straker Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Samochód z profilu, jedzie po równej drodze a wrażenie jakby przejeżdżał przez tarkę albo poprzeczne uskoki. Dochodzi jakby z tyłu ale przenosi się na całą budę. Występuje tylko podczas przyspieszania i hamowania na prostych kołach. Po przejechaniu ciasnego zakrętu problem na chwilę znika. Ewidentnie napęd ale co konkretnie? I czy się zaraz rozsypie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 jak z tyłu to moze mocowanie dyfra lub wał.,podpora wału . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ja bym sprawdził koło dyfra :icon_arrow: sam dyfer przeguby wewnetrzny zew. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Trzeba sprawdzić mocowania dyfra,półosie i przeguby,piasty i łożyska również. To nagle tak takie objawy wystąpiły czy po jakimś zdarzeniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
straker Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Nie było żadnych wygłupów. Pierwszy raz zdarzyło się po około 800 kilometrach ciągłej jazdy autostradą. Potem co kilka dni a teraz praktycznie co dzień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 stawiam na skrzynie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 stawiam na skrzynie :question: Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 (edited) popieprzyły mi sie tematy sprawdz wszystko co przenosi naped. Edited November 17, 2013 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
karolwa Posted November 19, 2013 Share Posted November 19, 2013 Obstawiam łożysko, u mnie było podobnie, raz było ok a za chwilę waliło, podobne wrażenia jak przy krzywych tarczach hamulcowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loader99 Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 przeguby wewnętrzne... na tyle.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted November 26, 2013 Share Posted November 26, 2013 i jak tam, namierzył telepanie ?? przeguby wewnętrzne... na tyle.. no w sumie możliwa opcja, kiedyś miałem taki przypadek ale w kadecie, telepało cała budą podczas przyspieszania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
straker Posted November 29, 2013 Author Share Posted November 29, 2013 Dzięki za podpowiedzi. Jeszcze nie namierzył, auto obejrzą dopiero za 2 tygodnie panowie z Mikołowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubasti Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 bedziemy czekac na relacje Link to comment Share on other sites More sharing options...
straker Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Mam mieszane odczucia po rozmowie z serwisem. Mogę tylko napisać zainteresowanym, że szef tego serwisu ogólnie nie lubi starych WRX'ów. Przyczynę drgań ustalono w centralnym sprzęgle wiskotycznym mimo że w samochodzie jest DCCD (które działa ok i spięcie nie ma wpływu na występowanie drgań). Co dokładnie to się dowiem po nowym roku, kiedy napęd zostanie rozebrany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 (edited) mialem w moim STI podobny efect. po przjechaniu ok 50km na autostradze zaczely sie jakby przerywania ale bardzo rytmiczne. Powodem byla znaczna roznica zuzycia i rozne marki opon (ten sam rozmiar) miedzy tyłem a przodem od bokow na sychym asfalcie na na 35/65. Glowilem sie sporo nad tym i nawet mirzylem sejsmometrem iphona cestotliwosc i jej zamiane do prędkości. Efekt powiększał się przy nieznacznym przyspieszaniu. Zmiana opon wyeliminowała kompletnie zjawisko Edited December 23, 2013 by dzioba Link to comment Share on other sites More sharing options...
straker Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 U mnie na letnich i zimowych jest to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 czy zmienia coś spinanie napędów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
straker Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Też nic nie zmienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
straker Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Odgrzebuję temat, bo problem nie został rozwiązany. Po diagnozie zostały wymienione płytki DCCD (miały ślady zużycia). Jeżdżąc na krótkich dystansach wydawało się że problem ustąpił. Dopiero po 100 km jazdy autostradą wróciły znane wibracje i z każdą kolejną setką narastały, ale nie osiągnęły poziomu sprzed naprawy (dało się znieść jazdę z normalną prędkością). Moja obserwacja - łomotało wyraźnie mocniej przy prawych łukach, więc problemu szukałbym na tylnej osi, ale serwis twierdzi że tam się nic nie nagrzewa... Zna ktoś kogoś kompetentnego, komu zostawię auto i odbiorę naprawione? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Zna ktoś kogoś kompetentnego, komu zostawię auto i odbiorę naprawione? no jasne, znamy całą masę fajnych ASO napisz skąd jesteś to Ci kogoś polecimy ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
straker Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Zapomniałem dodać że chodzi o okolice Katowic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now