Jump to content

OBK z fabryki w Lafayette + VIN/CARFAX


Arcteryx
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

OBK którym się interesuję pochodzi z linii produkcyjnej Subaru w USA (Lafayette, IN). Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że Subaru produkowane są poza FHI, stąd pytanie: czy jakość wykonania i jej kontrola stoi tam na tym samym poziomie co w Japonii???

 

I przy okazji: czy ktoś z Was ma możliwość darmowego sprawdzenia VIN w Carfaxie?

 

Z góry ogromne dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, poszukam! Wcześniej nie brałem pod uwagę samochodów spoza sieci SIP, więc kompletnie brak mi orientacji jeśli chodzi o sprawdzanei CARFAX. Dziękuję!

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za linka! Spróbuję skorzystac z tego ich raportu max - na razie jednak strona wisi.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za linka! Spróbuję skorzystac z tego ich raportu max - na razie jednak strona wisi.

 

Ja korzystałem z tej strony kilkukrotnie, czasami trafiłem na piękne perełki (np. Forek xt przygnieciony przez drzewo).

Coś jest nie tak z tym linkiem który wkleiłem, spróbuj na stronie nacisnąć "Sprawdź VIN".

Link to comment
Share on other sites

a jak z fabryka w USA? bo sam jestem ciekaw czy rzeczywiście samochody są produkowane w usa :D

wiesc gminna niesie, ze prawda to... :P

 

 

 

p.s. silniki i skrzynie, ponoc, przybywaja z JP

Link to comment
Share on other sites

w lafayette dzieciństwo spędził axl rose ;)

a auta jak auta- amerykańskie, biedne trochę jeśli chodzi o wyposażenie..

a jak w polsce jeździ to najprawdopodobniej miał jakąś (często grubą) przygodę (jeszcze w usa)

Link to comment
Share on other sites

pisz

a auta jak auta- amerykańskie, biedne trochę jeśli chodzi o wyposażenie..

 

skąd to wiesz ,z autopsji ,dużo miales tych aut z USA czy tylko słyszałeś?

kiedys w Belgii widziałem W140 bez klimy nie wspominając o Imprezach z napędem na przód ,Belgia to chyba Europa

także nie wszystkie z USA są ubogie .

Link to comment
Share on other sites

a auta jak auta- amerykańskie, biedne trochę jeśli chodzi o wyposażenie..

 

:blink::toobad:

 

Do aut amerykańskich można mieć zastrzeżenia jeśli chodzi o paliwożerność, charakterystykę zawieszenia. Ale WYPOSAŻENIE?

Bez jaj. Mam jeepa MY98 i zasadniczo subaru do dzisiaj chyba ustępuje mu wyposażeniem...

Podam dwa przykłady - pamięć lusterek i uchylna szyba w tylnej klapie.

Poza tym, patrząc np. na legacy spec.b i GT, nie widzę jakichś szczególnych braków. Spec.b ma navi, a GT lepiej jeździ :mrgreen: .

Nawet DCCD w STI GD najpierw było seryjne w USA, potem w EU.

Link to comment
Share on other sites

a auta jak auta- amerykańskie, biedne trochę jeśli chodzi o wyposażenie..

 

:blink::toobad:

 

Do aut amerykańskich można mieć zastrzeżenia jeśli chodzi o paliwożerność, charakterystykę zawieszenia. Ale WYPOSAŻENIE?

Bez jaj. Mam jeepa MY98 i zasadniczo subaru do dzisiaj chyba ustępuje mu wyposażeniem...

Podam dwa przykłady - pamięć lusterek i uchylna szyba w tylnej klapie.

Poza tym, patrząc np. na legacy spec.b i GT, nie widzę jakichś szczególnych braków. Spec.b ma navi, a GT lepiej jeździ :mrgreen: .

Nawet DCCD w STI GD najpierw było seryjne w USA, potem w EU.

 

Tak, ale jak porównasz podstawowe wersje np LG i OBK to USDM są deko słabiej wyposażone (np kilma manual nawet nie dostępna w EUDM)i nie mają wielu opcji (jak keyless w pewnych rocznikach)

Link to comment
Share on other sites

Ale to tylko świadczy o większej rozpiętości cennika, a nie o słabszym wyposażeniu. Najtańsze wersje są ogolone, a najbogatsze są takie samie lub lepiej wyposażone niż w EU.

A do tego ceny w salonach są "nieco" inne.

Za kwotę potrzebną na "super-wyposażone" Legacy 2,0 w europie, kupisz w stanach H6 3,6 w full wypasie.

Link to comment
Share on other sites

Za kwotę potrzebną na "super-wyposażone" Legacy 2,0 w europie, kupisz w stanach H6 3,6 w full wypasie.

 

w UE akcyza na samochody o pojemności 2.0 + jest okropnie wysoka

porownaj cene Forka 2.0XT w US i w UE, wtedy pogadamy o akcyzach ;):mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Ale to tylko świadczy o większej rozpiętości cennika, a nie o słabszym wyposażeniu. Najtańsze wersje są ogolone, a najbogatsze są takie samie lub lepiej wyposażone niż w EU.

A do tego ceny w salonach są "nieco" inne.

Za kwotę potrzebną na "super-wyposażone" Legacy 2,0 w europie, kupisz w stanach H6 3,6 w full wypasie.

