Skocz do zawartości

Forester 2,0MT 2005 MY2006 - spięty napęd, prośba o pomoc


ajwar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wam wszystkim szanownym Forumowiczom!

Od kilku tyg dało się słyszeć dziwne objawy przy skręconych kołach prawo/lewo przy prędkościach parkingowych. Ten objaw to jakby szarpanie, bez stuków. Potem zauważyłem, że to nie występuje jak silnik zimny, auto po dłużyszym postoju. Nie znam się na tym kompletnie, ale po przewertowaniu wielu forumowych wątków pewien prawie jestem, że to wiskoza w przednim dyfrze.

I tu proszę o sprostowanie moich przypuszczeń, lub ich potwierdzenie. Potrzebna jest też rada gdzie, jak i za ile to naprawić. Czy można wymienić samo sprzęgło wiskotyczne, czy cały dyfer czy raczej trzeba całą skrzynię? Mechanik dziś podniósł przód, nie dało się obrócić ani prawego ani lewego koła - powiedział, że napęd jest spięty i "aż się wał rusza razem z przednim kołem". Spód auta jest suchy, poziom oleju w skrzyni jest max. Trochę się boję jeździć, chociaż od usłyszenia pierwszy raz tych objawów zrobiłem już z 5kkm.

Czy to przęgło jest w środku w skrzyni w tym modelu? Gdzie znaleźć jakiś schemat?

Proszę o radę.

Edytowane przez ajwar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybki odzew.

Czyli używka 600 do tego robota 400, więc w 1000 udało się zamknąć...?

Ale podpowiedz, bo nie wiem gdzie tego szukać, nawet nie wiem co wyszukiwarkę wpisać, ani jak ta część wygląda :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem dziś koła na zimowe. Przy okazji jak auto było w górze, pokręciłem trochę kołami. Było tak:

Kręciłem lewy przód w prawo to prawy przód kręcił się w lewo, reszta stała. Jak prawy przód to przeniesienie na lewo było analogiczne.