auta- amerykańskie, biedne trochę jeśli chodzi o wyposażenie..

a jak w polsce jeździ to najprawdopodobniej miał jakąś (często grubą) przygodę (jeszcze w usa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisz

a auta jak auta- amerykańskie, biedne trochę jeśli chodzi o wyposażenie..

 

skąd to wiesz ,z autopsji ,dużo miales tych aut z USA czy tylko słyszałeś?

kiedys w Belgii widziałem W140 bez klimy nie wspominając o Imprezach z napędem na przód ,Belgia to chyba Europa

także nie wszystkie z USA są ubogie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a auta jak auta- amerykańskie, biedne trochę jeśli chodzi o wyposażenie..

 

:blink::toobad:

 

Do aut amerykańskich można mieć zastrzeżenia jeśli chodzi o paliwożerność, charakterystykę zawieszenia. Ale WYPOSAŻENIE?

Bez jaj. Mam jeepa MY98 i zasadniczo subaru do dzisiaj chyba ustępuje mu wyposażeniem...

Podam dwa przykłady - pamięć lusterek i uchylna szyba w tylnej klapie.

Poza tym, patrząc np. na legacy spec.b i GT, nie widzę jakichś szczególnych braków. Spec.b ma navi, a GT lepiej jeździ :mrgreen: .

Nawet DCCD w STI GD najpierw było seryjne w USA, potem w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a auta jak auta- amerykańskie, biedne trochę jeśli chodzi o wyposażenie..

 

:blink::toobad:

 

Do aut amerykańskich można mieć zastrzeżenia jeśli chodzi o paliwożerność, charakterystykę zawieszenia. Ale WYPOSAŻENIE?

Bez jaj. Mam jeepa MY98 i zasadniczo subaru do dzisiaj chyba ustępuje mu wyposażeniem...

Podam dwa przykłady - pamięć lusterek i uchylna szyba w tylnej klapie.

Poza tym, patrząc np. na legacy spec.b i GT, nie widzę jakichś szczególnych braków. Spec.b ma navi, a GT lepiej jeździ :mrgreen: .

Nawet DCCD w STI GD najpierw było seryjne w USA, potem w EU.

 

Tak, ale jak porównasz podstawowe wersje np LG i OBK to USDM są deko słabiej wyposażone (np kilma manual nawet nie dostępna w EUDM)i nie mają wielu opcji (jak keyless w pewnych rocznikach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko świadczy o większej rozpiętości cennika, a nie o słabszym wyposażeniu. Najtańsze wersje są ogolone, a najbogatsze są takie samie lub lepiej wyposażone niż w EU.

A do tego ceny w salonach są "nieco" inne.

Za kwotę potrzebną na "super-wyposażone" Legacy 2,0 w europie, kupisz w stanach H6 3,6 w full wypasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kwotę potrzebną na "super-wyposażone" Legacy 2,0 w europie, kupisz w stanach H6 3,6 w full wypasie.

 

w UE akcyza na samochody o pojemności 2.0 + jest okropnie wysoka

porownaj cene Forka 2.0XT w US i w UE, wtedy pogadamy o akcyzach ;):mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko świadczy o większej rozpiętości cennika, a nie o słabszym wyposażeniu. Najtańsze wersje są ogolone, a najbogatsze są takie samie lub lepiej wyposażone niż w EU.

A do tego ceny w salonach są "nieco" inne.

Za kwotę potrzebną na "super-wyposażone" Legacy 2,0 w europie, kupisz w stanach H6 3,6 w full wypasie.

 

Nie zawsze, np xenony, nie wiem czy nawet obecnie sa w USDM, w poprzednim modelu nie dostepne, to samo keyless, nivo (wiem, ze w niektorych rocznikach nie byl dostepny) itd. Niektore nawet rolet z tylu nie mialy. Jakby tak poprzegladac dokladnie std wyposazenie i opcje IMO znalazlo by sie duzo roznic (na korzysc EUDM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z fabryka w USA? bo sam jestem ciekaw czy rzeczywiście samochody są produkowane w usa :D

Coraz mniej ale samochody sa jeszcze tam produkowane. Znaczy w us. ;)

 

http://www.subaru-sia.com/

 

 

 

 

 

Do aut amerykańskich można mieć zastrzeżenia jeśli chodzi o paliwożerność, charakterystykę zawieszenia. Ale WYPOSAŻENIE?

 

Ale to tak statystycznie? Czy srednia?