 

Nie zawsze, np xenony, nie wiem czy nawet obecnie sa w USDM, w poprzednim modelu nie dostepne, to samo keyless, nivo (wiem, ze w niektorych rocznikach nie byl dostepny) itd. Niektore nawet rolet z tylu nie mialy. Jakby tak poprzegladac dokladnie std wyposazenie i opcje IMO znalazlo by sie duzo roznic (na korzysc EUDM)

Link to comment
Share on other sites

a jak z fabryka w USA? bo sam jestem ciekaw czy rzeczywiście samochody są produkowane w usa :D

Coraz mniej ale samochody sa jeszcze tam produkowane. Znaczy w us. ;)

 

http://www.subaru-sia.com/

 

 

 

 

 

Do aut amerykańskich można mieć zastrzeżenia jeśli chodzi o paliwożerność, charakterystykę zawieszenia. Ale WYPOSAŻENIE?

 

Ale to tak statystycznie? Czy srednia?

Oczywiscie jak sie porowna F150 i Pande, to Europa lepsza ;)

Link to comment
Share on other sites

Jakby tak poprzegladac dokladnie std wyposazenie i opcje IMO znalazlo by sie duzo roznic (na korzysc EUDM)

 

Jak wspomniałem,dopatrzyłem się raczej różnic na plus dla Ameryki (DCCD + HID-y w 2004 roku).

Co do xenonów - porównując GT 2005 (H7) i H6 2008 (Xenon) nie widzę takiej przepaści. Owszem, xenony są wygodniejsze bo samopoziomują się i lepiej świecą na długich (bi-ksenon + zwykła żarówka). Na krótkich xenony są tylko nieco lepsze niż zwykłe lampy.

Legacy GT też ma pewne przewagi w wyposażeniu nad równorocznym spec.b - CZYTELNE w dzień wyświetlacze, sprzęt audio który gra znacznie lepiej niż EU, twardsze sprężyny (choć amortyzatory bardziej miękkie niż sławny bilstein), światła dzienne.

 

Outback amerykański istotnie może nie mieć nivo i buja się okrutnie. Ale ilu użytkowników EU-speców nie potępia w czambuł tego wynalazku (przypomnę w subaru nazywa się to sls) gdy przychodzi do wymiany tylnych amortyzatorów? ;)

 

Po prostu są niuanse w wyposażeniu, ale nie można generalizować. W każdym z modeli różnice są inne. Ja niestety tak jakoś jestem powykrzywiany, że mam jeepa (miałem dużo wątpliwości, czy to dobry pomysł - teraz wiem że był bardzo dobry), amerykańskie sti (przypadek, jestem bardzo zadowolony) i amerykańskie GT w domu (najlepszy samochód seryjny jaki kiedykolwiek miałem).

Link to comment
Share on other sites

Jakby tak poprzegladac dokladnie std wyposazenie i opcje IMO znalazlo by sie duzo roznic (na korzysc EUDM)

 

Jak wspomniałem,dopatrzyłem się raczej różnic na plus dla Ameryki (DCCD + HID-y w 2004 roku).

Co do xenonów - porównując GT 2005 (H7) i H6 2008 (Xenon) nie widzę takiej przepaści. Owszem, xenony są wygodniejsze bo samopoziomują się i lepiej świecą na długich (bi-ksenon + zwykła żarówka). Na krótkich xenony są tylko nieco lepsze niż zwykłe lampy.

Legacy GT też ma pewne przewagi w wyposażeniu nad równorocznym spec.b - CZYTELNE w dzień wyświetlacze, sprzęt audio który gra znacznie lepiej niż EU, twardsze sprężyny (choć amortyzatory bardziej miękkie niż sławny bilstein), światła dzienne.

 

Outback amerykański istotnie może nie mieć nivo i buja się okrutnie. Ale ilu użytkowników EU-speców nie potępia w czambuł tego wynalazku (przypomnę w subaru nazywa się to sls) gdy przychodzi do wymiany tylnych amortyzatorów? ;)

 

Po prostu są niuanse w wyposażeniu, ale nie można generalizować. W każdym z modeli różnice są inne. Ja niestety tak jakoś jestem powykrzywiany, że mam jeepa (miałem dużo wątpliwości, czy to dobry pomysł - teraz wiem że był bardzo dobry), amerykańskie sti (przypadek, jestem bardzo zadowolony) i amerykańskie GT w domu (najlepszy samochód seryjny jaki kiedykolwiek miałem).

 

Zgadza się, że zależy co porównujesz, jak porównywałem poprzednią generację, bo takiego auta szukałem i to dwa razy :) i przy tych rocznikach w Obk lepsze wysposażenie mają EUDM.

Wiem, że OBK/LGC miał dobre światła, ale porównywać xenów z H7 raczej nie wypada. 5 lat jeżdziłem na H7 (i to dobrych) teraz po zmianie auta mam xenony i jest mega różnica. Nivo świetna sprawa, jestem zadowolony (chyba głównie właściciele Forków narzekają), w EUDM było to w std od MY04 w US chyba dużo później. Podobnie z dwumasą - ale to chyba akurat zły przykład wyposażenia :):). Keyless też dopiero wszedł w nowym modelu w USDM, podczas gdy EUDM miały już w poprzedniej generacji.

Dzienne fajna sprawa, ale tak zrobione AFAIR nie jest legalne w EU. Sprzęt audiu w OBK to obu wersjach grał nędznie.

 

Jeep i Subaru (i to STI oraz GT) - dziwne połączenie skrajności :), miałem podobnie w poprzedniej robocie, GC firmowy i mój Obk :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...