ajwar Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 (edited) Cześć Wam wszystkim szanownym Forumowiczom! Od kilku tyg dało się słyszeć dziwne objawy przy skręconych kołach prawo/lewo przy prędkościach parkingowych. Ten objaw to jakby szarpanie, bez stuków. Potem zauważyłem, że to nie występuje jak silnik zimny, auto po dłużyszym postoju. Nie znam się na tym kompletnie, ale po przewertowaniu wielu forumowych wątków pewien prawie jestem, że to wiskoza w przednim dyfrze. I tu proszę o sprostowanie moich przypuszczeń, lub ich potwierdzenie. Potrzebna jest też rada gdzie, jak i za ile to naprawić. Czy można wymienić samo sprzęgło wiskotyczne, czy cały dyfer czy raczej trzeba całą skrzynię? Mechanik dziś podniósł przód, nie dało się obrócić ani prawego ani lewego koła - powiedział, że napęd jest spięty i "aż się wał rusza razem z przednim kołem". Spód auta jest suchy, poziom oleju w skrzyni jest max. Trochę się boję jeździć, chociaż od usłyszenia pierwszy raz tych objawów zrobiłem już z 5kkm. Czy to przęgło jest w środku w skrzyni w tym modelu? Gdzie znaleźć jakiś schemat? Proszę o radę. Edited November 13, 2013 by ajwar Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadziejS Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Potwierdzam, wiskoza, miałem identycznie. Używka/regeneracja 600 zł, nowa ok. 2000. Wymiana z olejem ok. 400. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajwar Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 Dzięki za szybki odzew. Czyli używka 600 do tego robota 400, więc w 1000 udało się zamknąć...? Ale podpowiedz, bo nie wiem gdzie tego szukać, nawet nie wiem co wyszukiwarkę wpisać, ani jak ta część wygląda Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 szukaj na popularnym portalu aukcyjnym pdd haslem wiskoza subaru. jest tam za 599zł po regeneracji z 36miesiacami gwarancji Link to comment Share on other sites More sharing options...
bhead Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 ooo chyba dokładnie to to co ci na pw wysłałem i spokojnie się w 1k zmieścisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajwar Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 Zmieniałem dziś koła na zimowe. Przy okazji jak auto było w górze, pokręciłem trochę kołami. Było tak: Kręciłem lewy przód w prawo to prawy przód kręcił się w lewo, reszta stała. Jak prawy przód to przeniesienie na lewo było analogiczne. Jak kręciłem tylnym kołem to drugie tylne kręciło się w tę samą stronę, przód stał.....tak pamiętam. A moze jak tylnymi kręciłem to nic się nie obracało, już mam mętlik w głowie. W każdym razie na pewno w żadnym wypadku nie było tak, żeby którymś nie dało się zakręcić. No ale wniosków to już z tego wyciągnąć nie potrafię....... A w ogóle to proszę o namiar na schemat jakiś, bo "mój" mechanik stwierdził, że wiskoza musi w skrzyni być i jej wymiana to będzie 1000, a jak cała skrzynia do wymiany to będzie 500.....chyba mu się nie chce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bhead Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 bo jak Subaru to musi być drogo Napisałem Ci na pw co i jak Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajwar Posted November 26, 2013 Author Share Posted November 26, 2013 Dzięki Koledzy! autko już po leczeniu - wiskoza wysłana do magika we Wrocku, regeneracja(3lata gwarancji) + koszty przesyłki niecałe 700zł, wymiana u miejscowego mechanika 300zł, czyli zmieściłem się w 1kzł :-D Cena nówki to 2850 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now