Oczywiscie jak sie porowna F150 i Pande, to Europa lepsza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tak poprzegladac dokladnie std wyposazenie i opcje IMO znalazlo by sie duzo roznic (na korzysc EUDM)

 

Jak wspomniałem,dopatrzyłem się raczej różnic na plus dla Ameryki (DCCD + HID-y w 2004 roku).

Co do xenonów - porównując GT 2005 (H7) i H6 2008 (Xenon) nie widzę takiej przepaści. Owszem, xenony są wygodniejsze bo samopoziomują się i lepiej świecą na długich (bi-ksenon + zwykła żarówka). Na krótkich xenony są tylko nieco lepsze niż zwykłe lampy.

Legacy GT też ma pewne przewagi w wyposażeniu nad równorocznym spec.b - CZYTELNE w dzień wyświetlacze, sprzęt audio który gra znacznie lepiej niż EU, twardsze sprężyny (choć amortyzatory bardziej miękkie niż sławny bilstein), światła dzienne.

 

Outback amerykański istotnie może nie mieć nivo i buja się okrutnie. Ale ilu użytkowników EU-speców nie potępia w czambuł tego wynalazku (przypomnę w subaru nazywa się to sls) gdy przychodzi do wymiany tylnych amortyzatorów? ;)

 

Po prostu są niuanse w wyposażeniu, ale nie można generalizować. W każdym z modeli różnice są inne. Ja niestety tak jakoś jestem powykrzywiany, że mam jeepa (miałem dużo wątpliwości, czy to dobry pomysł - teraz wiem że był bardzo dobry), amerykańskie sti (przypadek, jestem bardzo zadowolony) i amerykańskie GT w domu (najlepszy samochód seryjny jaki kiedykolwiek miałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tak poprzegladac dokladnie std wyposazenie i opcje IMO znalazlo by sie duzo roznic (na korzysc EUDM)

 

Jak wspomniałem,dopatrzyłem się raczej różnic na plus dla Ameryki (DCCD + HID-y w 2004 roku).

Co do xenonów - porównując GT 2005 (H7) i H6 2008 (Xenon) nie widzę takiej przepaści. Owszem, xenony są wygodniejsze bo samopoziomują się i lepiej świecą na długich (bi-ksenon + zwykła żarówka). Na krótkich xenony są tylko nieco lepsze niż zwykłe lampy.

Legacy GT też ma pewne przewagi w wyposażeniu nad równorocznym spec.b - CZYTELNE w dzień wyświetlacze, sprzęt audio który gra znacznie lepiej niż EU, twardsze sprężyny (choć amortyzatory bardziej miękkie niż sławny bilstein), światła dzienne.

 

Outback amerykański istotnie może nie mieć nivo i buja się okrutnie. Ale ilu użytkowników EU-speców nie potępia w czambuł tego wynalazku (przypomnę w subaru nazywa się to sls) gdy przychodzi do wymiany tylnych amortyzatorów? ;)

 

Po prostu są niuanse w wyposażeniu, ale nie można generalizować. W każdym z modeli różnice są inne. Ja niestety tak jakoś jestem powykrzywiany, że mam jeepa (miałem dużo wątpliwości, czy to dobry pomysł - teraz wiem że był bardzo dobry), amerykańskie sti (przypadek, jestem bardzo zadowolony) i amerykańskie GT w domu (najlepszy samochód seryjny jaki kiedykolwiek miałem).

 

Zgadza się, że zależy co porównujesz, jak porównywałem poprzednią generację, bo takiego auta szukałem i to dwa razy :) i przy tych rocznikach w Obk lepsze wysposażenie mają EUDM.

Wiem, że OBK/LGC miał dobre światła, ale porównywać xenów z H7 raczej nie wypada. 5 lat jeżdziłem na H7 (i to dobrych) teraz po zmianie auta mam xenony i jest mega różnica. Nivo świetna sprawa, jestem zadowolony (chyba głównie właściciele Forków narzekają), w EUDM było to w std od MY04 w US chyba dużo później. Podobnie z dwumasą - ale to chyba akurat zły przykład wyposażenia :):). Keyless też dopiero wszedł w nowym modelu w USDM, podczas gdy EUDM miały już w poprzedniej generacji.

Dzienne fajna sprawa, ale tak zrobione AFAIR nie jest legalne w EU. Sprzęt audiu w OBK to obu wersjach grał nędznie.

 

Jeep i Subaru (i to STI oraz GT) - dziwne połączenie skrajności :), miałem podobnie w poprzedniej robocie, GC firmowy i mój Obk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...