Jump to content

Turbina do 2.5 sti


Recommended Posts

Witam

 

Czy turbina do 2.5 sti td05 20 g to dobry wybior

Zamiast seryjnej vf 37 ( chyba taka jest ?)

Czy moze cos innego

 

Auto seryjnne

Moze w przyszlosci bedzie lekka mapa na 300 koni maksymalnie

Link to post
Share on other sites

Nie, za duże - 20g jest już dosyć sporą turbiną. Oczywiście wystroisz na tym auto (o ile nie jest to jakiś chinol) , ale niepotrzebnie zabijesz elastyczność z dołu, a górą i tak nie pogonisz na nieprzygotowanym silniku.

Link to post
Share on other sites

Najlepiej szukac z pewnych zrodel.

 

A tak swoja droga - skoro planujesz pozostac w okolicach 300KM - moze jakies vf34 czy cos w tym okolicach?

To bedziesz zmienial w 2.5L STI? Czy w "upgrade'owanym" WRX?

Jesli masz STI i jakies turbo z STI - to po prostu - remap i w droge.

Edited by AMI
Link to post
Share on other sites

seryjnie vf39/43 , czyli turbo dla sti 2,5 - jest sygnowane jako 16G. Ma swoje plusy, czyli (po mapie oczywiście) dość wcześnie buduje doładowanie, jest bardzo efektywne w zakresie użytkowania od 3rkpm do 5,5rkpm. Więcej jak 330KM i ok 500nM, sensownie się z niej nie wyciśnie, ale sprawdza się super.

 

Natomiast turbiny o sygnaturach 20G są juz przeznaczone do poszukiwania mocy w górnym zakresie obrotowym - 3,5/3,7 - 6,5rkpm+ , w zależności od setupu głowicy.

 

Turbo 20G, do uzyskania mocy rzędu 300km, jest downgradem a nie czymś na +

 

 

Nie wierz w promocje, turbo niestety musi swoje kosztować i tak jak pisze ami najszybciej poznasz lipę po cenie. Nie ma czegoś takiego jak nowe td05-20G za 1,5k pln z Allegro.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

ok

to czemu chinol jest zly?

 

material?

 

dokladnosc wykonania ?

 

co z nimi jest nie tak ?

 

ile kosztuje regeneracja oryginalnej turbiny i czy jest sens robic taki zabieg?

 

wkoncu zaklady moga uzywac kitow z chin

 

 

Link to post
Share on other sites

Przejdz sie do pierwszego lepszego marketu chinskiego i zobaczysz jakosc rzeczy przyziemnych typu ubrania, buty, zabawki. Cos tak skomplikowanego jak turbo w chinskim wykonaniu po prostu nie moze byc nawet slabe. Jest tragiczne

 

Tapatalk.

 

 

Link to post
Share on other sites

Turbiną IHI są nieregenerowalne, tzn. Taka jest opinia osób, które znam i siedzą w temacie.

 

Co do różnic pomiędzy turbinami dobrej jakości, a chińskimi zamiennikami, podróbami - to znam je tylko z opisu osób które się z nimi stykały i twierdzą że jest to nieobliczalna, szkodliwa, nieustawialna, niemapowalna - kupa złomu.

Link to post
Share on other sites

Z iPada walę i nie znalzłem akurat znacznika dla buksów.

 

...ale, żeby nie pisać pustego postu,w to odnośnie turbin lepszych aniżeli seria.

 

FP68HTA

MD321T+

 

Ale bez przygotowania silnika, nie podejdzie

Edited by carlos-wrx
Link to post
Share on other sites

Carlos to przykładowo pada mi moja turbina w STI 2.0 z 05r(seryjny silnik) auto na seryjnym programie PPP ,który pasowało by wywalić to kupować wtedy jakie turbo? pytanie na przyszłość

 

Program pasowało by zrobić a turbo jeszcze daje radę ale jak długo to kto to wie :) i dla tego podpytuje :D

Link to post
Share on other sites

@@Grzesiek79 jeśli Twoja turbina nie sprawia kłopotów i trzyma ciśnienie,to zrób mapę na niej,pewnie jeszcze sporo pojeździ. ;)

A przy okazji nakreśl do czego ma służyć auto i czego oczekujesz,wtedy podpytaj tunera co proponuje do Twojego auta.Pewnie coś doradzi. ;)

Link to post
Share on other sites

Dudok w 2.0 500Nm na seryjnym silniku?

 

Cybel na razie wszystko jest OK ,auto do codziennej jazdy ,bardziej żeby z dołu jechało tego troszkę brakuje , choć w 2.0 to nie to co 2,5

Edited by Grzesiek79
Link to post
Share on other sites

Temat dotyczył motorowni 2,5 polecam turbo VF48 jest to dosyc nowe turbo wiec mniej jest zakatowanych na rynku i mozna kupic w dobrej cenie uzywke lecz bez mapy sie nie obejdzie ;)

Link to post
Share on other sites

jeździłem trochę na Vf48 - jest to oemowe turbo dla sti 08+ / niewiele rożni się charakterystyką od vf43... fakt jest to alternatywa dla często już podmeczonych turbin vf39/43.... no ale pupy to ona nie urywa, aby się trzeba było jakoś specjalnie na Nią zasadzać, ot turbo jak turbo.

Link to post
Share on other sites

jeździłem trochę na Vf48 - jest to oemowe turbo dla sti 08+ / niewiele rożni się charakterystyką od vf43... fakt jest to alternatywa dla często już podmeczonych turbin vf39/43.... no ale pupy to ona nie urywa, aby się trzeba było jakoś specjalnie na Nią zasadzać, ot turbo jak turbo.

 

pytajacy pisał ze turbina ma byc do 300koników wiec mysle ze ta bedzie wystarczajaca,w 2,5 i ustawienie jej z dołu fajnie ciagnie powinno wystarczec do fajnego przemieszczania sie ;)

carlos te co dupe urywaly wiecej stały w serwisie niz jezdziły ;) jam jest z tych co wole w miare bezawaryjne jezdzic....pzdr

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...