Jump to content

Olej Millers CFS, jaka lepkość?


wojnakrzys
 Share

Recommended Posts

Witam Serdecznie!

 

Zdecydowałem się zalać silnik Millersem, tylko nie wiem jaka lepkość? :wacko:

 

Lubię sobie czasem po upalać, mam garaż nie ocieplony, więc jakieś minusowe stopnie na pewno będą przy zimnym rozruchu...

Jest jakaś duża różnica między olejem CFS a CFS NT? Oczywiście oprócz ceny, jak to się ma w praktyce?

 

Ps. Dawniej śmigałem na Valvo VR1 10W60, cąły sezon, nie było żadnych problemów, w zimie temp oleju dochodziła do 120 stopni przy typowej zabawie prawie że w miejscu. Nie mam pojęcia o lepkościach oleju, dlatego proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam Ciepło! :)

Link to comment
Share on other sites

Tu masz bardzo interesujacy watek do takich rozwazan :)

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7137-olej-do-subaru-ktory-wybrac-jak-czesto-sprawdzac-poziom/

 

Na pewno jego lektura Ci wiele "wyjasni" ;)

Sam wlasciwie nie wiem, czy lepiej czytac od poczatku, od konca, od srodka, czy w ogole... :)

Jak sie sam zorientujesz - ile ludzi, tyle opinii. Balbym sie w kazdym razie rozpoczynac kolejna dyskusje na temat - jaka lepkosc, czy tez w ogole jaki olej... ;)

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź ;)

 

@AMI właśnie zacząłem czytać ten temat, ale potem zobaczyłem ile jest stron i zrezygnowałem... nie interesują mnie składy chemiczne oleju i czy jest toksyczny czy nie :P

 

@piter Wszystko było jak należy drogi kolego ^_^ aż do momentu wyciągnięcia silnika, nowe serducho chce zalać czymś bardziej burżujskim :biglol:

 

@cybel Oj tam parametry... no wiem że jak jest zimno to i się lepkość zmienia prawda... więc w zimie tak czy siak auto będzie odpalane przy "minusie"... :unsure: silnik prawie full seria świeżo złożony dlatego chciałem go dobrze potraktować, na pewno na seryjnej mapie jeździć nie będzie, zresztą jak poprzednie serducho B)

 

Z tego co się dowiedziałem drodzy koledzy, koleżanki. Na zimę 5W40, na lato 10W60 rozwiązanie podobno idealne, jest sens dalej dywagować? :lol:

Co prawda na tamtym silniku czy zima czy lato zawsze było lane 10W60 VR1 i się nigdy nic nie działo, żadnych stuków czy coś... ale jak już się naczytałem to chciałbym się zabezpieczyć :wub:

 

Pozdrawiam Ciepło!

Link to comment
Share on other sites

 

Z tego co się dowiedziałem drodzy koledzy, koleżanki. Na zimę 5W40, na lato 10W60 rozwiązanie podobno idealne, jest sens dalej dywagować? :lol:

 

Dokładnie tak zalewam i jestem zadowolony. Czujnik ciśnienia oleju podpowiada że tak jest dobrze ;)

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się dowiedziałem drodzy koledzy, koleżanki. Na zimę 5W40, na lato 10W60 rozwiązanie podobno idealne, jest sens dalej dywagować? :lol:

 

Dokładnie tak zalewam i jestem zadowolony. Czujnik ciśnienia oleju podpowiada że tak jest dobrze ;)

10W60??? Ale chyba do mocnego używania... Bo raczej nie do cywila? :rolleyes:;) Ostatnio widziałem wykres rozkładu ciśnienia oleju Motul Le Mans 20W60, ale właśnie w ciągu 24h wyścigu... Tam się przydaje. :)
Link to comment
Share on other sites

Ja miałem CFS 10w60 fajny olej ale za bardzo hardcorowy to olej raczej na tor a nie do codziennej jazdy!! NT to nano technologia, troche bardziej zaawansowany olej o zmniejszonym tarciu (raczej lepszy), teraz zalałem XFS 5W50 i uważam ze jest optymalny i do jazdy na co dzień i do upalania na torze... z resztą rekomendowany przez coswortha! :)

Link to comment
Share on other sites

@Skarbnik To czyli coś się już potwierdza ;)

 

@sebachon Nie wiem jak subaru można jeździć w cywilizowany sposób :lol:, zobaczę jeszcze co na lato zaleję, ale dokąd silnik był w aucie, to się nie skarżył :P

 

@vagin Dobrze wiedzieć, a ten XFS to jeszcze coś innego niż ten cały CFS? :o

 

@piter Powiedział żebym sobie wlał co chce... :biglol:

 

Pozdrówka!

Link to comment
Share on other sites

XFS jest o tyle lepszy ze nie ma norm np C3 C2 itp więc ma taką zawartość siarki i innych składników jaką olej porządny powinien mieć niestety nowe CFS'y już są zepsute przez ekologie....

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się dowiedziałem drodzy koledzy, koleżanki. Na zimę 5W40, na lato 10W60 rozwiązanie podobno idealne, jest sens dalej dywagować? :lol:

 

Dokładnie tak zalewam i jestem zadowolony. Czujnik ciśnienia oleju podpowiada że tak jest dobrze ;)

10W60??? Ale chyba do mocnego używania... Bo raczej nie do cywila? :rolleyes:;) Ostatnio widziałem wykres rozkładu ciśnienia oleju Motul Le Mans 20W60, ale właśnie w ciągu 24h wyścigu... Tam się przydaje. :)

 

No coż, ja używam STI zgodnie z jego przeznaczeniem :D. 5W40 na lato podczas upalania ma za małą lepkość

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...