chudyjurek Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Mam pytanie, subaru outback 2007 po kompletnym pzeglądzie w subaru dziwnie się prowadzi. Może te auto tak jeździ, nie wiem. Stąd moje pytanie. W czasie jazdy, mam wrażenie jak wpadam w koleiny na polskim asfalcie przy prędkości ok 100km/h auto delikatnie zarzuca, tak jakby spadł z krawężnika i dalej wpada na swój tor i ok. Wydaje mi się że przy napędzie 4x4 nie powinno się tak dziać. Boję się o zimę. Czy po prostu tak ma być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Na koleiny nie ma siły,4x4 nic nie pomoże.Może wcześniej jeździłeś samochodem z mniejszym rozstawem kół. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szamann1 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 tak jakby spadł z krawężnika i dalej wpada na swój tor i ok. Wydaje mi się że przy napędzie 4x4 nie powinno się tak dziać. Boję się o zimę. Czy po prostu tak ma być? Jak koleiny tak głębokie jak wysokość krawężnika, to nawet kamaz się nie będzie dobrze prowadził Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudyjurek Posted November 14, 2013 Author Share Posted November 14, 2013 ok, mam porównanie do innych aut ktorymi jeździłem tą trasą i było zupełnie normalniei na tym odcinku "szosy". Były to auta mazda 323f, forf mondeo. Może tu kolega ma rację z tym rozstawem osi. Aczkolwiek w nowym mondeo jest podobny. Może chodzi o inne czynniki. ok, mam porównanie do innych aut ktorymi jeździłem tą trasą i było zupełnie normalniei na tym odcinku "szosy". Były to auta mazda 323f, forf mondeo. Może tu kolega ma rację z tym rozstawem osi. Aczkolwiek w nowym mondeo jest podobny. Może chodzi o inne czynniki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Może tu kolega ma rację z tym rozstawem osi. Kół,nie osi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Opony, szerokość, profil, zawias i jego uszkodzenia... Jest wiele czynników Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Wrócić do warsztatu i powiedzieć o swoich odczuciach,może coś z geometrią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Faktycznie,szerokość opon ma spore znaczenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudyjurek Posted November 15, 2013 Author Share Posted November 15, 2013 Dziś zrobilem przegląd zawieszenia wszystko ok. diagnosta powiedział układ jezdny jak nowy (hamowanie, amortyzatory,łaczniki stabilizatora itd). Nie wiem. Musi coś być nie halo ponieważ jadąc z kuplem maiał takie samo odczucie. A może są takie elementy zużyte ktore nie stukają i pukają a w diagnostyce też nie wychodz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Jaki miałeś rozmiar opon w Mondeo, a jaki masz w Subaru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Jaki miałeś rozmiar opon w Mondeo, a jaki masz w Subaru? Dosłownie, jak zmieniam z zimówek na letnie to zawsze jest lekkie zdziwienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zarak Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 (edited) ok, mam porównanie do innych aut ktorymi jeździłem tą trasą i było zupełnie normalniei na tym odcinku "szosy". Były to auta mazda 323f, forf mondeo. Kolego ja też miałem mondeo, felga 205/R16 i nic się nie działo, a Foresterem 225/R17 jeżdżąc po tych samych trasach ściąga w koleinie. W większości samochodów jak zmieniasz felgi na większe, tym samym oponę na szerszą, to efekt uzyskasz taki sam, to jest norma. Edited November 21, 2013 by Zarak Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudyjurek Posted November 25, 2013 Author Share Posted November 25, 2013 Czy na letnich czy zimowych to samo odczucie na wertepach zarzuca tył auta. Znalazłem link na forum, jeden kolega miał podobny problem co się okazał wysypał mu się amortyzator w nowym outbacku przy 11.000km. Ja w zeszłym tyg. sprawdzałem zawieszenie i jest ok. A może to takie pierduły jak gumy na stabilizatorach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mavvverick Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 a może po prostu subaru lepiej oddaje co się dzieje z autem a nie buja jak łódką ?? jak masz geometrię ok, amory ok, łączniki, heble i ogólnie wszystko ok to sprawdź jeszcze wyważenie kół. Co do rozmiarów opon i kół to ja czuję mega różnicę między 205/50/16 które mam obecnie na zimę, a 215/45/17 na lato. Przestała być taka taczka - o ile WRX'a można nazwać nie-taczką i znacznie lepiej prowadzi się po koleinach - lepiej znaczy nie myszkuje tak. A moim zdaniem dopadnij kogoś z identycznym autem i się przejedź jego i vice versa Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudyjurek Posted November 25, 2013 Author Share Posted November 25, 2013 tak by było najlepiej. Ale byłem dziś u znajomego mechanika i chyba wiem co jest grane, a mianowicie są wywalone gumy na stabilizatorach tylnych. Jak wyienię to dam znać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now