Jump to content

GC STI drgania przy przyspieszaniu/hamowaniu


straker
 Share

Recommended Posts

Samochód z profilu, jedzie po równej drodze a wrażenie jakby przejeżdżał przez tarkę albo poprzeczne uskoki. Dochodzi jakby z tyłu ale przenosi się na całą budę. Występuje tylko podczas przyspieszania i hamowania na prostych kołach. Po przejechaniu ciasnego zakrętu problem na chwilę znika. Ewidentnie napęd ale co konkretnie? I czy się zaraz rozsypie?

Link to comment
Share on other sites

i jak tam, namierzył telepanie ??

 

przeguby wewnętrzne... na tyle..

 

no w sumie możliwa opcja, kiedyś miałem taki przypadek ale w kadecie, telepało cała budą podczas przyspieszania.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mam mieszane odczucia po rozmowie z serwisem. Mogę tylko napisać zainteresowanym, że szef tego serwisu ogólnie nie lubi starych WRX'ów.

Przyczynę drgań ustalono w centralnym sprzęgle wiskotycznym mimo że w samochodzie jest DCCD (które działa ok i spięcie nie ma wpływu na występowanie drgań). Co dokładnie to się dowiem po nowym roku, kiedy napęd zostanie rozebrany.

Link to comment
Share on other sites

mialem w moim STI podobny efect.

po przjechaniu ok 50km na autostradze zaczely sie jakby przerywania ale bardzo rytmiczne. Powodem byla znaczna roznica zuzycia i rozne marki opon (ten sam rozmiar) miedzy tyłem a przodem od bokow na sychym asfalcie na na 35/65. Glowilem sie sporo nad tym i nawet mirzylem sejsmometrem iphona cestotliwosc i jej zamiane do prędkości. Efekt powiększał się przy nieznacznym przyspieszaniu. Zmiana opon wyeliminowała kompletnie zjawisko

Edited by dzioba
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Odgrzebuję temat, bo problem nie został rozwiązany. Po diagnozie zostały wymienione płytki DCCD (miały ślady zużycia). Jeżdżąc na krótkich dystansach wydawało się że problem ustąpił. Dopiero po 100 km jazdy autostradą wróciły znane wibracje i z każdą kolejną setką narastały, ale nie osiągnęły poziomu sprzed naprawy (dało się znieść jazdę z normalną prędkością). Moja obserwacja - łomotało wyraźnie mocniej przy prawych łukach, więc problemu szukałbym na tylnej osi, ale serwis twierdzi że tam się nic nie nagrzewa... Zna ktoś kogoś kompetentnego, komu zostawię auto i odbiorę naprawione?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...