Skocz do zawartości

Dyfer pełen niespodzianek


mariost

Rekomendowane odpowiedzi

60kkm przebiegu w hawk-u WRX 2007 (ostatnie 13 u mnie). Auto po mapie 260KM 400Nm na suchym przeze mnie nie pałowane, bo wiem czym to grozi :rolleyes:

Proszę co mi dziś wyleciało z dyferka :

 

p6su.jpg

 

2 tryby + ze 150ml czarnej mazi (trudno to nazwać olejem) + korek pełen opiłków z żelazła.

Zalałem Motula i na razie skręciłem, ale boję się tak jeżdzić.

 

1. Czy jak zaś jaki tryb odpadnie to może kasik, cosik zblokować i ospitolić skrzynie ? Czy mogę na razie tak tyłek wozić ?

2. Wiem już że przełożenie w moim dyfrze to 4:11 - ma on jakieś LSD czy cuś ? Mam szukać dyfra konkretnie z mojego rocznika ? Podobno pasuje też z któregoś Forka ?

3. Regeneracja mojego czy kupno "nowego" używanego ? Co lepiej/taniej i gdzie ewentualnie dostane części do naprawy ?

 

Za odpowiedzi z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60kkm przebiegu w hawk-u WRX 2007 (ostatnie 13 u mnie). Auto po mapie 260KM 400Nm na suchym przeze mnie nie pałowane, bo wiem czym to grozi :rolleyes:

Proszę co mi dziś wyleciało z dyferka :

 

p6su.jpg

 

2 tryby + ze 150ml czarnej mazi (trudno to nazwać olejem) + korek pełen opiłków z żelazła.

Zalałem Motula i na razie skręciłem, ale boję się tak jeżdzić.

 

1. Czy jak zaś jaki tryb odpadnie to może kasik, cosik zblokować i ospitolić skrzynie ? Czy mogę na razie tak tyłek wozić ?

2. Wiem już że przełożenie w moim dyfrze to 4:11 - ma on jakieś LSD czy cuś ? Mam szukać dyfra konkretnie z mojego rocznika ? Podobno pasuje też z któregoś Forka ?

3. Regeneracja mojego czy kupno "nowego" używanego ? Co lepiej/taniej i gdzie ewentualnie dostane części do naprawy ?

 

Za odpowiedzi z góry dzięki ;)

 

AD1. Nie możesz - zabijesz łożyska o ile jeszcze żyją.

AD2. Możesz szukać przełożenia ale szybciej pewnie znajdziesz dyfer.

 

LSD jak trzeba to przełożysz. Na kole talerzowym masz nabite przełożenie. Jak go rozbierzesz będziesz dokładnie wiedział czego szukać.

 

Uszczelniacze też do wymiany. Przy 60 tys to chyba jeździło od 10 bez oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niespodzianka, bo oglądałem to nie raz i nigdy nie zauważyłem żadnego wycieku :huh:

No ale nie ma co deliberować już teraz - czyli generalnie mam szukać dyfra z przełożeniem 4.11 i LSD, tak ? Jeszcze jak by jakiś śpec mi podał jakie powinien mieć oznaczenie to było by super. Ja doczytałem, że P2 - ale wolę być pewny co kupuję, bo niestety sprzedawcy rzadko wiedzą co sprzedają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowsze dyfry miały oznaczenia namalowane na obudowie o ile pamiętam CF, EF czy jakoś tak - jest to opisane w manualu WRX.

Ja zawsze zdejmuje pokrywę i sprawdzam co jest nabite na kole talerzowym, ponadto sprawdzam nr skrzyni wg tabelek. Zły kupisz zabijesz wiskozę w skrzyni lub skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli te od półosi. Sądzę że opiłki wejdą pod wałki. Są to łożyska stożkowe 30208A. Bieżnia i pierścień są dzielone więc można je dobrze umyć naftą i przedmuchać.

Nie mniej po kilkuset km zmiany mogą być nie odwracalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...